Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Aprilia Falco SL1000
-
- Shoarma machine
- Posts: 5830
- kuchnie na wymiar
- Joined: Monday 20 August 2007 20:14
- Location: Tongeren(België)
Aprilia Falco SL1000
Hier wordt niet veel over moto's gepraat, maar het is een wel degelijk een vervoersmiddel.
Een best wel snel vervoersmiddel.
Vermogen/koppel: 118pk/101nm
Gewicht(leeg): 190kg
0-100: 3,4s
Topsnelheid (hangt van tandwielverhouding af) 250-270+
Deze moto heb ik al in mei gekocht.
Dit model is heel zeldzaam, en deze was in goede staat dus heb ik deze gekocht maar helaas mag ik maar vanaf 5 nov beginnen met erop te rijden (dan heb ik mijn "zwaar" +21kW rijbewijs)
Aankoopfoto's:
Langs de Aprilia RSV van mijn pa:
Mijn idee is om hem in 1x te "transformeren".
Dus gedurende de zomer heb ik niets aan de moto gedaan, alleen maar onderdelen verzamelt.
oa:
- Super Bike handvaten(da's een merk) - CHECK
- +-20 kuipschroeven - Iemand adresje? Liefst Titanium kleur (dus geen echte )
- laag kuipscherm - moet ik nog bestellen
- rood lijntje op wielen - CHECK
- rem/koppelingshendels - CHECK (vanop JCS )
- USA poot (sterker/langer) - CHECK (vanop JCS )
- voorste schijven - zoek nog een mooi setje met gouden hart
- stopjes voor achterbok - CHECK
Nu het winter is heb ik de moto binnen gedaan bij de dealer (dan heeft die het heel rustig, in de winter minder motards ).
Normaal doe ik alles zelf aan mijn moto, maar omdat ik totaal geen historie over de moto had vond ik het beter om de moto binnen te doen.
De dealer is een goede vriend van mijn pa, en die kent die moto's dus die weet dadelijk wat moet en niet moet. (geluiden, spelingen etc etc)
Dat onderhoud is nu achter de rug. de olie die in het blok zat was PEK zwart, de oliefilter zag er niet meer uit. God mag weten hoelang die olie daar al in zat
Er zat ook een lichte tik in de blok, dat is nu opgelost door de nieuwe olie gelukkig
Vanaf volgende week mag ik ermee rijden. Alleen is het erg koud (en vooral!) zijn de wegen erg vettig.
Toch ga ik proberen een 100-tal km te maken zodat ik zeker ben dat de motor volledig ok is. Niet dat volgend jaar het seizoen opnieuw begint en dat ik dan nog een probleem tegenkom (zoals dit jaar met mijn "kleine" moto)
En vanaf dan gaat de moto de garage in en gaat er een dekentje over. Dan kan ik al de onderdelen in 1x erop monteren+ frame polieren+goed kuisen+nieuwe stickers op plakken (rood ipv blauw).
Wanneer die af is gaat het dekent je eraf. Heb het altijd al eens willen doen, zo'n "project".
Vrijdag had ik papa naar de dealer gebracht om de moto te gaan ophalen.
Op de weg naar huis zijn we even op het industrieterrein gestopt, zodat ik er ook eens op gereden heb.
Toen heb ik papa maar even mijn gsm in zijn handen geduwd om voor wat beeldmateriaal te zorgen.
Had al 5 maanden niet meer met een moto gereden, en dan was het nog met een 125cc met 30pk ipv 118
Maar het leek alsof het gisteren was en het ging dadelijk goed. Goh, wat heb ik dat gemist zeg!
y5a3B2gCBgY
@Tjabs: Een moto is niet automotive, maar hoort wel bij het vervoersforum lijkt me...
Een best wel snel vervoersmiddel.
Vermogen/koppel: 118pk/101nm
Gewicht(leeg): 190kg
0-100: 3,4s
Topsnelheid (hangt van tandwielverhouding af) 250-270+
Deze moto heb ik al in mei gekocht.
Dit model is heel zeldzaam, en deze was in goede staat dus heb ik deze gekocht maar helaas mag ik maar vanaf 5 nov beginnen met erop te rijden (dan heb ik mijn "zwaar" +21kW rijbewijs)
Aankoopfoto's:
Langs de Aprilia RSV van mijn pa:
Mijn idee is om hem in 1x te "transformeren".
