Page 1 of 1

vacuümleidingen mk3 2jzgtevvti

Posted: Monday 27 March 2017 13:52
by qaped
Hee members,
Mijn swap is voor een groot deel afgerond. Ik moet nog een downpipe fabriceren, de bumper aanpassen voor mijn intercooler en er zijn nog een paar vacuümleidingen die aangesloten moeten worden. Geen idee waar ze naartoe moeten. Ik vroeg me af of jullie me hiermee kunnen helpen :) Hieronder wat foto's van de leidingen in kwestie!

Image

Image

Image

Image

Image

Zo staat ie er nu bij :7

Image

Re: vacuümleidingen mk3 2jzgtevvti

Posted: Monday 27 March 2017 22:12
by reaper
pm twan ff, die heeft dezelfde swap net gedaan! :)

Re: vacuümleidingen mk3 2jzgtevvti

Posted: Tuesday 28 March 2017 09:07
by Tjabbo
Foto1: Slang is van je oude charcoal canister en kan weg. overigens lijkt het op een slangetje dat naar je ruitenwissersproeiers loopt. kijk ff goed.
Foto2: Afdoppen. heb ik ook, en geen idee waar hij heen moet.
Foto3: Die leiding komt vanaf je benzinetank en ging naar je charcoal canister. die heb je niet meer en je kan het zo laten als je wilt. Het systeem is om overdruk in je benzinetank te voorkomen dus er kan brandstofdamp vanaf komen. ik heb een slang er aan gemaakt en de leiding bijgebogen zodat de dampen onder de auto uit komen en niet in de motorruimte.
Foto4: dat slangetje gaat naar je boost sensor voor dat groene/oranje lampje in je auto met economy er op. aansluiten of weglaten? zelf weten. je kan hem ook gebruiken voor de cruise control als je die nog hebt.
Foto5: Waar komt die slang vandaan? Lijkt een beetje op een idle-up glang voor je stuurbekrachtiging maar ik weet dat niet zeker.

Algemene opmerking: vanaf je inlaatspruitstuk lopen maar een paar vacuumslangen die je écht nodig hebt, waaronder:
- brake booster (achterop)
- vacuum leiding naar je brandstofrail voor drukverhoging.
- map sensor/boost sensor


Ik zie ook dat je een mooie inlaatbuis hebt maar waar is je MAF sensor???
die mag je NIET na de turbo's aansluiten. die dingen kunnen slecht tegen overdruk. de VVTI 2jz heeft zowel een map als maf sensor. de map sensor is voor boost control, de maf om te meten hoeveel lucht er binnen komt.
zonder je MAF sensor gaat je auto niet goed lopen. Hij moet tussen die mooie glimmende aanzuigbuis en de zwarte coupler. :-)

Re: vacuümleidingen mk3 2jzgtevvti

Posted: Tuesday 28 March 2017 09:38
by dave
Foto 2 en 5 zijn voor Idle up idd. Dit is een klepje die in een banjo geschroeft zit. Deze heb je wel nodig hoor! Je kan deze uit de 7M pomp halen.

Mijn ervaring is dat als je koppeling in een bocht intrapt net voor een bocht en je wil insturen, dat je zonder dit klepje wel eens voor een verassing komt te staan.

Re: vacuümleidingen mk3 2jzgtevvti

Posted: Tuesday 28 March 2017 11:47
by qaped
thx Marco en Dave! ik denk dat ik wel even vooruit kan met deze info..

Ik weet alleen niet meer of ik mijn stuurbekrachtigingspomp weg had gedaan toen ik mijn oude blok had verkocht... Grote kans dat ik hem toch nog had gehouden. Komend weekend zal ik de schuur eens doorzoeken, maar het zal ook niet zo moeilijk zijn om ergens nog zo'n aansluiting vandaan te halen.

De slang van foto 5 zit aangesloten net voor de gasklep. Dat zal dan idd wel een idle up valve zijn. Die moet dan in ieder geval naar mijn stuurbekrachtiging, net als de slang die uit mijn inlaatspruitstuk komt ;)

OJa, en nog even over de maf sensor. Als je goed kijkt zie je dat er een aansluiting op die buis is gelast met inwendig schroefdraad voor de boutjes. De maf sensor van een 2jzgtevvti zit bij een Aristo vast met twee boutjes aan dat zwarte buisje. Het is niet zo dat je dat hele buisje hoeft over te nemen. http://www.ebay.com/itm/Turbo-Intake-Ai ... sq&vxp=mtr :Y

Re: vacuümleidingen mk3 2jzgtevvti

Posted: Tuesday 28 March 2017 12:03
by Tjabbo
Goed dat je aan de MAF gedacht hebt. Mooie oplossing. ^O^
Je moet wel zorgen dat de binnendiameter hetzelfde is voor exact dezelfde meting als bij de stock pijp. Heb je dat nagemeten?

Idle up voor PS heb ik nooit aangesloten. Ik heb nooit problemen. :) (Dave heeft gelijk hoor, maar zelf ervaar ik er geen probleem mee.)

Re: vacuümleidingen mk3 2jzgtevvti

Posted: Tuesday 28 March 2017 12:25
by qaped
pff daar had ik niet eens aan gedacht! Maar t klopt gelukkig wel. Een 2jzgtevvti maf buis is 3 inch breed, de pijp van de intake kit ook volgens de leverancier. Daar hebben ze blijkbaar wel goed over nagedacht :p Ik dacht al, toch jammer van die 130 euro als het niet blijkt te kloppen :')

Re: vacuümleidingen mk3 2jzgtevvti

Posted: Tuesday 28 March 2017 20:07
by Twan
Hallo, Foto 1, lijkt mij ook ruitensproeier slangetje die van het sproeier tankje komt , vacuum slangetjes staat meestal tekst op .
Foto 2, zit idd op de stuurbekrachtigingspomp (banjo koppeling) samen met foto 5 is voor idle up .
Foto 3, is de leiding die naar de tank loopt daar zat eerst de charcoal canister op , gewoon stukje slang op zetten en met een boutje afdichten.
Foto 4, is een vacuum leiding , economy , speed actuator , turbodruk sensor , kraan van de kachel , die je vast hebt moet je op de intake aansluiten om vacuum te hebben
voor de kachel kraan en economy lampje in de auto, er zit zo,n zwart ronde ding in de intake geschroefd achteraan met vacuum een slangetje op daar kan je een T stuk
op zetten en het slangetje op zetten, de rest gewoon afdichten. Voor de rest heb je vacuum nodig voor de rembekrachtiging , die aansluiting die achter op de intake zit recht naar achter( 8mm) diende normaal voor de charcoal canister van de Aristo
die zou je kunnen gebruiken voor de rembekrachtiging, anders moet je boven op de intake banjo koppeling zetten en die gebruiken kijk anders eens op mijn swap foto.
Als de rest van de slangen nog allemaal vast zitten moet het ok zijn anders roep je maar , groetjes.