Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

2jzgte swap met R154 bak

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

Twan
Sla blaadje
Posts: 49
kuchnie na wymiar
Joined: Friday 19 August 2016 21:46

2jzgte swap met R154 bak

Post by Twan »

Hallo mk3 liefhebbers ik ben momenteel aan de carrosserie bezig maar wil binnenkort een 2jzgte swap doen , ik wil een halfcut kopen en die op mijn R154 koppelen , welke aanpassingen moet ik doen en kan mij iemand eventueel helpen aan onderdelen ;)

User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Re: 2jzgte swap met R154 bak

Post by Casper »

Hi Twan welkom!

Lees dit topic eens goed door. Hier staat al erg veel info.

viewtopic.php?f=7&t=4368" onclick="window.open(this.href);return false;

Casper
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: 2jzgte swap met R154 bak

Post by Tjabbo »

Als het kan neem dan een 89+ (facelift) carosserie. Dan passen de JZ motorsteunen er goed in.
Bij 86.5-88 supras is het vaak geklooi met zelfgemaakte steunen etc.

Je hebt nodig

r154 + 1JZ koppelingshuis (bellhouse). aandrijfas en evt de 3.7 LSD Diff. op nonturbo zit 3.9 LSD.
2JZ motor + ecu + kabelboom + map sensor, ignitor etc...dus helemaal compleet.
motorsteunen van een JZA70 of zelfgemaakte steunen
intercooler
piping
aangepaste uitlaat (downpipe etc).
2JZ us/eurospec gaskabel
hogedrukleidingen voor stuurbekrachtiging (je potje zit aan de andere kant vergeleken met een 7M blok)
je 7M kabelboom moet je samenvoegen voor een deel met de 2JZ kabelboom. o.a. de versnellingsbak stekkers, de klopsensor draden heb je nodig. je zal de kabelboom een stuk moeten verlengen. dus elke draad van de kabelboom doorknippen en 50cm draad er tussen solderen.

zoals casper al aangaf, als je het 1JZ swap topic leest weet je het meeste wel.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
qaped
Elite shoarma haler
Posts: 455
Joined: Monday 17 March 2014 00:56
Location: Uden

Re: 2jzgte swap met R154 bak

Post by qaped »

Twan, Welkom welkom. Ik ben zelf toevallig ook bezig met een 2jz gtevvti swap. Ik weet niet aan welk kostenplaatje je zit te denken, maar je kunt er wel vanuit gaan dat je minimaal 4.5k kwijt bent aan onderdelen. En in je berichtje staat dat je voor de 2jzgte motor wilt gaan, maar heb je al overwogen om de vvti versie te nemen. Deze motor is iets voordeliger, en heeft veel voordelen tov een non-vvti versie. De kabelboom is over het algemeen netter omdat het een nieuwere motor is. Ook heeft hij veel meer koppel onderin door de variabele kleptiming ;) Verstandig dat je in ieder geval meteen voor een 2jz motor gaat ^O^ Het zou leuk zijn als je hier een projectpagina aanmaakt!
Supra mk3 targa
1986
040 Super white II, burgundy interieur
2jzgte (vvti) / r154

Twan
Sla blaadje
Posts: 49
Joined: Friday 19 August 2016 21:46

Re: 2jzgte swap met R154 bak

Post by Twan »

Bedankt voor de reactie's jongens , ik heb de facelift met lsd (turbo versie) ik heb deze in nederland gekocht zonder motor in haaksbergen is misschien bekent bij jullie heeft maar 105.000 km op de teller ziet er dus binnen nog allemaal heel goed uit , buitenkant heeft wel wat plekjes die moeten aangepakt wordt volledig opnieuw gespoten maar onderkant is perfect totaal geen slechte plekken of laswerk nodig , ik heb de hele onderkant al weggenomen onderkant mooi wit gelakt en ben alle onderdelen mooi zwart gespoten ,leidingen ,ophangingen enz terug aan't zetten met nieuwe remslangen ,blokken ,schijven, ik wil dus eventueel een halfcut halen in Weerseloo (JDM) en die er in leggen , ikzelf rij nu met een celica t16 met een 4age20v swap die ik vorig jaar heb gereviseerd is een volledig nieuwe motor , maar de Supra is toch mijn droomwagen . ^O^

