Keuring met de Rina
Posted: Tuesday 19 February 2008 21:55
De slag van de mazout pomp is met een schroefje gelimiteerd (en verlood) als toerentalbegrenzer voor de garantie.
Daardoor kon je max. 80% gas geven ofzo, en als je maar 70pk hebt is dat echt te weinig.
Dus ik met de veronderstelling dat er geen garantie op zou zitten na 16 jaar dat schroedje volledig open gedraaid.
Als ik nu plank zou duwen zou ik hem wel aan flarden draaien, maarja dat verstand heb ik dan wel om dat niet te doen.
Maar op de keuring hebben ze dat verstand niet veronderstel ik dus terug dichtgedraaid. Thuis geprobeerd, en ging vlot in toeren.
Ik naar de keuring, de auto ging max 3500rpm in 5de of net 120 vlak.
Maar omdat de motor onbelast is bij de roettest zou die wel tot aan zijn 5100 rpm komen dacht ik.
De auto was voledig inorde behalve dat dus...
De motor stopte 100-200 rpm voor het rood en dat was niet ver genoeg.
Nu moet ik de max. slag aanpassen zodat die net aan het rood stopt. Ga ik toch door de dealer laten doen, als hij dan de motor aan flarden draait dan hoef ik niet te dokken voor de motor...
Ik heb een absurd-veel-gas-geven-in-neutraal-fobie...
Ik kreeg er kriebels van op de keuring als ze dat ding laten afzien, je zuurverdiende centjes en een stukje van je leven uiteindelijk...
Ze hebben me wijsgemaakt dat dat voor elke auto anders is. Ze zoeken dat in het fabriek uit.
Maar dat zijn dan toch nieuwe motoren, zouden ze dat dan doen?
Iemand miss een ander idee om het op te lossen?
Daardoor kon je max. 80% gas geven ofzo, en als je maar 70pk hebt is dat echt te weinig.
Dus ik met de veronderstelling dat er geen garantie op zou zitten na 16 jaar dat schroedje volledig open gedraaid.
Als ik nu plank zou duwen zou ik hem wel aan flarden draaien, maarja dat verstand heb ik dan wel om dat niet te doen.
Maar op de keuring hebben ze dat verstand niet veronderstel ik dus terug dichtgedraaid. Thuis geprobeerd, en ging vlot in toeren.
Ik naar de keuring, de auto ging max 3500rpm in 5de of net 120 vlak.
Maar omdat de motor onbelast is bij de roettest zou die wel tot aan zijn 5100 rpm komen dacht ik.
De auto was voledig inorde behalve dat dus...
De motor stopte 100-200 rpm voor het rood en dat was niet ver genoeg.
Nu moet ik de max. slag aanpassen zodat die net aan het rood stopt. Ga ik toch door de dealer laten doen, als hij dan de motor aan flarden draait dan hoef ik niet te dokken voor de motor...
Ik heb een absurd-veel-gas-geven-in-neutraal-fobie...
Ik kreeg er kriebels van op de keuring als ze dat ding laten afzien, je zuurverdiende centjes en een stukje van je leven uiteindelijk...
Ze hebben me wijsgemaakt dat dat voor elke auto anders is. Ze zoeken dat in het fabriek uit.
Maar dat zijn dan toch nieuwe motoren, zouden ze dat dan doen?
Iemand miss een ander idee om het op te lossen?