Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Supra MK3 Project
-
- Sla blaadje
- Posts: 7
- kuchnie na wymiar
- Joined: Monday 20 July 2015 18:58
- Location: Best
Supra MK3 Project
hallo, ik heb een tijd geleden mijn supra tekoop gezet hier, hier ben ik van af gezien.
mn eigenlijke droom ga ik proberen waar te maken
mijn supra weer opknappen
hiervoor ben ik opzoek naar diverse dingen/ mensen met info
de bedoeling is om de 7M-GTE te swappe voor een 2JZ-GE en achteraf een turbo op te bouwen
de automaatbak wil ik vervangen voor een handbak ( R154 )
hiervoor zoek ik dus alle onderdelen, met betrekking tot de ombouw.
ik ben verder opzoek naar eigenlijk alle spare parts wat betreft de MK3. heb je nog wat spul liggen, groot of klein , laat het me weten, meschien kun je mij ermee helpen
wat ik nog heel graag een wil is de kentekenplaat houder voor achter met de kleine uitsparing (18:2)
Graag hoor ik van jullie
mvg
bram van schaijk
mn eigenlijke droom ga ik proberen waar te maken
mijn supra weer opknappen
hiervoor ben ik opzoek naar diverse dingen/ mensen met info
de bedoeling is om de 7M-GTE te swappe voor een 2JZ-GE en achteraf een turbo op te bouwen
de automaatbak wil ik vervangen voor een handbak ( R154 )
hiervoor zoek ik dus alle onderdelen, met betrekking tot de ombouw.
ik ben verder opzoek naar eigenlijk alle spare parts wat betreft de MK3. heb je nog wat spul liggen, groot of klein , laat het me weten, meschien kun je mij ermee helpen
wat ik nog heel graag een wil is de kentekenplaat houder voor achter met de kleine uitsparing (18:2)
Graag hoor ik van jullie
mvg
bram van schaijk
Re: Supra MK3 Project
SupraBram wrote:h
de bedoeling is om de 7M-GTE te swappe voor een 2JZ-GE en achteraf een turbo op te bouwen
Hi Bram welkom!
2jz-ge(t) is niet bepaald kostenefficiënt, ga gelijk gte of niet.
Casper
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels
- reaper
- Assistent shoarma kruider
- Posts: 559
- Joined: Tuesday 01 June 2010 20:33
- Location: Vilvoorde (België)
Re: Supra MK3 Project
klopt, je koopt een volledige front clip met een 2jzgte erin voor 2800 in nl...Casper wrote:SupraBram wrote:h
de bedoeling is om de 7M-GTE te swappe voor een 2JZ-GE en achteraf een turbo op te bouwen
Hi Bram welkom!
2jz-ge(t) is niet bepaald kostenefficiënt, ga gelijk gte of niet.
Casper
Re: Supra MK3 Project
hmm oke . hoor heel verschillende dingen.
wil vooral eerst naar de GE omdat ik dan al tijdig kan rijden,
moet hem ook van automaat naar handbak omswappen,
en zoals ik begreep was dit de goedkoopste manier
wil vooral eerst naar de GE omdat ik dan al tijdig kan rijden,
moet hem ook van automaat naar handbak omswappen,
en zoals ik begreep was dit de goedkoopste manier
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Supra MK3 Project
2x swappen is altijd duurder dan in 1x goed doen. altijd.SupraBram wrote:hmm oke . hoor heel verschillende dingen.
wil vooral eerst naar de GE omdat ik dan al tijdig kan rijden,
moet hem ook van automaat naar handbak omswappen,
en zoals ik begreep was dit de goedkoopste manier
voor een GE en GTE zijn de motorsteunen etc gelijk, de aansluiting op de bak ook (bellhouse). alleen de bedrading is anders.
ik zie niet waarom een GE swappen zoveel sneller is dan een GTE swappen.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
- stefanm1
- Assistent shoarma haler
- Posts: 101
- Joined: Tuesday 21 October 2014 19:42
- Location: Vriezenveen
Re: Supra MK3 Project
Leuk project ! Vooral het na-t verhaal ..
