Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Differentieel rebuild door Jos. (56K no-go)
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- kuchnie na wymiar
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Differentieel rebuild door Jos. (56K no-go)
Originally posted by j_veneberg
[br]Het vermoeden bestond dat er nog wel aardig wat olie in het
differentieel zou zitten. Eerst maar eens geprobeerd de aftapplug los
te krijgen. Die zat muurvast en ook de bijvul plug zat onmogenlijk
vast. Na wat gemartel met de slaghamer en lange pijp op de dopsleutel
gaf hij mee. Er zat nog ongeveer een liter stinkende olie in.
Toen maar meteen de "achterkap" eraf gehaald en de bouten hiervan
zaten opmerkelijk los. Na even tikken met een schroevendraaier ging de
kap los en kon ik in de smurrie kijken.
Lekker vies
Het lijkt wel alsof er gekrast is in de oude pakking. (Eerder open geweest?)
Lekker soppen
Originally posted by j_veneberg
[br]Verder slopen dan maar, volgens de TSRM allerlei special service tools
nodig, maar goeg, die hebben we niet, brute kracht hebben we echter
wel.
Alles in een viezak zut bak
Dikke smeerbende
Pinion wheel
Het gereedschap
Leeg laten lekken
De onderdelen tot nu toe
Tekening van hoe het weer in elkaar moet
Idem
Originally posted by j_veneberg
[br]Als alles los is en het TSRM volg wat betreft non-reusable parts, dan kom ik op:
1x Oil seal differential carrier -> 41201C -> $10,02
2x Snap ring axle shaft -> 41334 -> $1,49
2x Oil seal rear shaft -> 41334B -> $10,02
1x Spacer -> 41231 -> $11,18
1x Lock Plate -> 41222 -> $2,06
Totaal: $46,28
Deze onderdelen:
Originally posted by j_veneberg
[br]Vandaag na mijn eerste tentamen maar eens uitgeleefd op het
differentieel. De volgende stap was de lagers verwijderen. Dit wilde
echt totaal niet lukken. Ik had een poelietrekker nodig. Daarom zelf
een soort van haak gemaakt die om het lager heen paste. Vervolgens met
de krik en een masieve staaf ijzer het ding eraf 'gekrikt'.
Hierna ging alles vrij snel. De volgende foto's zijn op volgorde en je
kan precies zien wat er het eerst en het laats is afgekomen. Dit
gedaan om het ook ooit weer in elkaar te krijgen.
Het lager, ringgear en diff case eraf, je ziet de viscose koppelingsplaten (natte koppeling)
Idem
Hier zijn de satelieten te zien
De veer onder het 'plaatje' dat je al zag
De satelieten op de huizing
Wederom koppelingsplaten (andere kant)
Idem, met 'plaatje' eraf
De diff case met het pakje koppelingsplaten ernaast
Diff case
Diff case met laatste koppelingsplaat. Deze verschilt van de anderen, hier is een groter ruitjes motief voor smering.
Overzicht
Idem
Reeds schoongemaakte delen, waaronder het verwijderde lager
Overzicht
Tekening en gebruikte krik op de achtergrond
En kosten voor Tjabbo, onze bankschroef was na de operatie een las beurt nodig.
En mijn zelf gemaakte poulietrekker
Misschien wat uitgebreid allemaal, maar dat is voor mezelf straks
makkelijker met in elkaar zetten.
Originally posted by j_veneberg
[br]top:) +LSD olie he
Vanmiddag ook alles schoongemaakt:
Alles glimt nog wat na van de petroleum
Originally posted by j_veneberg
[br]Voobereidingen voor spuiten (stoof nogal)
Originally posted by j_veneberg
[br]Nieuwe onderdelen + de olie.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.