Twan
Sla blaadje
Posts: 49
Joined: Friday 19 August 2016 21:46

Re: 2jzgte swap met R154 bak

Post by Twan »

Voor mij hoeft het geen NON vvti te zijn wil hem toch niet verder tunnen , ja de kosten van de motor, ik wil hem eigenlijk eerst open doen en kijken hoe hij vanbinnen is , eventueel alleen nieuwe pakkingset , zuigerveren ,lagers , honen en vlakken en wat kleine dingen maar je weet niet wat je koopt ,ik heb het met mijn 4age20v in de celica meegemaakt had abnormaal olieverbruik daar heb ik alles overmaats vernieuwd ,pistons ,kleppen , enz, blok en kop vlakken, klepzittingen frezen, was wel een tegenvaller dacht misschien alleen honen nieuwe zuigerveren en wat kleine prul maar kosten me 2500 euro aan onderdelen en taks( van Japan en nederland) maar hij was het wel waard heb een witte T16 met bodykit ben er super blij mee ben nu 53 jaar maar rij al vanaf mijn 18de met Toyota vooral met de Celica, en jongens ik wil hier graag foto's opzetten maar zit te klooien je moet ze eerst uploaden verkleinen ben nog zoekende zal nog eens proberen dezer dagen . [:(]

User avatar
reaper
Assistent shoarma kruider
Posts: 559
Joined: Tuesday 01 June 2010 20:33
Location: Vilvoorde (België)

Re: 2jzgte swap met R154 bak

Post by reaper »

Twan wrote:Voor mij hoeft het geen NON vvti te zijn wil hem toch niet verder tunnen , ja de kosten van de motor, ik wil hem eigenlijk eerst open doen en kijken hoe hij vanbinnen is , eventueel alleen nieuwe pakkingset , zuigerveren ,lagers , honen en vlakken en wat kleine dingen maar je weet niet wat je koopt ,ik heb het met mijn 4age20v in de celica meegemaakt had abnormaal olieverbruik daar heb ik alles overmaats vernieuwd ,pistons ,kleppen , enz, blok en kop vlakken, klepzittingen frezen, was wel een tegenvaller dacht misschien alleen honen nieuwe zuigerveren en wat kleine prul maar kosten me 2500 euro aan onderdelen en taks( van Japan en nederland) maar hij was het wel waard heb een witte T16 met bodykit ben er super blij mee ben nu 53 jaar maar rij al vanaf mijn 18de met Toyota vooral met de Celica, en jongens ik wil hier graag foto's opzetten maar zit te klooien je moet ze eerst uploaden verkleinen ben nog zoekende zal nog eens proberen dezer dagen . [:(]
compressie even testen ter plekke, en als die goed is zou ik overal afblijven en enkel distribtieriem en dergelijke vervangen. Die blokken hebben in principe allemaal zeer lage km standen (als te teller nog in de halfcut staat kunt ge het zelfs nog aflezen) en gaan sowieso niet zomaar kapot.

User avatar
qaped
Elite shoarma haler
Posts: 455
Joined: Monday 17 March 2014 00:56
Location: Uden

Re: 2jzgte swap met R154 bak

Post by qaped »

Twan, ik zou hem zeker niet openmaken als er niks aan de hand is. Vaak hebben die geïmporteerde motoren en halcuts rond de 100k gelopen ;). Als je de waterpomp vervangt, riemen/spanner en nog wat klein spul zit je gewoon goed. Oja, en dat de vvti motoren minder goed te tunen zijn is gewoon een fabeltje, dus je zou zeker voor meer vermogen kunnen gaan ^O^
Supra mk3 targa
1986
040 Super white II, burgundy interieur
2jzgte (vvti) / r154

Twan
Sla blaadje
Posts: 49
Joined: Friday 19 August 2016 21:46

Re: 2jzgte swap met R154 bak

Post by Twan »

Ok prima, zit hier goed bij jullie , zal jullie raad opvolgen ^O^

User avatar
qaped
Elite shoarma haler
Posts: 455
Joined: Monday 17 March 2014 00:56
Location: Uden

Re: 2jzgte swap met R154 bak

Post by qaped »

