Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

concerten en zo

Vertel hier over de hobby die jou bezig houdt.
User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
kuchnie na wymiar
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

concerten en zo

Post by Tjabbo »

Een mooi topic over concerten e.d. schortte er nog aan hier dus bij deze.
Meld het als je ergens heen gaat, of juist wanneer je terug bent even hoe je het vond.

TS begint:

Gisteren zijn we (mijn vrouw, tjabs zelf en wat kameraden) naar Night of the Proms 2009 geweest.
vorig jaar zijn we ook geweest, maar toen in Ahoy. Dit was in het Gelredome in Arnhem.

Heel anders dan vorig jaar maar niet minder leuk. Het geluid was echt héél erg goed, veel beter dan ik verwacht had en misschien zelfs wel beter dan in Ahoy.
Line up was o.a. OMD, Roxette (wereldprimeur!voor het eerst weer op de planken sinds de tumor bij Marie weggehaald was), John miles, Toots thielemans en Sharon den Adel.

Het was echt fantastisch! Zie ook http://notp.com/nederland/programma
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: concerten en zo

Post by Rich »

Laatste concert waar ik geweest ben was een optreden van Fink in het Paard van Troje in Den Haag, ERRUG goed! fijne intieme zaal ook
Zo'n vreselijk lekker op elkaar ingespeeld bandje (3 man), zingen ook alledrie, heerlijk relaxte muziek.
http://www.youtube.com/watch?v=FPCeA5Vl29k
http://www.youtube.com/watch?v=n8OH8Uau ... re=related

Verder laatst nog bij de uitzending van That's Live (3FM) geweest waar Waylon te gast was, erg relaxte gozer en bandleden hebben goeie humor.

Hoop komend jaar nog een voorstelling van Moke mee te pikken tijdens hun clubtour.

User avatar
musli
Shoarma eter
Posts: 3336
Joined: Thursday 27 November 2008 01:19
Location: Westerhoeven

Re: concerten en zo

Post by musli »

Gelredome is goed hoor, wij zijn daar naar metallica geweest in ... 2006 geloof ik, was super.

Laatste waar ik ben geweest was Rock am Ring 2008 yeah! Ben niet een grote concert/festival ganger, maar RAR wil ik nog wel vajker doen, dit jaar was het niet echt een optie, misscien '10 weer? We'll see. Maar zo'n super sfeer daar, lekker veel keus in bands en én! geen modder als het regent want je loopt gewoon op de Ring 8-)
Broem broems: Subarrel Legacy & MX5

Ik heb geen föhn, ik heb een cabrio

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: concerten en zo

Post by Tjabbo »

^ja dat soort feesten valt hier w.m.b. ook onder. anders krijg je 10 topics over haast hetzelfde :)

Qlimax lijkt me idd ook super om heen te gaan :Y
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
HellRazor[NL]
Bombay Movie Master
Posts: 905
Joined: Wednesday 22 February 2006 21:40
Location: Vriezenveen

Re: concerten en zo

Post by HellRazor[NL] »

Yeah, zaterdag ook maar eens kijken of dat nog wat is dat Qlimax. Scarabial gaat ook als ie tenminste weer te passe is.

In ieder geval goed om te horen dat het geluid goed was afgelopen zaterdag. Ik vernam al dat dit verbeterd was na een slechte editie hardbass int gelredome.

En noise supressor als afsluiting, ook altijd leuk *O* Rest van de line-up is ook wel ok.
H4L

User avatar
Ann
Shoarma eter
Posts: 3764
Joined: Wednesday 22 February 2006 21:36
Location: Vroomshoop

Re: concerten en zo

Post by Ann »

In het voorjaar naar Within Temptation geweest, theatervoorstelling in zwolle. Was helemaal gaaf, als je natuurlijk van dat genre houd.
Heel veel special effects, heel erg gaaf en waarschijnlijk ook prijzig.

Voorjaar naar Delain geweest in Hellendoorn. Concert was leuk, het zaaltje wat minder.Vooral als je bedenkt dat ze maar een paar keer per jaar in nl optreden was dit ook zeer matig bezocht.Daarbij was een paar weken geleden de broerkerk nog net niet afgeladen met fans.

Het kerkoptreden vorige maand was uber, helemaal gaaf. Geluid is overweldigend doch soms slecht door de akoestiek van de kerk.
De ideale echtgenoot is hij die begrijpt wat z'n vrouw niet zegt.

User avatar
RotteTrollMK3
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1557
Joined: Tuesday 27 January 2009 20:39
Location: Dedemsvaart

Re: concerten en zo

Post by RotteTrollMK3 »

hopelijk zelf binnenkort weer optreden en over paar weken naar Marduk in Popfront hedon in zwolle!! yeah!
Image
_______________________
Toyota MR2 SW20 2.0 3SGTE (rrrooooaaaaarrrr!!!! tu-tu-tu-tu!!)

