Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Info Supra remmen?.
-
- Shoarma haler eerste klas
- Posts: 347
- kuchnie na wymiar
- Joined: Thursday 23 July 2009 19:23
- Location: Rottedam
Re: Info Supra remmen?.
Hmmz custom is meestal duur. Misschien pas die van de Jza80 met behulp van nightpager kit.mmarkk wrote:Volgens mij doet JBT ook custom kits?
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: Info Supra remmen?.
Alles wat je zet kan tegen gebruikenILLKIDD wrote:Ze zijn niet echt hetzelfde denk ik. Maar ^DeSchouten wrote:Met een hamer en een slijptol is alles pas te maken
Haha eens kijken of ik ergens een setje kan vinden voor weinig.
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Re: Info Supra remmen?.
Ik weet niet of het wat is, ze zien er uit als K-sport >Cheap BBK's: http://www.phatboybrakes.com/Toyota.php
Re: Info Supra remmen?.
Ik zou m'n geld lekker op zak houden en door sparen voor goede remmen...
Re: Info Supra remmen?.
Neem TT 4 pots remmen met goede blokken of gelijk een brute kit, maar ga niet voor dat pisbakken staal van K-sport/cycloon of weet ik veel voor autostyle kitjes. Dat is puur voor de looks en kun je niet veel van verwachten.
Goede kit met goede looks
Goede kit met goede looks
Re: Info Supra remmen?.
Ik ga zowieso voor een goede kit, zit nog aan het rondkijken. Maar er gaat snel wat anders komen, de stock remmen zijn gewoon gevaarlijk.
- joep
- Elite shoarma kruider
- Posts: 814
- Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
- Location: Haarlem
- Contact:
Re: Info Supra remmen?.
http://www.movitbrakes.com/produkte/anw ... 20MA70%20)
even kopieren en in de url balk zetten..
dat zijn goede remmen en dicht bij huis! er is ook een movit.nl
http://www.movit-nederland.nl/htmlpages/home.php
je raad het nooit... iemand van DF-forum..
even kopieren en in de url balk zetten..
dat zijn goede remmen en dicht bij huis! er is ook een movit.nl
http://www.movit-nederland.nl/htmlpages/home.php
je raad het nooit... iemand van DF-forum..
Oedipus was de eerste 'motherfucker'
Re: Info Supra remmen?.
Damn! Je kan zelfs 380mm 4-pots voor de achteras krijgen voor een mk3!
En ja, movit is top spul!
Re: Info Supra remmen?.
Wow die Ceramische schijven!
- joep
- Elite shoarma kruider
- Posts: 814
- Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
- Location: Haarlem
- Contact:
Re: Info Supra remmen?.
ceramische schijven hebben wel een hoge WOW factor, maar in het dagelijkse leven heb je er geen ruk aan!
tegen de tijd dat die echt goed gaan remmen heb je al 30 meter van de stilstaande file gehad...
tegen de tijd dat die echt goed gaan remmen heb je al 30 meter van de stilstaande file gehad...
Oedipus was de eerste 'motherfucker'
- joep
- Elite shoarma kruider
- Posts: 814
- Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
- Location: Haarlem
- Contact:
Re: Info Supra remmen?.
wat 'De Bel' zegt!Fietsbel wrote:Neem TT 4 pots remmen met goede blokken of gelijk een brute kit, maar ga niet voor dat pisbakken staal van K-sport/cycloon of weet ik veel voor autostyle kitjes. Dat is puur voor de looks en kun je niet veel van verwachten.
Oedipus was de eerste 'motherfucker'
Re: Info Supra remmen?.
Cool, en ze geven nog een tip ook nog:
MOV'IT 6
De nieuwe MOV'IT 6 pots remklauw kan gecombineerd worden met schijven vanaf 342mm. In combinatie met de 380mm schijf is deze reminstallatie sterker dan keramische remmen en absoluut de sterkste rem op de weg vandaag.
Een 6 pots remklauw heeft alleen zin als de remblokken veel groter zijn dan bij een 4 pots remklauw. Slechts montage van een 6 pots remklauw is alleen maar duurder en biedt absoluut geen voordelen boven een 4 pots remklauw met gelijke remblokken.
Wat zijn de prijzen van zo'n setje?