Twan, ik kan wel begrijpen dat het harstikke shit is als je nieuwe blok vastloopt.. Maar als je je goed voorbereid kun je dat risico bijna uitsluiten :) Ik zou vooral niet op zoek gaan naar de goedkoopste. Als je iets meer geld uitgeeft zit je misschien bij een aanbieder die weer een betere naam heeft. Ik had mijn blok met lage km-stand voor 2800,00 gekocht bij Ad van Groundspeed. Hij had een compressietest gedaan en hij kon hem ook nog voor me opstarten. Had ook nog contact met hem opgenomen voor wat advies en een paar onderdelen die ik nog moest hebben en dat is ook allemaal goed verlopen. Nazorg is dus ook helemaal prima :)
Supra mk3 targa
1986
040 Super white II, burgundy interieur
2jzgte (vvti) / r154

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: 2jzgte swap met R154 bak

Post by Tjabbo »

Twan wrote:Bedankt voor de reactie's jongens , ik heb de facelift met lsd (turbo versie) ik heb deze in nederland gekocht zonder motor in haaksbergen is misschien bekent bij jullie heeft maar 105.000 km op de teller ziet er dus binnen nog allemaal heel goed uit
heb je die witte van roté gekocht? die stond daar al minimaal 7 jaar te koop. 2950 euro wilde hij hebben dacht ik.

En inderdaad de jongens hierboven hebben het goed. Maak de 2JZGTE alsjeblieft niet open dat is niet nodig. de JZ motoren zijn wat dat betreft echt de uitzondering bij toyota. de A en M motoren moet je allemaal open maken na verloop van tijd maar de 2JZ draait minimaal 3 ton (ongetuned).
En de VVT-i versie kan je makkelijk tunen, hoewel je aan BPU genoeg zou hebben eerst.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Twan
Sla blaadje
Posts: 49
Joined: Friday 19 August 2016 21:46

Re: 2jzgte swap met R154 bak

Post by Twan »

Ja is die van Roté, maar ik heb hem voor 1500 gekocht ik heb al meerdere auto's voor mezelf opgemaakt wist wel waar ik op moest letten , voor mij was de carrosserie eigenlijk het belangrijkste deze had maar 105.000 op de teller en ziet er binnen heel goed uit het is blijkbaar een aparte uitvoering Top White package ; witte kleur ,targa, blauw leder bekleding?
En ik wilde de turbo versie standaard met Lsd ook voor de swap , er stond te koop zonder motor en bak zogezegd maar de bak zat er wel in ik zag op de foto's de schakelpook zitten dus moest ie er wel inzitten (R154) en de aandrijfas was ook nog mooi onder de auto gemonteerd en wat kleine stukken van de motor lagen mooi in een plastieken bak in het koffer ,alleen de motor was weg maar dat vond ik eerlijk gezegd niet erg wilde toch een 1 of 2 jz erin hebben. De originele Toyota radio met cassettespeler zit er ook nog in, de stoelen moeten aangepakt worden zijn redelijk taai geworden die haal ik er uit en ga het mooi behandelen de chauffeurskant moet ik een klein beetje bijkleuren aan de zijkant maar niet veel .Ja ik heb dus de hele onderkant en motorruimten weggehaald alles ging gemakkelijk los en de onderdelen zijn zo degelijk gemaakt , alles een nieuw kleurtje gegeven , en ben alles aan't terug plaatsen, moet alleen de voor ophanging nog plaatsen en dan is de hele onderkant en motorruimte klaar , de motorruimten en ook alle onderdelen nieuw kleurtje gegeven. Nieuwe remschijven ,blokken ,slangen ,schokdempers moet ik nog nieuwe halen wilde hem eerst lager leggen maar hier in Belgie moet er een attest bij zijn voor de keuring dus zullen gewone worden , pompjes van de rem en koppeling moet ik nog in orde maken de koppelings pomp boven zit vast moet een nieuwe in en onder revisie setje , de hoofd rem cilinder lekt dus ook revisie setje.
De volgende stap is de motor, ga een halfcut halen dan heb ik er alles bij ook de kabelboom enz , (niet open doen) wel nieuwe riemen en spanner ,waterpomp ,klepspeling meten.
Maar de motor zal voor einde september zijn , moet eerst van vrouwtje aan huisje werken :+ .Dan als laatste, opnieuw spuiten doe ik zelf alles is er al zo goed als af , ga deuren , kofferklep , motorkap ,dakje en alle kleine spullen los spuiten, dan kan ik de openingen ook mooi mee nemen , nieuwe velgen en banden, ik wil dat ie dit jaar nog af is , ik weet er zit een kostprijsje aan maar de aankoop 1500 daar was hij te goed voor om hem te laten staan en ga je voor de mk3 supra kijken een degelijke ben je ook al snel 10.000 euro kwijt denk dat ik rond 12.000 kom maar er zit dan wel veel nieuwe spullen op met een supermotor en doe het allemaal zelf anders is het niet te betalen en het is mijn droomauto ;)

