Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

mijn nieuwe hobby karten

Vertel hier over de hobby die jou bezig houdt.
Post Reply
User avatar
otterkoppie
Shoarma voorproever
Posts: 1213
kuchnie na wymiar
Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
Location: VINYLLAND

mijn nieuwe hobby karten

Post by otterkoppie »

in heb sinds kort een nieuwe hobby heb een eigen kart gekocht en ga er zo af en toe mee racen( is een keer wat anders dan autocross)
zijn er nog meer die een eigen kart heeft op dit forum zo ja wat voor 1
heb zelf een oudere gekocht uit93 ex nederlands kampioen
een 100cc rotax
ben gestopt met bier drinken

het bier is op

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: mijn nieuwe hobby karten

Post by Tjabbo »

gaaf man post eens wat meer info!

Je zal je wel arm kopen aan bandjes nu denk ik :mrgreen: zag je vorige week rijden met de trekker en de honduh achterop. dat ding was compleet aan gort zeg!
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: mijn nieuwe hobby karten

Post by kefke »

Ik heb in mijn Rs'je een 125cc 2T rotax steken!

Dat zijn super blokjes!

Leuke aanwinste, jammer dat die dingen zoveel geld moeten kosten als je ermee wilt rijden...
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
otterkoppie
Shoarma voorproever
Posts: 1213
Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
Location: VINYLLAND

Re: mijn nieuwe hobby karten

Post by otterkoppie »

Tjabbo
die cross auto heb ik verkocht kan wel goed in elkaar zitten maar die honda`s brengen altijd nog geld op heb hem goed verkocht en
bandjes koop je gewoon 2de hands 20 euro per set en dan kan je r nog zeker 2 x mee rijden en je moet niet alles nieuw kopen
meeste kun je wel op marktplaats kopen dus zo duur vind ik de hobby ook niet het is zeker niet duurder dan de auto cross
ben gestopt met bier drinken

het bier is op

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: mijn nieuwe hobby karten

Post by kefke »

De kart op zich lijkt me miss nog te doen, maar ik denk eerder aan lidmaatschap en vergunningen etc.

Of hoef dat allemaal niet?
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
otterkoppie
Shoarma voorproever
Posts: 1213
Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
Location: VINYLLAND

Re: mijn nieuwe hobby karten

Post by otterkoppie »

kefke
je bent niks nodig alleen een kart je moet alleen even kijken welke baan je mag rijden ik ga naar emmen moet je van tevoren alleen even kijken als er geen race is als er niks op de agenda staat ga je er gewoon heen en dat kost je rond de 25 euro voor de hele dag per kart je mag dus met meerdere personen op 1 kart rijdenis dus goedkoper
ben gestopt met bier drinken

het bier is op

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: mijn nieuwe hobby karten

Post by Tjabbo »

ok cool dennis, ik dacht dat die wielen een vermogen moesten kosten.
ga je ook competitie rijden of niet ? en waar mag je rijden met je eigen kart eigenlijk? is dat hier in de buurt wel ?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
otterkoppie
Shoarma voorproever
Posts: 1213
Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
Location: VINYLLAND

Re: mijn nieuwe hobby karten

Post by otterkoppie »

he
die bantjes als je ze nieuw koopt ben je per set rond de 200 euro kwijt
ga geen wedstrijd rijden (wil ik de anderen niet aan doen)we zijn de eerste keer naar stadskanaal geweest en twee weken terug naar emmen ( http://www.pottendijk.nl/ ) mooi grootte baan waar je echt vol gas kan
er zijn wel meer banen waar het kan maar de meeste mag alleen maar vier takt`s komen
mag ik niet heen ik heb een twee takt veel mooier
Last edited by otterkoppie on Tuesday 12 January 2010 09:13, edited 1 time in total.
ben gestopt met bier drinken

het bier is op

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: mijn nieuwe hobby karten

Post by Dude »

emmen is een gaaf circuit. Toendertijd reden ze er ook met supermotards. Een maat van me heeft een kart gehad, 125 cc 6 versnellingen (ik meen een yamaha ms) Maar dat was wel duur met bandjes.
Image

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Re: mijn nieuwe hobby karten

Post by kolkie »

