Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Remmen upgrades
- Andre
- Elite shoarma voorproever
- Posts: 2163
- kuchnie na wymiar
- Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
- Location: Hoofddorp
Re: Remmen upgrades
De bouten kun je gewoon bij fabory halen 10.9 of 8.8
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Remmen upgrades
Andre, danki, bo ta hopi bon
Hoe weet jij nou dat er een Fabory in Zwolle zit? Anyway, Ik zal ze morgen gaan halen en als de calipers arriveren eens gaan proefpassen.
Foto's daarvan hou je van me tegoed (op dit forum natuurlijk)
Hoe weet jij nou dat er een Fabory in Zwolle zit? Anyway, Ik zal ze morgen gaan halen en als de calipers arriveren eens gaan proefpassen.
Foto's daarvan hou je van me tegoed (op dit forum natuurlijk)
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Remmen upgrades
Okay, welke maat houd ik aan? De maat van de standaard Supra bouten lijkt me?
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
Re: Remmen upgrades
Dat kunnen we natuurlijk niet zien achter de laptop!
Zelf heb ik wat langere bouten besteld. Deze kon ik exact op maat maken tijdens montage. Normaal houd je aan dat er zo`n 2 a 3 gangen doorheen steken na het aandraaien.
Maar je kan het beste een soort proefmontage doen om te kijken wat allemaal nodig is!
Zelf heb ik wat langere bouten besteld. Deze kon ik exact op maat maken tijdens montage. Normaal houd je aan dat er zo`n 2 a 3 gangen doorheen steken na het aandraaien.
Maar je kan het beste een soort proefmontage doen om te kijken wat allemaal nodig is!
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Remmen upgrades
Okay, dan hoop ik dat er een paar bouten bij de Evo calipers zitten en probeer ik daarmee de lengte te bepalen, zodra ze arriveren.dave wrote:Maar je kan het beste een soort proefmontage doen om te kijken wat allemaal nodig is!
Ik neem aan dat ik de breedte van de Toyota bouten aan moet houden?
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
Re: Remmen upgrades
Gewoon ff schijfie er op met een paar wielmoeren. En dan ff klauwtje er over, met een liniaal of rolmaat kun je redelijk eenvoudig de lengte bepalen, en vergeet de dikte van een ring niet!
De dikte zou je idd dezelfde als de mk3 aan moeten houden, wat ik zo lees op SM zijn de bouten die in de klauw gaan de juiste dikte, dit kun je even controleren als je weet welke bouten passen. Volgens mij is het een M10 bout.
De dikte zou je idd dezelfde als de mk3 aan moeten houden, wat ik zo lees op SM zijn de bouten die in de klauw gaan de juiste dikte, dit kun je even controleren als je weet welke bouten passen. Volgens mij is het een M10 bout.
Re: Remmen upgrades
m10x 1,25 dacht ik. En dat is geen standaard draad!
Re: Remmen upgrades
Klopt OEM toyota is M10X1,25. Maar ik betwijfel of de brembo klauwen ook 1,25 spoed hebben, ik denk eerder 1,5 spoed! Ohw ja, 1,5 spoed is ook geen standaard bout!
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Remmen upgrades
Ik heb ze er af. Type B of C (dus met een ringetje); M10 x 1,25; 34mm lang
Begrijp ik het nu goed dat ik moet vragen om 4 gegalvaniseerde 10.9 tapbouten, M10 x 1,25 en 36mm lang?
Begrijp ik het nu goed dat ik moet vragen om 4 gegalvaniseerde 10.9 tapbouten, M10 x 1,25 en 36mm lang?
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
Re: Remmen upgrades
Weet je zeker dat de 1,25 bouten passen? (Wat ik lees is dat origineel toyota, 1,25 NIET past)
Weet je zeker dat 36mm lang genoeg is?
Gegalvaniseerd is niet per se nodig.
Weet je zeker dat 36mm lang genoeg is?
Gegalvaniseerd is niet per se nodig.
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Remmen upgrades
Het is OF 1,25 wat past op de Toyota rembracket, OF 1,5 wat past op de Evo remklauwdave wrote:Weet je zeker dat de 1,25 bouten passen? (Wat ik lees is dat origineel toyota, 1,25 NIET past)
Ik vraag me af welke het beste is, de 1,25, zodat ik zonder problemen eerst door de caliper draai en dan in de rembracket tap, of andersom?
=> Ik ga voor 1,5 met het idee dat de remklauw dan origineel blijft en strak op de bracket kan worden getrokken. Nu maar hopen dat ik de tapbout recht in bracket tap.
Ja, de originele bouten zij allebei 34mm lang, gemeten vanaf de ring, dus met een extra 2 mm "spacer" ringetje kom ik dan op 36mmdave wrote:Weet je zeker dat 36mm lang genoeg is?
