Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Keuring :)

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
stefan
2e Assistent shoarma haler
Posts: 52
kuchnie na wymiar
Joined: Friday 24 May 2013 18:17

Keuring :)

Post by stefan »

Ghallo allemaal eventjes rustig geweest en sommige weten hoe en wat,
druk bezig geweest om de mkIII en 7m-gte in orde te krijgen, heb de meeting helaas gemist omdat die nog niet klaar was en wat kleine gezondheidsklachtjes heb ahum hahah maar is nog afwachten wat de onderzoeken gaan uitwijzen

ma goed moest nog wat dingentjes uitzoeken en doen en gevonden ook (intercooler slang net onder de turbo zat niet goed ) en nog wat kleine dingentjes om hem weer voor de Apk keuring in orde te krijgen , dus alles nagelopen en in orde gemaakt etc zoals sierstrip er op zetten , kenteken verlichting in orde maken (was een ramp moest de stekkers vervangen want die waren weg geoxideerd en nergens die stekkers te vinden dus zelf maar op gelost waar iso-radio stekkers wel niet goed voorzijn :)

maar goed morgen gaat de Suup na de Apk keuring en hopelijk komt die er nu goed doorheen (zit een beetje met de vorige keuring was die afgekeurd op wat kleine dingentjes en 40% remverschil achter dus heb de achterremmen uitelkaar getrokken en schoongemaakt en gangbaar gemaakt dus hopelijk is dat met deze keuring in orde .. co was ook te hoog (ook logische achteraf haha) en is dat nu ook beter ..
moet nog wel wat heel fijn afgesteld worden maar dat komt ook zeker wel goed...

dus we wachten het af en hopelijk mag er na bijna 1jaar en 4maanden morgen weer een Suup de nederlandse wegen weer op :)
Image

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Keuring :)

Post by Tjabbo »

En? Is de auto door de APK gekomen ?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

stefan
2e Assistent shoarma haler
Posts: 52
Joined: Friday 24 May 2013 18:17

Re: Keuring :)

Post by stefan »

nee :( ze hebben hem onterecht afgekeurd op een stuurhoejse die los zat (ff tie ripje der weer om heen en klaar) en op me achterschokbrekers , ben daarna na de toyota dealer geweest nadat ik ze gebeld had, zodat die er na kon kijken en ze zeiden van nou ze zijn degelijk bevestigd ophangrubbers etc. zijn alle in orde geen lekkage , werken zoals ze horen gewoon als je hem achter in duwt dan veren ze twee keer en remt die de veergang af dus werken ze gewoon zoals het hoort en zoals ze altijd hebben gedaan..
dus de toyota had geen reden kunnen vinden om hem daar op af te keuren eigenlijk, want over het inveren zeiden ze ook zoals het geen eendje is die blijft veren maar gewoon de veerweg afremt dan werken ze gewoon en twee keer inveren is gewoon normaal...
ze hebben ook de onderkant ff nagelopen en ook niets te vinden , dus eigenlijk is hij voor de apk 100% in orde maar dat bedrijf waar ik heb laten keuren willen hem gewoon niet goed keuren gewoon , en ook geen herkeuring geven gewoon want ze zeiden we blijven hem daar op afkeuren nou ga toch echt geen goeie schokbrekers vervangen ...

dus nu wachten op de RDW want stonden twee letter verkeerd om op me kenteken bewijs ( want staa lmba70 en moet zijn lbma70) en als het goed is word ik er vandaag over gebeld anders bel ik ze zelf eventjes , en als dat in orde is kan die meteen na de toyota toe en word die meteen gekeurd en kan die meteen de weg op dus was gister behoorlijk pissig op dat bedrijf en ben der al een tijdje klant voor apk maar nu toch echt niet meer stelletje oplichters , want ze hadden ermee gereden (wat eigenlijk helemaal niet hoeft tijdens apk) en tijdens het rijden zou die alle kanten op gaan, nou echt niet dus enige is dat voor stuggere progressieve veren lagere veren onder zitten voor ,en achter de orignele dus die veren nou eenmaal hahah..maar ligt gewoon goed op de weg...dus dat gaven ze als reden op om me achterschokbrekers af te keuren nou staat ook nergens in de apk handregels dat dat een eis is om ze op af tekeuren dus een bedrijf kan wel ze eigen regels der op vinden maar die regels zijn nationaal

dus zometeen maar even na de rdw bellen vragen hoe het zit met het kentekenbewijs en dan denk ik volgende week ergens weer kan laten keuren _O_

en als die goedgekeurd is dan ook meteen na de rdw rijden en klacht indienen kijken of ze der vrolijk van worden hahah maar goed hij is in principe gewoon technische klaar gewoon he he nu alleen nog met de tijd nog ff een keertje overspuiten een buurman heeft al een compressor geregeld dus gaat ook helemaal goed komen , en een lak laagje der over heen en dan is die zover klaar....

