Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
standalone ecu info topique
- knabbel
- Meat-team Member
- Posts: 439
- kuchnie na wymiar
- Joined: Sunday 18 May 2008 14:28
standalone ecu info topique
edit door tjabbo:
vorig draadje zie hier: viewtopic.php?f=7&t=849&start=25
deze was redelijk oud en ik weet niet hoe actueel de info nog was/is.
dus hier verder.
Uit mijn 1JZ kabelboom kwam nog wel het een en ander los aan overbodige draaden, maar ik heb dan ook mijn kabelboom helemaal opnieuw gebouwd (Ik heb gewoon alle losse stekkers op het blok geprikt en ben vanaf daar naar de Ecu en de dash stekkers gaan werken)
Zoveel sensoren zijn het trouwens niet:
Cam 1
Cam 2
Crank
Knock 1
Knock 2
Throtle
Coolant temp
MAP sentor
Airtemp
O2
vorig draadje zie hier: viewtopic.php?f=7&t=849&start=25
deze was redelijk oud en ik weet niet hoe actueel de info nog was/is.
dus hier verder.
Ja en Nee ;) De sensoren zijn allemaal nodig, maar niet alle actuators moeten aangesloten worden. Ik heb bijvoorbeeld alle draden en stekkers voor de automaat, airco en Engine_Check verwijderd.Dude wrote:Duidelijk verhaal
een vraag mbt kabelboom, gebruikt de AEM alle sensoren die op de 1jz zitten, of kan ik de kabelboom "opruimen" en alle onnodige bekabeling verwijderen? Ik denk dat het zowieso niet onverstandig is om de kabelboom even te strippen, en alle kabels door te meten. Ivm eventuele slechte contacten/kabelbreuk.
Uit mijn 1JZ kabelboom kwam nog wel het een en ander los aan overbodige draaden, maar ik heb dan ook mijn kabelboom helemaal opnieuw gebouwd (Ik heb gewoon alle losse stekkers op het blok geprikt en ben vanaf daar naar de Ecu en de dash stekkers gaan werken)
Zoveel sensoren zijn het trouwens niet:
Cam 1
Cam 2
Crank
Knock 1
Knock 2
Throtle
Coolant temp
MAP sentor
Airtemp
O2
Re: Batch injection vs sequential injection
heb je compleet nieuwe bekabeling getrokken, of gewoon de oude bedrading gebruikt? En je had de kabelboom al verlengd of niet? En gebruik je de orginele O2 sensor?
Als het zover is kan ik dus bij jou terecht voor vragen
Als het zover is kan ik dus bij jou terecht voor vragen
Re: Batch injection vs sequential injection
Wat ik eigenlijk heb gedaan is:Dude wrote:heb je compleet nieuwe bekabeling getrokken, of gewoon de oude bedrading gebruikt? En je had de kabelboom al verlengd of niet? En gebruik je de orginele O2 sensor?
Als het zover is kan ik dus bij jou terecht voor vragen
Ik had 2 kabelbomen, 1 van de 1JZ deze was idd al verlengt. En 1 van een lexus voor de ECU stekkers
Ik heb de 1JZ kabelboom doorgeknipt op het punt waar deze was verlengt. Waardoor ik alle motor stekkers met een flink stuk draad over hield.
Ik heb de sensor stekkers van de Lexus kabelboom afgeknipt. Waardoor ik ECU stekkers met ongeveer 1 meter draad over hield. Samen zijn deze draden lang genoeg.
Voor alle afgeschermde kabels (Crank, cam-pos en knock) heb ik volledig nieuwe bedrading genomen.
De originele O2 komt er niet meer in, ik ga volledig over op een AEM wide-band.
Re: Batch injection vs sequential injection
Ah kijk, al met al redelijk wat werk dus. Gebruik je ook een andere mapsensor?
Ik denk dat ik een verlengde patch harness bestel, van 1jz naar 2jz AEM. Scheelt een bult werk lijkt me, en je kunt ze eventueel krijgen met loss uiteinden (1 kant de stekker nog niet gemonteerd) Hoe ver kom je eigenlijk met een LHD kabelboom? Net voor de firewall of er net doorheen? Dan kan ik de AEM op de orginele plek plaatsen.
Ik denk dat ik een verlengde patch harness bestel, van 1jz naar 2jz AEM. Scheelt een bult werk lijkt me, en je kunt ze eventueel krijgen met loss uiteinden (1 kant de stekker nog niet gemonteerd) Hoe ver kom je eigenlijk met een LHD kabelboom? Net voor de firewall of er net doorheen? Dan kan ik de AEM op de orginele plek plaatsen.
Re: Batch injection vs sequential injection
BTW elke AEM ben je van plan om te gaan gebruiken de AEM versie 2 ?