Dus gedurende de zomer heb ik niets aan de moto gedaan, alleen maar onderdelen verzamelt.
oa:
- Super Bike handvaten(da's een merk) - CHECK
- +-20 kuipschroeven - Iemand adresje? Liefst Titanium kleur (dus geen echte )
- laag kuipscherm - moet ik nog bestellen
- rood lijntje op wielen - CHECK
- rem/koppelingshendels - CHECK (vanop JCS )
- USA poot (sterker/langer) - CHECK (vanop JCS )
- voorste schijven - zoek nog een mooi setje met gouden hart
- stopjes voor achterbok - CHECK
Nu het winter is heb ik de moto binnen gedaan bij de dealer (dan heeft die het heel rustig, in de winter minder motards ).
Normaal doe ik alles zelf aan mijn moto, maar omdat ik totaal geen historie over de moto had vond ik het beter om de moto binnen te doen.
De dealer is een goede vriend van mijn pa, en die kent die moto's dus die weet dadelijk wat moet en niet moet. (geluiden, spelingen etc etc)
Dat onderhoud is nu achter de rug. de olie die in het blok zat was PEK zwart, de oliefilter zag er niet meer uit. God mag weten hoelang die olie daar al in zat
Er zat ook een lichte tik in de blok, dat is nu opgelost door de nieuwe olie gelukkig
Vanaf volgende week mag ik ermee rijden. Alleen is het erg koud (en vooral!) zijn de wegen erg vettig.
Toch ga ik proberen een 100-tal km te maken zodat ik zeker ben dat de motor volledig ok is. Niet dat volgend jaar het seizoen opnieuw begint en dat ik dan nog een probleem tegenkom (zoals dit jaar met mijn "kleine" moto)
En vanaf dan gaat de moto de garage in en gaat er een dekentje over. Dan kan ik al de onderdelen in 1x erop monteren+ frame polieren+goed kuisen+nieuwe stickers op plakken (rood ipv blauw).
Wanneer die af is gaat het dekent je eraf. Heb het altijd al eens willen doen, zo'n "project".
Vrijdag had ik papa naar de dealer gebracht om de moto te gaan ophalen.
Op de weg naar huis zijn we even op het industrieterrein gestopt, zodat ik er ook eens op gereden heb.
Toen heb ik papa maar even mijn gsm in zijn handen geduwd om voor wat beeldmateriaal te zorgen.
Had al 5 maanden niet meer met een moto gereden, en dan was het nog met een 125cc met 30pk ipv 118
Maar het leek alsof het gisteren was en het ging dadelijk goed. Goh, wat heb ik dat gemist zeg!
y5a3B2gCBgY
@Tjabs: Een moto is niet automotive, maar hoort wel bij het vervoersforum lijkt me...
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
Re: Aprilia Falco SL1000
Gaaf ding
Zit er ook aan te denken om een keer een motor aan te schaffen. Wordt dan een R1, of een ducati 916 (die zijn me nog iets te prijzig). Alleen rij ik er dan praktisch nooit op, net als mn suup
Zit er ook aan te denken om een keer een motor aan te schaffen. Wordt dan een R1, of een ducati 916 (die zijn me nog iets te prijzig). Alleen rij ik er dan praktisch nooit op, net als mn suup
Re: Aprilia Falco SL1000
a) R1 en 916 zijn 2 heel verschillende moto's.
Eentje is toerenmachine, ander moet het hebben van zijn koppel.
Yamaha draait als een naaimachientje, een duc davert en rammelt langs alle kanten. Aprilia heeft koppel en draait als een naaimachientje (
b) Als je nog geen moto hebt gehad, dan is een R6/748 meer dan zwaar genoeg hoor. Want je moet echt een fluwelen handje hebben met die pk-monsters. Want driften met een moto is iets minder evident dan met een auto
Eentje is toerenmachine, ander moet het hebben van zijn koppel.
