Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Upgraded dynamo's 160-200 amp

Dit forum is bedoeld voor informatie over auto onderdelen. (Voorheen de informative database)

Moderators: Jos, mmarkk

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
kuchnie na wymiar
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Upgraded dynamo's 160-200 amp

Post by Dude »

Voor 1jz, 2jz en andere toyota's en veel goedkoper dan origineel.

Als je bijv 2 elektrische fans hebt, 2 brandstofpompen en je zet je achteruitverwarming, A/C, verlichting, audio etc. ook nog eens aan, is de stock dynamo niet genoeg.
Ik merk het nu al dat mn dynamo het er moeilijk mee heeft, als ik alleen mn achteruitverwarming aan zet. Na even zoeken kwam ik bij deze gast:

http://stores.ebay.com/Eagle-Auto-Elect ... =144108571

Topic op supraforums over deze dynamo's:
http://www.supraforums.com/forum/showth ... p?t=605272

Hij heeft ook dynamo's voor de 1jz, staan alleen niet op zn site. Als ik hem binnen heb laat ik de dynamo testen om te kijken of deze echt 200 amp levert. Wel is een extra 12v kabel van 25mm2 aanbevolen.
Image

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp

Post by Rich »

Wat is 't verschil tussen een 1jz en 2jz dynamo behalve het amperage? Ik dacht dat ze fysiek hetzelfde waren, misschien een andere stekker aansluiting, maar voor zover ik weet zijn ze uitwisselbaar.

Wel interessant dit ^O^

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp

Post by Dude »

Er zit verschil tussen amperage en stekker aansluiting. Of ze fysiek hetzelfde zijn durf ik niet te zeggen. Check suprastore.com: http://www.suprastore.com/higoutal175a.html

Die van suprastore zijn geupgrade oude units, vaak van een mr2 omdat deze al meer ampere geeft. Die van die ebay gast zijn nieuwe units, ook een groter huis, maar wel dezelfde pasvorm.
Image

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp

Post by tse »

ja ik had dat ook met me supra met die electrische fans. ik had toen idee om PID pwm geregeled printje voor te maken dat ze niet zo loeihard aanloopstroom trekken, dus in het nederlands, snelheid geregeld op de temperatuur.

zelfde zou ook wel interresant zijn voor die brandstofpompen, waarom moeten ze op full speed, rijd je alstijd max?

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp

Post by Dude »

ik heb een aanloopregel-kaartje voor mn fans, ze gaan eerst op 50% draaien dan op 70% en daarna vol uit. Maar als je veel gebruikers aan hebt (met name achteruitverwarming, ruitenwissers etc.) zakt mn voltage gewoon in elkaar.
Image

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp

Post by Andre »

Rich wrote:Wat is 't verschil tussen een 1jz en 2jz dynamo behalve het amperage? Ik dacht dat ze fysiek hetzelfde waren, misschien een andere stekker aansluiting, maar voor zover ik weet zijn ze uitwisselbaar.

Wel interessant dit ^O^
Klopt alleen aan andere stekker aansluiting thas it
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp

Post by tse »

Dude wrote:ik heb een aanloopregel-kaartje voor mn fans, ze gaan eerst op 50% draaien dan op 70% en daarna vol uit. Maar als je veel gebruikers aan hebt (met name achteruitverwarming, ruitenwissers etc.) zakt mn voltage gewoon in elkaar.
ook bij 1200 rpm+ ?

een generator kan niet full power lever stationair. beetje gas bijgeven dan zie je deze al omhoog gaan. ik heb ooit metingen gedaan bij een audi a3. deze kon stationair maar 50a ong leveren, iets meer toeren 120a. daarom hoeft zon "upgrade" dynamo ook niet perse meer te leveren bij stationair.

als een hoger toerental helpt kan je via de airco pin op je ecu het toerental verhogen met een (paar)diode(s). bij honda :X word dit altijd gedaan bij verbruikers. die lopen stationair zo lean dat ze net blijven lopen. bij me accord 2004 word het nu via stroommeting gedaan ,en het veld bijgeregeld. nadeel is wel dat je even een dip in je spanningsnet hebt.

wil je goed beeld krijgen even en stroom tang op de generator.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp

Post by Dude »

Klopt, deze dynamo's zouden ook meer ampere leveren bij stationair toerental. Maar ik laat hem voor de tijd even testen. Ik heb hem ook niet voor stationair toerental aangeschaft. Ik zie gewoon mijn lampen dimmen als ik de achteruitverwarming aan doe, en dat terwijl ik rijdt.