MOV'IT 6
De nieuwe MOV'IT 6 pots remklauw kan gecombineerd worden met schijven vanaf 342mm. In combinatie met de 380mm schijf is deze reminstallatie sterker dan keramische remmen en absoluut de sterkste rem op de weg vandaag.
Een 6 pots remklauw heeft alleen zin als de remblokken veel groter zijn dan bij een 4 pots remklauw. Slechts montage van een 6 pots remklauw is alleen maar duurder en biedt absoluut geen voordelen boven een 4 pots remklauw met gelijke remblokken.
Wat zijn de prijzen van zo'n setje?
Re: Info Supra remmen?.
Ja vraag het ze even
Re: Info Supra remmen?.
Sets van Movit voor mk3 beginnen bij 3000
Re: Info Supra remmen?.
Lijkt wel of hier de complete Mk4 naven zijn gemonteerd, heb hier wel over gelezen, maar uilijning schijnt crap te zijnjoep wrote:wat 'De Bel' zegt!Fietsbel wrote:Neem TT 4 pots remmen met goede blokken of gelijk een brute kit, maar ga niet voor dat pisbakken staal van K-sport/cycloon of weet ik veel voor autostyle kitjes. Dat is puur voor de looks en kun je niet veel van verwachten.
- joep
- Elite shoarma kruider
- Posts: 814
- Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
- Location: Haarlem
- Contact:
Re: Info Supra remmen?.
nee, het betere verlaswerk is hier toegepast. zijn Mk3 naven met andere bevestigingsogen.. niet perfect, maar het werkt!
Oedipus was de eerste 'motherfucker'
Re: Info Supra remmen?.
Nee, je kijkt naar Joeps suupie, je herkent het aan zijn sleutelgereedschap [:D] en de klauw is aangepast zodat ie op de mk3 gaten past.
En de stelling over de niet-meer-dan-4-pots is helemaal waar, dat vertelden ze bij RSU-motorsport, de toko waar ik m'n brembo schijven en blokken vandaan heb, ook. Heb toen een tijdje met hen staan babbelen terwijl ze m'n nieuwe schijven op het hart overzetten en heb een hoop bijgeleerd over remmen.
En de stelling over de niet-meer-dan-4-pots is helemaal waar, dat vertelden ze bij RSU-motorsport, de toko waar ik m'n brembo schijven en blokken vandaan heb, ook. Heb toen een tijdje met hen staan babbelen terwijl ze m'n nieuwe schijven op het hart overzetten en heb een hoop bijgeleerd over remmen.
- joep
- Elite shoarma kruider
- Posts: 814
- Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
- Location: Haarlem
- Contact:
Re: Info Supra remmen?.
wat is er mis met een hamer en een zaag?Rich wrote:Nee, je kijkt naar Joeps suupie, je herkent het aan zijn sleutelgereedschap [:D] en de klauw is aangepast zodat ie op de mk3 gaten past.
overigens is de hub aangepast niet de klauw, die kun je zo overzetten naar een Mk4..
schijf is iets minder groot geworden door aanlopen bij extreem remmen (eerste 2 jaar geen last van gehad) en het centreergat is iets groter dan die van de Mk3.
Oedipus was de eerste 'motherfucker'
Re: Info Supra remmen?.
De Mk4 conversie is nog steeds interessant vind ik! Dit is wat ik nog steeds uit moet zoeken. Moet een stukje staal laten analyseren voor de juiste lasspecificatie.
Joep, hoe is het naafgat verschil nu opgelost? Vulring?
Mk4 conversie;
-1 ander oog lassen
-wielnaaf laten afdraaien voor de mk4 schijf, schijf past niet over de naaf heen. (met kans dat de ABS ring los komt, of schijf nog uitdraaien)
-Dus ook nieuwe wiel lagers a 500 met montage,
-Onderdelen kosten toch nog zo`n 1200 euro helaas!
Misshien toch maar een BBK!
Joep, hoe is het naafgat verschil nu opgelost? Vulring?
Mk4 conversie;
-1 ander oog lassen
-wielnaaf laten afdraaien voor de mk4 schijf, schijf past niet over de naaf heen. (met kans dat de ABS ring los komt, of schijf nog uitdraaien)
-Dus ook nieuwe wiel lagers a 500 met montage,
-Onderdelen kosten toch nog zo`n 1200 euro helaas!