User avatar
Jeffryst182
ShoarmaTeam Member
Posts: 1658
Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
Location: Riessen!!!
Contact:

Re: concerten en zo

Post by Jeffryst182 »

Afgelopen jaar bij dé concerten geweest:

U2 - 360° Tour @ Amsterdam ArenA. We hadden veldkaarten en stonden met onze snufferd bijna helemaal vooraan. De enige plek waar het geluid gewoon echt goed was.

Coldplay - Viva la Vida tour @ Goffertpark Nijmegen. Superconcert en erg gaaf in de buitenlucht. Het weer was echt prima.


Verder afgelopen maand bij monsters of Rock geweest. Daar speelden de Tributebands van Metallica, Whitesnake en AC/DC.
Grappig maar geef mij maar de echte bands.


In het verleden wel is bij Bryan Adams in Ahoy geweest, Van Dik hout, The Brandos, Herman Brood ( vlak voor ie sprong) De sjonnies etc etc etc.

Hardstyle feesten ook genoeg van gehad en heb nu 2 kaartjes liggen voor Quakedance.


[B)]
Image

269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar

Original licenceplate number PMB 839

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Re: concerten en zo

Post by kolkie »

Gisteren hier naartoe geweest

http://www.degospelsvanelvis.nl/

keer weer wat anders 8-) !
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

Alexxxxx
Shoarma voorproever
Posts: 1140
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:14
Location: Fryslân
Contact:

Re: concerten en zo

Post by Alexxxxx »

http://www.youtube.com/v/H0zTPCQFJ2c

13 december weer naar Omnia yeah! #:) yeah! #:) yeah! #:) [14.gif] [14.gif] [14.gif] [14.gif] ^O^

Liedje begint rustig.. maar die laatste paar minuten.... Bij het concert van Omnia waar ik 2 weken terug was, was dit de toegift... Ben zleden zo uit mijn dak gegaan als toen... Man, wat was ik uitgeput ook....

Kan niet wachten tot de 13e... :mrgreen: En nog heel leuk gezelschap ook [:I] *O*

Alexxxxx
Shoarma voorproever
Posts: 1140
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:14
Location: Fryslân
Contact:

Re: concerten en zo

Post by Alexxxxx »

Ann wrote:In het voorjaar naar Within Temptation geweest, theatervoorstelling in zwolle. Was helemaal gaaf, als je natuurlijk van dat genre houd.
Heel veel special effects, heel erg gaaf en waarschijnlijk ook prijzig.

Voorjaar naar Delain geweest in Hellendoorn. Concert was leuk, het zaaltje wat minder.Vooral als je bedenkt dat ze maar een paar keer per jaar in nl optreden was dit ook zeer matig bezocht.Daarbij was een paar weken geleden de broerkerk nog net niet afgeladen met fans.

Het kerkoptreden vorige maand was uber, helemaal gaaf. Geluid is overweldigend doch soms slecht door de akoestiek van de kerk.
Ben gek op dat genre, maar WT vond ik de keren dat ik ze live zag wat tegenvallen. Kan ook komen doordat dat op festivals was, de dvd van het Broerekerk concert is een registratie van een van de beste concerten ooit imho.

vroeger veel naar Autumn geweest, en een keertje After Forever gekeken, als we toch in de gothic hoek zitten :)

User avatar
Ann
Shoarma eter
Posts: 3764
Joined: Wednesday 22 February 2006 21:36
Location: Vroomshoop

Re: concerten en zo

Post by Ann »

After Forever is ook wle mijn ding, (floor jansen vind ik ook echt goed) maar minder dan wt en delain. wt is live beter dan delain.Zij moet nogal moeite doen om mee te komen qua volume. Ok, het moge duidelijk zijn, ik ben wt fan. Hoewel ik het nieuwe album dus echt een misslag vind...helaas.
Omnia is niet mijn genre.Metallica daarintegen wel, als zij ooit nl weer aandoen en de mogelheid doet zich voor ga ik daar uit mn dak...
De ideale echtgenoot is hij die begrijpt wat z'n vrouw niet zegt.

Alexxxxx
Shoarma voorproever
Posts: 1140
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:14
Location: Fryslân
Contact:

Re: concerten en zo

Post by Alexxxxx »

Bij het ene AF concert waar ik was, was de focus wat teveel op de drummer, vodn ik jammer.

Eenvan mijn favo bummers alle rtijdne, Day 11 ~ Love, van Ayreon, is trouwen deels ingezongen door Irene Jansen, de zus van Floor, en door Ayreon ontdekt bij een AF gig. Erg gafa ook om de gezusters Jansen samen te zien staan in Star One.