User avatar
reaper
Assistent shoarma kruider
Posts: 559
Joined: Tuesday 01 June 2010 20:33
Location: Vilvoorde (België)

Re: 2jzgte swap met R154 bak

Post by reaper »

Das niet slecht, een r154 is al bijna de aankoopprijs alleen waard :)

Twan
Sla blaadje
Posts: 49
Joined: Friday 19 August 2016 21:46

Re: 2jzgte swap met R154 bak

Post by Twan »

Gisteren een halfcut van een Aristo JZS161 met 2jzgte vvti gehaald bij JDM in Weerselo 240km heen, heeft toeval of niet 104.800 km gelopen net als de supra ongeveer ,
zier er zeer netjes uit en heb er 2950 voor betaald, ben nu bezig om hem uit te halen .Ik heb ook velgen besteld van Team Dynamics( pro race 1.2 mat zwart) 18" 8j voor en 9j achter met yokohama banden en koni schokdempers voor en achter ik had 1 lekke achter dus nieuwe moeten kopen .
Ik heb er nog niet echt naar gekeken maar kan iemand me zeggen hoe de benzinepomp aangestuurd wordt bij de 2jz ik weet dat op de mk3 een benzinepomp relay zit, een kan je de cruisecontrole ook laten werken deze is ook anders dan de mk3 ??? _O_

Twan
Sla blaadje
Posts: 49
Joined: Friday 19 August 2016 21:46

Re: 2jzgte swap met R154 bak

Post by Twan »

Heb even op het forum zitten zoeken maar dacht geen info te hebben gezien over het aansturen van de benzinepomp , ik weet wel al dat er een aparte computer (89570-30180) in de kofferbak zit bij de Aristo die aan de ecu voor is aangesloten, de pomp werkt op 2 snelheden denk ik , is dit op een andere manier op te lossen of moet ik de computer aanschaffen ??
Dan heb ik de bedrading van 2jz eens zitten bekijken de ecu zit waar de accu zit van de supra mooi in een doos , ik wil eventueel de accu verplaatsen in de kofferbak
dat zit de bedrading zoals in de frontcut zeer netjes dan bekijken welke kabels ik kan weg doen en die van de supra terug erbij steken dat je 1 bundel hebt , is dit al eens gedaan ????

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: 2jzgte swap met R154 bak

Post by Tjabbo »

Twan wrote:Heb even op het forum zitten zoeken maar dacht geen info te hebben gezien over het aansturen van de benzinepomp , ik weet wel al dat er een aparte computer (89570-30180) in de kofferbak zit bij de Aristo die aan de ecu voor is aangesloten, de pomp werkt op 2 snelheden denk ik , is dit op een andere manier op te lossen of moet ik de computer aanschaffen ??
Dan heb ik de bedrading van 2jz eens zitten bekijken de ecu zit waar de accu zit van de supra mooi in een doos , ik wil eventueel de accu verplaatsen in de kofferbak
dat zit de bedrading zoals in de frontcut zeer netjes dan bekijken welke kabels ik kan weg doen en die van de supra terug erbij steken dat je 1 bundel hebt , is dit al eens gedaan ????
pomp ecu heb je niet nodig. gewoon aansluiten op de relais van de originele pomp. dan gaat de pomp aan als je hem op contact zet.
hoe dat moet staat wel in het 1jz swap topic van 'toyota87'. ik heb het ook zo voor mijn 1jz swap. technisch zijn die motoren (1jz en 2jz) nagenoeg gelijk dus je kan die oplossing gebruiken.