Yamaha draait als een naaimachientje, een duc davert en rammelt langs alle kanten. Aprilia heeft koppel en draait als een naaimachientje (
b) Als je nog geen moto hebt gehad, dan is een R6/748 meer dan zwaar genoeg hoor. Want je moet echt een fluwelen handje hebben met die pk-monsters. Want driften met een moto is iets minder evident dan met een auto
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
Re: Aprilia Falco SL1000
Kawa's zijn ook coolKX250 wrote:Mooie motor Kefke! (hoewel het geen Kawa is )
Mijn pa heeft altijd met Duc gereden (2x 851, 916) en mijn oom met kawa (ZX-R 750)
Zorgde altijd voor kleurrijke discussies op kerstavonden over "rijstmolens" en "italiaanse rammelbakken"
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
Re: Aprilia Falco SL1000
Heee Kefke,
Ik heb een paar jaar op een RSV Mille gereden, top fietsen! Ook voor wat grotere motorrijder
Tip: Doe in ieder geval ieder jaar een cursus 'rijvaardigheid'. Je leert een hoop en zit veel zekerder op de motor!
Waarom geen echte titanium kuipschroeven?? ProBolt levert prachtig spul (ook een Nederlandse importeur aanwezig)
Dennis
Ik heb een paar jaar op een RSV Mille gereden, top fietsen! Ook voor wat grotere motorrijder
Tip: Doe in ieder geval ieder jaar een cursus 'rijvaardigheid'. Je leert een hoop en zit veel zekerder op de motor!
Waarom geen echte titanium kuipschroeven?? ProBolt levert prachtig spul (ook een Nederlandse importeur aanwezig)
Dennis
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
“Joinnnn ussssss!”
“Joinnnn ussssss!”
Re: Aprilia Falco SL1000
Voor de prijsDredd wrote:Heee Kefke,
Ik heb een paar jaar op een RSV Mille gereden, top fietsen! Ook voor wat grotere motorrijder
Tip: Doe in ieder geval ieder jaar een cursus 'rijvaardigheid'. Je leert een hoop en zit veel zekerder op de motor!
Waarom geen echte titanium kuipschroeven?? ProBolt levert prachtig spul (ook een Nederlandse importeur aanwezig)
Dennis
Maar ik denk dat ik voor geanodiseerd rood ga gaan. De "Johnny Player" kleuren is miss toch niet dat
Kan je ook aan van die rode geanodiseerde rode inbusschroefjes komen?
Inderdaad, mijn zadel is iets lager dan dat van een RSV. Maar nog steeds hoger dan menig moto. Ideaal voor mijn 1m90
Hij is iets behendiger dan een RSV. Dat is een reden waarom ik voor deze gekozen had.
Trouwens, we zijn met 4 in de familie met een RSV en ik wou wat anders
Motor heeft iets kleinere kleppen dacht ik, wat resulteert in 10pk minder maar wel veel soepeler onderin. Want ik zelf ideaal vind
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
Re: Aprilia Falco SL1000
Volgens mij levert ProBolt ook gewoon stalen varianten in allerlei kleuren!
4x RSV Mille in de familie Vette poep man! Dan moet je zelf inderdaad iets anders rijden.
Ik ben zelf ook weer aan het kijken naar een gebruikte Mille. Volgens mij kun je voor 6000,- een mooie tweedehands RSV kopen...
Motorrijden geeft toch een hele ander ervaring dan ingeblikt in een auto gasgeven
4x RSV Mille in de familie Vette poep man! Dan moet je zelf inderdaad iets anders rijden.
Ik ben zelf ook weer aan het kijken naar een gebruikte Mille. Volgens mij kun je voor 6000,- een mooie tweedehands RSV kopen...
Motorrijden geeft toch een hele ander ervaring dan ingeblikt in een auto gasgeven
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
“Joinnnn ussssss!”
“Joinnnn ussssss!”
Re: Aprilia Falco SL1000
Voor minder ook hoor!Dredd wrote:Volgens mij levert ProBolt ook gewoon stalen varianten in allerlei kleuren!
4x RSV Mille in de familie Vette poep man! Dan moet je zelf inderdaad iets anders rijden.
Ik ben zelf ook weer aan het kijken naar een gebruikte Mille. Volgens mij kun je voor 6000,- een mooie tweedehands RSV kopen...
Motorrijden geeft toch een hele ander ervaring dan ingeblikt in een auto gasgeven
http://www.aprilia-riders.nl/forum/inde ... ;topicseen
http://www.aprilia-riders.nl/forum/inde ... ;topicseen
Het zijn rotaxblokken die in die RSV's steken. Rotax=oostenrijks dus veel betrouwbaarder dan italiaanse passie
Deze blokken kunnen echt veel km's aan, dus als je eentje hebt met een goed onderhoudblokje dan ben je ZEKER veilig.
