Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Ik wil er 1.

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
Wally
Sla blaadje
Posts: 11
kuchnie na wymiar
Joined: Tuesday 13 November 2018 20:51

Ik wil er 1.

Post by Wally »

Na jaren toyota's "versleten" te hebben wil ik es een supra onder mijn gat. Ik ben woonachtog in belgië waar de supra's zeer dun te koop zijn. Nu had ik gedacht van er ene in te voeren vanuit frankrijk waar er zoveel meer te koop zijn. Iemand die de pro's en contra's kan vertellen aan mij? Ik weet dat er wss geen gelijkvormigheidsattest zal bij zitten ( ik wil hem een daily driver maken) dus dit moet ik aanvragen bij toyota belgië. Dit weet ik. Maar zijn er nog andere struikelblokken? Ik weet het graag.
Groeten , Wally

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Ik wil er 1.

Post by Tjabbo »

Hoi Wally,

Geen idee hoe dat zit met importeren naar belgië maar er zijn vast andere Belgen hier die je verder kunnen helpen.
Als het gaat om de Supra moet je de gebruikelijke zaken inspecteren: Roest bij de wielkuipen en aan de binnenkant van de achterbak.
Kijk goed of ze nergens lekt en of de koppakking er niet uit ligt of je hoofdlagers. Bij ongeveer 200.000km (30.000 eerder of later kan ook) gaan je hoofdlagers er uit en je koppakking. zowel bij de turbo als de nonturbo.
ga bij voorkeur voor een gereviseerde motor als dat aangeboden wordt.

Succes met je zoektoch ^O^
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Wally
Sla blaadje
Posts: 11
Joined: Tuesday 13 November 2018 20:51

Re: Ik wil er 1.

Post by Wally »

Thanks..

Ik ben actief aan het uitkijken en heb idd al die tips tegengekomen. Heb er ene op het oog met net geen 100.000 km en 1 waarvan de motor 30.000 km geleden gereviseerd is..

Wally
Sla blaadje
Posts: 11
Joined: Tuesday 13 November 2018 20:51

Re: Ik wil er 1.

Post by Wally »

Iemand een belgische te koop hier?

User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Re: Ik wil er 1.

Post by Casper »

Hi Wally, welkom hier. Doe Kefke een persoonlijk bericht. Hij heeft eerder een auto uit Nederland naar België geimporteerd en kan je alle ins en outs vertellen.

Casper
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

Twan
Sla blaadje
Posts: 49
Joined: Friday 19 August 2016 21:46

Re: Ik wil er 1.

Post by Twan »

Ik stuur je een persoonlijk bericht .

Wally
Sla blaadje
Posts: 11
Joined: Tuesday 13 November 2018 20:51

Re: Ik wil er 1.

Post by Wally »

Ben in blijde verwachting. ^O^

Twan
Sla blaadje
Posts: 49
Joined: Friday 19 August 2016 21:46

Re: Ik wil er 1.

Post by Twan »

Hee Wally bericht komt blijkbaar niet aan zit je ook op Facebook doe anders een Vriendschapsverzoek naar Twan Dogge.

Post Reply