Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

motorswap 1jz-twin turbo 101% zeker

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
kuchnie na wymiar
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

motorswap 1jz-twin turbo 101% zeker

Post by toyota87 »

motorswap wel of niet? welke?makkelijkste?[B)]

mijn gedachten gaan momenteel een beetje van links naar rechts .
ik zit er over te denken om mijn 7m eruit te trekken en een andere erin te stoppen.
maar welke [?]
zelf zit ik een beetje te denken aan een twin turbo 8-)

maar wat is makkelijker voor mij een 1jz of 2jz [?]
ik wil er wel de stock turbo's op houden dan.
Last edited by toyota87 on Friday 04 September 2009 17:30, edited 7 times in total.
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
PimmeTjaaH
Elite shoarma voorproever
Posts: 2604
Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
Location: Heemskerk

Re: motorswap wel of niet? welke?makkelijkste?

Post by PimmeTjaaH »

makkelijkste is de 7m laten zitten zoals die zit :Y) het blijkt dat 1jz best makkelijk is. Maarja, als je iets gedaan heb weet je het ook voor de volgende keer. 2jz voor mij was ook heeel erg pittig/moeilijk. Maar als ik het nog een keer moet doen, zou ik weten hoe en wat. En momenteel ?? :P al weken denk ? _O-

ILLKIDD
Shoarma haler eerste klas
Posts: 347
Joined: Thursday 23 July 2009 19:23
Location: Rottedam

Re: motorswap wel of niet? welke?makkelijkste?

Post by ILLKIDD »

Alle JZ zijn waardige motoren. Ik vind dat in een Sup een 2jz hoort.

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: motorswap wel of niet? welke?makkelijkste?

Post by mmarkk »

1jz is (iets)makkelijker dan 2jz omdat deze al vaak is gedaan.
Stock twins gaan heel krap passen, je moet ook bangbang doen met hamer eigenlijk.
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: motorswap wel of niet? welke?makkelijkste?

Post by Tjabbo »

nou 1jz is vooral makkelijk omdat de ecu en bedrading bijna altijd in 1x past

maar bij de auto van ruurd gaat het minder makkelijk dan bij een 89+ want die van hem is pre-facelift
dus moet je alsnog de dash stekkers, motorsteuen e.d. aanpassen.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: motorswap wel of niet? welke?makkelijkste?

Post by Tjabbo »

oh ehm

ik zou er een 1jz in stoppen als ik jou was.
betrouwbaar, snel en je hebt er geen omkijken naar. precies zoals jij wilt. :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: motorswap wel of niet? welke?makkelijkste?

Post by Dude »

Ik zeg 2jz, dat beetje extra moeite wat je ervoor moet doen....

De swap opzich zal iets duurder zijn, maar je hebt gelijk een super goede basis. Of vermogen moet je niks interesseren, dan zou ik 1jz kiezen.
Image

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: motorswap wel of niet? welke?makkelijkste?

Post by Tjabbo »

Dude wrote:Ik zeg 2jz, dat beetje extra moeite wat je ervoor moet doen....

De swap opzich zal iets duurder zijn, maar je hebt gelijk een super goede basis. Of vermogen moet je niks interesseren, dan zou ik 1jz kiezen.
hij vind zijn non turbo ook goed genoeg maar hij is ons gepis op zijn N/A zat ;)
vermogen zát op een bpu 1jz. :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: motorswap wel of niet? welke?makkelijkste?

Post by Andre »

De makkelijkste is gewoon een 1JZ GTE

Als geld geen rol speelt en je wil big power en big numbers dan een 2JZ GTE

Je zou het ook in twee stappen kunnen doen gewoon een 1JZ en later als de 1JZ de geest heeft opgegeven kun je er altijd een 2JZ blok onder schroeven en dan heb je een 1.5 JZ (heb ik in mijn PooPra)
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: motorswap wel of niet? welke?makkelijkste?

Post by kefke »

Ben supra-nOOb, maar zou een 7M-GTE niet passen (aan zijn vereisten bedoel ik)?
Ik hoor dat jullie die dingen stuk rijden, maar aan de andere (Belgische :9 ) kant hoor ik dat wanneer de koppakking degelijk vervangen is dat je er dikke 80k mee kan doen.
Dan zou ik miss eerder daarvoor gaan, ook omdat hij volgens mij al goede 7M-GTE stukken heeft liggen.

Hij gebruikt zijn wagen als dagelijks vervoermiddel, hoe zit het met de stukken van een JZ?