Als dat zo is zou ik effe wachten met het kopen van deze unit als je hier en daar wat info op pikt zijn de tuners nog niet happy met deze unit en de owners ook niet
Btw geinag is is dat ik verschillende owners en tuners pm hebben gestuurd about standalone en nee Titan niet want die zeggen motec maar de bekenden zegmaar in de Supra wereld en de AEM komt niet op nummer 1 maar de haltech2000 ofziets
Als dat zo is zou ik effe wachten met het kopen van deze unit als je hier en daar wat info op pikt zijn de tuners nog niet happy met deze unit en de owners ook niet
Btw geinag is is dat ik verschillende owners en tuners pm hebben gestuurd about standalone en nee Titan niet want die zeggen motec maar de bekenden zegmaar in de Supra wereld en de AEM komt niet op nummer 1 maar de haltech2000 ofziets
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
- joep
- Elite shoarma kruider
- Posts: 814
- Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
- Location: Haarlem
- Contact:
Re: Batch injection vs sequential injection
de Haltech is idd erg goed, maar vooral stabieler dan de AEM.. als ik het allemaal zo lees..
Oedipus was de eerste 'motherfucker'
Re: Batch injection vs sequential injection
Mhh maar even wachten dan. Ik had die units al een paar keer zien staan maar verder niet echt naar gekeken. Hij is beschikbaar voor een 1jz, maar niet plug &play als ik het zo zie? Wel goedkoper http://www.tweakit.net/shop/index.php?c ... bs277ctvh3
edit: als ik het goed zie dan is de PS2000 de beste? Ik ben een noob wat dit betreft, maar wat heb je hierbij nog meer nodig, qua sensors? Dit is ook de enigste met een full sequential fuel/ignition control.
edit: als ik het goed zie dan is de PS2000 de beste? Ik ben een noob wat dit betreft, maar wat heb je hierbij nog meer nodig, qua sensors? Dit is ook de enigste met een full sequential fuel/ignition control.
Re: Batch injection vs sequential injection
Dude wrote:Mhh maar even wachten dan. Ik had die units al een paar keer zien staan maar verder niet echt naar gekeken. Hij is beschikbaar voor een 1jz, maar niet plug &play als ik het zo zie? Wel goedkoper http://www.tweakit.net/shop/index.php?c ... bs277ctvh3
edit: als ik het goed zie dan is de PS2000 de beste? Ik ben een noob wat dit betreft, maar wat heb je hierbij nog meer nodig, qua sensors? Dit is ook de enigste met een full sequential fuel/ignition control.
Yep de PS2000 1JZ
http://www.tweakit.net/shop/product_inf ... bs277ctvh3
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: Batch injection vs sequential injection
Zit er verschil in de standaard PS2000 en die voor de 1jz? Er staan bij de 1jz PS2000 minder functies bij, of is dit gewoon dezelfde unit maar dan met een extra basemap voor de 1jz? De functie om elke injector apart te configureren is wel super. Maar alleen de PS2000 kan high impedance injectoren aansturen? Wat is verder het verschil tussen de PS1000 en de PS2000. Behalve de full sequential ignition en support voor high impedance injectoren?
Re: Batch injection vs sequential injection
Da's niet duur zeg en meer opties dan erin zit heb je niet nodig...hmmm
Re: Batch injection vs sequential injection
ja he, lijkt me wel wat. En je hebt gelijk een nieuw kabelboom. Maar wat heb je hierbij nog meer nodig?
-Map sensor?
-O2 sensor?
-HKS DLI oid?
-..
-..
-Map sensor?
-O2 sensor?
-HKS DLI oid?
-..
-..
Re: Batch injection vs sequential injection
Hij heeft een built in map sensor tot 1.5 bar dus 22 psi en verder gebruikt hij gewoon de factory coilsDude wrote:ja he, lijkt me wel wat. En je hebt gelijk een nieuw kabelboom. Maar wat heb je hierbij nog meer nodig?
-Map sensor?
-O2 sensor?
-HKS DLI oid?
-..
-..
Wil je verder boosten dan bv 1.5 bar dan heb je een upgrade sensor nodig als ik het goed heb begrepen van de skyline boys
Ik zal vragen wat er meer bij komt kijken als je deze unit wil gaan gebruiken
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: Batch injection vs sequential injection
Als ik 't zo lees werkt ie met alle stock sensoren, dus als je niet boven de 1,5bar gaat boosten dan is 't een compleet pakketje.
Ik zou zelf niet de draden van m'n kabelboom gaan vervangen trouwens, teveel werk. Ik zou alleen de stekkers overzetten.
(we gaan trouwens redelijk off topic hier en we hebben een stand-alone ecu draadje... wellicht hier ff modderen?)
Ik zou zelf niet de draden van m'n kabelboom gaan vervangen trouwens, teveel werk. Ik zou alleen de stekkers overzetten.