Epica wil ik ook nog eens zien, ook zon Jansen projetc, mark dit keer. Al was het om de looks van Simone Simons. Die zijn net zo goed als haar stem.

User avatar
HellRazor[NL]
Bombay Movie Master
Posts: 905
Joined: Wednesday 22 February 2006 21:40
Location: Vriezenveen

Re: concerten en zo

Post by HellRazor[NL] »

Qlimax was gaaf. Geluid was ook lekker, viel me hard mee. Maar allejezus wat een drukte!

Image

Image

Image

Image
H4L

User avatar
musli
Shoarma eter
Posts: 3336
Joined: Thursday 27 November 2008 01:19
Location: Westerhoeven

Re: concerten en zo

Post by musli »

niet gearresteerd?
Broem broems: Subarrel Legacy & MX5

Ik heb geen föhn, ik heb een cabrio

User avatar
HellRazor[NL]
Bombay Movie Master
Posts: 905
Joined: Wednesday 22 February 2006 21:40
Location: Vriezenveen

Re: concerten en zo

Post by HellRazor[NL] »

musli wrote:niet gearresteerd?
nee, hoezo?
H4L

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: concerten en zo

Post by kefke »

Ik heb eigenlijk nog geen enkel groot concert bijgewoond.

Maar ik heb gehoord dat volgend jaar de Dire Stratis in het sportpalaleis komen, die zou ik graag willen zien.
ALS ze kwalitatief niet achteruit zijn gegaan door de tijd [:(]
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
musli
Shoarma eter
Posts: 3336
Joined: Thursday 27 November 2008 01:19
Location: Westerhoeven

Re: concerten en zo

Post by musli »

HellRazor[NL] wrote:
musli wrote:niet gearresteerd?
nee, hoezo?
125 arrestaties bij Qlimax 2009
Bij het dance-evenement Qlimax dat zaterdag in GelreDome in Arnhem is gehouden, zijn 125 mensen aangehouden voor het bezit van (hard)drugs.

De grootste hoeveelheid die bij iemand is aangetroffen was 17 xtc-pillen en 25 milliliter GHB. De meeste verdachten zijn aangehouden voor het bezit van xtc-pillen, maar ook van cocaïne, amfetaminen, GHB en speed.

Door justitie is een totaalbedrag van 1235 euro aan boetes geïnd. Een 20-jarige Almeloër en een 31-jarige Rhedenaar kregen taakstraffen opgelegd vanwege drugsbezit.

Het feest werd bezocht door meer dan 27.000 mensen en verliep volgens de politie “rustig en in goede sfeer”.
Broem broems: Subarrel Legacy & MX5

Ik heb geen föhn, ik heb een cabrio

User avatar
musli
Shoarma eter
Posts: 3336
Joined: Thursday 27 November 2008 01:19
Location: Westerhoeven

Re: concerten en zo

Post by musli »

ja tuurlijk

ik hoorde het gister op de radio en toen dacht ik meteen aan jullie :P Niet dat ik dacht dat jullie op waren gepakt hoor maar meer van 'oh ja'
Broem broems: Subarrel Legacy & MX5

Ik heb geen föhn, ik heb een cabrio

User avatar
RotteTrollMK3
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1557
Joined: Tuesday 27 January 2009 20:39
Location: Dedemsvaart

Re: concerten en zo

Post by RotteTrollMK3 »

er zou maar 1 zo'n cabinet naar beneden flikkeren :+
Image
_______________________
Toyota MR2 SW20 2.0 3SGTE (rrrooooaaaaarrrr!!!! tu-tu-tu-tu!!)

User avatar
HellRazor[NL]
Bombay Movie Master
Posts: 905
Joined: Wednesday 22 February 2006 21:40
Location: Vriezenveen

Re: concerten en zo

Post by HellRazor[NL] »

Last edited by HellRazor[NL] on Thursday 13 May 2010 20:27, edited 2 times in total.
H4L

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: concerten en zo

Post by emveha »

BREAKING NEWS.

The Rolling Stone(d)s gaan weer on tour.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: concerten en zo

Post by Tjabbo »

van alle legendarische bands die er nog over zijn, is dit er één die ik niet hoef te zien :) ah misschien ben ik er te jong voor :mrgreen:
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: concerten en zo

Post by emveha »

Te jong, tja, ik ben niet veel ouder dan jij, maar voor "paint it black" mag je me 'snachts toch wakker maken.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: concerten en zo

Post by DeSchouten »

Ik van van de zomer bij een optreden van het goede doel geweest, een beetje ouwe lullen muziek en veel MILFS aanwezig maar Henk Westbroek was live toch wel goed, en vooral niet nuchter volgens mij :mrgreen:

Waar is hier de nooduitgang? :7
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

Post Reply