Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Ford KA(pot)
- Jeffryst182
- ShoarmaTeam Member
- Posts: 1658
- kuchnie na wymiar
- Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
- Location: Riessen!!!
- Contact:
Ford KA(pot)
OK hear this one:
Danny d'r Ka heeft de kuren. Vanmiddag stond ze er mee stil en ik moest d'r ff ophalen.
Auto start prima en verder loopt ie netjes stationair. Gas geven in neutraal ook allemaal prima. Auto in de versnelling zetten ook allemaal nog prima. Maar zodra je gaat rijden lijkt het net op de gaskabel blijft hangen. De motor blijft toeren houden in welke versnelling dan ook. Ook als je onder het rijden de auto in de vrije versnelling zet schiet het toerental omhoog.
Pas zodra je bijna stil staat en flink op d erem trapt, loopt ie weer normaal stationair. Ik heb geprobeert, zodra hij hoog in toeren was, de auto stil te zetten en onder de motorkap te kijken om zo te zien of er wat bleef hangen. Maar zodra ik dus stop doet de auto weer normaal. Gaskabel heb ik gecontroleert maar daar is niks mis mee.
De motor is een simpel 4 cilindertje zonder toeters en bellen.
Wat kan er nog meer de oorzaak zijn dat de motor ineens in toeren schiet?
Danny d'r Ka heeft de kuren. Vanmiddag stond ze er mee stil en ik moest d'r ff ophalen.
Auto start prima en verder loopt ie netjes stationair. Gas geven in neutraal ook allemaal prima. Auto in de versnelling zetten ook allemaal nog prima. Maar zodra je gaat rijden lijkt het net op de gaskabel blijft hangen. De motor blijft toeren houden in welke versnelling dan ook. Ook als je onder het rijden de auto in de vrije versnelling zet schiet het toerental omhoog.
Pas zodra je bijna stil staat en flink op d erem trapt, loopt ie weer normaal stationair. Ik heb geprobeert, zodra hij hoog in toeren was, de auto stil te zetten en onder de motorkap te kijken om zo te zien of er wat bleef hangen. Maar zodra ik dus stop doet de auto weer normaal. Gaskabel heb ik gecontroleert maar daar is niks mis mee.
De motor is een simpel 4 cilindertje zonder toeters en bellen.
Wat kan er nog meer de oorzaak zijn dat de motor ineens in toeren schiet?
269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar
Original licenceplate number PMB 839
Re: Ford KA(pot)
Yeah je moet even één voor één stekkers lostrekken totdat je degene hebt gevonden die geen verschil maakt.
Dat werkt meestal wel
Dat werkt meestal wel
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Ford KA(pot)
gasklep positie sensor is verdacht natuurlijk, en ook de luchtmassameter.
heb je al even de accu er een poosje af gehad om de ecu te resetten ?
heb je al even de accu er een poosje af gehad om de ecu te resetten ?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
- Jeffryst182
- ShoarmaTeam Member
- Posts: 1658
- Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
- Location: Riessen!!!
- Contact:
Re: Ford KA(pot)
Ik denk dat ik maar is in die richting moet zoeken. Schijnt nogal is voor te komen bij de Ka aldus de kenners op problemcar.nl
Ach ik heb altijd nog een 3sge achter de hand
Ach ik heb altijd nog een 3sge achter de hand
269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar
Original licenceplate number PMB 839
- PimmeTjaaH
- Elite shoarma voorproever
- Posts: 2604
- Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
- Location: Heemskerk
Re: Ford KA(pot)
Cruise control ???
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Ford KA(pot)
ik ben hoe dan ook benieuwd naar wat er uit komt. John heeft namelijk ook af en toe op zijn 1jz dat het gas vanzelf in toeren stijgt/toeren houdt en daarna weer zakt als hij hem vrij zet.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Ford KA(pot)
gasklep/luchtklep die boven een bepaald aantal toeren/klep verder open staat blijft hangen op het het moment dat hij weer dicht zou moeten gaan lijkt mij.
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
- Jeffryst182
- ShoarmaTeam Member
- Posts: 1658
- Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
- Location: Riessen!!!
- Contact:
Re: Ford KA(pot)
Vanavond heb ik de stationairklep er even afgehaald. Deze was goed vervuild van binnen. Na het schoonmaken hiervan waren de problemen voor 80% over.
Het is een soort van magneetklepje met binnenin een steeltje met een seal eraanvast. Dit klep je is na het verwijderen van al het vuil wel weer vrij te bewegen echter heeft het de kracht niet meer om helemaal uit zichzelf te sluiten. Er zat nog een afgesealde stelschroef waarmee je de valvelift een beetje kon bijstellen. Maar hier kreeg ik het euvel ook niet helemaal meer mee weg. Het klepje is gewoon verzwakt en moet ik dus opzoek gaan naar een nieuwe.
Morgen even bij de dealert vragen wat een nieuwe kost
Het is een soort van magneetklepje met binnenin een steeltje met een seal eraanvast. Dit klep je is na het verwijderen van al het vuil wel weer vrij te bewegen echter heeft het de kracht niet meer om helemaal uit zichzelf te sluiten. Er zat nog een afgesealde stelschroef waarmee je de valvelift een beetje kon bijstellen. Maar hier kreeg ik het euvel ook niet helemaal meer mee weg. Het klepje is gewoon verzwakt en moet ik dus opzoek gaan naar een nieuwe.
Morgen even bij de dealert vragen wat een nieuwe kost
269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar
Original licenceplate number PMB 839