Gaaf, heb altijd wel veel gekart maar altijd in huurrommel :) . Hoop voor je dat je er niet op leeg gaat lopen want een kart bestaat uit meer dan alleen bandjes, en er is geen sloop waar je cheap parts kunt scoren, dus kost in verhouding vaak veel geld in mijn beleving.
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

User avatar
otterkoppie
Shoarma voorproever
Posts: 1213
Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
Location: VINYLLAND

Re: mijn nieuwe hobby karten

Post by otterkoppie »

in emmen rijden de supermotards nog steeds wel .
maar cheap parts kin je wel aan komen bij heide mulder in nieuwleussen die heeft race karts in de onderhoud en die worden na elke race alles vernieuwd die onderdelen kun je goedkoop krijgen en je moet het ook niet te vaak doen
anders is de lol er ook snel af
ben gestopt met bier drinken

het bier is op

User avatar
suarea51
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 772
Joined: Monday 15 March 2010 21:49
Location: Westerhaar

Re: mijn nieuwe hobby karten

Post by suarea51 »

ik heb ook 2 karts gehad

1 officere race kart maar dit was meer voor de hobby zat een 18 pk honda motor op ging redelijk hard

daarbij heb ik nog een schakel kart gehad man wat snel trok gewoon wit bij en zat te shaken op mijn benen toen ik er uit kwam

binnen een aantal seconde op 140 km\h

heb ze ingeruild tegen mijn oude tigra
2jz-gte? ^^
Old Toyota's Never Die, They Just Get Faster

Turbolag: the number of seconds that the driver of the car next to you thinks he can win.

User avatar
suarea51
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 772
Joined: Monday 15 March 2010 21:49
Location: Westerhaar

Re: mijn nieuwe hobby karten

Post by suarea51 »

otterkoppie wrote:in emmen rijden de supermotards nog steeds wel .
maar cheap parts kin je wel aan komen bij heide mulder in nieuwleussen die heeft race karts in de onderhoud en die worden na elke race alles vernieuwd die onderdelen kun je goedkoop krijgen en je moet het ook niet te vaak doen
anders is de lol er ook snel af

heb 1 x met normale kart op emmen gereden maar daar ben je niks tegen die echte schakel kartjes die zijn stukken sneller:O
heb maar paar ronde gereden aangezien ik later geen remmen meer had dus moest stoppen
2jz-gte? ^^
Old Toyota's Never Die, They Just Get Faster

Turbolag: the number of seconds that the driver of the car next to you thinks he can win.

User avatar
otterkoppie
Shoarma voorproever
Posts: 1213
Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
Location: VINYLLAND

Re: mijn nieuwe hobby karten

Post by otterkoppie »

de kart wat ik heb is ook geen schakelkart gewoon een 100cc automaat en een beetje opgevoert zonder koppeling dus gewoon aandrukken. mijn kammeraad heef wel een schakel 125cc maar die zijn alleen op de rechte stukken sneller in de bochten komen ze me niet vooren dat mot ook niet.
maar de eerste keer is echt VET op zo`n kart heelwat anders dat op een gewone kartbaan daar kom ik trouwens na deze ervaring ook nooit meer
ben gestopt met bier drinken

het bier is op

User avatar
otterkoppie
Shoarma voorproever
Posts: 1213
Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
Location: VINYLLAND

Re: mijn nieuwe hobby karten

Post by otterkoppie »

Image

Image
ben gestopt met bier drinken

het bier is op

User avatar
suarea51
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 772
Joined: Monday 15 March 2010 21:49
Location: Westerhaar

Re: mijn nieuwe hobby karten

Post by suarea51 »

otterkoppie wrote:de kart wat ik heb is ook geen schakelkart gewoon een 100cc automaat en een beetje opgevoert zonder koppeling dus gewoon aandrukken. mijn kammeraad heef wel een schakel 125cc maar die zijn alleen op de rechte stukken sneller in de bochten komen ze me niet vooren dat mot ook niet.
maar de eerste keer is echt VET op zo`n kart heelwat anders dat op een gewone kartbaan daar kom ik trouwens na deze ervaring ook nooit meer

oldensaal heb je ook een kart baan daar mag je ook met jou kart op alleen daar hebben ze ook huur karts die ze verhuren dus het kan zo af en toe zijn dat je van de baan af moet omdat er andere mensen op komen, laatste x dat i ker was, was er een jonge uit de bocht gevlogen tegen vangrail aan achteras was gewoon krom en je weet hoe dik deze assen zijn is dus een hele klap geweest
2jz-gte? ^^
Old Toyota's Never Die, They Just Get Faster

Turbolag: the number of seconds that the driver of the car next to you thinks he can win.

