Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Upgraded dynamo's 160-200 amp
- Dude
- Shoarma eter
- Posts: 3865
- kuchnie na wymiar
- Joined: Monday 01 January 2007 19:55
Upgraded dynamo's 160-200 amp
Voor 1jz, 2jz en andere toyota's en veel goedkoper dan origineel.
Als je bijv 2 elektrische fans hebt, 2 brandstofpompen en je zet je achteruitverwarming, A/C, verlichting, audio etc. ook nog eens aan, is de stock dynamo niet genoeg.
Ik merk het nu al dat mn dynamo het er moeilijk mee heeft, als ik alleen mn achteruitverwarming aan zet. Na even zoeken kwam ik bij deze gast:
http://stores.ebay.com/Eagle-Auto-Elect ... =144108571
Topic op supraforums over deze dynamo's:
http://www.supraforums.com/forum/showth ... p?t=605272
Hij heeft ook dynamo's voor de 1jz, staan alleen niet op zn site. Als ik hem binnen heb laat ik de dynamo testen om te kijken of deze echt 200 amp levert. Wel is een extra 12v kabel van 25mm2 aanbevolen.
Als je bijv 2 elektrische fans hebt, 2 brandstofpompen en je zet je achteruitverwarming, A/C, verlichting, audio etc. ook nog eens aan, is de stock dynamo niet genoeg.
Ik merk het nu al dat mn dynamo het er moeilijk mee heeft, als ik alleen mn achteruitverwarming aan zet. Na even zoeken kwam ik bij deze gast:
http://stores.ebay.com/Eagle-Auto-Elect ... =144108571
Topic op supraforums over deze dynamo's:
http://www.supraforums.com/forum/showth ... p?t=605272
Hij heeft ook dynamo's voor de 1jz, staan alleen niet op zn site. Als ik hem binnen heb laat ik de dynamo testen om te kijken of deze echt 200 amp levert. Wel is een extra 12v kabel van 25mm2 aanbevolen.
Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp
Wat is 't verschil tussen een 1jz en 2jz dynamo behalve het amperage? Ik dacht dat ze fysiek hetzelfde waren, misschien een andere stekker aansluiting, maar voor zover ik weet zijn ze uitwisselbaar.
Wel interessant dit
Wel interessant dit
Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp
Er zit verschil tussen amperage en stekker aansluiting. Of ze fysiek hetzelfde zijn durf ik niet te zeggen. Check suprastore.com: http://www.suprastore.com/higoutal175a.html
Die van suprastore zijn geupgrade oude units, vaak van een mr2 omdat deze al meer ampere geeft. Die van die ebay gast zijn nieuwe units, ook een groter huis, maar wel dezelfde pasvorm.
Die van suprastore zijn geupgrade oude units, vaak van een mr2 omdat deze al meer ampere geeft. Die van die ebay gast zijn nieuwe units, ook een groter huis, maar wel dezelfde pasvorm.
-
- Shoarma kruider eerste klas
- Posts: 715
- Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
- Location: eindhoveee
Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp
ja ik had dat ook met me supra met die electrische fans. ik had toen idee om PID pwm geregeled printje voor te maken dat ze niet zo loeihard aanloopstroom trekken, dus in het nederlands, snelheid geregeld op de temperatuur.
zelfde zou ook wel interresant zijn voor die brandstofpompen, waarom moeten ze op full speed, rijd je alstijd max?
zelfde zou ook wel interresant zijn voor die brandstofpompen, waarom moeten ze op full speed, rijd je alstijd max?
Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp
ik heb een aanloopregel-kaartje voor mn fans, ze gaan eerst op 50% draaien dan op 70% en daarna vol uit. Maar als je veel gebruikers aan hebt (met name achteruitverwarming, ruitenwissers etc.) zakt mn voltage gewoon in elkaar.
Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp
Klopt alleen aan andere stekker aansluiting thas itRich wrote:Wat is 't verschil tussen een 1jz en 2jz dynamo behalve het amperage? Ik dacht dat ze fysiek hetzelfde waren, misschien een andere stekker aansluiting, maar voor zover ik weet zijn ze uitwisselbaar.