Ach, als dat voor (vrijwel) hetzelfde bedrag kan, waarom niet. Kan ik ze er ook weer uitdraaien mocht dat ooit nodig zijn.dave wrote:Gegalvaniseerd is niet per se nodig.
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Remmen upgrades
Zo, de eerste horde is genomen: 8 tapbouten maat 10.9 M10x1,5 40mm plus 2x2mm ringetjes.
Helaas zijn de schijven morgen of zaterdag pas binnen en ze moeten daarna eerst worden afgedraaid (60.1 en uitklokken op 0,05mm)
Ik zal vanavond de remklauwen even "proefmonteren" op de projectsuup en bij voldoende licht en werkruimte proberen een paar foto's te schieten.
Helaas zijn de schijven morgen of zaterdag pas binnen en ze moeten daarna eerst worden afgedraaid (60.1 en uitklokken op 0,05mm)
Ik zal vanavond de remklauwen even "proefmonteren" op de projectsuup en bij voldoende licht en werkruimte proberen een paar foto's te schieten.
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
Re: Remmen upgrades
waar heb jij de schijven vandaan gehaald? die moet ik ook nog halen
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Remmen upgrades
Eerst even wat foto's:
(I know upside down, but this is just to show the fitment)
====> As you can see A PERFECT FIT!
Now for the technical issues:
Dat schroeven verhaal is BS. Het montageoog op de Supra heeft geen schroefdraad, duh
Koop gewoon de standaard Mitso bouten, dat voorkomt onnodige ergernis. Zorg wel dat ze minstens 36mm lang zijn.
Zoals je kunt zien had ik bij 40mm een extra 2mm ringetje nodig om de bout niet te laten uitsteken.
Okay, HET probleem met de "standaard" 10.9 M10x1,5 40mm tapbout? De kop is te groot (steeksleutel 17 ipv 14 voor standaard Supra bout).
Nu weet ik (nog) niet wat de kopmaat van de Mitso bout is, maar ik kan me zomaar voorstellen dat dat ook 14 is. Waarom?
Je hebt te weinig ruimte om de onderste bout in te "ratelen"
De tapbouten heb ik, zoals André adviseerde, bij Fabory gehaald.
Ik heb 2 paar schijven in Engeland besteld, bij 2 verschillende aanbieders, al heb ik geen idee wat ze bij de lokale Mitso boer kosten.
Het goedkoopste paar is €162,26 incl verzending. Geen idee of daar nog invoerrechten overheen komen. Moet ze nog wel laten afdraaien voor een kleine € 10,-.
(I know upside down, but this is just to show the fitment)
====> As you can see A PERFECT FIT!
Now for the technical issues:
Dat schroeven verhaal is BS. Het montageoog op de Supra heeft geen schroefdraad, duh
Koop gewoon de standaard Mitso bouten, dat voorkomt onnodige ergernis. Zorg wel dat ze minstens 36mm lang zijn.
Zoals je kunt zien had ik bij 40mm een extra 2mm ringetje nodig om de bout niet te laten uitsteken.
Okay, HET probleem met de "standaard" 10.9 M10x1,5 40mm tapbout? De kop is te groot (steeksleutel 17 ipv 14 voor standaard Supra bout).
Nu weet ik (nog) niet wat de kopmaat van de Mitso bout is, maar ik kan me zomaar voorstellen dat dat ook 14 is. Waarom?
Je hebt te weinig ruimte om de onderste bout in te "ratelen"
De tapbouten heb ik, zoals André adviseerde, bij Fabory gehaald.
Ik heb 2 paar schijven in Engeland besteld, bij 2 verschillende aanbieders, al heb ik geen idee wat ze bij de lokale Mitso boer kosten.
Het goedkoopste paar is €162,26 incl verzending. Geen idee of daar nog invoerrechten overheen komen. Moet ze nog wel laten afdraaien voor een kleine € 10,-.
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
Re: Remmen upgrades
Kan zomaar zijn dat je de bout moet inkorten, en het extra ringetje moet weghalen! De off-set van de schijf dirigeert de positie van de remklauw.
Blijven wel mooie remklauwen! Ben ook benieuwd naar de off-set van de wrx schijven, kun je dat eventueel opmeten? Wil eigenlijk weten of dit met de mk4 schijf vergelijkbaar is!
Bij mijn bbk voor heb ik inbus bouten gebruikt, dit past meestal wat beter in kleinere ruimtes!
Blijven wel mooie remklauwen! Ben ook benieuwd naar de off-set van de wrx schijven, kun je dat eventueel opmeten? Wil eigenlijk weten of dit met de mk4 schijf vergelijkbaar is!