User avatar
otterkoppie
Shoarma voorproever
Posts: 1213
Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
Location: VINYLLAND

Re: mijn nieuwe hobby karten

Post by otterkoppie »

suarea51 wrote:
otterkoppie wrote:de kart wat ik heb is ook geen schakelkart gewoon een 100cc automaat en een beetje opgevoert zonder koppeling dus gewoon aandrukken. mijn kammeraad heef wel een schakel 125cc maar die zijn alleen op de rechte stukken sneller in de bochten komen ze me niet vooren dat mot ook niet.
maar de eerste keer is echt VET op zo`n kart heelwat anders dat op een gewone kartbaan daar kom ik trouwens na deze ervaring ook nooit meer

oldensaal heb je ook een kart baan daar mag je ook met jou kart op alleen daar hebben ze ook huur karts die ze verhuren dus het kan zo af en toe zijn dat je van de baan af moet omdat er andere mensen op komen, laatste x dat i ker was, was er een jonge uit de bocht gevlogen tegen vangrail aan achteras was gewoon krom en je weet hoe dik deze assen zijn is dus een hele klap geweest
oldenzaal mag mijn kart de baan niet op ik heb een 2 takt en daar mag je alleen maar met 4 takt de baan op en mijn kart maakt 107 db voor zover ik nu weet mag ik alleen in emmen op de pottendijk rijden en stadskanaal Kart Club Noord Nederland
ergens anders bent de regels te streng .
ik moet op mijn kart een milieu demper hebben maar die wil ik er zelf liever niet ophebben op dat je dan weer vermogen in levert. _O-
ben gestopt met bier drinken

het bier is op

User avatar
suarea51
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 772
Joined: Monday 15 March 2010 21:49
Location: Westerhaar

Re: mijn nieuwe hobby karten

Post by suarea51 »

ik mocht dus wel met mijn 4 tact daar op die baan

schakel kart heb ik eingelijk alleen maar voor de hal paar x heen en weer gereden nadat ik hem heb ingeruild

geruild tegen een tigra uit 95 roest vrij met alles er op en aan alleen geen leren bekleding:(

maar goed zo af en toe trekt het mij nog wel om weer te gaan karten maar je moet er ook een auto voor hebben om ze mee te slepen

heb je trouwens een aanhangwagen of een bus waar je ze in kan zetten?
2jz-gte? ^^
Old Toyota's Never Die, They Just Get Faster

Turbolag: the number of seconds that the driver of the car next to you thinks he can win.

User avatar
otterkoppie
Shoarma voorproever
Posts: 1213
Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
Location: VINYLLAND

Re: mijn nieuwe hobby karten

Post by otterkoppie »

zo woensdag weer heen karten geweest de eerste keer dit jaar het moest echt wel een keer weer
het ging mooi
todat mijn remvoering opeens weg was afgebroken dat is best schrikken als je 150 rijd :drive:
dus dat word weer sleutelen (B)
ben gestopt met bier drinken

het bier is op

User avatar
Ann
Shoarma eter
Posts: 3764
Joined: Wednesday 22 February 2006 21:36
Location: Vroomshoop

Re: mijn nieuwe hobby karten

Post by Ann »

SLEUTELEN = SHOARMA!
De ideale echtgenoot is hij die begrijpt wat z'n vrouw niet zegt.

User avatar
otterkoppie
Shoarma voorproever
Posts: 1213
Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
Location: VINYLLAND

Re: mijn nieuwe hobby karten

Post by otterkoppie »

deze week maar eens beginnen mijn race eend weer klaar te maken na de pech van vorig jaar
toen mijn remmen het begaven effe nieuw matriaal halen wel zo makkelijk als je 150 rijd
en effe een mulieu demper erop zetten en een nieuwe acherbumper en misschien nog effe een nieuwe zuiger erin want die dingen gaan maar zes uur mee zo ongeveer.
en dan hoop ik dat ik dit jaat fun op de baan heb *O* *O* *O*
ben gestopt met bier drinken

het bier is op

Post Reply