Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Heeft iemand een elektrisch schema van de airco?
-
- Sla blaadje
- Posts: 13
- kuchnie na wymiar
- Joined: Tuesday 21 February 2012 12:11
Heeft iemand een elektrisch schema van de airco?
Ik heb gisteren mijn airco laten vullen omdat hij het niet deed. Nu kwam de monteur erachter bij de controle dat de pomp niet meedraait als ik de airco aanzet. De pomp krijgt dus geen plus. Hij functioneerde wel met een plus van de accu. Er zit dus ergens een storing.
Kan iemand mij helpen aan het elektrisch schema van een 86 er mk3?
Kan iemand mij helpen aan het elektrisch schema van een 86 er mk3?
Re: Heeft iemand een elektrisch schema van de airco?
http://www.shoarmateam.nl/forum/" onclick="window.open(this.href);return false;
aan de rechterkant staan linkjes naar de werkplaatshandboeken. Je moet de MA70 TSRM hebben.
Dit is dezelfde link: http://www.cygnusx1.net/Supra/Library/T ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
aan de rechterkant staan linkjes naar de werkplaatshandboeken. Je moet de MA70 TSRM hebben.
Dit is dezelfde link: http://www.cygnusx1.net/Supra/Library/T ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Heeft iemand een elektrisch schema van de airco?
Dank u. Ik ga eens zoeken....
Re: Heeft iemand een elektrisch schema van de airco?
kunnen 3 storingen zijn.
- Of 1 van de 2 schakelaars in de persleiding bij de rechter veerpoot zijn defect ( even doorverbinden)
- Of het relais achter de accu, onder de zekeringkast is defect
- Of je kachelpaneel heeft kuren.
Succes.
- Of 1 van de 2 schakelaars in de persleiding bij de rechter veerpoot zijn defect ( even doorverbinden)
- Of het relais achter de accu, onder de zekeringkast is defect
- Of je kachelpaneel heeft kuren.
Succes.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Re: Heeft iemand een elektrisch schema van de airco?
Dank je voor de info.
Het was gewoon de zekering die defect was.
Nu sloeg alleen zaterdag de airco uit en nu doen de blazers het ook niet meer????? Wat kan dat nu zijn? Alle zekeringen zijn verder op orde.
Ik ga binnenkort met hem naar spanje....zou wel fijn zijn als de airco gewoon werkte.
Het was gewoon de zekering die defect was.
Nu sloeg alleen zaterdag de airco uit en nu doen de blazers het ook niet meer????? Wat kan dat nu zijn? Alle zekeringen zijn verder op orde.
Ik ga binnenkort met hem naar spanje....zou wel fijn zijn als de airco gewoon werkte.
- joep
- Elite shoarma kruider
- Posts: 814
- Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
- Location: Haarlem
- Contact:
Re: Heeft iemand een elektrisch schema van de airco?
Weerstand in de motor van de kachel..
Oedipus was de eerste 'motherfucker'
Re: Heeft iemand een elektrisch schema van de airco?
Dus de motor losschroeven en nakijken?
Deze zit onder het dashboardkastje als ik me niet vergis?
Deze zit onder het dashboardkastje als ik me niet vergis?
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Heeft iemand een elektrisch schema van de airco?
Klopt.
Ik heb er nog wel 1 los liggen geloof ik. Dus als het helemaal toast is en je zoekt een ander zonder een sloop supra helemaal overhoop te willen halen dan zal ik voor je zoeken.
Ik heb er nog wel 1 los liggen geloof ik. Dus als het helemaal toast is en je zoekt een ander zonder een sloop supra helemaal overhoop te willen halen dan zal ik voor je zoeken.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Heeft iemand een elektrisch schema van de airco?
Yup kan idd de resistor zijn, kijk hier even, site is wat traag maar ok. http://www.supraforums.com.au/forum/a70 ... tor-2.html
Maar als de fan helemaal niet draait op 1 van de 3 standen kan het ook zijn dat de motor zelf stuk is! Deze ff checken op de accu.
Maar als de fan helemaal niet draait op 1 van de 3 standen kan het ook zijn dat de motor zelf stuk is! Deze ff checken op de accu.
Re: Heeft iemand een elektrisch schema van de airco?
De weerstand is het niet. Alle draadjes zien er goed uit. Juist dat spul dat de draadjes van elkaar houdt is niet meer helemaal intakt.
Zal de motor even nakijken.
Zal de motor even nakijken.
Re: Heeft iemand een elektrisch schema van de airco?
Alles doet het weer. De zekeringsautomaat was uitgesprongen. Er zat een te zware zekering in.
Nu even afwachten hoe lang de airco het uithoudt. Volgens mij springt de zekering iedere keer. Ga vandaag even testen.