ook kan je 'gewoon' de 7M cruise control aansluiten. die werkt gewoon :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Twan
Sla blaadje
Posts: 49
Joined: Friday 19 August 2016 21:46

Re: 2jzgte swap met R154 bak

Post by Twan »

Ok bedankt ga het nog eens bekijken , bij mijn celica heb ik het ook zo aangesloten was eerst geen injectie motor ook pomp moeten installeren in de tank en loopt de benzine direct via retourleiding terug in de bak als ik het contact op zet bij voldoende druk , op de frontcut had ik een tank die in de supra komt (aangepast met een walbropomp) aangesloten met een ( acculader) op de leidingen en zag dat er geen benzine uit de retourleiding kwam hoe werkt de benzinedruk regeling bij 2jz dan ??

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: 2jzgte swap met R154 bak

Post by Tjabbo »

Twan wrote:Ok bedankt ga het nog eens bekijken , bij mijn celica heb ik het ook zo aangesloten was eerst geen injectie motor ook pomp moeten installeren in de tank en loopt de benzine direct via retourleiding terug in de bak als ik het contact op zet bij voldoende druk , op de frontcut had ik een tank die in de supra komt (aangepast met een walbropomp) aangesloten met een ( acculader) op de leidingen en zag dat er geen benzine uit de retourleiding kwam hoe werkt de benzinedruk regeling bij 2jz dan ??

2jz druk wordt 'gewoon' gedaan aan het eind van de fuelrail. daar zit een drukregelaar in geschroefd.
er is wel degelijk een return line naar je tank, of iig die zou er moeten zijn. de 2JZ heeft geen in-tank return.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Twan
Sla blaadje
Posts: 49
Joined: Friday 19 August 2016 21:46

Re: 2jzgte swap met R154 bak

Post by Twan »

Even gekeken in de manual 1 en 2 jz is het zelfde systeem , een damper fuel pressure pulsation bij binnengaan fuel rail en een regulator aan het uiteinde van de rail met vacuum voor retour naar de tank , de damper zorgt ervoor dat je gelijke druk krijgt bij de aanvoer( binnengaan fuel rail door de pomp) en regulator zorgt voor constante druk in de rail overtollige benzine gaat terug naar de tank. Ik heb 3 leidingen zoals bij de mk3 en de frontcut, zijn hetzelfde alleen zit er op de 2jz motor geen charocal canister die naar de tank gaat maar de leiding zit achter op de intake. Dus ik had test gedaan met een tank en pomp (nieuwe walbro) er kwam dus geen benzine terug in de tank maar wel in de cilinders oeps , ga de damper en regelaar vervangen om zeker te zijn dat de benzineaanvoer goed is.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: 2jzgte swap met R154 bak

Post by Dude »

Het is toch super simpel? :'{ [:D]
Je hebt 1 aanvoer en 1 retour. De aanvoer vanaf de brandstofpomp gaat op de kopse kant in de fuel rail, dus de kant tegen het schutbord aan. De retour gaat via de FPR (pressure regulator) terug naar de tank. De FPR heeft een slangetje nodig voor vacuum van de motor, deze is aangesloten achter op de intake (hij moet bij turbodruk de brandstofdruk verhogen, dus 1 bar turbodruk, gaat je brandstofdruk met 1 bar omhoog).

Jij hebt brandstof aangesloten op het vacuum slangetje van de FPR, vandaar dat het de inlaat inloopt.
En een 2jz heeft wel een charcoal canister, deze word aangestuurd via VSV klepjes. Je kunt dit gewoon los laten liggen (dus slangetje er af laten van charcoal canister). De bedoeling is dat er een beetje vacuum in de tank staat, zodat brandstoflucht afgezogen wordt).
Image
Image

Enige verschil kan zijn dat jij geen EGR klep hebt ivm JDM 2jz. Maar voor de rest zou hij hetzelfde moeten zijn. BTW, google is your friend......
Image

Twan
Sla blaadje
Posts: 49
Joined: Friday 19 August 2016 21:46

Re: 2jzgte swap met R154 bak

Post by Twan »