(we gaan trouwens redelijk off topic hier en we hebben een stand-alone ecu draadje... wellicht hier ff modderen?)
Re: Batch injection vs sequential injection
Ik denk dat je niet echt zonder die kabelboom kunt? dan moet je alsnog gaan knippen en plakken in je oude kabelboom, terwijl je bij die van Haltech alleen de stekkers van je oude kabelboom over moet zetten. Maar ik heb het eea door zitten lezen over Haltech en het lijkt me prijs/technisch gezien een goed, zoniet beter, alternatief voor de AEM. Zeker als je nem gebruikt voor een 1jz. Voor een 2jz hebben ze wel een plug&play harness.
(beter even modder eten idd ^^)
(beter even modder eten idd ^^)
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Batch injection vs sequential injection
nieuw topic afgesplitst
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Batch injection vs sequential injection
Maar nu zijn er twee standalones topics maybe alles in 1 thread proppenTjabbo wrote:nieuw topic afgesplitst
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Batch injection vs sequential injection
nee die andere heb ik gesloten. en er zit een verwijzing in naar deze thread. en in de openingspost van deze zit een thread naar de oude. dus je kan de oude info lezen en hier nieuwe posten. geen 2 topics door elkaar dat is alleen maar onhandig, en een aantal actieve posters in die thread (o.a. rob, strnpcp) zijn allang niet meer actief hier. dus dit is lekker actueel zo.Andre wrote:Maar nu zijn er twee standalones topics maybe alles in 1 thread proppenTjabbo wrote:nieuw topic afgesplitst
ontopic
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: standalone ecu info topique
Haltech heeft ook piggybacks voor een goede prijs, zelfs met computert te loggen. Als ik het allemaal zo lees, lijkt me een Haltech standalone helemaal niet gek.
Re: standalone ecu info topique
I think the sameDude wrote:Haltech heeft ook piggybacks voor een goede prijs, zelfs met computert te loggen. Als ik het allemaal zo lees, lijkt me een Haltech standalone helemaal niet gek.
Staat tot op heden op nummer 1 in mijn verlang lijste (de ps2000)
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
- joep
- Elite shoarma kruider
- Posts: 814
- Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
- Location: Haarlem
- Contact:
Re: standalone ecu info topique
verkrijgbaar via http://www.proimport.nl (haltech dealer)
gewoon in nederland en dus makkelijk met garantie en shit. ik vertrouw die internet shops voor geen meter!
gewoon in nederland en dus makkelijk met garantie en shit. ik vertrouw die internet shops voor geen meter!
Oedipus was de eerste 'motherfucker'
Re: standalone ecu info topique
Yeah alsof André daar gaat aankloppen
Re: standalone ecu info topique
Ik heb al eens eerder wat bij Tweakit besteld, geen problemen mee gehad. Ik bestel eigenlijk alles via internet Maar ik denk dat Arnout zo'n EMS ook kan tunen toch? Hoe goed zijn die lui bij Proimport?
- joep
- Elite shoarma kruider
- Posts: 814
- Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
- Location: Haarlem
- Contact:
Re: standalone ecu info topique
nog een in NL: www.adaptronic.nl
roept u maar!
roept u maar!
Oedipus was de eerste 'motherfucker'
- joep
- Elite shoarma kruider
- Posts: 814
- Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
- Location: Haarlem
- Contact:
Re: standalone ecu info topique
Arnout is " AEM or bust!"Dude wrote:Ik heb al eens eerder wat bij Tweakit besteld, geen problemen mee gehad. Ik bestel eigenlijk alles via internet Maar ik denk dat Arnout zo'n EMS ook kan tunen toch? Hoe goed zijn die lui bij Proimport?
pro-import heeft net zoveel ervaring met de Haltech als de gemiddelde tunert.. weinig dus, hij is nog niet zo lang op de markt en pro-import bezig in de tuning. dus dat blijft bij allemaal een gokje. pro-import heeft natuurlijk wel factory-support!
is het niet mogelijk om dit topic met sub-topics te maken. elk merk standalone een eigen topic, anders word het zo'n wirwar van merken of dit topic bloed dood bij haltech
Oedipus was de eerste 'motherfucker'
- joep
- Elite shoarma kruider
- Posts: 814
- Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
- Location: Haarlem
- Contact:
Re: standalone ecu info topique
klopt ie maar bij mij aan, ik woon er vlak bij (badhoevedorp-haarlem) en ik ben nog wel vrienden met ze. trouwens.. je wil als bedrijf toch spullen verkopen! who cares dat ie ze een keer voor rotte vis heeft uit gemaakt.mmarkk wrote:Yeah alsof André daar gaat aankloppen
Oedipus was de eerste 'motherfucker'