Page 1 of 1

Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Posted: Friday 23 October 2009 20:02
by Dude
Voor degene die een 2jz of 1jz hebben: http://www.suprastore.com/su2jsthega1t.html

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Posted: Friday 23 October 2009 21:35
by PimmeTjaaH
Ik heb al een 2jz :P _O-

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Posted: Friday 23 October 2009 21:54
by Tjabbo
PimmeTjaaH wrote:Ik heb al een 2jz :P _O-
nu nog die betaalbare stopper gasket :drive:

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Posted: Friday 23 October 2009 22:00
by Dude
PimmeTjaaH wrote:Ik heb al een 2jz :P _O-
Jij hebt geen stopper nodig, je hebt geen turbo :9

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Posted: Friday 23 October 2009 22:34
by Andre
Dude wrote:
PimmeTjaaH wrote:Ik heb al een 2jz :P _O-
Jij hebt geen stopper nodig, je hebt geen turbo :9
Haha ^O^

Maar wat is niet zo dat je een 1JZ pakking moest gebruiken ook bij een 1.5 JZ ?

Ik dacht iets te hebben gelezen ergens ooit :) dat bepaalde gaten anders zijn

2JZ gasket wordt weinag tot niet gebruikt bij een 1.5 JZ woe weet hoe het zit

Prijs van dit ding is niet verkeerd lijkt mij

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Posted: Friday 23 October 2009 22:40
by mmarkk
Japanese manufactured in Japan
:')

't is wel Suprastore hè, hopenlijk krijg je hem ook als je betaald hebt :)

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Posted: Friday 23 October 2009 22:42
by mmarkk
Andre wrote: Maar wat is niet zo dat je een 1JZ pakking moest gebruiken ook bij een 1.5 JZ ?

Ik dacht iets te hebben gelezen ergens ooit :) dat bepaalde gaten anders zijn

2JZ gasket wordt weinag tot niet gebruikt bij een 1.5 JZ woe weet hoe het zit

Prijs van dit ding is niet verkeerd lijkt mij
Yeah er werd iets geblocked of half geblocked ofzo, Rich weet dacht ik hoe het zit

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Posted: Saturday 24 October 2009 00:10
by Rich
Grote plannen mannen? dat we deze headgasket nodig hebben ;)
De stocker is uitstekend en ik heb liever dat m'n headgasket er tussenuit poeft dan dat er wat anders poeft, just my 2ct

Over de 1,5JZ headgasket
Het type gasket dat je nodig hebt wordt bepaald door de kop die je gebruikt. De routing van het koelwater loopt een klein beetje verschillend bij beide koppen en daardoor zijn er bepaalde kanalen afgeblokt bij de ene en zijn andere kanalen juist weer groter. Ik heb er een jaartje of wat geleden een uitgebreid topic met foto's op supramania over gemaakt (ik heet daar ook 'Rich' mocht je 't willen opzoeken).

Je kan een 2jz gasket wel op een 1,5jz gebruiken, maar ideaal is het niet, je krijgt dan risico op hotspots doordat de koeling niet gelijkmatig verloopt over alle cilinders.
Oh enne, geen afgeblokte kanalen in een 1jz gasket open boren omdat deze wel open zijn bij een 2jz gasket; dan verneuk je de waterflow ;) Sommigen denken dat de toyota engineers hebben zitten snurken toen de 1jz kop werd ontworpen (eigenlijk de yamaha engineers, mgoed) en dat die engineers het een en ander hebben rechtgezet met de 2jz kop en dat men dus nu de 2jz gasket moet gebruiken omdat ie nieuwer en dus beter zou zijn. Dit is niet correct! De 1jz kop en 2jz kop zijn beiden erg goede ontwerpen en ontlopen elkaar maar enkele procenten in flow (2jz iets beter), maar ze zijn qua ontwerpprincipe niet helemaal hetzelfde, niet wat de waterkoeling betreft en ook niet wat de gassenflow betreft. Dus de gasket gebruiken die voor de kop ontworpen is.

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Posted: Saturday 24 October 2009 02:40
by Dude
Rich wrote:Grote plannen mannen? dat we deze headgasket nodig hebben ;)
De stocker is uitstekend en ik heb liever dat m'n headgasket er tussenuit poeft dan dat er wat anders poeft, just my 2ct .
Ik ben van plan om een twin GT2871R op mn build 1jz te gebruiken. Die kunnen samen behoorlijk wat power leveren. Dus een goede koppakking lijkt me wel een must :9 Maar hoeveel kan een stock 1jz koppakking hebben?
Rich wrote:Oh enne, geen afgeblokte kanalen in een 1jz gasket open boren omdat deze wel open zijn bij een 2jz gasket; dan verneuk je de waterflow ;) Sommigen denken dat de toyota engineers hebben zitten snurken toen de 1jz kop werd ontworpen (eigenlijk de yamaha engineers, mgoed) en dat die engineers het een en ander hebben rechtgezet met de 2jz kop en dat men dus nu de 2jz gasket moet gebruiken omdat ie nieuwer en dus beter zou zijn. Dit is niet correct! De 1jz kop en 2jz kop zijn beiden erg goede ontwerpen en ontlopen elkaar maar enkele procenten in flow (2jz iets beter), maar ze zijn qua ontwerpprincipe niet helemaal hetzelfde, niet wat de waterkoeling betreft en ook niet wat de gassenflow betreft. Dus de gasket gebruiken die voor de kop ontworpen is.
Nice info, ik had de boormachine al in de handen :9 Ik vroeg me al af waarom er voor aan geen gaten in de pakking zaten...