Alleen powercommanders vermijden. De zuigers zijn zo licht/dun dat wanneer je powercommander erop zet en je gaat wat gassen op het circuit dat je een gat in je zuiger(wand) rijdt.
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
Re: Aprilia Falco SL1000
Potverpielukus, wel een goede prijs voor deze fiets: http://www.aprilia-riders.nl/forum/inde ... ;topicseen
Ziet er nog erg netjes uit!
Ziet er nog erg netjes uit!
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
“Joinnnn ussssss!”
“Joinnnn ussssss!”
Re: Aprilia Falco SL1000
Dit is de eerste de beste hé.
Je moet maar wat rond googlen. Ik vind die modellen in het geel wel cool
Die zijn best wel zeldzaam.
Je moet maar wat rond googlen. Ik vind die modellen in het geel wel cool
Die zijn best wel zeldzaam.
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
Re: Aprilia Falco SL1000
Ik had zelf bij motordealers gekeken, maar particulier is natuurlijk ook een optie!kefke wrote:Dit is de eerste de beste hé.
Je moet maar wat rond googlen. Ik vind die modellen in het geel wel cool
Die zijn best wel zeldzaam.
Een gele Mille... brrrrrrr... Ik ga voor zwart
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
“Joinnnn ussssss!”
“Joinnnn ussssss!”
Re: Aprilia Falco SL1000
Bij mijn dealer staat zo eentje nieuw, deze vind ik de mooiste kleuren:Dredd wrote:Ik had zelf bij motordealers gekeken, maar particulier is natuurlijk ook een optie!kefke wrote:Dit is de eerste de beste hé.
Je moet maar wat rond googlen. Ik vind die modellen in het geel wel cool
Die zijn best wel zeldzaam.
Een gele Mille... brrrrrrr... Ik ga voor zwart
Een gele is IRL ook mooi:
On-topic: Volgende week nummerplaat halen!
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
- PimmeTjaaH
- Elite shoarma voorproever
- Posts: 2604
- Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
- Location: Heemskerk
Re: Aprilia Falco SL1000
Leuke motor keff, houd hem heel
Ik mag nog even tot februari wachten tot ik op mn blade mag rijden, eerst nog even lekker in orde maken
Ik mag nog even tot februari wachten tot ik op mn blade mag rijden, eerst nog even lekker in orde maken
Re: Aprilia Falco SL1000
Dat zal ik zeker proberen!
Ik ga er nu even op rijden, en dan ga ik ook mijn winter besteden om hem op te poetsen!
Ik ga er nu even op rijden, en dan ga ik ook mijn winter besteden om hem op te poetsen!
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
Re: Aprilia Falco SL1000
Ik rij weleens op motoren van vrienden van oldscool motoren tot bv busas
Hoe meer in mee mag rijden hoe leuker ik het begin te vinden
Ik ben wel fan van suzuki wil graag ook een motor voor de heb hebben K3 lijkt mij een leuk ding (?)
Wel de meest gewilde volgens mij
Komt dat omdat de andere modellen ervoor of erna msichien technisch minder goed zijn ofzo??
Ik vind namelijk de 1000 Cc K3 een Nice bike (smaken verschilen natuurlijk )
K2 staat in de top 5 van best handle bikes heb ik me laten vertellen
de K2
Hoe meer in mee mag rijden hoe leuker ik het begin te vinden
Ik ben wel fan van suzuki wil graag ook een motor voor de heb hebben K3 lijkt mij een leuk ding (?)
Wel de meest gewilde volgens mij
Komt dat omdat de andere modellen ervoor of erna msichien technisch minder goed zijn ofzo??
Ik vind namelijk de 1000 Cc K3 een Nice bike (smaken verschilen natuurlijk )
K2 staat in de top 5 van best handle bikes heb ik me laten vertellen
de K2
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: Aprilia Falco SL1000
Zou me verwonderen dat de oudere soes als beste handle bikes staan.
Want de oudere soes (voor '00 denk ik ongeveer) staan erom gekend om als een "sjiekle" (kauwgom in het NL ) te rijden.
Voor de best sturende machines moet je bij Europeanen zijn vrees ik.
