Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Voor wanneer je geen specifiek forum kunt vinden voor je onderwerp.

Moderators: Ann, Jos

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
kuchnie na wymiar
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by mmarkk »

Vet coole kleur man!
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
Ann
Shoarma eter
Posts: 3764
Joined: Wednesday 22 February 2006 21:36
Location: Vroomshoop

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by Ann »

Ik heb mijn haar eraf laten knippen...dus eh...een nieuw kapsel - 20 cm
De ideale echtgenoot is hij die begrijpt wat z'n vrouw niet zegt.

User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by antigram »

nieuwe camberbouten voor de supra gehaald... KJENKER wat zijn die dingen duur zeg. EN dan schroeft 1 van de 4 voor niet eens lekker in elkaar, wat een afzetterij.

MicHELLo
60K Post ShoarmaGod!
Posts: 3454
Joined: Monday 25 December 2006 02:40
Contact:

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by MicHELLo »

2 kaartjes voor Turn up the Bass in Panama in Amsterdam, 1 cd van Pearl Jam, cd van PJ20 en Nevermind en de VHS band van Big Daddy.......thanks to Giel Beelen in de ochtend op 3FM

http://soundcloud.com/michello/turnupthebasswinner
Image Shoarma god

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by mmarkk »

Ha cool feli!
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
musli
Shoarma eter
Posts: 3336
Joined: Thursday 27 November 2008 01:19
Location: Westerhoeven

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by musli »

MicHELLo wrote:2 kaartjes voor Turn up the Bass in Panama in Amsterdam, 1 cd van Pearl Jam, cd van PJ20 en Nevermind en de VHS band van Big Daddy.......thanks to Giel Beelen in de ochtend op 3FM

http://soundcloud.com/michello/turnupthebasswinner

oooooh <3
Broem broems: Subarrel Legacy & MX5

Ik heb geen föhn, ik heb een cabrio

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by emveha »

Examenvrees, of eh, Bang voor wat er gaat komen ????, ik voel me er in elk geval niet echt gemakkelijk bij.

Feit, Ik moet vanmiddag mijn Praktijkexamen Hybridetechniek gaan maken, omdat we in November onze eerste 600 V truck gaan afleveren. Tijdens de training is onder andere het volgende filmpje getoond, om aan te tonen wat er kan gebeuren als er iets fout gaat.......
-iClXrd50Z8
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by tse »

Hoe is de kortsluitstroom beveiligd dan?
AC fuses slaan over bij deze spanningen en stromen bij DC.
Door middel van meerdere fuses is serie te zetten is er een kans dat het werkt, om de afstand van de vlamboog te vergroten.
Hebben jullie volle sluiting getest?
Is er een promosite van de truck?

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by emveha »

250 A DC Main fuse, en vanaf de Junction box, elke kring ( dc/dc, dc/ac converters, etc) apart afgezekerd. Het enige onderdeel wat niet apart afgezekerd is, is de PEC ( 3-fase generator voor de aandrijfmotor), afgezien van de main fuse dus.

Beveiliging is goed geregeld, Een hoofdschakelaar in de battery monitort continue de lekspanning naar massa. Maar wat als de contacten hiervan vastgebrand zitten ?????

Filmpje is ook een "Worst case scenario" dus contacten vastgebrand, en je maakt kortsluiting tussen de contacten in de Junction box. Dan krijg je een mooie 600x250 Watt vlamboog.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by tse »

Relays kopen met hulpcontacten en die feedback geven naar je regelaar. geen idee wat je dan gaat doen als het gebeurd in volle sluiting maar goed, je kunt wel storing aan zien komen. Stroommeten en ook de relais laten uitschakelen.
Worst case scenario is een aanrijding waar sluiting onstaat. heb je ook een brandweerlastscheider? Ik vind het moeilijk theorie, hoe ga je het testen?

Die lekspanningsmonitor is dat toevallig een Bender isometer?
Heb je airbag module ook de hoofstroom circuit laten onderbreken, bij aanrijding?

Vermogen van volle sluiting is veel hoger, inwendige weerstand van een accu in nagenoeg nul. Dit kan kortstondig oplopen tot duizenden amperes.

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by emveha »

Hoofdstroomschakelaar is een complete Unit, ook wel BDU of Battery Disconnect Unit genoemd. Ding zit vol met electronica, evenals een schakeling om een soortement van Testpuls uit te sturen om de isolatieweerstand te meten. Isolatieweerstand wordt gemeten door de BMU oftewel Battery Management Unit, die op zijn beurt ook de BDU aanstuurt, en ladingstoestand van de cellen etc controleert. Dit is feitelijk een eigen computer, die in de accu ingebouwd zit, en het gehele 600 V net continu monitort en de accu in conditie houdt, ook door middel van het balanseren van de diverse cellen etc, als de wagen langer dan een halfuur stilstaat.

Al met al zit er een partij electronica alleen al in het accupakket waar je best respect voor mag hebben.

De Brandweerlastscheider ????, Ik denk dat je de Serviceplug bedoelt, waarmee je het gehele systeem spanningsloos kunt maken ??????, die zit in het midden van het accupakket. Dat is bij ons de hoofdzekering, waarmee je het accupakket in 2 delen trekt ( 2x300 volt), en dan dus schadeloos. Deze zekering is 250 A DC. en dient dus 2 doelen.