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Posted: Saturday 24 October 2009 11:18
by Andre
Als je maar de boel vastdraait met ARP kan de pakking een hoop hebben
700Pk of zelfs meer is no problema

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Posted: Saturday 24 October 2009 11:32
by Tjabbo
Rich wrote: Ik heb er een jaartje of wat geleden een uitgebreid topic met foto's op supramania over gemaakt (ik heet daar ook 'Rich' mocht je 't willen opzoeken).
"there are no holes in the cams. do you see holes anywhere!" [:D]

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Posted: Saturday 24 October 2009 12:02
by Jeffryst182
Klein beetje off-topic maar eeuh,

Indien er vraag is naar een bepaald type koppaking uit RVS of Alu kan ik deze eventueel lasersnijden.
Ik heb dan alleen een .dxf of any autocad tekening van de pakking nodig. Indien er veel belangstelling is voor een bepaald type wil ik wel kijken of ik dit voor elkaar kan krijgen.

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Posted: Saturday 24 October 2009 12:41
by Dude
Misschien is er belangstelling voor een torqueplate? Ik heb de cad tekening ervan al eens gemaakt. Voor een 1jz/2jz.

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Posted: Saturday 24 October 2009 13:48
by Rich
Tjabbo wrote:
Rich wrote: Ik heb er een jaartje of wat geleden een uitgebreid topic met foto's op supramania over gemaakt (ik heet daar ook 'Rich' mocht je 't willen opzoeken).
"there are no holes in the cams. do you see holes anywhere!" [:D]
ik meen me te herinneren dat dat op supraforums was [:D]

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Posted: Saturday 24 October 2009 15:02
by Tjabbo
lol _O-
maar serieus, ik meen me dat topic te herinneren waarin inderdaad erg veel info gepost werd en het hoe en waarom met de waterkanalen. hot spots en alles werd er in behandeld maar ik kan hem even zo niet terug vinden :(

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Posted: Saturday 24 October 2009 15:53
by Andre
Dude wrote:Misschien is er belangstelling voor een torqueplate? Ik heb de cad tekening ervan al eens gemaakt. Voor een 1jz/2jz.
Als er meer specs van de plate komt en met name de priis en wat voor bouten je zou moeten gebruiken heb ik wel intersesse

Het liefst moet je eigenlijk de tekeing maken dat je zo uit de shelf bouten of studs van arp kan gebruiken want als je bouten op maat zou moeten bestellen van arp kost het ook meteen meer euris

Dus wat wordt de vrienden prijsje voor de girdle :)

Is 1JZ en 2JZ hetzelfde?

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Posted: Saturday 24 October 2009 15:56
by Andre
Rich wrote:
Tjabbo wrote:
Rich wrote: Ik heb er een jaartje of wat geleden een uitgebreid topic met foto's op supramania over gemaakt (ik heet daar ook 'Rich' mocht je 't willen opzoeken).
"there are no holes in the cams. do you see holes anywhere!" [:D]
ik meen me te herinneren dat dat op supraforums was [:D]
Dat waren 7M cams Rich

Die hebben echt een grote gat aan de voorkant waar olie begint uit te zeiken zodra je de motor start en zeker als je de cam seals niet monteert

Vraag maar aan TJABBO :9 :9 :9 :9 :9

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Posted: Saturday 24 October 2009 16:30
by Dude
Andre wrote:
Dude wrote:Misschien is er belangstelling voor een torqueplate? Ik heb de cad tekening ervan al eens gemaakt. Voor een 1jz/2jz.
Als er meer specs van de plate komt en met name de priis en wat voor bouten je zou moeten gebruiken heb ik wel intersesse

Het liefst moet je eigenlijk de tekeing maken dat je zo uit de shelf bouten of studs van arp kan gebruiken want als je bouten op maat zou moeten bestellen van arp kost het ook meteen meer euris

Dus wat wordt de vrienden prijsje voor de girdle :)

Is 1JZ en 2JZ hetzelfde?
De torqueplate voor 1jz en 2jz is volgens mij hetzelfde. De maten heb ik overgenomen van een koppakking. Je zou dezelfde dikte als de kop kunnen nemen, zodoende kun je dezelfde kopbouten gebruiken. Maar normaal zijn ze dunner, 1,5 of 2" zoiets? Het ligt er aan of jeffry zo dik kan snijden, en wat het dan gaat kosten.

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Posted: Saturday 24 October 2009 17:29
by Jeffryst182
Staal tot 25 mm
Rvs tot 20 mm
Alu tot 15 mm

Torqueplates/girdles dus ook geen probleem lijkt me.

Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket

Posted: Saturday 24 October 2009 17:48
by Andre
Andre wrote:
Dude wrote:Misschien is er belangstelling voor een torqueplate? Ik heb de cad tekening ervan al eens gemaakt. Voor een 1jz/2jz.
Als er meer specs van de plate komt en met name de priis en wat voor bouten je zou moeten gebruiken heb ik wel intersesse

Het liefst moet je eigenlijk de tekeing maken dat je zo uit de shelf bouten of studs van arp kan gebruiken want als je bouten op maat zou moeten bestellen van arp kost het ook meteen meer euris

Dus wat wordt de vrienden prijsje voor de girdle :)

Is 1JZ en 2JZ hetzelfde?
Ikke ikke verkeerd begrepen [:(] hahha

Ik dacht dat het hier op een girdle ging en daar heb ik wel interesse in en niet in een torgue plate voor lijnboren/honen ofzo