Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Auto thuis vrijwaren.

Voor wanneer je geen specifiek forum kunt vinden voor je onderwerp.

Moderators: Ann, Jos

Post Reply
User avatar
Ann
Shoarma eter
Posts: 3764
kuchnie na wymiar
Joined: Wednesday 22 February 2006 21:36
Location: Vroomshoop

Auto thuis vrijwaren.

Post by Ann »

Een handelaar heeft een net bedrag voor onze corolla geboden en wij zijn akkoord gegaan.
Zaterdagochtend heb ik hier dus een handelaar op de stoep staan. Hij zegt dat hij een apparaat heeft waarmee hij de auto direct
kan vrijwaren. Wij krijgen geld plus het vrijwaringsbewijs en hij de auto met toebehoren.

Is er verder nog iets waar ik op moet letten? Offuh..bamie, want ik ben geen held in dit soort dingen. Schiedamse handelaren met een raar accent aan mijn deur, daar ben ik niet zo happig op.
Het klonk allemaal netjes aan de telefoon, zowel antwoord als voorstellen. Daarbij hebben wij niet langer een parkeerplaats voor de rolla, en kosttie meer geld dan dattie oplevert. De apk zit er langzaam aan te komen en dan moet er een hoop aan gebeuren, dus dit lijkt een goede deal.
De ideale echtgenoot is hij die begrijpt wat z'n vrouw niet zegt.

User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

Re: Auto thuis vrijwaren.

Post by antigram »

een maat van mij werkt bij de nissan dealer en die kan zelf wel vrijwaren en kentekens aanvragen, dus het zal wel mogelijk zijn, maar hoe het zit met zon dealer, ik weet het niet..

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Auto thuis vrijwaren.

Post by Dude »

Handje contantje laten betalen is het beste. Of ga er even mee naar de bank en laat hem het geld daar over maken. Je hoort tegenwoordig te veel rare verhalen.
Image

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Auto thuis vrijwaren.

Post by mmarkk »

Van die vrijwaring klopt, maak foto's voor op Facebook :)
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
Ann
Shoarma eter
Posts: 3764
Joined: Wednesday 22 February 2006 21:36
Location: Vroomshoop

Re: Auto thuis vrijwaren.

Post by Ann »

Dus het kan gewoon?
De ideale echtgenoot is hij die begrijpt wat z'n vrouw niet zegt.

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Auto thuis vrijwaren.

Post by mmarkk »

Ja zo heb ik ook wel eens een vrijwaring gekregen
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
Ann
Shoarma eter
Posts: 3764
Joined: Wednesday 22 February 2006 21:36
Location: Vroomshoop

Re: Auto thuis vrijwaren.

Post by Ann »

Heb ook nog even met de garage gebeld, die vonden het ook geen vreemd verhaal. Heb wat tips gekregen om op te letten.
Verder was het volgens hun ook een nette prijs voor auto, en als ik via streetvieuw op hun adres kijk, staan er wel 1000 auto's op de plas, en hangt er een rdw bordje aan de gevel.
De ideale echtgenoot is hij die begrijpt wat z'n vrouw niet zegt.

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Auto thuis vrijwaren.

Post by mmarkk »

Haha streetview rules!
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Re: Auto thuis vrijwaren.

Post by tse »

Ik heb hier gruwelijk veel ellende mee gehad bij de verkoop van me corrolla.

De beste, niet nedelandse mensen, gaven me idd een rdw vrijwaring. Met stempel en alles. Er stond na goed bestuderen alleen geen nummer op. Dit nummer krijgen ze via de rdw. De vrijwaring word uiteindelijk wel geregeld maar niet op dat moment. Het is een vage constructie maar het komt er op neer dat ze geen groene platen hebben en dus op jou naam gaan rond rijden. Je kunt het eigenlijk al zien dat ze die niet bij hebben na navraag.

Ook een constructie is dat ze zogenaamd geen tijd hebben, dan moet je op een parkeerplaats afspreken en dan verkopen ze auto meteen met winst door naar een garage om de hoek, waar jij dan daar nog op de vrijwaring staat te wachten.


Let aub op met vrijwaring. Ik verkoop ALLEEN NOG MAAR VIA POSTKANTOOR EN BOTER BIJ DE VIS. Het is het mij al die ellende niet meer waard.

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Auto thuis vrijwaren.

Post by emveha »

Thuis vrijwaren is tegenwoordig geen enkel probleem. Het vrijwaringsbewijs wat je krijgt MOET voorzien zijn van een voorbedrukt nummer. Via dit nummer is ALTIJD te achterhalen wie de vrijwaring heeft uitgeschreven ( Briefjes worden per serie uitgereikt en geregistreerd door de RDW) Voorts een stempel met handtekening van het autobedrijf, en last but not least. Hij moet dus DIRECT, oftewel per telefoon of (Mobiel) internet een transactiecode aanvragen. Deze transactiecode MOET op het bewijs worden vermeld. Op dat moment is het compleet en legaal, en heb je dus altijd een bewijs dat de auto niet meer op jouw naam staat.

Op het moment dat een en ander niet in de haak blijkt te zijn, Dus dat hij bijvoorbeeld een zelfverzonnen transactiecode invult, is het door politie en RDW altijd te achterhalen wie de auto heeft gevrijwaard door te achterhalen aan wie het vrijwaringsboekje met dat registratienummer is uitgegeven.

Indien je dus een compleet ingevuld vrijwaringsbewijs in handen hebt, heb je dus een juridisch legaal document in handen. Ongeacht of de gegevens die eropstaan correct zijn ja of nee. Jij als particulier kunt nooit achtehalen of die code's juist zijn, dat is de verantwoording van degene die hem uitschrijft. De enige plicht die jij hebt, is te controleren of alles vermeld is, niet om de juistheid ervan te achterhalen.

Tip die ik je verder wel kan geven. Laat meteen betalen, geef de sleutels en deel 1 van het kenteken pas af als de betaling en vrijwaring rond is ( Deel 2 en overschrijvingsbewijs moet hij wel hebben). Zeg de verzekering DIRECT na overschrijven op, en controleer na een dag ofzo op https://ovi.rdw.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; of de auto daadwerkelijk is overgeschreven.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
otterkoppie
Shoarma voorproever
Posts: 1213
Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
Location: VINYLLAND

Re: Auto thuis vrijwaren.

Post by otterkoppie »

ja het kan wel thuis maar dan moeten ze wel komen
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
ben gestopt met bier drinken

het bier is op

User avatar
Ann
Shoarma eter
Posts: 3764
Joined: Wednesday 22 February 2006 21:36
Location: Vroomshoop

Re: Auto thuis vrijwaren.

Post by Ann »

Tja, mister buitelander kwam niet, maar vandaag toch de auto verkocht aan een handelaar.
De ideale echtgenoot is hij die begrijpt wat z'n vrouw niet zegt.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Auto thuis vrijwaren.

Post by Tjabbo »

^O^ ^O^ ^O^
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Post Reply