Stationair wordt het toerental bij een supra geregeld door de ISCV sensor. Dus als je een gebruiker aan hebt staan of bijv gaat sturen, wordt het toerental van de motor iets verhoogd. Bij veel 1jz/2jz motoren werken deze dingen niet meer. Ik heb er hier 2 liggen die niet naar behoren werken. Heb de hele sensor uit elkaar gehaald, het is gewoon een stappenmotor die dmv een klep/zitting een bepaalde hoeveelheid valse lucht doorlaat. Maar daar zal ik ook even een topicje over openen, ik ben nu bezig met de juiste hoogte te zoeken van klep tov de zitting. Dat bepaald namelijk je stationair toerental, en dat was bij mij veel te hoog.
Image

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp

Post by Tjabbo »

hmm even in de gaten houden. mijn dynamo is ook niet meer je van het en ik moet een andere.
dan maar direct upgraden want ik heb ook e-fans.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp

Post by Dude »

Ik heb nog wel een dynamo liggen Tjabs :Y)
Image

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp

Post by Tjabbo »

upgraded? :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp

Post by Dude »

neh, stock 7m. Maar wel een goede.
Image

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp

Post by Rich »

Dude wrote:Stationair wordt het toerental bij een supra geregeld door de ISCV sensor. Dus als je een gebruiker aan hebt staan of bijv gaat sturen, wordt het toerental van de motor iets verhoogd. Bij veel 1jz/2jz motoren werken deze dingen niet meer. Ik heb er hier 2 liggen die niet naar behoren werken. Heb de hele sensor uit elkaar gehaald, het is gewoon een stappenmotor die dmv een klep/zitting een bepaalde hoeveelheid valse lucht doorlaat. Maar daar zal ik ook even een topicje over openen, ik ben nu bezig met de juiste hoogte te zoeken van klep tov de zitting. Dat bepaald namelijk je stationair toerental, en dat was bij mij veel te hoog.
Vaag, hier heb ik nooit last van gehad, Joep ook niet, heb verder ook nog nooit gehoord dat dit een issue was en ik ken toch aardig wat mkiv gasten, zowel stock als upgraded.
Heb je niet stiekem ergens een klein lekje in de vacuüm slangen?

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp

Post by Dude »

Op supraforums hebben aardig wat supra owners er last van, of slechte idle. Ik heb er gisteren 2 geprobeerd, 1 heeft een hele lage idle en de ander een hele hoge (bij koude motor) Vandaar dat ik vacuum lekje uitsluit.
Je hebt er eigenlijk ook alleen maar last van als de motor koud is. Ik heb de ISCV die hoog stationair liep nou iets versteld, maar hij regelt zichzelf weer terug. Er zijn 125 manieren waarop dat klepje regelt, je zult het eigenlijk met een scoop moeten meten.
In het algemeen volstaat schoonmaken van de ISCV al.

Het is een stappen motortje met een schroefspindle, die dus de klep open of dicht zet. Door de klep op een andere positie te draaien, verander je het stationair toerental. Ik had hem eerst veel te ver dicht staan waardoor de motor niet eens aan wil slaan. Nu loopt de motor koud stationair 1200 rpm, en dat loopt dan langzaam terug naar 800 rpm. Ik vindt het goed zo, maar het had nog iets lager gekund. De andere sensor draait nu 600 rpm stationair, wat opzich goed is. Maar dat trilt me teveel door de auto heen (ivm poly motorsteunen) Straks even een ritje maken, om te kijken wat de motor doet als deze warm is.
Image

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp

Post by toyota87 »

je zet je achteruitverwarming, A/C, verlichting, audio etc. ook nog eens aan, is de stock dynamo niet genoeg.
Ik merk het nu al dat mn dynamo het er moeilijk mee heeft, als ik alleen mn achteruitverwarming aan zet.

hier heb ik ook last van kwam ik vandaag achter -O-

Als ik hem binnen heb laat ik de dynamo testen om te kijken of deze echt 200 amp levert.

hier ben ik benieuwd naar dude :Y
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp

Post by tse »

supra moet met dit weer in een garage staan *) voor het geld heb je een nice subaru winterbeater

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp

Post by toyota87 »

en [?] dynamo al binnen [?] getest [?] ik ben niet nieuwschierig [:I]
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp

Post by Dude »

Dynamo is al lang binnen. Kzit momenteel ergens in China, dus ben er nog niet aan toe gekomen. Ik post wel een update als die getest is.
Image

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp

Post by toyota87 »

:z :z :z
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp

Post by Dude »

Nog geen tijd voor gehad. Dynamo ziet er wel goed uit, dikke windingen en iets grotere behuizing.
Image

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp

Post by toyota87 »

klinkt in ieder gaval al goed.
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp

Post by Tjabbo »

ik denk dat de mijne aan het overlijden is. ik wil hem wel voor je testen :Y) (en overnemen als de mijne kapot is :P )
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp

Post by toyota87 »

als hij goed is wil ik hem ook wel overnemen :p
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp

Post by Tjabbo »

he op je beurt wachten he [}:)]
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp

Post by toyota87 »

Tjabbo wrote:he op je beurt wachten he [}:)]
dat ding past helemaal niet op een 7M joh heb jij niks aan ;)
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

Post Reply