Zelf heb ik alleen op een Ducati Supersport 600 (waar ik de kriebels van kreeg van dat gerammel/trillen), Yamaha YZF 750, Aprilia RSV, RS125 & Falco, CB500 (stuurde kut, rijschoolmoto) en Ducati Monster 900 gereden. Best wel veel als ik het zo opsom, vooral omdat ik maar op 2 van deze machines legaal mag rijden
Persoonlijk ben ik niet zo'n soes man.
De afwerkingskwaliteit is gewoon lager. En meestal zijn ze soes rijders, wat de civicrijders zijn in het autolandschap
Je kan het best vergelijken met een Suzuki Swift en een Toyota Yaris.
Beide kleine japanners, maar een Yaris voelt veel steviger aan dan een Swift (bediening, deuren,...)
Maar ik heb ongeloofelijk veel sympathie voor swiftjes, dus als ik misschien eens met een soes rij dat ik van mening verander.
Want ik heb een Yamaha liefhebber, en hier hebben we een Yamaha 125 Quad, en dat is echt een kut ding.
Carburatie trekt nergens op. Zo zie je maar [:(!]
Want de oudere soes (voor '00 denk ik ongeveer) staan erom gekend om als een "sjiekle" (kauwgom in het NL ) te rijden.
Voor de best sturende machines moet je bij Europeanen zijn vrees ik.
Zelf heb ik alleen op een Ducati Supersport 600 (waar ik de kriebels van kreeg van dat gerammel/trillen), Yamaha YZF 750, Aprilia RSV, RS125 & Falco, CB500 (stuurde kut, rijschoolmoto) en Ducati Monster 900 gereden. Best wel veel als ik het zo opsom, vooral omdat ik maar op 2 van deze machines legaal mag rijden
Persoonlijk ben ik niet zo'n soes man.
De afwerkingskwaliteit is gewoon lager. En meestal zijn ze soes rijders, wat de civicrijders zijn in het autolandschap
Je kan het best vergelijken met een Suzuki Swift en een Toyota Yaris.
Beide kleine japanners, maar een Yaris voelt veel steviger aan dan een Swift (bediening, deuren,...)
Maar ik heb ongeloofelijk veel sympathie voor swiftjes, dus als ik misschien eens met een soes rij dat ik van mening verander.
Want ik heb een Yamaha liefhebber, en hier hebben we een Yamaha 125 Quad, en dat is echt een kut ding.
Carburatie trekt nergens op. Zo zie je maar [:(!]
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
Re: Aprilia Falco SL1000
Eindelijk EINDELIJK mag ik ermee rijden!
Donderdag was ik met mijn pa naar de DIV geweest om een nummerplaat te halen. Er stonden even 103 mensen voor ons. En het vlotte precies niet+binnen een uur was het middagpauze.
Dus vrijdag ochtend stond ik opnieuw in Alken maar 10min voor opening. En toen stonden er nog maar een 80-tal mensen voor me
Maar met behulp van laptop+mobiel internet is het 1,5 uur redelijk snel voorruit gegaan.
Vervolgens regelrecht naar het gemeentehuis gegaan om mijn roze papiertje te laten upgraden naar ">25kW" (deze keer wel gemaakt dat ze mijn autorijbewijs niet vergaten )
Ondertussen was het bijna middag, maar dadelijk platen op de Falco gehangen en ben ik eens gaan proefrijden.(tripje naar Loksbergen, Halen)
Op de terugweg regende het helaas, dus moto is nu lekker vuil en ik vond de vettige pap op de weg maar niets
Wat mij het eerste opviel was het gemak van deze moto. zone 50 tegen 3000rpm en +-70 tegen 3200rpm (in 4de en 5de?) zonder moeilijk te doen.
Bij mijn RS had je de hele tijd dat elastiek effect als je aan zo'n snelheid wou rijden. Deze doet dat niet. Heerlijk
Over het vermogen kan ik niet veel zeggen. Het was koud, het is nieuw en vooral: de wegen zijn echt vettig. Dus ik heb constant met een HEEL gevoelige pols gereden.