Wel interessant dit
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
-
- Shoarma kruider eerste klas
- Posts: 715
- Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
- Location: eindhoveee
Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp
ook bij 1200 rpm+ ?Dude wrote:ik heb een aanloopregel-kaartje voor mn fans, ze gaan eerst op 50% draaien dan op 70% en daarna vol uit. Maar als je veel gebruikers aan hebt (met name achteruitverwarming, ruitenwissers etc.) zakt mn voltage gewoon in elkaar.
een generator kan niet full power lever stationair. beetje gas bijgeven dan zie je deze al omhoog gaan. ik heb ooit metingen gedaan bij een audi a3. deze kon stationair maar 50a ong leveren, iets meer toeren 120a. daarom hoeft zon "upgrade" dynamo ook niet perse meer te leveren bij stationair.
als een hoger toerental helpt kan je via de airco pin op je ecu het toerental verhogen met een (paar)diode(s). bij honda word dit altijd gedaan bij verbruikers. die lopen stationair zo lean dat ze net blijven lopen. bij me accord 2004 word het nu via stroommeting gedaan ,en het veld bijgeregeld. nadeel is wel dat je even een dip in je spanningsnet hebt.
wil je goed beeld krijgen even en stroom tang op de generator.
Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp
Klopt, deze dynamo's zouden ook meer ampere leveren bij stationair toerental. Maar ik laat hem voor de tijd even testen. Ik heb hem ook niet voor stationair toerental aangeschaft. Ik zie gewoon mijn lampen dimmen als ik de achteruitverwarming aan doe, en dat terwijl ik rijdt.
Stationair wordt het toerental bij een supra geregeld door de ISCV sensor. Dus als je een gebruiker aan hebt staan of bijv gaat sturen, wordt het toerental van de motor iets verhoogd. Bij veel 1jz/2jz motoren werken deze dingen niet meer. Ik heb er hier 2 liggen die niet naar behoren werken. Heb de hele sensor uit elkaar gehaald, het is gewoon een stappenmotor die dmv een klep/zitting een bepaalde hoeveelheid valse lucht doorlaat. Maar daar zal ik ook even een topicje over openen, ik ben nu bezig met de juiste hoogte te zoeken van klep tov de zitting. Dat bepaald namelijk je stationair toerental, en dat was bij mij veel te hoog.
Stationair wordt het toerental bij een supra geregeld door de ISCV sensor. Dus als je een gebruiker aan hebt staan of bijv gaat sturen, wordt het toerental van de motor iets verhoogd. Bij veel 1jz/2jz motoren werken deze dingen niet meer. Ik heb er hier 2 liggen die niet naar behoren werken. Heb de hele sensor uit elkaar gehaald, het is gewoon een stappenmotor die dmv een klep/zitting een bepaalde hoeveelheid valse lucht doorlaat. Maar daar zal ik ook even een topicje over openen, ik ben nu bezig met de juiste hoogte te zoeken van klep tov de zitting. Dat bepaald namelijk je stationair toerental, en dat was bij mij veel te hoog.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp
hmm even in de gaten houden. mijn dynamo is ook niet meer je van het en ik moet een andere.
dan maar direct upgraden want ik heb ook e-fans.
dan maar direct upgraden want ik heb ook e-fans.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp
Ik heb nog wel een dynamo liggen Tjabs
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp
upgraded?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp
neh, stock 7m. Maar wel een goede.
Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp
Vaag, hier heb ik nooit last van gehad, Joep ook niet, heb verder ook nog nooit gehoord dat dit een issue was en ik ken toch aardig wat mkiv gasten, zowel stock als upgraded.Dude wrote:Stationair wordt het toerental bij een supra geregeld door de ISCV sensor. Dus als je een gebruiker aan hebt staan of bijv gaat sturen, wordt het toerental van de motor iets verhoogd. Bij veel 1jz/2jz motoren werken deze dingen niet meer. Ik heb er hier 2 liggen die niet naar behoren werken. Heb de hele sensor uit elkaar gehaald, het is gewoon een stappenmotor die dmv een klep/zitting een bepaalde hoeveelheid valse lucht doorlaat. Maar daar zal ik ook even een topicje over openen, ik ben nu bezig met de juiste hoogte te zoeken van klep tov de zitting. Dat bepaald namelijk je stationair toerental, en dat was bij mij veel te hoog.
