Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Remmen upgrades

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
kuchnie na wymiar
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Remmen upgrades

Post by STRNPCP »

De swap is niet veel opgeschoten daar ik het erg druk heb in mijn huidige (nieuwe) baan (=lange dagen) en ik nog een paar dingen nodig heb alvorens het blok weer op te kunnen bouwen.

Ten eerste wil ik voor de wederopbouw een blueprint van de kop en evt balanceren van de onderdelen (weet nog niet waar ik dat kan laten doen).
Ik zal dan wrs een nieuwe koppaking moeten bestellen en zit te denken over ARP bouten.
Daarnaast wacht ik op de geupgrade twins (zou vorige week zijn verzonden), het JUN-vliegwiel en de Koyo radiator en wil ik nog graag een (of twee) originele Fields harness bemachtigen (voor alle electronische shit).
Ook ben ik nog op zoek naar ofwel een custom accu, danwel twee geschikte motoraccu's om in de reservewielruimte te plaatsen.
Er loopt momenteel een lijntje voor een custom 3" piping kit voor de FMIC
En ik twijfel nog over een lichtgewicht (aluminium) aandrijfas (maar dat kan ook later nog)

Wat is er dan wel al gedaan/aanwezig?
- Dashboard verlichting omgezet van groen naar blauw
- Er is roest van de carrosserie verwijderd en nabehandeld
- Het achterframe is verwisseld (MA70 -> JZA70) met dank aan Sam
- Natuurlijk de motormounts van BIC
- Het complete 3" uitlaatsysteem van Y-pipe tot einddemper
- Een 600x400x75 mm intercooler
- Het (bekende) custom inlaatspruitstuk
- De MKIV PS leiding
- Meerdere sportsturen (waaronder een TRD in blauw/zwart)
- Een custom-made middenconsole plus 350Z heater unit
- Een "nightpager" brake kit
- Een mokeey FPR set
- 550cc injectoren (topfeed ipv side feed, dus die worden weer vervangen)
- Natuurlijk de alom tegenwoordige Walbro fuelpump niet vergeten
- Alle electronica die ik wil gaan gebruiken
= (EGT, Wideband, Oilpressure, -temp en watertemp meters, upgrade achterlichten en Profec E-01 plus emanage plus verschillende sensoren en afstand bediening enz.).

En ik ben vast nog wel e.e.a. vergeten, maar ja, mijn baan en gezin hebben momenteel de prioriteit en dus houd ik me er niet (meer) dagelijks mee bezig [:I]
Last edited by STRNPCP on Wednesday 13 June 2007 21:51, edited 3 times in total.
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Post by Andre »

Heey die stuur moet ik hebben :)

BTW Nice lijstje

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Post by STRNPCP »

Thanks, maar de jouwe rijdt al!
Die stuurtjes zijn dure rakkers, maar als je er echt een zoekt wil ik wel eens voor je rondkijken. :Y)
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Post by Andre »

STRNPCP wrote:Thanks, maar de jouwe rijdt al!
Die stuurtjes zijn dure rakkers, maar als je er echt een zoekt wil ik wel eens voor je rondkijken. :Y)
Cool wel blauw met zwart *O*

BTW over blue printed gsproken

Heb je het nou over de kop of over de blok ?

Never heard before dat ze een KOP laten blue printed
We want see Pics van de console 350 z heater etc etc lijk me leuk

Night pager is ook leuk maar nu zijn er ook budget kits voor de Mk3 rond de 1000 euris volgen mij wel iets beter dan de night pager

Verder vind IK de spruitstuk overkill voor de setup maar dat is MIJN mening :)

En yep mijn RSp rijd

Nu nog heel houden

Ik moet eigenlijk ook een lijst maken denk dat ik er zelfs staat te kijken van whooo heb ik al die shit op mijn Auto :)

Ach het houd je bezig

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Post by mmarkk »

Ik denk Rob bedoelt de kop laten porten en cc-en :?
en ja piiics :)

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Post by STRNPCP »

Andre wrote:Cool wel blauw met zwart *O*
Okay, ik zal eens rondkijken. 'k Kom ze af en toe tegen.
Andre wrote:BTW over blue printed gsproken
Heb je het nou over de kop of over de blok ?
Ach je hebt natuurlijk gelijk. Ik wil weten of het blok "dicht" is voordat de boost omhoog gaat naar 1,5 - 2 bar
Andre wrote:We want see Pics van de console 350 z heater etc etc lijk me leuk
Console staat nog in de primer en heater en meters zijn nog niet uitgemeten en dat wil ik toch graag in een keer goed doen.
Kan wel een picture van de kale console posten.
Om jullie een idee te geven, hier heb ik 'em trouwens gekocht:
http://www.supramania.com/forums/attach ... 1170552477
(al ziet de mijne er een beetje anders uit, qua indeling, daar ik de heater unit niet bovenin heb gepland, maar juist onderin)
En Roy is een geschikte gast, die veel leuke dingetjes met zijn suup doet en altijd in is voor iets nieuws.
Andre wrote:Night pager is ook leuk maar nu zijn er ook budget kits voor de Mk3 rond de 1000 euris volgen mij wel iets beter dan de night pager
Dat vraag ik me af. Mijn kit bestaat uit een paar R33 4pot brakes, 350Z "Brembo" rotors en de Nightpager adapter. Total costs? About half a grant and that is shipping included!
Andre wrote:Verder vind IK de spruitstuk overkill voor de setup maar dat is MIJN mening :)
Zou kunnen, maar dat weet ik nog niet en,... looks zijn ook belangrijk *)
Last edited by STRNPCP on Sunday 10 June 2007 23:08, edited 3 times in total.
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Post by Andre »