Heb wel al wat geleerd:
1) Hoe rustig je ook optrekt, voor een of ander reden wordt de auto achter je al heel snel een klein stipje. Ook al hou je je aan de regels. Met mijn RS had ik moeite om auto's bij te benen, dus het is best een groot contrast
2) Als je voorbijsteekt niet opschakelen. Want als je 70 tegen +- 3000rpm rijd, en je geeft gas tot +-6000 en je schakelt dan ga je echt VEELSTE snel (+-140-160km/u)
3) De remmen zijn echt een vooruitgang. Als je op de autosnelweg rijd en je tikt maar even je remhendel aan dan rem je veel harder dan je zelf wilt en die wat achter je rijd verwacht. Was ik toch verwonderd van. Dit kan ook gezegd worden van de motorrem
4) Als je een rondpunt verlaat en je motor draait hele lage toeren dan moet je met een HEEL gevoelige pols gasgeven om vloeiend te accelereren. Maar als het wegdek properder is zal dit wel vlotter gaan.
Koppeling heeft maar 1x geslipt. Dat vertelt helaas meer over mijn zachte rijstijl dan over de koppeling. Zal toch eens moeten naar gekeken worden.
Dat is het ongeveer. Ik ben blij dat ik er al eens op gereden heb, nu zal het wel gedaan zijn voor dit seizoen vrees ik. Dus nu wordt het tijd om de motor te poeten en het uiterlijk te upgraden.
Hier wat pics:
Donderdag was ik met mijn pa naar de DIV geweest om een nummerplaat te halen. Er stonden even 103 mensen voor ons. En het vlotte precies niet+binnen een uur was het middagpauze.
Dus vrijdag ochtend stond ik opnieuw in Alken maar 10min voor opening. En toen stonden er nog maar een 80-tal mensen voor me
Maar met behulp van laptop+mobiel internet is het 1,5 uur redelijk snel voorruit gegaan.
Vervolgens regelrecht naar het gemeentehuis gegaan om mijn roze papiertje te laten upgraden naar ">25kW" (deze keer wel gemaakt dat ze mijn autorijbewijs niet vergaten )
Ondertussen was het bijna middag, maar dadelijk platen op de Falco gehangen en ben ik eens gaan proefrijden.(tripje naar Loksbergen, Halen)
Op de terugweg regende het helaas, dus moto is nu lekker vuil en ik vond de vettige pap op de weg maar niets
Wat mij het eerste opviel was het gemak van deze moto. zone 50 tegen 3000rpm en +-70 tegen 3200rpm (in 4de en 5de?) zonder moeilijk te doen.
Bij mijn RS had je de hele tijd dat elastiek effect als je aan zo'n snelheid wou rijden. Deze doet dat niet. Heerlijk
Over het vermogen kan ik niet veel zeggen. Het was koud, het is nieuw en vooral: de wegen zijn echt vettig. Dus ik heb constant met een HEEL gevoelige pols gereden.
Heb wel al wat geleerd:
1) Hoe rustig je ook optrekt, voor een of ander reden wordt de auto achter je al heel snel een klein stipje. Ook al hou je je aan de regels. Met mijn RS had ik moeite om auto's bij te benen, dus het is best een groot contrast
2) Als je voorbijsteekt niet opschakelen. Want als je 70 tegen +- 3000rpm rijd, en je geeft gas tot +-6000 en je schakelt dan ga je echt VEELSTE snel (+-140-160km/u)
3) De remmen zijn echt een vooruitgang. Als je op de autosnelweg rijd en je tikt maar even je remhendel aan dan rem je veel harder dan je zelf wilt en die wat achter je rijd verwacht. Was ik toch verwonderd van. Dit kan ook gezegd worden van de motorrem
4) Als je een rondpunt verlaat en je motor draait hele lage toeren dan moet je met een HEEL gevoelige pols gasgeven om vloeiend te accelereren. Maar als het wegdek properder is zal dit wel vlotter gaan.
Koppeling heeft maar 1x geslipt. Dat vertelt helaas meer over mijn zachte rijstijl dan over de koppeling. Zal toch eens moeten naar gekeken worden.
Dat is het ongeveer. Ik ben blij dat ik er al eens op gereden heb, nu zal het wel gedaan zijn voor dit seizoen vrees ik. Dus nu wordt het tijd om de motor te poeten en het uiterlijk te upgraden.
Hier wat pics:
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
- PimmeTjaaH
- Elite shoarma voorproever
- Posts: 2604
- Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
- Location: Heemskerk
Re: Aprilia Falco SL1000
Wat lijkt dat ding een enorme kuipruit te hebben zeg
Re: Aprilia Falco SL1000
Is ook zo. Vorige eigenaar had er een touring kuipruit op gezet. (helaas )PimmeTjaaH wrote:Wat lijkt dat ding een enorme kuipruit te hebben zeg
Maar ik ga eentje van origineel formaat zoeken dat licht getint is.
