Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

7MGTE + mods

Wil je iets te koop aanbieden? hier kan het!
Alléén onderdelen of voorwerpen. Auto's gaan in het andere te koop deel.
User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
kuchnie na wymiar
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

7MGTE + mods

Post by Dude »

Binnenkort (kan 2-3 maand duren) gaat mn 7m eruit voor een 1jz. Even een interessepeiling of iemand em hier wil overnemen.
De 7m heeft nu 67K gelopen, cometic MHG, ARP kopbouten, 550cc fuel injector clinic injectoren, Lexus V8 AFM, gereviseerde kop met nieuwe kleprubbers, pakkingen etc. Eea gepolijst, 3" custom downpipe. K&N filter.
Zonder koppeling of versnellingsbak, zonder AFPR, en zonder de 57 trim turbo. Alle riemen zijn vervangen door Gates riemen. De 7m is nu nog rijdend uit te proberen!!

Doe een bod, eventuele onderdelen wil ik ook wel apart verkopen.
De turbo is voor Tjabbo :Y) (als hij hem nog wil hebben, lucky bastard :9 )
Last edited by Dude on Monday 16 November 2009 19:00, edited 2 times in total.
Image

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: 7MGTE + mods

Post by Tjabbo »

turbo, jeah sure :) graag *O*

BTW er kan wel een vervangende turbo geregeld worden als iemand een volledig drop-in blok wil.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
RotteTrollMK3
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1557
Joined: Tuesday 27 January 2009 20:39
Location: Dedemsvaart

Re: 7MGTE + mods

Post by RotteTrollMK3 »

wat wil je er voor hebben, want mijn 7m vind het volgens mij allemaal niet zo leuk meer... (hij wil revisie, de eikel :P)
Image
_______________________
Toyota MR2 SW20 2.0 3SGTE (rrrooooaaaaarrrr!!!! tu-tu-tu-tu!!)

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: 7MGTE + mods

Post by toyota87 »

RotteTrollMK3 wrote:wat wil je er voor hebben, want mijn 7m vind het volgens mij allemaal niet zo leuk meer... (hij wil revisie, de eikel :P)
hier staat er ook 1 te koop

http://www.supras.nl/phpBB2/viewtopic.p ... ebe5f81889
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
RotteTrollMK3
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1557
Joined: Tuesday 27 January 2009 20:39
Location: Dedemsvaart

Re: 7MGTE + mods

Post by RotteTrollMK3 »

dan is die van mij verder gekieteld... die van mij moet alleen revisie beurtje hebben... en de bak ook... maar dat komt wel. moet ik alleen ff voor sparen :P (als de tijd rijp is en ik heb hulp nodig zal ik het supra hulp team wel inroepen ^O^ )
Image
_______________________
Toyota MR2 SW20 2.0 3SGTE (rrrooooaaaaarrrr!!!! tu-tu-tu-tu!!)

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: 7MGTE + mods

Post by emveha »

Dude.

Wat zou je voor dat blok willen hebben.

Groeten Marcel
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: 7MGTE + mods

Post by Dude »

Voor de AFM + K&N filter wil ik €130.
550cc injectoren komen met flowsheets en zijn nog geen 2000 km gebruikt €290 Dit zijn 'drop in' injectoren, alleen andere stekkers nodig dus geen resistorpack oid. Uiteraard is de kabelboom van mij daaral op aangepast. Orginele injectoren en AFM heb ik ook nog.


Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat een goede 7m met deze mods waard is. Normaal gaan ze voor 1000-1400 euro compleet? Wat zou een reele vraagprijs zijn :9 ? Doe een bod zou ik zeggen...
Last edited by Dude on Monday 16 November 2009 20:08, edited 2 times in total.
Image

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: 7MGTE + mods

Post by emveha »

Laten we zeggen, je haalt er die injectoren etc af, en je verkoopt mij het kale blok ( dus vanaf klepdeksel tot carterpan) zonder turbo/injectoren/ecu/kabelboom etc.

Wat zou hij mij dan gaan kosten.