Nu even afwachten hoe lang de airco het uithoudt. Volgens mij springt de zekering iedere keer. Ga vandaag even testen.
Re: Heeft iemand een elektrisch schema van de airco?
De zekering knalt er de hele tijd uit. Waar zou dit aan kunnen liggen??
Gebeurt niet altijd meteen als ik hem aanzet, maar het gebeurt uiteindelijk wel.
Gebeurt niet altijd meteen als ik hem aanzet, maar het gebeurt uiteindelijk wel.
Re: Heeft iemand een elektrisch schema van de airco?
welke zekering knalt eruit ??? ik wil best even met je meekijken in het schema, maar dan moet ik wel iets meer informatie hebben. Bouwjaar auto, motorcode en de positie of naam van de zekering die eruit komt.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Re: Heeft iemand een elektrisch schema van de airco?
Dat zou fijn zijn Emveha.
De zekering van het klimaatregelsysteem (nr27, 10A) . Deze zit onder het dashboardkastje bij de bijrijder. Auto is van 1986 (mk3) met een 7m-ge motor. Hij gaat alleen kapot als de airco wordt aangezet.
De zekering van het klimaatregelsysteem (nr27, 10A) . Deze zit onder het dashboardkastje bij de bijrijder. Auto is van 1986 (mk3) met een 7m-ge motor. Hij gaat alleen kapot als de airco wordt aangezet.
Re: Heeft iemand een elektrisch schema van de airco?
Deze zekering heeft 1 hoofdfunctie, en dat is de magneetkoppeling op de pomp. Geeft ook wel signaal/voeding aan de A/C versterker, maar ik vrees echter dat de magneetkoppeling de boosdoener is. Controleer deze dus eerst.
Gooi de riem los die over de pomp loopt, en controleer of er speling op de poulie zit.
Meet de weerstand van de magneetkoppeling, trek daarvoor de electrische aansluiting los, en meet met de multimeter tussen de aanstuurdraad en de massa van de pomp ( meetstift ergens op een schoongemaakt alu deel van de pomp drukken. ), deze zou ergens tussen 2,7 en 3,1 Ohm moeten zitten.
Door de weerstand van de koppeling zou deze een stroom van ongeveer 4 Ampere mogen trekken. Indien bovengenoemde geen uitsluitsel geeft, zou je aan de pomp een tijdelijke zweefzekering kunnen monteren om de rest van het systeem te testen op kortsluiting naar massa ( Dual pressure switch, A/C versterker, Kabelboom) Kies hiervoor een zekering van 10A ampere, en plaats die in de aanstuurdraad naar de magneetkoppeling. Vervang tijdelijk de A/C zekering onder het dashboard voor een 15A. Indien deze zweefzekering nu springt, en de 15A A/C zekering blijft heel, weet je zeker dat de magneetkoppeling defect is.
P.S. Hoe groot was die "Te grote" zekering die er gemonteerd zat ?????
Gooi de riem los die over de pomp loopt, en controleer of er speling op de poulie zit.
Meet de weerstand van de magneetkoppeling, trek daarvoor de electrische aansluiting los, en meet met de multimeter tussen de aanstuurdraad en de massa van de pomp ( meetstift ergens op een schoongemaakt alu deel van de pomp drukken. ), deze zou ergens tussen 2,7 en 3,1 Ohm moeten zitten.
Door de weerstand van de koppeling zou deze een stroom van ongeveer 4 Ampere mogen trekken. Indien bovengenoemde geen uitsluitsel geeft, zou je aan de pomp een tijdelijke zweefzekering kunnen monteren om de rest van het systeem te testen op kortsluiting naar massa ( Dual pressure switch, A/C versterker, Kabelboom) Kies hiervoor een zekering van 10A ampere, en plaats die in de aanstuurdraad naar de magneetkoppeling. Vervang tijdelijk de A/C zekering onder het dashboard voor een 15A. Indien deze zweefzekering nu springt, en de 15A A/C zekering blijft heel, weet je zeker dat de magneetkoppeling defect is.
P.S. Hoe groot was die "Te grote" zekering die er gemonteerd zat ?????
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Re: Heeft iemand een elektrisch schema van de airco?
Kijk. Dat is nog eens advies.
Ga het morgen meteen checken.
De te grote zekering was een 30A.....das dus behoorlijk.
Ga het morgen meteen checken.
De te grote zekering was een 30A.....das dus behoorlijk.
Re: Heeft iemand een elektrisch schema van de airco?
De koppeling zal electrisch wel functioneel zijn, maar het frictie materiaal lijkt idd verbrand. Je kan ff kijken door de kleine flens er af te halen, en aners op zoek naar een andere pulley en opnieuw shimmen.