Page 1 of 1

Belangrijk, Aub bekijken en tekenen.

Posted: Friday 03 May 2013 00:44
by emveha
Deze brief kreeg ik vanmiddag via de mail toegestuurd, via de Nippon Classic Cars club.

Er gaat opnieuw een poging ondernomen worden, om de haagse grootverdieners op hun knieén te dwingen, en ons, oldtimer en Youngtimer lievende enthousiasten proberen te helpen om de schatkist niet onnodig dik te spekken met onze hobby-auto's.

***********************************************Hier de letterlijke teks van de mail:****************************************************************************************

Bij deze wil ik jullie nogmaals de aandacht vragen voor het momenteel beste
initiatief.
Heb je geen tijd om het verhaal te lezen, schrijf je dan in elk geval in op
http://vrijstellingoldtimer.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
Ze hebben 70.000 handtekeningen nodig, even doen dus, dat kost je nog geen
halve minuut.

PS
Deel dit bericht het liefst ook bij andere oldtimer fora waar je lid bent
en stuur het naar andere oldtimer liefhebbers.

Met niets doen gebeurt er zeker niets!
Jurgen - Webmaster Wclubs.nl
blurgen@gmail.com

+-+-+-+-++-+-+-+-++-+-+-+-++-+-+-+-++-+-+-+-++-+-+-+-++-+-+-+-+
Bericht van 'Oldtimerliefhebbers'
+-+-+-+-++-+-+-+-++-+-+-+-++-+-+-+-++-+-+-+-++-+-+-+-++-+-+-+-+


Onze missie: onvoorwaardelijk behoud van de regeling vrijstelling
motorrijtuigenbelasting (MRB) zoals we die tot nu toe kennen.

De insteek: vertrouwen. Een overheid moet immers betrouwbaar zijn. Een
regel zonder dringende noodzaak in een tijdsbestek van enkele jaren
herhaaldelijk veranderen wekt bij de burger geen vertrouwen.

De feiten: de staatssecretaris heeft zijn standpunten grotendeels gebaseerd
op verkeerde feiten en subjectieve rapporten. Tevens heeft hij met de
verkeerde instanties gesproken; de alliantie vertegenwoordigt immers maar
een heel klein deel van de oldtimerliefhebbers, en enkele leden van die
alliantie hadden zelfs geheel andere belangen te verdedigen.

Wat ging er tot nu toe mis? Zo’n beetje alles. Vanaf de vooringestelde
aversie tegen youngtimers en oldtimers van de staatssecretaris tot de
jammerlijk gekozen strategie van FEHAC en KNAC. Om over de overige blunders
nog maar te zwijgen.

Kunnen we de zaak nu nog omdraaien? Ja. Wij denken van wel. Het is nog niet
te laat, maar we moeten nu wel alle zeilen bijzetten. Garanties zijn er dan
ook niet, maar we gaan het proberen!

Wat kun jij doen?
Ben jij de trotse bezitter van een of diverse oldtimers of youngtimers, dus
auto’s, motoren, vrachtwagens, 4x4, customs en alle daaraan aanverwante
stromingen? Raakt deze gewijzigde regeling jou keihard in je portemonnee?
Draag je op een andere manier het in stand houden van ons rijdend cultureel
erfgoed een warm hart toe? Dan kun jij ons helpen. Wij moeten de politiek
bewijzen over een sterke en grote achterban te beschikken. Hoe groter onze
achterban, hoe sterker onze lobby. Schrijf je nu in op
http://www.vrijstellingoldtimer.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, ook al heb je al eerder een petitie
ondertekend. We hebben vóór 14 mei minimaal 70.000 inschrijvingen nodig,
anders gaat het niet lukken. De bijdrage die hierna wordt gevraagd is
overigens geheel vrijwillig. Wil je dat niet, kun je na het tekenen van je
steun eenvoudig het browservenster sluiten. Abonneer je ook op de
Facebookgroep ‘Oldtimerliefhebbers’ (http://bit.ly/oldtimerliefhebbers" onclick="window.open(this.href);return false;) en
blijf op de hoogte van alles wat speelt. En nog belangrijker: deel dit met
je vrienden, je club, de forums waar je in zit of de redactie van je
lijfblad. Help ons mee met het terugdraaien van deze draconische maatregel.
Ons motto: Samen Sterk!

Wie zijn wij?

Wouter van Embden – voorzitter Stichting Autobelangen
Hans Horwitz – ondernemer
Stefan van Waals – ondernemer
Arjan Lenoir - fanatiek klassiekerliefhebber
Edwin Melotte - verzamelaar en ondernemer
Marco Hof - hoofdredacteur Auto Motor Youngtimer
Maria Pels - ondernemer
Maarten Wilbers - uitgever Auto Motor Klassiek


--
Met vriendelijke groet,
Team W201



Geen virus gevonden in dit bericht.
Gecontroleerd door AVG - http://www.avg.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Versie: 2013.0.3272 / Virusdatabase: 3162/6289 - datum van u

Re: BELANGRIJK, AUB BEKIJKEN EN TEKENEN.

Posted: Friday 03 May 2013 08:31
by mmarkk
Ben niet van plan van de regeling gebruik te gaan maken, maar steun het initiatief wel,dus getekent :)

Re: Belangrijk, Aub bekijken en tekenen.

Posted: Friday 03 May 2013 09:26
by Tjabbo
Ik vind de huidige regeling die bedacht is wel acceptabel eigenlijk. natuurlijk betaal ik liever niets (hollander) maar als het de mensen uitsluit die in eerste instantie de originele regeling systematisch om zeep geholpen hebben door in oude roestige raggelbakken naar hun werk te gaan (en dus ook in de toekomst weer een gevaar vormen voor een dergelijke regeling), dan ben ik daar wel voor. :)

Desalniettemin, getekend want het initiatief wordt gewaardeerd :)

Re: Belangrijk, Aub bekijken en tekenen.

Posted: Friday 03 May 2013 16:30
by 87Supra
Getekend!

Re: Belangrijk, Aub bekijken en tekenen.

Posted: Friday 03 May 2013 17:05
by Gtech
Check (2x)

Re: Belangrijk, Aub bekijken en tekenen.

Posted: Friday 03 May 2013 22:39
by KX250
Tjabbo wrote:Ik vind de huidige regeling die bedacht is wel acceptabel eigenlijk. natuurlijk betaal ik liever niets (hollander) maar als het de mensen uitsluit die in eerste instantie de originele regeling systematisch om zeep geholpen hebben door in oude roestige raggelbakken naar hun werk te gaan (en dus ook in de toekomst weer een gevaar vormen voor een dergelijke regeling), dan ben ik daar wel voor. :)

Desalniettemin, getekend want het initiatief wordt gewaardeerd :)
Niet mee eens Tjabs: Dat ik als gas rijder een gedeelte moet betalen, vooruit dan maar.
Echter zijn oude supra's en ook veel amerikanen erg zwaar waardoor ze in verhouding tot andere auto's veel moeten betalen.
Ook gebruiken ze veel meer dan moderne wagens. Tot slot is het onderhoud veel intensiever en duurder dan normale wagens.
De €1796/jaar of wel €449 per kwartaal aan wegenbelasting vind ik dus echt belachelijk hoog.
En met een benzineverbruik van 1 op 7 is het rijden op benzine ook geen optie.

Ik wil gewoon een bijzondere wagen voor alle dag en heb niet eens de ruimte om er nog een wagen naast te houden.
Dat wordt met deze regeling bijna onmogelijk gemaakt.
Bedankt Rutte, mijn stem krijg je nooit weer. -O-