Groeten Marcel
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: 7MGTE + mods

Post by Dude »

Ook zonder alle sensoren, elektronica, inlaat, uitlaat, motorsteunen e.d.?
Dat is voor mij een kaal blok, dus alleen de kop en onderblok (het draaiende gedeelte)
Liefst verkoop ik hem compleet natuurlijk....
€725 ? Mits er niemand anders interesse in heeft. Je kunt het blok nu nog uitproberen. Of doe een reel bod (normaal vraag ik dit niet, maar wat denken andere members van de vraagprijs? Ik wil hem reel verkopen, zonder gezeik achteraf) Het is een goed blok met orgineel slechts 67000 gelopen. Plus al een MHG en ARP bouten en een koprevisie. Je zou het blok verder nog kunnen controleren als die eruit is.
Image

User avatar
RotteTrollMK3
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1557
Joined: Tuesday 27 January 2009 20:39
Location: Dedemsvaart

Re: 7MGTE + mods

Post by RotteTrollMK3 »

heb er wel interesse voor, maar geld speelt tegenwoordig grote rol.. :{
Image
_______________________
Toyota MR2 SW20 2.0 3SGTE (rrrooooaaaaarrrr!!!! tu-tu-tu-tu!!)

MicHELLo
60K Post ShoarmaGod!
Posts: 3454
Joined: Monday 25 December 2006 02:40
Contact:

Re: 7MGTE + mods

Post by MicHELLo »

Ach, we zijn in Nederland uit de recessie dus dat moet goed komen
Image Shoarma god

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: 7MGTE + mods

Post by Dude »

Precies, waar w8 iedereen op??? koop dit blok gewoon als reserve...
Jammer dat je niet meer bij Leen terecht kunt :{ :p
Image

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: 7MGTE + mods

Post by emveha »

reden waarom ik alleen het blok vraag, is dat ik mijn zwarte bolide zoveel mogelijk origineel wil houden.

Oké, afgezien van een koppakking waar veel problemen mee zijn, en dus een aanpassing voor duurzaamheid vind ik tot daaraantoe. Hetzelfde geld voor overige onderdelen, als daar een betere/sterkere/meer betrouwbare versie van uit is, zal ik die ook monteren ipv origineel.

Dat is ook de reden geweest dat ik de mijne heb gekocht, omdat er ( afgezien van een paar velgen, maar de originele heb ik er ook nog bij ) niet aan het ding gesleuteld is. Zelfs de originele radio/cassette zit er nog in.

Ik zal me trouwens eens netjes voorstellen ook, wel zo netjes. Meld ik me hier aan, ben ik al gelijk aan het onderhandelen. Effe zoeken naar het gedeelte wat daarvoor bestemd is.

Groeten Marcel
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: 7MGTE + mods

Post by emveha »

reden waarom ik alleen het blok vraag, is dat ik mijn zwarte bolide zoveel mogelijk origineel wil houden.

Oké, afgezien van een koppakking waar veel problemen mee zijn, en dus een aanpassing voor duurzaamheid vind ik tot daaraantoe. Hetzelfde geld voor overige onderdelen, als daar een betere/sterkere/meer betrouwbare versie van uit is, zal ik die ook monteren ipv origineel.

Dat is ook de reden geweest dat ik de mijne heb gekocht, omdat er ( afgezien van een paar velgen, maar de originele heb ik er ook nog bij ) niet aan het ding gesleuteld is. Zelfs de originele radio/cassette zit er nog in.

Ik zal me trouwens eens netjes voorstellen ook, wel zo netjes. Meld ik me hier aan, ben ik al gelijk aan het onderhandelen. Effe zoeken naar het gedeelte wat daarvoor bestemd is.

Groeten Marcel
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: 7MGTE + mods

Post by Dude »

Zo'n supra had ik ook, toen ik hem kocht met 50K km :9
Neh als ik iets orgineels zou willen laten aan een auto, dan niet aan een supra. Dan een echte oldtimer, een mustang of een oude mercedes oid. Hoewel een orginele supra een mooie toerauto is. Waarom geen JZ motor? Heb ik binnenkort 2 van staan hier. Maar doe een bod voor het blok zou ik zeggen.
Image

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: 7MGTE + mods

Post by emveha »

daarin verschillen we dan van mening.

Pimpen doe je met golfjes en (sl)opels, een jap is een jap, en moet een jap blijven.

Ik vind het ook arrogant te denken dat je een jap beter kunt maken dan de constructeur, hahahaha, in tegenstelling tot de duitse prutsers.

Over dat blok, ik moet even de financiele kant van de rest bekijken, ding heeft nog wat nieuwe bodyparts etc nodig, en de APK zit er ook aan te komen. Paar nieuwe schoenen aan dat ding kosten me ook een dikke 600, en ik ben ook maar een domme monteur. Heb ook geen geldboom in de tuin.



Groeten Marcel.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: 7MGTE + mods

Post by Dude »

:nono: Pimpen is idd voor golfjes. Laat het woord pimpen hier niet vallen :Y)
Onder niet orgineel houden verstaan "wij" alleen technisch/motorisch upgraden, tunen dus... En wat dat betreft is een 7m zeker wel beter te maken dan de constructeurs uitgedacht hadden. Body bewerken is stylen, dat doet bijna niemand hier afgezien van een subtiele sideskirt of lip e.d. wat ik dan wel weer mooi vind.