en dan komen de extra dingentjes derbij zoals even bij Ludwig langs brengen ff fijn afstellen , een turbodruk meter olie temp etc .. andere dashboard/teller verlichting liefst led :) andere radio dubbel din met navi scherm, en dan nog het interieur aanpakken want zitten twee scheurtjes in de voorstoelen .. en
Image

stefan
2e Assistent shoarma haler
Posts: 52
Joined: Friday 24 May 2013 18:17

Re: Keuring :)

Post by stefan »

ff kleine updatetje :) vrijdag met de RDW gebeld hoe het nou zat met de papieren en ze hadden een brief opgestuurd en daar moeten al mijn papieren in dus kenteken bewijs de hele mik mak der in en dan opsturen en dan duurt het 5 tot 10 werkdagen tot ik ze terug heb o.O

nou hebben ze gekeken in het register voor het chassis nummer en heb de mijne doorgegeven en in het register komt het chassisnummer gewoon overeen met wat er in de auto is ingeslagen dus mag je een auto gewoon voor de Apk aanbieden maar dan moeten ze het chassisnummer controleren door wat er bij de RDW in het register staat , aangezien de nieuwe regels zijn dat je het kenteken bewijs niet meer bij de auto hoeft af te geven , moeten ze die dus controleren door in het RDW register te kijken en als die in het register overeen komt met de auto dan mag je die dus gewoon gekeurd worden ook al staan er dus twee letters verkeerd op het kentekenbewijs ...

Dus meteen daarna de Toyota in heerhugowaard gebeld waar ik voor het controleren van de achterschokbrekers ben geweest en hem meteen voor de apk heb aangeboden :) dus aankomende maandag weer erheen brengen en dan hopelijk dat het verder goed zit maar denk het wel aangezien ze al redelijk wat hebben nagekeken dus .. 3x is scheeprecht :)
Image

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Keuring :)

Post by Tjabbo »

Klinkt goed! Ik ben benieuwd. :Y

is de uitstoot nu met het nieuwe coilpack erg naar beneden gegaan? Denk dat het wel hielp he? ;)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

stefan
2e Assistent shoarma haler
Posts: 52
Joined: Friday 24 May 2013 18:17

Re: Keuring :)

Post by stefan »

ja klinkt zeker goed en ben ook zeker benieuwd :Y

en kwa uitstoot is die zeker na beneden gegaan maar denk dat het kwam omdat ze niet helemaal goed zaten en dat de intercooler slang net onder de turbo half der op zat (wat lastig te zien was) dus hij krijgt genoeg lucht en met die coilpack liep die zeker beter hem de mijne der weer terug op gezet en liep die nog steeds goed dus :)
hielp zeker wel nu nog afwachten hoe die het morgen zal doen bij de toyota voor de Apk :) keeping my fingers crossed _O_
Image

User avatar
Renev
Shoarma haler eerste klas
Posts: 327
Joined: Saturday 21 July 2007 22:51

Re: Keuring :)

Post by Renev »

Je had gewoon voor een herkeuring moeten gaan bij dat eerste bedrijf en als ze hem dan weer afgekeurd hadden op die schokbrekers gewoon in beroep gaan.
Dan komt er een steekproefcontroleur van de RDW en als ze jouw auto onterecht hebben afgekeurd hebben hun een serieus probleem. (onder het motto naaien en genaaid worden)
Ik heb daar zo de pest aan van die arrogante keurmeesters die denken dat ze god zijn [:(!] [:(!] :X

stefan
2e Assistent shoarma haler
Posts: 52
Joined: Friday 24 May 2013 18:17

Re: Keuring :)

Post by stefan »