Anderzijds, die motor van hem draait zo mooi heb ik gemerkt, misschien is het wel zonde om nu een swap te doen.
Daarnaast weet ik niet hoeveel je er zelf aan kan doen. Want dezelfde motor swappen lijkt me doenbaar, maar als je een totaal andere motor hebt en je moet met de kabelbomen etc klooien dan zou het miss handig zijn dat je al wat ervaring hebt.

Bedoel het niet slecht hoor Ruurd (dat weet je hopelijk), maar dat zou een punt zijn voor mij om het niet te doen.
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
PimmeTjaaH
Elite shoarma voorproever
Posts: 2604
Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
Location: Heemskerk

Re: motorswap wel of niet? welke?makkelijkste?

Post by PimmeTjaaH »

MEn, ruurd interesseerd vermogen niets ( zegt hij) waarom zou hij dan een swap willen doen ???? vanwege het knutselen, of vanwegen zn eigen auto ? Ik den khet eerste :P Lekker later zitten zo. :Y)

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: motorswap wel of niet? welke?makkelijkste?

Post by toyota87 »

PimmeTjaaH wrote:MEn, ruurd interesseerd vermogen niets ( zegt hij) waarom zou hij dan een swap willen doen ???? vanwege het knutselen, of vanwegen zn eigen auto ? Ik den khet eerste :P Lekker later zitten zo. :Y)
knutselen vind ik altijd wel leuk [^] toen ik in de chaser zat voelde het toch wel lekker.en is ook wel leuk voor de dag komen op een meeting met een 1jz of 2jz twin turbo erin [^]
maar ik vind de 1jz motor er ook een stuk mooier uit zien dan de 2jz moet ik zeggen :Y
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
ta22lt
Shoarma kruider
Posts: 624
Joined: Tuesday 05 May 2009 21:05
Location: Brabant en/of Buenos Aires

Re: motorswap wel of niet? welke?makkelijkste?

Post by ta22lt »

En 1JZ's zijn af fabriek ook in de A7 serie gelevert geweest, JZA70... 2JZ's nooit...
Wel swappen niet swappen wat voor swap... Het blijft toch wat je persoonlijk wilt.
Als ik de mijne zou swappen zou ik een JZA70 frontcut aanschaffen en daar alles van over bouwen wat over te bouwen valt, maar ik laat de mijne lekker zoals hij is met zijn onbetrouwbare 7MGTEtje...
Image

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: motorswap wel of niet? welke?makkelijkste?

Post by toyota87 »

iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur maar ik wil graag alle info die ik kan krijgen zodat ik een goede keus kan maken.
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
ta22lt
Shoarma kruider
Posts: 624
Joined: Tuesday 05 May 2009 21:05
Location: Brabant en/of Buenos Aires

Re: motorswap wel of niet? welke?makkelijkste?

Post by ta22lt »

Dan kijken we nog eens naar hoe je het topic opstelde...
1: Motorswap, wél of niet?
2: Welke?
3: Makkelijkste?

Ik denk als je voor jezelf aan het bepalen bent wat je wilt gaan doen dat je ook het beste DIE volgorde kunt aanhouden van antwoord op je vragen zoeken.
Dus:

1: Wil je wél of niet gaan swappen...
Je denkt aan een swap omdat je meer vermogen wilt of denk je dat je met een swap de wagen betrouwbaarder kan maken of zit je aan een swap te denken omdat je eens iets anders in het vooronder van je wagen wilt?
Zit je niet te springen om meer vermogen en vind je je wagen zo betrouwbaar genoeg dan zou ik niet swappen en dan zijn de overige vragen niet meer van toepassing.

Toch de overweging te gaan swappen dan gaan we naar vraag 2...

2: Welke?
Om een antwoord te vinden op welke motor je het liefst in je wagen zal leggen komt er veel meer kijken natuurlijk. In een MA70 zijn natuurlijk de meest voor de hand liggende een 1jz of 2jz.
Om daar een keuze te maken kan afhankelijk zijn van hoe eenvoudig de swap te doen is, hoeveel vermogen je uiteindelijk wilt hebben en/of hoe betrouwbaar het eidresultaat moet worden, en last but not least natuurlijk hoeveel je ervoor uit wilt gaan geven, want swappen blijft een kostenlijke aangelegenheid natuurlijk.

En 3... Makkelijkste...
Ik denk dat stock laten HET makkelijkste is en de makkelijkst swap een 1jz gaat zijn.
Image

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: motorswap wel of niet? welke?makkelijkste?

Post by kefke »

ta22lt wrote:Dan kijken we nog eens naar hoe je het topic opstelde...
1: Motorswap, wél of niet?
2: Welke?
3: Makkelijkste?