Ik denk dat ge motor wel goedkoper is ..
Ik denk dat ge motor wel goedkoper is ..
-
- Shoarma kruider eerste klas
- Posts: 711
- Joined: Monday 21 October 2013 13:33
- Location: oldenzaal
Re: Supra MK3 Project
altijd mooi om te horen dat er nog nieuwe projecten zijn hier.
ik zou ook voor de GTE gaan, liever wat meer door sparen en in 1x goed dan achter de feiten aanlopen.
maar als je iets "meer" speciaals wilt als de GE-T kan ik dat ook weer begrijpen.
zet voor jezelf gewoon lekker alles op een rijtje en doe gewoon waar je goed bij voelt
ik zou ook voor de GTE gaan, liever wat meer door sparen en in 1x goed dan achter de feiten aanlopen.
maar als je iets "meer" speciaals wilt als de GE-T kan ik dat ook weer begrijpen.
zet voor jezelf gewoon lekker alles op een rijtje en doe gewoon waar je goed bij voelt
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Supra MK3 Project
Niet als je daarna nog een gte moet kopen of ombouwenstefanm1 wrote:Leuk project ! Vooral het na-t verhaal ..
Ik denk dat ge motor wel goedkoper is ..
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Supra MK3 Project
Hee bram welkom! Tof project heb je daar!
Als je toch gelijk voor veel power gaat of single wil is een ge motor echt wel een goed alternatief Als je een holset turbo neemt kun je veel geld besparen (komen van dodge cummins motoren). Een holset hx35 heb je al voor 300 euro en is veel betrouwbaarder dan een vergelijkbare turbo van Garrett of Precision. Daar tik je de 500 pk wel mee aan. Het verschil tussen de aanschafprijs van een ge/gte kun je mooi uitgeven aan een gte koppakking/arp bouten, intercoolergebeuren en een net log spruitstuk van Whifbitz http://www.garagewhifbitz.co.uk/garage- ... -2371.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Op het spruitstuk moet je zeker geen geld gaan besparen. Je kunt gte injectoren installeren en een gte ecu gebruiken voor je engine management. Je elimineert dan ook meteen de verdelerkap van de ge als je die route neemt.
Ik zat er eerst ook aan te denken om deze weg te volgen voor mn eigen suup, maar het leek me toch beter om een gte gewoon bpu te gaan rijden. Misschien toch iets betrouwbaarder en een na-t conversion kost meer werk dan je denkt.
Als je toch gelijk voor veel power gaat of single wil is een ge motor echt wel een goed alternatief Als je een holset turbo neemt kun je veel geld besparen (komen van dodge cummins motoren). Een holset hx35 heb je al voor 300 euro en is veel betrouwbaarder dan een vergelijkbare turbo van Garrett of Precision. Daar tik je de 500 pk wel mee aan. Het verschil tussen de aanschafprijs van een ge/gte kun je mooi uitgeven aan een gte koppakking/arp bouten, intercoolergebeuren en een net log spruitstuk van Whifbitz http://www.garagewhifbitz.co.uk/garage- ... -2371.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Op het spruitstuk moet je zeker geen geld gaan besparen. Je kunt gte injectoren installeren en een gte ecu gebruiken voor je engine management. Je elimineert dan ook meteen de verdelerkap van de ge als je die route neemt.
Ik zat er eerst ook aan te denken om deze weg te volgen voor mn eigen suup, maar het leek me toch beter om een gte gewoon bpu te gaan rijden. Misschien toch iets betrouwbaarder en een na-t conversion kost meer werk dan je denkt.
Supra mk3 targa
1986
040 Super white II, burgundy interieur
2jzgte (vvti) / r154
1986
040 Super white II, burgundy interieur
2jzgte (vvti) / r154