Page 1 of 1

Voltage Stabilizer

Posted: Friday 04 August 2006 14:45
by STRNPCP
Ideetje:
Zou een Voltage Stabilizer echt verschil maken?
Zo ja, zijn er voorwaarden waaraan zo'n apparaatje zou moeten voldoen om een positief effect op het voltage (en de daarvan afhankelijke processen) in je auto te kunnen hebben?

Als die bekend zijn, lijkt het me een vrij simpel dingetje om zelf te bouwen

Hoe ziet zo'n ding eruit?
-> Koop een Voltage Stabilizer en maak 'em open
-> Overleg met een electronica wiz over de benodigde onderdelen
-> Bouw 'em voor alle "shoarma's" voor een paar cent en zet hem in de etalage

Wie lijkt dit een aardig en haalbaar ideetje?
Iemand zin om er a.s. zaterdag (5-8) over door te bomen? *)

Posted: Friday 04 August 2006 16:59
by Tjabbo
he rob als je wilt komen is dat okay maar we moeten wel weten of je echt komt en hoe laat ivm eten he :)

Posted: Friday 04 August 2006 21:43
by STRNPCP
Hoi Marco,

"Net" even overlegd met Mark, maar dat wordt allemaal erg krap.
Ik moet morgen thuis blijven tot opa en oma de kids ophalen om naar de dierentuin te gaan (zou begin van de middag worden, dus ik schat rond 13.00 uur).
Van hier naar Vroomshoop is een kleine driekwartier rijden en ik begreep van Mark dat je om 18.00 uur alweer weg moet omdat je een verjaardag hebt.

Nu wilde ik zelf morgen graag:
1. De ontsteking advancen naar 15 graden BTDC
2. De voorremblokken vervangen
3. Z.n. de voorremschijven vervangen
4. De voorschokbrekers vervangen

Ik verwacht daar zo'n 4 uurtjes werk aan te hebben.

13.00 plus 0.45 plus 4.00 is 17.45 en dan heb ik nog nix anders gedaan, dus dat wordt allemaal wat te krap, DAARBIJ komt dat jij nog wel e.e.a. aan je auto gedaan wilt hebben voor de grote dag van de ITT, dus helaas denk ik dat mijn bovenstaande rijtje blijft liggen als ik morgen kom en aangezien wij eind augustus met de auto met vakantie naar Italiƫ willen gaan, volgend weekend in Duitsland zitten,.......

Ik kom na onze vakantie in september wel een keertje buurten

Posted: Saturday 05 August 2006 00:27
by Tjabbo
he okay man.

wel jammer hoor, maar als je maar later wel een keer komt dan :)
okay?

Posted: Saturday 05 August 2006 00:54
by mmarkk
jammer :(
fuck de remmen en kom gewoon even ouwehoeren :)

Posted: Saturday 05 August 2006 08:24
by Tjabbo
mmarkk wrote:jammer :(
fuck de remmen en kom gewoon even ouwehoeren :)
exactly :)

Posted: Monday 07 August 2006 13:29
by STRNPCP
Dat ouwehoeren kan ook "on-line" en zoals je hebt gelezen waren de remmen "molto buono" en zitten er nu twee geweldige, gele upgrade shocks op :)

Posted: Monday 07 August 2006 13:31
by Tjabbo
Goed man :)
Hopen dat het nu beter is?

He en die voltage stabiliser dat is natuurlijk nep he.
Net zo namaak als de turbonator en aanverwanten die via ebay te krijgen zijn.

Posted: Monday 07 August 2006 16:08
by STRNPCP
Tjabbo wrote:Goed man :)
Hopen dat het nu beter is?
Die shocks zijn fantastisch, een echte aanrader voor wie nog op non-adjustable stock shocks rondrijdt.
Ze staan nu op de "tussen"-stand en dat combineert comfort met strak bochtengedrag, precies wat ik wilde ;)
Tjabbo wrote:He en die voltage stabiliser dat is natuurlijk nep he.
Net zo namaak als de turbonator en aanverwanten die via ebay te krijgen zijn.
Zeker, tenzij de aarding van je auto niet goed is of je heeeeel veel van die extra zut zoals RPMmeter, VAFC, Wideband O2 sensor, super vette multimedia set met meerdere TFT screens, Senseo voor in de auto en noem maar op, in je auto hebt.
Maar ook dan ben je net zo goed of zelfs beter af met goede "aarding" aan de carroserie :)
Ik dacht eigenlijk dat als het voor een paar cent te maken is, het altijd in te bouwen en uit te proberen is bij specifieke aan voltage gerelateerde "probleemgevallen", want het brengt ook geen schade *)

Posted: Monday 07 August 2006 16:23
by Tjabbo
Dan nog denk ik dat het beter is, zoals je zelf al zegt, om te zorgen voor goede aarding.