Renev wrote:Je had gewoon voor een herkeuring moeten gaan bij dat eerste bedrijf en als ze hem dan weer afgekeurd hadden op die schokbrekers gewoon in beroep gaan.
Dan komt er een steekproefcontroleur van de RDW en als ze jouw auto onterecht hebben afgekeurd hebben hun een serieus probleem. (onder het motto naaien en genaaid worden)
Ik heb daar zo de pest aan van die arrogante keurmeesters die denken dat ze god zijn [:(!] [:(!] :X
ja had ik kunnen doen maar als je ook nog eens arrogant behandelt word (en ze hem ook niet willen herkeuren ook nog eens, want die klaphark zei van heb hem afgekeurd en afgekeurd is afgeurd en ga ik hem niet goed keuren) en dan ook gewoon zeggen ja heb der mee gereden en swabbert alle kanten op nou ligt prima op de weg denk ik bij me eigen van probeer je je nou goed te praten joh
dus kan je beter ma eventjes omdraaien en de eer aan jezelf houden ,want scheelde heel weinig of die vent had over de toonbank gegaan hahaha..
en daar heb ik dus ook een pest aan die arrogante keurmeesters die inderdaad denken dat ze god zijn inderdaad , en dan nog zeggen van iedere bedrijf doet het op ze eigen manier denk ik van he pennelikker die regels van de apk zijn voor elk bedrijf hetzelfde en mag en kan geen onderscheid in zitten ... ach ja maak me der niet meer druk om hahahah
ma ga nog wel even met deze dingentjes na de RDW hehe
Image

stefan
2e Assistent shoarma haler
Posts: 52
Joined: Friday 24 May 2013 18:17

Re: Keuring :)

Post by stefan »

ow en trouwens eindelijk is die goed gekeurd bij de toyota had nog wel iets met roest op me achterremschijven teveel , dus hebben ze dat er eventjes netjes afgehaald (zonder extra kosten) en is die helemaal door de apk heen gekomen , en het ongelofelijke is dat die maar 0,5% Co uitstoot had :Y (en dat met de aanpassingen die er op zitten , zelf daar hadden ze zoiets van euh voor een auto van die leeftijd mag die gerust wel wat meer hebben hahaha max 3,5 % en zit er 3% onder gewoon echt ongelofelijk snap het nog niet hahah maar denk dat die te arm staat dus , want in de lage toeren vind die neit echt helemaal fijn nog maar goed moet toch nog na Ludwig dus komt wel goed,

verder loopt die prima vooral vanaf begin middel tot de wat hogere toeren zeg maar gaat die als de brandweer echt ongelofelijk moet echt wennen aan de eigenschappen die die nu heeft zeg echt totaal anders gewoon kwa onderstel wel hetzelfde ma kwa andere eigenschappen echt anders zeg heerlijk gewoon :rukker: hahaha

verder denk ik toch ma me gasklep positie sensor een keertje afstellen want lage toeren met klein beetje gas vind die niet echt fijn beetje zenuwachtig loopt die dan maar met meer gas prima :) ...

dus is der weer een Supra goedgekeurd en ook meteen weer uit de schorsing gehaald hahah was ff snel post kantoor zoeken en regelen maar helemaal gelukt nieuwe tenaamstelling en rijden maar hahaha..
in iedergeval bedankt voor alle info die ik hier vandaan en bij een aantal mensen (Tjabbo en mmarkk) heb kunnen krijgen, zeker wel wat aan gehad en blijf ook zeker wel hier rondhangen :) echt toppie hier gewoon :)
Image

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Keuring :)

Post by Tjabbo »

Hey gefeliciteerd met de APK. Je ziet het, de aandeelhouder wint! [:D] [:D] [:D]

Happy driving :drive:
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Keuring :)

Post by toyota87 »

mooi verse apk *O*
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

stefan
2e Assistent shoarma haler
Posts: 52
Joined: Friday 24 May 2013 18:17

Re: Keuring :)

Post by stefan »

hey dank je Tjabbo en inderdaad de aanhouder wint maar was een lange weg en ben der nog niet helemaal hahah :D :D nog de kleine dingetjes maar mag er in iedergeval weer mee de weg op :D:D:D:D

en zeker toyota87 een nice vers apktje der op en nog bedankt he dat je me toen toch nog dat mailtje had gestuurd dat je nog een 7m-gte binnen kreeg :) was ff klote en doen maar uiteindelijk wel gelukt en hij draait prima nog niet perfect maar wel met een 0,5% Co uitstoot _O_ dus zo ff Ludwig bellen kijken hoe en wat en kwa prijs en dan ff kijken voor wanneer ze hem dan zouden kunnen nalopen fijn afstellen dus , en tuurlijk wat voor vermogen der een beetje uit kan komen met de set-up die er op zit dus the story continue`s my friends ...
Image

User avatar
dubversion
Meat-team Member
Posts: 839
Joined: Thursday 29 July 2010 16:13
Contact:

Re: Keuring :)

Post by dubversion »

Gefeliciteerd Stefan !! Goed nieuws !

stefan
2e Assistent shoarma haler
Posts: 52
Joined: Friday 24 May 2013 18:17

Re: Keuring :)

Post by stefan »

dank je Jeroen :)
Image

Post Reply