Looks is cool :)

BTW de remenupgrade is 10 malen beter dan de echte nighpager kit want die bestaat uit andere stuffs dat wat jij heb gebruikt :)

Dit is weer een andere kit jij heb alleen de adapters gebruikt slimpie

BTW ik wil more info van de Kit want deze ken ik nog niet

Pm maar je email adress :)

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Post by Dude »

kd8 dat je de kop toch ook kan laten blueprinten, dus de kleppen zo'n vorm geven dat ze bij een bep. toerental de best flow hebben. Of lul ik nou weer onzin :)

mooi lijstje btw

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Post by DeSchouten »

ik dacht dat de remmen van een r33 ook niet veel soeps waren?
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Post by Andre »

DeSchouten wrote:ik dacht dat de remmen van een r33 ook niet veel soeps waren?
You get what you pay for

Ik wil eigenlijk gewoon Mk4 remmen hebben voor en achter

Bog brke kit is overkill voor mij setup vind IK

Mk4 remmen is the deal check de klauwen van de Mk4 in vergelijing met die van de Nightpager kit

maar nobody heeft Mk4 remmen op een Mk3

Ik ken er 1 iemand maar op die manier wil IK het in ieder geval niet doen anderr had ik het alang gedaan

Ik zal nog een keer GOED kijken hoe het zit en maybe laat ik het tocg doen op die manier

User avatar
krammetje
Elite shoarma voorproever
Posts: 2568
Joined: Saturday 22 July 2006 00:27
Location: Almelo

Post by krammetje »

Andre wrote:
Bog brke kit
Arubaans-- nederlandse vertaling

Big brake kit :Y)
ST205WRC sold
Megane Scénic pour la famille BHG
Focus station

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

nee fout kram

het is 'big broke kit'

want je bent helemaal blut als je die remmen aangeschaft hebt.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Post by STRNPCP »

DeSchouten wrote:ik dacht dat de remmen van een r33 ook niet veel soeps waren?
.... :X
Andre wrote: You get what you pay for
I say: "Some pay less for more" *)

Zoek voor de grap de onderdelen eens bij elkaar, tel het maar eens op en doe de verzendkosten er bij. Ik wed dat je schrikt van het verschil tov wat ik betaalde. (Ik ben er dan ook wel bijna een half jaartje mee zoet geweest.)

Maar serieus, als je iets wilt weten over de remkwaliteit van dergelijke kits, moet je zoeken naar info van gasten die een brake upgrade met deze sets op hun auto hebben gedaan, zoals Randy van BIC Performance, of onzer aller mmark e.d..

Hier een link over de Wilwood frontkit:
http://www.supramania.com/forums/showth ... ke+upgrade
Een prima kit voor een goeie prijs, maar zeker niet zo lucratief als de mijne en 18" required!
en een over de "Nightpager"kit:
http://www.supramania.com/forums/showth ... Nightpager

Er is nog veel meer over deze en andere kits te vinden op het web, maar dat mag je lekker zelf doen
(hint: http://www.supramania.com/forums/showth ... Nightpager).
En er was nog niet zo lang geleden ook een topic over BBK's op supras.nl

En een MKIV conversie van de frontbrakes? Niet doen!
(zie: http://www.supramania.com/forums/showth ... ke+upgrade)

Mijn persoonlijke mening over dit soort conversies is dat je pas over nieuwe remmen moet gaan nadenken als je, of aan een fikse vermogens toename werkt mbv verschillende upgrades, of weet hoe fading voelt in een Suup, want dan ben je al een grens mbt veiligheid gepasseerd. :Y)
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Post by DeSchouten »

die nightpager kit ziet er eigenlijk wel goed uit.

Wat vonden jullie eigenlijk van die evo remmen van die gast op supras.nl?
sterk genoeg, of te zwak voor straat gebruik?
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Post by Andre »

Ik denk dat er beter een andere Topoic kan komen alleen over remmen upgrades voor en achter etc etc

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Post by Andre »

DeSchouten wrote:die nightpager kit ziet er eigenlijk wel goed uit.

Wat vonden jullie eigenlijk van die evo remmen van die gast op supras.nl?
sterk genoeg, of te zwak voor straat gebruik?