Misshien toch maar een BBK!
Re: Info Supra remmen?.
Klinkt als veel las en ombouw werk. Op zich kan dat natuurlijk best, mits het goed gedaan is. Als je zoiets niet professioneel aanpakt, kan dat nare gevolgen hebben. Dan ga ik liever voor een set waarbij geen bak en braad aan te pas hoeft te komen.
En idd voor wat extra $$ heb je een kant en klare set.
Btw, het wordt waarschijnlijk een JBT kit, die is prijs/technisch aantrekkelijk. Arnout kon nog een upgrade set leveren, volgens mij met 6 pots klauwen.
En idd voor wat extra $$ heb je een kant en klare set.
Btw, het wordt waarschijnlijk een JBT kit, die is prijs/technisch aantrekkelijk. Arnout kon nog een upgrade set leveren, volgens mij met 6 pots klauwen.
Re: Info Supra remmen?.
Je heb een auto met 2 grote turbos. Ik zou niet gaan bezuinigen op remmen.
Trouwens zo slecht zijn de XYZ remmen ook niet. Ik hoor Kenji niet klagen. Ik heb begrepen dat de problemen bij D2/G4/XYZ/Ksport/Alliance bij de schijven zitten en die pas probleem vertonen bij serieus track gebruik. En ze hebben een goed design gestolen/gekopieert namelijk die van Endless.
Maar ik zou het zelfs niet gaan kopen omdat in mijn situatie de supra 4pots met zwarte trd blokjes en dba geperforeerde rotors goedkoper zijn dan een ksport 4 pots kit.
Trouwens zo slecht zijn de XYZ remmen ook niet. Ik hoor Kenji niet klagen. Ik heb begrepen dat de problemen bij D2/G4/XYZ/Ksport/Alliance bij de schijven zitten en die pas probleem vertonen bij serieus track gebruik. En ze hebben een goed design gestolen/gekopieert namelijk die van Endless.
Maar ik zou het zelfs niet gaan kopen omdat in mijn situatie de supra 4pots met zwarte trd blokjes en dba geperforeerde rotors goedkoper zijn dan een ksport 4 pots kit.
- alexander strik
- Shoarma kruider
- Posts: 605
- Joined: Monday 17 September 2007 13:42
- Location: nijverdal
- Contact:
Re: Info Supra remmen?.
Ik heb er al eens een hele topic met foto's over geplaats, ik heb ze nog, maar dit is tot nu toe nog het beste. Evo 8 remmen, doordat de steek hetzelfde is heb je een goede basis, de rest hangt van je eigen vakmanschap af.
Alexander
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Alexander
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Re: Info Supra remmen?.
Denk niet dat dit veel beter is dan Mk4 remmen, welke schijven zijn dit trouwens?
Denk ook niet dat het veel minder is dan een Mk4 conversie.
Denk ook niet dat het veel minder is dan een Mk4 conversie.
- alexander strik
- Shoarma kruider
- Posts: 605
- Joined: Monday 17 September 2007 13:42
- Location: nijverdal
- Contact:
Re: Info Supra remmen?.
Neem van mij aan dat het echt beter is, maar dat komt ook voor het grootste gedeelte door de Ferodo DS 3000 blokken, de afgelopen race in Zolder heeft dit weer bewezen, de schijven zijn ook van een evo 8 zonder onzin gaatjes en sleuven.
dave wrote:Denk niet dat dit veel beter is dan Mk4 remmen, welke schijven zijn dit trouwens?
Denk ook niet dat het veel minder is dan een Mk4 conversie.
Re: Info Supra remmen?.
onzin gaatjes en sleuven? daarom hebben porche, ferrari, lamborghini etc. natuurlijk ook gaten en sleuven, tzijn onzin auto's
gaatjes zou ik niet willen hebben voor straatgebruik, omdat de schijven dan sneller scheuren. maar gaten en sleuven helpen wel degelijk voor een betere warmteafvoer.
gaatjes zou ik niet willen hebben voor straatgebruik, omdat de schijven dan sneller scheuren. maar gaten en sleuven helpen wel degelijk voor een betere warmteafvoer.