Hallo Dude bedankt voor je reactie , is zeker simpel maar ik heb zeker niets aangesloten op de vacuum ik weet dat de vacuum de benzine druk aanpast , ingang is met banjo koppeling (drukleiding) zit aan de achterkant van de rail, de retour (regulator) zit op het einde (voorkant van de rail) zoals je zegt , de motor lag nog in de frontcut met dashbord en een stukje vloer met de 3 leidingen er onder daar heb ik alles aangesloten het zijn 10mm leidingen 1 aanvoer met banjo koppeling, 2 retour , 3 zit aan de achterkant op de intake dient voor de emission, dampen gaan terug in de tank i.p.v in de charcoal canister dus geen pot waar de naar dampen in gaan zoals 7mgte motor (bij ABS rechts tegen schutbord), maar wat gebeurt er als de regulator vast zit en de druk niet weg kan ???

Twan
Sla blaadje
Posts: 49
Joined: Friday 19 August 2016 21:46

Re: 2jzgte swap met R154 bak

Post by Twan »

Ok charcoal canister gevonden , zit bij de Aristo achter bij de tank afhankelijk van het bouwjaar 3 types , het benzine probleem heb ik even aan iemand gevraagd die bij Toyota werkt laat nog iets weten , ik ga de blok toch eerst opknappen, ik heb hem gewoon willen starten in de frontcut , eerst olie rond pompen zonder benzine nadien tank aangesloten en toen gemerkt dat er geen benzine uit retourleiding kwam dus heb wel een beetje kennis, heb vorig jaar mijn 4age20v helemaal gereviseerd moesten nieuwe overmaatse pistons en kleppen in, boren, honen ,alles mooi gevlakt blok en kop, klepzetels uitfrezen, nieuwe lagerschalen , nieuwe dichtingen ,sensoren zit in mijn T16 celica rijd super, is geen supra maar ben er zeer blij mee. *)

Twan
Sla blaadje
Posts: 49
Joined: Friday 19 August 2016 21:46

Re: 2jzgte swap met R154 bak

Post by Twan »

Benzineprobleem , zouden kapotte of open staande of vast zittende injectoren kunnen zijn, of massa die niet goed is ergens slecht contact , motor heeft waarschijnlijk door lang stilstaan en droog zonder benzine in de injectoren geen goed gedaan , zou kunnen door het rond pompen eerst zonder benzine dat ze vast zijn komen zitten , ga de tijdens opknappen van het blok alles eens nakijken , ik heb in het begin met mijn 4age20v ook een paar probleempjes gehad , TPS had open circuit , knock sensor was volgens meting manual nog goed maar had toch een code ( kan je blijkbaar alleen juist meten met een oscilloscoop) omdat ik nog een gewone kabel heb van de kilometerteller kreeg de ECU geen snelheidssignaal ook code op geweest dit opgelost door een terratrip adapter tussen de kabel te zetten die het signaal (puls) geeft aan de ECU, wie zoekt die vind.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: 2jzgte swap met R154 bak

Post by Tjabbo »

ik heb ook 2jz injectoren in mijn 1jz zitten. toen ik ze kreeg gingen ze niet open/dicht. ik heb ze daarom ultrasoon gereiningd en daarna deden ze het allemaal weer super.
mijn jz doet het nu alweer 3 jaar. :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Twan
Sla blaadje
Posts: 49
Joined: Friday 19 August 2016 21:46

Re: 2jzgte swap met R154 bak

Post by Twan »

Ja ben ik ook van plan te doen eens doormeten dan laten reinigen en testen, blok ligt al in de kelder klaar , je weet als je zo een blok koopt dat lang niet gedraaid heeft dat er mankementen aan kunnen zijn, ben er daarom ook zeer voorzichtig mee geweest om niet direct met benzine te starten , heb eerst motor laten rond gaan met de starter voor goede smering nadien benzinetoevoer getest en gezien dat het niet goed zat dus beter niet gaan starten er zat benzine in alle cilinders, was ook mijn bedoeling alles na te kijken ook de turbo's enz, en loopt voor dat ie in de auto gaat kan je lekker makkelijk aan werken als er nog iets is , voor mij is het een hobby dus alle steun is welkom. Maar zal pas na een paar weken zijn dat ik er verder aan kan werken moet nog eerst iets anders doen , bedankt voor je reactie *) .

Post Reply