Uiteindelijk is dus, in jouw Worst Case Scenario, een aanrijding waarbij BEIDE kabels tegelijk ingesneden worden, en tegelijk massa maken, plus dat de hoofdcontacten ( die binnen 5 miliiseconden zouden moeten openen omdat er een lek geconstateerd wordt) blijven plakken, een vlamboog kunnen ontstaan. Deze kan nooit meer dan 250 A trekken, omdat de hoofdzekering dus IN het accupakket zit, en er onherroepelijk uit wordt geblazen. Kortstondig, oké, totdat de vertraging van de zekering is bereikt.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by Tjabbo »

He maar hoe ging je examen nou dan :?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by kolkie »

emveha wrote:Examenvrees, of eh, Bang voor wat er gaat komen ????, ik voel me er in elk geval niet echt gemakkelijk bij.

Feit, Ik moet vanmiddag mijn Praktijkexamen Hybridetechniek gaan maken, omdat we in November onze eerste 600 V truck gaan afleveren. Tijdens de training is onder andere het volgende filmpje getoond, om aan te tonen wat er kan gebeuren als er iets fout gaat.......


Wat voor een truck is dat :) ?
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by emveha »

Ohja, examen ging goed, zogauw ik mijn papieren binnenheb ben ik officiëel "Hybrid Truck Technicus".

Enneh, het gaat om zo'n soort truck, maar dan een kelderwagen die bier in ondergrondse bieropslag bij café's gaat pompen.
Image

Owja, en ook niet van deze firma, maar ik kon kiezen tussen een vuilniswagen, en deze, meer rijden er nog niet.
Last edited by emveha on Thursday 22 September 2011 20:35, edited 1 time in total.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
KX250
Meat-team Member
Posts: 1541
Joined: Thursday 24 December 2009 21:57
Location: Nijverdal

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by KX250 »

Externe harddisk 1,5Tb usb 3.0
Republica bananna

User avatar
suarea51
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 772
Joined: Monday 15 March 2010 21:49
Location: Westerhaar

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by suarea51 »

nieuwe 3 inch testpipe
2jz-gte? ^^
Old Toyota's Never Die, They Just Get Faster

Turbolag: the number of seconds that the driver of the car next to you thinks he can win.

User avatar
The_Scarabial
Elite shoarma voorproever
Posts: 2329
Joined: Wednesday 22 February 2006 21:34
Location: Vriezenveen

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by The_Scarabial »

Oude leasebak omgeruild voor een nieuwe. Touran 2007 voor een 2011 model. Rijdt toch wel iets lekkerder die 1.6TDI ipv. de 1.9TDI wat ik eerst had, ook ietsje meer vermogen. Verder weinig aparts. Vooral een praktische auto, zowel privé als zakelijk.
Koekoek!

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by tse »

Ok cool duidelijk, succes er mee.
emveha wrote:Hoofdstroomschakelaar is een complete Unit, ook wel BDU of Battery Disconnect Unit genoemd. Ding zit vol met electronica, evenals een schakeling om een soortement van Testpuls uit te sturen om de isolatieweerstand te meten. Isolatieweerstand wordt gemeten door de BMU oftewel Battery Management Unit, die op zijn beurt ook de BDU aanstuurt, en ladingstoestand van de cellen etc controleert. Dit is feitelijk een eigen computer, die in de accu ingebouwd zit, en het gehele 600 V net continu monitort en de accu in conditie houdt, ook door middel van het balanseren van de diverse cellen etc, als de wagen langer dan een halfuur stilstaat.

Al met al zit er een partij electronica alleen al in het accupakket waar je best respect voor mag hebben.

De Brandweerlastscheider ????, Ik denk dat je de Serviceplug bedoelt, waarmee je het gehele systeem spanningsloos kunt maken ??????, die zit in het midden van het accupakket. Dat is bij ons de hoofdzekering, waarmee je het accupakket in 2 delen trekt ( 2x300 volt), en dan dus schadeloos. Deze zekering is 250 A DC. en dient dus 2 doelen.

Uiteindelijk is dus, in jouw Worst Case Scenario, een aanrijding waarbij BEIDE kabels tegelijk ingesneden worden, en tegelijk massa maken, plus dat de hoofdcontacten ( die binnen 5 miliiseconden zouden moeten openen omdat er een lek geconstateerd wordt) blijven plakken, een vlamboog kunnen ontstaan. Deze kan nooit meer dan 250 A trekken, omdat de hoofdzekering dus IN het accupakket zit, en er onherroepelijk uit wordt geblazen. Kortstondig, oké, totdat de vertraging van de zekering is bereikt.

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by kolkie »

emveha wrote:Ohja, examen ging goed, zogauw ik mijn papieren binnenheb ben ik officiëel "Hybrid Truck Technicus".

Enneh, het gaat om zo'n soort truck, maar dan een kelderwagen die bier in ondergrondse bieropslag bij café's gaat pompen.
Image

Owja, en ook niet van deze firma, maar ik kon kiezen tussen een vuilniswagen, en deze, meer rijden er nog niet.
Jammer, verkeerde merk :Y) .
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by DeSchouten »

Kolkie heeft er versand van! (tenzij ie een Daf bedoeld dan _O-)

Vanaf wanneer is die nieuwe fh16 750 eigenlijk leverbaar emveha?
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by kolkie »

Ik heb geen versand ;) , maar als je verstand bedoeld: ik bedoel wel Daf [}:)] (ooit eens voor gewerkt, dan krijg je er toch 'n zwak voor).
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by DeSchouten »

dat is helemaal niks zo een Eindhovense pedaalemmer!
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by kolkie »

sleep :Z ;)
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by emveha »

DeSchouten wrote:Kolkie heeft er versand van! (tenzij ie een Daf bedoeld dan _O-)

Vanaf wanneer is die nieuwe fh16 750 eigenlijk leverbaar emveha?
Is al te bestellen, maar de levertijd is onbekend. Ik gok ongeveer 2 tot 4 maanden.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: Wat is jouw nieuwste aanwinst?

Post by DeSchouten »

Gaaf, maar ff een sleper bestellen denk :p _O-
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

Post Reply