Ik denk als je voor jezelf aan het bepalen bent wat je wilt gaan doen dat je ook het beste DIE volgorde kunt aanhouden van antwoord op je vragen zoeken.
Dus:

1: Wil je wél of niet gaan swappen...
Je denkt aan een swap omdat je meer vermogen wilt of denk je dat je met een swap de wagen betrouwbaarder kan maken of zit je aan een swap te denken omdat je eens iets anders in het vooronder van je wagen wilt?
Zit je niet te springen om meer vermogen en vind je je wagen zo betrouwbaar genoeg dan zou ik niet swappen en dan zijn de overige vragen niet meer van toepassing.

Toch de overweging te gaan swappen dan gaan we naar vraag 2...

2: Welke?
Om een antwoord te vinden op welke motor je het liefst in je wagen zal leggen komt er veel meer kijken natuurlijk. In een MA70 zijn natuurlijk de meest voor de hand liggende een 1jz of 2jz.
Om daar een keuze te maken kan afhankelijk zijn van hoe eenvoudig de swap te doen is, hoeveel vermogen je uiteindelijk wilt hebben en/of hoe betrouwbaar het eidresultaat moet worden, en last but not least natuurlijk hoeveel je ervoor uit wilt gaan geven, want swappen blijft een kostenlijke aangelegenheid natuurlijk.

En 3... Makkelijkste...
Ik denk dat stock laten HET makkelijkste is en de makkelijkst swap een 1jz gaat zijn.
1: Je gebruikt je wagen om naar het werk te gaan, hoelang duurt een swap? (haast en spoed is bij een swap nooit goed)
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
ta22lt
Shoarma kruider
Posts: 624
Joined: Tuesday 05 May 2009 21:05
Location: Brabant en/of Buenos Aires

Re: motorswap wel of niet? welke?makkelijkste?

Post by ta22lt »

Das zeker een punt om rekening mee te houden... ALS je gaat swappen kan je beter tijdelijk even een goedkoop barrel voor de deur zetten om als daily te gebruiken...
Image

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: motorswap wel of niet? welke?makkelijkste?

Post by Dude »

Makkelijkste en betrouwbaarste swap is een 1jz. Daar kun jij (met een fris blokje) zo 2 ton mee rijden, punt.
Image

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Re: motorswap wel of niet? welke?makkelijkste?

Post by alexander strik »

Ik denk dat er een tijd komt dat je de meeste indruk maakt met een zo origineel mogelijke auto, al dat geswap werkt beslist niet waardevermederend. Wil je in de swapcultuur mee doen kom je er snel achter dat er altijd een baas boven baas is. Ik heb zelf een aantal Mercedes 190 16 v/evo's en ik selecteer uitsluitend op originaliteit, gebruikssporen vindt ik niet erg maar geknoei met chips,wielen en onderstellen zijn voor mij een reden om de auto niet te kopen. Wat mijn eigen Suup betreft heb ik een zo origineel mogelijke groep A neer willen zetten met de originele techniek.
Alexander


Image
toyota87 wrote:
PimmeTjaaH wrote:MEn, ruurd interesseerd vermogen niets ( zegt hij) waarom zou hij dan een swap willen doen ???? vanwege het knutselen, of vanwegen zn eigen auto ? Ik den khet eerste :P Lekker later zitten zo. :Y)
knutselen vind ik altijd wel leuk [^] toen ik in de chaser zat voelde het toch wel lekker.en is ook wel leuk voor de dag komen op een meeting met een 1jz of 2jz twin turbo erin [^]
maar ik vind de 1jz motor er ook een stuk mooier uit zien dan de 2jz moet ik zeggen :Y

ILLKIDD
Shoarma haler eerste klas
Posts: 347
Joined: Thursday 23 July 2009 19:23
Location: Rottedam

Re: motorswap wel of niet? welke?makkelijkste?

Post by ILLKIDD »

toyota87 wrote:knutselen vind ik altijd wel leuk [^] toen ik in de chaser zat voelde het toch wel lekker.en is ook wel leuk voor de dag komen op een meeting met een 1jz of 2jz twin turbo erin [^]
maar ik vind de 1jz motor er ook een stuk mooier uit zien dan de 2jz moet ik zeggen :Y
Is mijn schuld, ik wist het. [:D] Als hij de juiste voorbereidingen doet is het swap geen probleem. Misschien zit alles zelfs binnen een maand. Dus is een tijdelijke daily niet eens nodig. Misschien openbaar vervoer of fietsen.

