Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
turbodruk meter probleem.
- toyota87
- Meat-team Member
- Posts: 4299
- kuchnie na wymiar
- Joined: Sunday 09 November 2008 22:17
turbodruk meter probleem.
hij werkt nu niet bij mij weet iemand hoe ik die moet aansluiten of wat de oorzaak kan zijn
als ik de auto op contact zet gaat hij wel naar 0 toe maar meet de druk niet.
als ik de auto op contact zet gaat hij wel naar 0 toe maar meet de druk niet.
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
Re: turbodruk meter probleem.
Sensor in motorruimte zit aangesloten?
Re: turbodruk meter probleem.
welke sensor op het blok waar op het blok
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: turbodruk meter probleem.
stock sensor? wat moet je met dat ding? daar kan je niets op aflezen hoor.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: turbodruk meter probleem.
Lol, anyway hij zit vlak naast de linker veerpoot, zwart blokje, gele stkkr
Re: turbodruk meter probleem.
i like stock some times [:D] wat is er eigenlijk nog stock bij mij
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
Re: turbodruk meter probleem.
heb je een mecahnische of digitale meter?? mechanisch bedoel ik dus met vacuumslang.
heb ik ook last van gehad. de vacuumslang werd dichtgedrukt en daarom was de boost niet af te lezen.
heb ik ook last van gehad. de vacuumslang werd dichtgedrukt en daarom was de boost niet af te lezen.
Street Legal Toyota CELICA ST182 WideBody GT2 - Kia Picanto 1.0 LX D-Light
Re: turbodruk meter probleem.
Hmmm. Supra heeft een electronische meter/sensor. ennehhhhh, hoe wil je met een vacuumslang een BOOST gaan meten ??????
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Re: turbodruk meter probleem.
Yeah Rick, je moet het een boostslang noemen, anders raakt Emveha in de war
Re: turbodruk meter probleem.
confiuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuused !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Re: turbodruk meter probleem.
dan noem ik het bij deze boostslang
Street Legal Toyota CELICA ST182 WideBody GT2 - Kia Picanto 1.0 LX D-Light
- alexander strik
- Shoarma kruider
- Posts: 605
- Joined: Monday 17 September 2007 13:42
- Location: nijverdal
- Contact:
Re: turbodruk meter probleem.
gooi die meter er maar uit, en monteer een mechanische van VDO met een vacuumslang is echt veel nauwkeuriger en gaat nooit kappot.Alle vroegere auto's met turbo hadden mechanische meters met een vacuumslang die de onderduk meten. Het grappige is dat je de turbodrukmeter vroeger ook kon wisselen met een econ meter m.b.t. tot zuinig rijden zoals veel MB's en BMW's hadden, werkte met dezelfde vacuumslang
toyota87 wrote:hij werkt nu niet bij mij weet iemand hoe ik die moet aansluiten of wat de oorzaak kan zijn
als ik de auto op contact zet gaat hij wel naar 0 toe maar meet de druk niet.
Re: turbodruk meter probleem.
ik wil graag de stock meter werkend hebben ook al is die niet nuawkeurig en kans dat hij kapot gaat.
hij hoort gewoon in de auto
gele stekker met zwarte blokje zit niet bij mijn linker veerpoot zit nog aan mijn oude blok [:D]
hij hoort gewoon in de auto
gele stekker met zwarte blokje zit niet bij mijn linker veerpoot zit nog aan mijn oude blok [:D]
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
Re: turbodruk meter probleem.
Niet stekker, maar stikker!
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: turbodruk meter probleem.
Hij gaat niet kapot. je hebt er gewoon echt niets aan. die jz draait zoveel druk standaard dat het metertje constant helemaal bovenin zit.toyota87 wrote:ik wil graag de stock meter werkend hebben ook al is die niet nuawkeurig en kans dat hij kapot gaat.
hij hoort gewoon in de auto
gele stekker met zwarte blokje zit niet bij mijn linker veerpoot zit nog aan mijn oude blok [:D]
Om dan te zeggen 'hij hoort in de auto' is nogal dom vind ik. Waarom heb je dan geen 7M-GTE geplaatst ?
De N/A Voltmeter is een perfect alternatief en hoort óók in een supra. En het aftermarket klokje kan je eventueel wel wegwerken.
Het is noodzakelijk dat je de boost goed kan aflezen. Hoe wil je anders ooit troubleshooten als er iets mis is? jij hebt ook aftermarket spullen zoals een open uitlaat op je j1z.
Als je wilt weten hoeveel druk je draait om eventuele fuelcuts te lijf te kunnen zal je wel moeten. (zie verhaal van dude)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: turbodruk meter probleem.
Eens! Je moet gewoon goed boost kunnen aflezen, zeker in het begin. Kijk ook maar eens naar de problemen van Dude...
Het mooie van de 'voltmeter' mod is juist dat het ook een stock onderdeel is en daardoor prima bij het dashboard past.
In mijn ogen verpest je dus niets aan de stock look
Het mooie van de 'voltmeter' mod is juist dat het ook een stock onderdeel is en daardoor prima bij het dashboard past.
In mijn ogen verpest je dus niets aan de stock look
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt
Re: turbodruk meter probleem.
Is die voltmeter wel nauwkeurig btw?
Re: turbodruk meter probleem.
ik wist niet dat de 1jz veel meer druk leverd.ik weet allemaal niet precies hoe dat zit/werkt.
dus alle hulp die ik van jullie krijg is welkom.
in dat geval haal ik de turbo meter eruit en de N/A voltmeter erin
alternatieve drukmeter moet ik effe kijken waar die dan moet want ik wil hem liever niet in het zicht.
dus alle hulp die ik van jullie krijg is welkom.
in dat geval haal ik de turbo meter eruit en de N/A voltmeter erin
alternatieve drukmeter moet ik effe kijken waar die dan moet want ik wil hem liever niet in het zicht.
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.