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
Re: Aprilia Falco SL1000
nice! fijn dat je er eindelijk mee mag rijden
enjoy!!
(oeh mannen in motorpak!!! *sop* )
enjoy!!
(oeh mannen in motorpak!!! *sop* )
Broem broems: Subarrel Legacy & MX5
Ik heb geen föhn, ik heb een cabrio
Ik heb geen föhn, ik heb een cabrio
Re: Aprilia Falco SL1000
Ik wou een klein(standaard) scherm ipv zo'n groot touring scherm (zie bovenstaand)
Ik had dus inspiratie gehaald uit dit youtube filmpje. http://www.youtube.com/watch?v=qUATBh700U4
Dat touring scherm kreeg ik aan de straatstenen niet kwijt, dus ik had niets te verliezen. (mislukte het, dan kocht ik een ander.)
Dus, wat afscheurtape erop geplakt, en recht afgetekend wat perfect te doen is. (dunne vouwmeter en langs aftekenen)
Toen hadden we de RSV in het oog (het was bij mijn pa thuis) en toen zagen we dat dat niet recht op recht is, maar in het midden een beetje lager is.
Maar hoe teken je mooi/recht een v(of u) af? Na wat geprul had ik gezien dat er onderaan het scherm ook een V is *;D
Die V afgetekend op papier, uitgeknipt en dan afgetekend op het scherm. De V was te puntig, dus wat afgevlakt en dat zag er uiteindelijk zo uit:
Bescherm zijl erover zodat het niet te vuil/krassen op zou komen:
En vervolgens met de slijptol erin!
En dit was het resultaat (na beetje afwerken met een vijl en het rubberen randje er terug opgezet maar nog niet afgeknipt)
Ervoor:
Erna:
Ik was er niet enorm enthousiast over. We hadden als rolmodel de RSV genomen. Maar uiteindelijk ziet die zijn kopkuip er volledig anders uit. Was het niet wat TE drastisch?
Na even wennen denk ik toch dat ik er tevreden mee ben.
Kan je wel vertellen, tijdens het rijden is het wennen dat de tellerbak zo bloot is.
Ik had dus inspiratie gehaald uit dit youtube filmpje. http://www.youtube.com/watch?v=qUATBh700U4
Dat touring scherm kreeg ik aan de straatstenen niet kwijt, dus ik had niets te verliezen. (mislukte het, dan kocht ik een ander.)
Dus, wat afscheurtape erop geplakt, en recht afgetekend wat perfect te doen is. (dunne vouwmeter en langs aftekenen)
Toen hadden we de RSV in het oog (het was bij mijn pa thuis) en toen zagen we dat dat niet recht op recht is, maar in het midden een beetje lager is.
Maar hoe teken je mooi/recht een v(of u) af? Na wat geprul had ik gezien dat er onderaan het scherm ook een V is *;D
Die V afgetekend op papier, uitgeknipt en dan afgetekend op het scherm. De V was te puntig, dus wat afgevlakt en dat zag er uiteindelijk zo uit:
Bescherm zijl erover zodat het niet te vuil/krassen op zou komen:
En vervolgens met de slijptol erin!
En dit was het resultaat (na beetje afwerken met een vijl en het rubberen randje er terug opgezet maar nog niet afgeknipt)
Ervoor:
Erna:
Ik was er niet enorm enthousiast over. We hadden als rolmodel de RSV genomen. Maar uiteindelijk ziet die zijn kopkuip er volledig anders uit. Was het niet wat TE drastisch?
Na even wennen denk ik toch dat ik er tevreden mee ben.
Kan je wel vertellen, tijdens het rijden is het wennen dat de tellerbak zo bloot is.
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
Re: Aprilia Falco SL1000
Ik vind het netjes gedaan Kef
Casper approves
Casper approves
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels
Re: Aprilia Falco SL1000
netjes
Broem broems: Subarrel Legacy & MX5
Ik heb geen föhn, ik heb een cabrio
Ik heb geen föhn, ik heb een cabrio
- PimmeTjaaH
- Elite shoarma voorproever
- Posts: 2604
- Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
- Location: Heemskerk
Re: Aprilia Falco SL1000
Ziet er stukken beter uit