Zolang je orginele 7m nog loopt, niet aan gaan sleutelen. Hij gaat vanzelf kapot :9 en dan moet je alles in 1 keer goed reviseren. Dan heb je een goed blok :Y)
Image

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: 7MGTE + mods

Post by emveha »

ook daarin verschillen we dan van mening. De koippakking ligt eruit, dus doorrijden heeft onherroepelijk koelproblemen tot gevolg, met als mogelijk resultaat, kop krom, slangen die het niet meer houden, en in extreme gevallen zelfs een vastloper. Nou, begin dan nog maar eens met reviseren.

De drijfstanglagers hoor ik nu NET aan, dus is nu waarschijnlijk nog te verhelpen met ENKEL een setje niewe lagers. Doorrijden kan kantelende zuigers tot gevolg hebben, dus zuigers en clininderwand ook naar de klote, en ook de krukas zelf zal het dan wel zwaar krijgen, waardoor deze dan zowieso geslepen moet worden, indien dat dan nog gaat.

Nogmaals, ik kom uit de bedrijfswagenbranche, waar het materiaal VELE malen meer op zijn kloten krijgt dan in de personenwagenwereld.
Ik heb zelfs een 9 liter blok gezien ( 6 cil) waarvan de tandspeling van de distributie niet goed afgesteld stond. Binnen 15.000 km liep dit klok in elkaar ( vrachtwagentijd, ongeveer anderhalve maand ). De ravage die je DAN ziet, daar lusten zelfs de honden geen brood meer van. Ooit paddestoelen uit zuigers zien groeien ????? ( zal effe de pic opzoeken, kun je lachen)
ImageImage
ImageImage

Ja, je ziet het goed, dat is een klep die omgekeerd terug in de zuiger is gedrukt. Met geen 10 paarden meer eruit te trekken. Enigste wat je kunt doen, is hem plukken en in de shoarma draaien.

Groeten Marcel
Last edited by emveha on Tuesday 17 November 2009 22:01, edited 1 time in total.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: 7MGTE + mods

Post by Dude »

Ok verkeerd begrepen denk ik. Ik had kunnen weten dat je 7m al kapot was :9
Ik bedoelde eigenlijk, als je 7m nog niet kapot is moet je er niet aan sleutelen. Vertel mij wat over kapotte koppakkingen....
Als je je drijfstanglagers al kunt horen is het gewoon tijd voor een complete revisie. 9 van de 10 keer dat je alleen de drijfstanglagers gaat vervangen, liggen ze er binnen 100 km weer uit.
We zijn dol op pics van kapotte motoren *O*
Image

User avatar
RotteTrollMK3
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1557
Joined: Tuesday 27 January 2009 20:39
Location: Dedemsvaart

Re: 7MGTE + mods

Post by RotteTrollMK3 »

hoe kun je horen dan dat die drijfstanglagers kapot bunt?
Image
_______________________
Toyota MR2 SW20 2.0 3SGTE (rrrooooaaaaarrrr!!!! tu-tu-tu-tu!!)

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: 7MGTE + mods

Post by emveha »

Dude wrote:We zijn dol op pics van kapotte motoren *O*
Zie boven dan.

Groeten Marcel
Last edited by emveha on Wednesday 18 November 2009 09:23, edited 1 time in total.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: 7MGTE + mods

Post by emveha »

RotteTrollMK3 wrote:hoe kun je horen dan dat die drijfstanglagers kapot bunt?
Toer rustig op, en op gegeven moment hoor je onderin het blok een tikkend/ratelend geluid. Bij mij rond de 2000/2500 toeren. Daarboven hoor je het niet meer, daaronder ook niet. Als je met de gas rond dat toerental blijft jimmieën, kun je het geluid duidelijk en meermalen produceren.

Groeten Marcel
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
kofti
Sla blaadje
Posts: 26
Joined: Wednesday 18 November 2009 23:24

Re: 7MGTE + mods

Post by kofti »

Dude

Mijn bod voor 7MGTE is 600€.


mvg.

Seref Isildak
Ford voor boeren, Opel voor hoeren, Supra voor rondtoeren.

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: 7MGTE + mods

Post by emveha »

Hee, op je beurt wachten.

Groeten Marcel
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: 7MGTE + mods

Post by Dude »

haha, wie eerst komt die eerst maalt :p
Image

Post Reply