Bij mijn bbk voor heb ik inbus bouten gebruikt, dit past meestal wat beter in kleinere ruimtes!
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Remmen upgrades
De totale kosten tot nu toe voor 1 rear upgrade set?
€ 198,- voor een evo 8 caliperset
€ 180,- voor een paar IMPREZA STi WR1 316mm x 20mm, 5 Stud, Vented Grooved Brake Discs, 114.3 PCD
€ 7,- voor de bouten
€ 80,- voor de remvoeringen van de evo klauwen (moet ik nog even bevestigd krijgen) Blijft lastig, er zijn zoveel types..
-------
€ 465,-
Netjes, toch?
edit: 'tuurlijk meet ik die offset even ;)
€ 198,- voor een evo 8 caliperset
€ 180,- voor een paar IMPREZA STi WR1 316mm x 20mm, 5 Stud, Vented Grooved Brake Discs, 114.3 PCD
€ 7,- voor de bouten
€ 80,- voor de remvoeringen van de evo klauwen (moet ik nog even bevestigd krijgen) Blijft lastig, er zijn zoveel types..
-------
€ 465,-
Netjes, toch?
edit: 'tuurlijk meet ik die offset even ;)
Het ringetje zit direct achter de kop, dus speelt geen rol voor offset.dave wrote:Kan zomaar zijn dat je de bout moet inkorten, en het extra ringetje moet weghalen! De off-set van de schijf dirigeert de positie van de remklauw.
Last edited by STRNPCP on Thursday 24 November 2011 19:10, edited 2 times in total.
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
Re: Remmen upgrades
Prijs is zeker netjes!!
Re: Remmen upgrades
post ff linkje en bedrijf op van de schijven, had er al een paar gecontacteerd, maar die hadden alleen 4 lug
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Remmen upgrades
De juiste schijfmaten van de WRX STi 2.5/2.0 '05- remschijven achter in mm:
A Diameter: 316
B Dikte: 20 (Minimale dikte: 18)
D Hoogte: 68.5
E Naafgat: 58
F Aantal gaten: 5+2
PCD: 114.3
De 2JZ-GTE achter remschijf heeft een hoogte (offset) van 57mm
Info is afkomstig van de site van http://www.jps-autosport.nl/webshop/" onclick="window.open(this.href);return false;
A Diameter: 316
B Dikte: 20 (Minimale dikte: 18)
D Hoogte: 68.5
E Naafgat: 58
F Aantal gaten: 5+2
PCD: 114.3
De 2JZ-GTE achter remschijf heeft een hoogte (offset) van 57mm
Info is afkomstig van de site van http://www.jps-autosport.nl/webshop/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Remmen upgrades
Cheapest aanbieder van de benodigde schijven die ik tnt kon vinden:
http://www.ebay.nl/itm/180368503386?ssP ... 1423.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had wat bedenkingen, maar die zijn na de laatste emailtjes van vandaag weggenomen.
Wel dus even melden aan welke specs de rotors moeten voldoen, omdat ze standaard de 100 pcd leveren, maar communicatie is prima, dus daar zal het niet aan liggen.
http://www.ebay.nl/itm/180368503386?ssP ... 1423.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had wat bedenkingen, maar die zijn na de laatste emailtjes van vandaag weggenomen.
Wel dus even melden aan welke specs de rotors moeten voldoen, omdat ze standaard de 100 pcd leveren, maar communicatie is prima, dus daar zal het niet aan liggen.
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
Re: Remmen upgrades
BTW een vraag about de subaru schijven 316mm
Zitten ze ook op de subarus die hier in Nederland geleverd zijn? zo ja heeft iemand msichien een kenteken
Ik krijg namelijk andere maat schijven als ik ze wilt bestellen
Zitten ze ook op de subarus die hier in Nederland geleverd zijn? zo ja heeft iemand msichien een kenteken
Ik krijg namelijk andere maat schijven als ik ze wilt bestellen
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Remmen upgrades
Andre, JPS Autosport zit in Nederland hoor en het zijn de achterremschijven voor de Subaru Impreza WRX STi 2.5/2.0 2005
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Remmen upgrades
blijft de handrem werken met die rear bbk ?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Remmen upgrades
Yep,
Voor details zie: http://www.supramania.com/forums/showth ... yone/page4" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor details zie: http://www.supramania.com/forums/showth ... yone/page4" onclick="window.open(this.href);return false;
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Remmen upgrades
Het eerste paar 316mm Subaru Impreza WRX STi remschijven is binnen. Even een plaatje ter vergelijking met de stock disc:
316mm vs. 291mm
316mm vs. 291mm
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)