Heb je niet stiekem ergens een klein lekje in de vacuüm slangen?
Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp
Op supraforums hebben aardig wat supra owners er last van, of slechte idle. Ik heb er gisteren 2 geprobeerd, 1 heeft een hele lage idle en de ander een hele hoge (bij koude motor) Vandaar dat ik vacuum lekje uitsluit.
Je hebt er eigenlijk ook alleen maar last van als de motor koud is. Ik heb de ISCV die hoog stationair liep nou iets versteld, maar hij regelt zichzelf weer terug. Er zijn 125 manieren waarop dat klepje regelt, je zult het eigenlijk met een scoop moeten meten.
In het algemeen volstaat schoonmaken van de ISCV al.
Het is een stappen motortje met een schroefspindle, die dus de klep open of dicht zet. Door de klep op een andere positie te draaien, verander je het stationair toerental. Ik had hem eerst veel te ver dicht staan waardoor de motor niet eens aan wil slaan. Nu loopt de motor koud stationair 1200 rpm, en dat loopt dan langzaam terug naar 800 rpm. Ik vindt het goed zo, maar het had nog iets lager gekund. De andere sensor draait nu 600 rpm stationair, wat opzich goed is. Maar dat trilt me teveel door de auto heen (ivm poly motorsteunen) Straks even een ritje maken, om te kijken wat de motor doet als deze warm is.
Je hebt er eigenlijk ook alleen maar last van als de motor koud is. Ik heb de ISCV die hoog stationair liep nou iets versteld, maar hij regelt zichzelf weer terug. Er zijn 125 manieren waarop dat klepje regelt, je zult het eigenlijk met een scoop moeten meten.
In het algemeen volstaat schoonmaken van de ISCV al.
Het is een stappen motortje met een schroefspindle, die dus de klep open of dicht zet. Door de klep op een andere positie te draaien, verander je het stationair toerental. Ik had hem eerst veel te ver dicht staan waardoor de motor niet eens aan wil slaan. Nu loopt de motor koud stationair 1200 rpm, en dat loopt dan langzaam terug naar 800 rpm. Ik vindt het goed zo, maar het had nog iets lager gekund. De andere sensor draait nu 600 rpm stationair, wat opzich goed is. Maar dat trilt me teveel door de auto heen (ivm poly motorsteunen) Straks even een ritje maken, om te kijken wat de motor doet als deze warm is.
Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp
je zet je achteruitverwarming, A/C, verlichting, audio etc. ook nog eens aan, is de stock dynamo niet genoeg.
Ik merk het nu al dat mn dynamo het er moeilijk mee heeft, als ik alleen mn achteruitverwarming aan zet.
hier heb ik ook last van kwam ik vandaag achter
Als ik hem binnen heb laat ik de dynamo testen om te kijken of deze echt 200 amp levert.
hier ben ik benieuwd naar dude
Ik merk het nu al dat mn dynamo het er moeilijk mee heeft, als ik alleen mn achteruitverwarming aan zet.
hier heb ik ook last van kwam ik vandaag achter
Als ik hem binnen heb laat ik de dynamo testen om te kijken of deze echt 200 amp levert.
hier ben ik benieuwd naar dude
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
-
- Shoarma kruider eerste klas
- Posts: 715
- Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
- Location: eindhoveee
Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp
supra moet met dit weer in een garage staan voor het geld heb je een nice subaru winterbeater
Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp
en dynamo al binnen getest ik ben niet nieuwschierig
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp
Dynamo is al lang binnen. Kzit momenteel ergens in China, dus ben er nog niet aan toe gekomen. Ik post wel een update als die getest is.
Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp
Nog geen tijd voor gehad. Dynamo ziet er wel goed uit, dikke windingen en iets grotere behuizing.
Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp
klinkt in ieder gaval al goed.
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp
ik denk dat de mijne aan het overlijden is. ik wil hem wel voor je testen (en overnemen als de mijne kapot is )
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp
als hij goed is wil ik hem ook wel overnemen
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp
he op je beurt wachten he
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Upgraded dynamo's 160-200 amp
dat ding past helemaal niet op een 7M joh heb jij niks aan ;)Tjabbo wrote:he op je beurt wachten he
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.