User avatar
ta22lt
Shoarma kruider
Posts: 624
Joined: Tuesday 05 May 2009 21:05
Location: Brabant en/of Buenos Aires

Re: motorswap wel of niet? welke?makkelijkste?

Post by ta22lt »

alexander strik wrote:Ik denk dat er een tijd komt dat je de meeste indruk maakt met een zo origineel mogelijke auto, al dat geswap werkt beslist niet waardevermederend. Wil je in de swapcultuur mee doen kom je er snel achter dat er altijd een baas boven baas is. Ik heb zelf een aantal Mercedes 190 16 v/evo's en ik selecteer uitsluitend op originaliteit, gebruikssporen vindt ik niet erg maar geknoei met chips,wielen en onderstellen zijn voor mij een reden om de auto niet te kopen. Wat mijn eigen Suup betreft heb ik een zo origineel mogelijke groep A neer willen zetten met de originele techniek.
Alexander
+1
Ik heb ook wel het gevoel dat wagens die helemaal stock zijn in grote mate zeker een hogere restwaarde gaan hebben tegen de tijd het échte oldtimers gaan worden... Een ander wiel of polyurethaan busjes in de ophanging vind ik persoonlijk dan nog net kunnen. Wielen kan je altijd weer vervangen voor een set originele en bussen in de ophanging zie je van buiten niet en zorgen ervoor dat de wagen weer als een nieuwe rijdt... Bij échte oude wagens is het ook vaak een probleem om nog de originele bussen te kunnen vinden en dan is polyurethaan wel de beste en makkelijkste oplossing lijkt mij.
Maar als ik me niet vergis is Ruurd z'n wagen onder de kap al niet meer helemaal stock.. :) En op zo'n moment zou ik het persoonlijk ook niet te nauw nemen met de originaliteit van de motor die erin hangt...
Image

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: motorswap wel of niet? welke?makkelijkste?

Post by joep »

who cares over origineel, die supras worden echt geen top klassiekers!

als advies over wel geen swap en zo ja welke:

als je iets meer 'kick' wilt en je bent geen aftrapper: 7M-GTE (230 PK)
wil je nog iets meer en je houdt wel van wat steviger auto gebruik en je wilt het toch simpel houden: 1JZ-GTE (280 PK)
ga je voor (zoals Andre het zegt) Big numbers en je hebt een graad in automotive: 2JZ-GTE (330 PK)

wat ik er van lees kun je het beste voor de 7M-GTE gaan. gewoon rijden en simpel over te zetten zonder gedoe over subframe van na 1989... verlengen van kabelboom, aanpassen van de dashboard stekers enz.

we hebben ooit een 1JZ swap in een weekend gedaan, maar dat was in onze professionele tijd.. O-)


ps: later zijn de 1JZ echt simpel over te zetten naar 1,5JZ en dan heb je eigenlijk een 2JZ.
2JZ turbo's passen ook, met enig hamer werk en eigen uitlaat y-stuk. de 2JZ turbo's staan op een 1JZ kop iets verder van elkaar af. je zit dan wel vast aan JDM 2JZ turbo's. 3 gaten ipv de EU 4 gaten voor de uitlaatspruitstuk op de kop.
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: motorswap wel of niet? welke?makkelijkste?

Post by joep »

ow.. en dan zet je de boost op 1.2 bar en dan kom je op 375 RWHP.. :mrgreen:
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: motorswap wel of niet? welke?makkelijkste?

Post by kefke »

joep wrote:who cares over origineel, die supras worden echt geen top klassiekers!
Daar ben ik nog niet zo zeker van hoor...
Kijk maar eens naar de 2000GT.
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: motorswap wel of niet? welke?makkelijkste?

Post by toyota87 »

1: Motorswap, wél of niet?
2: Welke?
3: Makkelijkste?

1
ja ik wil de wagen betrouwbaarder maken en omdat ik ook wel eens iets anders in het vooronder van mijn wagen wilt *)

2
belangrijkste is wat ik wil en niet de kosten.wacht ik liever wat langer als ik er nu geen geld voor heb.ik hoef echt niet het maxmale vermogen te hebben maar iets meer is wel prettig :) voorkeur is voor mij denk ik toch de 1jz-twin vind hem beter bij de auto passen.
orgineel is die van mij niet echt meer andere achterlichte/spoiler ander motorblok/kniperlichten/ophanging/egr is weg en is ook niet meer wit.velgen kun je zo weer omzetten inderdaad.

3
stock laten is het makkelekste inderdaad tot ie kapot is :Y)

en als ik de swap ga doen wil ik het zo snel mogelijk.
maar wil er geen haast klus van maken :{w
dan doe ik er liever een week langer over.
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

Post Reply