Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

hks fcd en apexi s-afcII

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
john
Shoarma voorproever
Posts: 1385
kuchnie na wymiar
Joined: Thursday 23 March 2006 21:59
Location: rozenburg

hks fcd en apexi s-afcII

Post by john »

ik heb een tijdje terug een hks fuel cut defender gemonteerd
deze werkt perfect
maar nu wil ik dus ook mijn apexi s-afcII gebruiken

heb vanmiddag beide aangesloten gehad
maar dan werkt de fuel comp. wel maar de fcd niet meer.

iemand een oplossing?

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

ik neem aan dat de fcd je karman vortex signaal op een bepaald niveau houdt zodra hij de max waarde bereikt om de cut te omzeilen?

dan kan je de fcd misschien ná de safc tussen het karman signaal zetten?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Post by mmarkk »

ja, heb je hem voor de afc of erna gezet?
heb vanmiddag wat gezocht op sf, maar er is niet zoveel te vinden hierover
wel een post gelezen op een ander forum(rx-7 ofzo) en daar ging het over de afc regelen aan de hand van de turbodruk, en daar hadden ze het erover dat de fcd voor de afc moest

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

mmarkk wrote:ja, heb je hem voor de afc of erna gezet?
heb vanmiddag wat gezocht op sf, maar er is niet zoveel te vinden hierover
wel een post gelezen op een ander forum(rx-7 ofzo) en daar ging het over de afc regelen aan de hand van de turbodruk, en daar hadden ze het erover dat de fcd voor de afc moest
kijk ik weet van die dingen niet veel (niet veel over gelezen en zo) maar als je het beredeneerd krijg je het volgende:

afm signaal komt binnen en is te 'hoog'
fcd corrigeert dat
safc regelt hem weer anders per toerental omdat je dat zelf instelt.


dus dan kan je met de safc weer een boostcut veroorzaken.
zou het dan dus niet andersom moeten? zo dacht ik erover iig.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Post by mmarkk »

ik weet het ook niet precies maar John zou kunnen proberen de fcd van plek te veranderen
misschien dat het dan werkt
jeah de afc heeft idd invloed op de fc, hoe meer fuel je wegtrekt, hoe later de fc

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Post by STRNPCP »

"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Post by tse »

als je S-AFC goed aansluit
en je reset alles en zet wel de instellingen voor je auto type goed
zou er totaal geen verschil met stock moeten zijn

User avatar
john
Shoarma voorproever
Posts: 1385
Joined: Thursday 23 March 2006 21:59
Location: rozenburg

Post by john »

mmarkk wrote:ja, heb je hem voor de afc of erna gezet?
heb vanmiddag wat gezocht op sf, maar er is niet zoveel te vinden hierover
wel een post gelezen op een ander forum(rx-7 ofzo) en daar ging het over de afc regelen aan de hand van de turbodruk, en daar hadden ze het erover dat de fcd voor de afc moest
ik had de fcd voor de afc gezet
ook ging de turbo druk flink omhoog
want soms haalde ik wel 1,5 bar zonder fc
ook had ik met de afc nog geen correcties uitgevoerd dus alles stond nog op 0%

User avatar
john
Shoarma voorproever
Posts: 1385
Joined: Thursday 23 March 2006 21:59
Location: rozenburg

Post by john »

tse wrote:als je S-AFC goed aansluit
en je reset alles en zet wel de instellingen voor je auto type goed
zou er totaal geen verschil met stock moeten zijn
dus dan krijg ik met 1,2 bar een fc al ik het goed begrijp

Post Reply