Ik werk dagelijks 40 uur per week aan alleen maar Autos

En ook heb ik remblokken schijven klauwen van verchillende SAABS 900 9000 93 95 etc etc en nog van vele andere

En als ik zie op welke materiaal de remklauwen gemonteerd zijn op de naven zeg IK dat de evo klauwen wel Ok zijn icm met de schijven

Maar de bevestegings is gewoon niet ok te weinig vlees IK zou het niet op mijn Auto monteren op die manier mischien met andere adapters maar met die echt niet

Maar maybe kan iemand of hij zelf een test toen om zijn max snelheid te halen en dan remmen mischien verander ik dan van mening :)

Kijk ik vind het wel Ok voor een 1400 Kilo Auto die max 200 Km/h haalt en iets van 250 Pk

Maar goed meningen verschillen

Mmark chime in die heeft ook een andee brake kit volgens mij als ik me niet vergis van WILWOOD

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

Wij (dennis, jeffry en ik) zijn zaterdag bij 'die gast' geweest en hebben de supra gezien. De kit ziet er erg goed uit, staat gaaf (uiteraard) en de man weet waarover hij praat. Heeft ook meerdere rally auto's (zelf opgebouwd) staan.

Daarnaast is hij met de supra al naar het TT circuit geweest, naar Zandvoort en Zolder (belgië). Veel ronden gereden met de auto en de remmen geven geen krimp. Hij had ze nog speciaal weer nagezien na gebruik.

De tijd zal uitwijzen hoe lang het blijft werken, maar na het gezien te hebben en gehoord te hebben wat ze er mee doen heeft dat systeem al ruimschoots zijn vuurdoop gehad.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Post by STRNPCP »

(Het lijkt me inderdaad tijd om het grootste deel van deze topic even te verplaatsen, maar goed:)
Van de EVO brakes weet ik te weinig/kan ik te weinig vinden om daar iets over te kunnen roepen, anders dat ze er goed uitzien en Alexander m.i. weet waar hij over praat. Vele van ons zullen niet zo gaan gooien en smijten als hij met zijn "race suup" wil gaan doen/doet, dus.....

Simpel gesteld is het probleem met onze remmen niet de grootte of sterkte van de bracket, maar het feit dat ze maar 2 pots hebben om de druk mee over te brengen op de schijf, dus een bracket met 4 pots zal al heel snel beter werken dan de originele en helemaal als je die combineert met een grotere remschijf (groter wrijvings oppervlak, betere hitte verdeling).
De vraag blijft waarom je een brake upgrade zou willen doen? Voor de looks of voor de noodzaak van verhoogde veiligheid?
In het laatste geval is ook een suspension upgrade op zijn plaats en evt zelfs een traction control syteem.
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Post by Andre »

Tjabbo wrote:Wij (dennis, jeffry en ik) zijn zaterdag bij 'die gast' geweest en hebben de supra gezien. De kit ziet er erg goed uit, staat gaaf (uiteraard) en de man weet waarover hij praat. Heeft ook meerdere rally auto's (zelf opgebouwd) staan.

Daarnaast is hij met de supra al naar het TT circuit geweest, naar Zandvoort en Zolder (belgië). Veel ronden gereden met de auto en de remmen geven geen krimp. Hij had ze nog speciaal weer nagezien na gebruik.

De tijd zal uitwijzen hoe lang het blijft werken, maar na het gezien te hebben en gehoord te hebben wat ze er mee doen heeft dat systeem al ruimschoots zijn vuurdoop gehad.
Nou hier alvast een plus reactie van de Kit

Somebody die het in het echt heeft gezien *O*

Maybe als ik het in het echt ziet krijg ik mischien een andere beeld dan van die fotos
Als somebody in is voor een Upgrade Kit count me in :)

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

STRNPCP wrote:(Het lijkt me inderdaad tijd om het grootste deel van deze topic even te verplaatsen, maar goed:)
Van de EVO brakes weet ik te weinig/kan ik te weinig vinden om daar iets over te kunnen roepen, anders dat ze er goed uitzien en Alexander m.i. weet waar hij over praat. Vele van ons zullen niet zo gaan gooien en smijten als hij met zijn "race suup" wil gaan doen/doet, dus.....

Simpel gesteld is het probleem met onze remmen niet de grootte of sterkte van de bracket, maar het feit dat ze maar 2 pots hebben om de druk mee over te brengen op de schijf, dus een bracket met 4 pots zal al heel snel beter werken dan de originele en helemaal als je die combineert met een grotere remschijf (groter wrijvings oppervlak, betere hitte verdeling).
De vraag blijft waarom je een brake upgrade zou willen doen? Voor de looks of voor de noodzaak van verhoogde veiligheid?
In het laatste geval is ook een suspension upgrade op zijn plaats en evt zelfs een traction control syteem.

Ik ben het helemaal met je eens. vooral over dat zuiger verhaal. Daarnaast vertelde alexander iets over een 'zwevend' remsysteem zoals de stocker van de supra is. dus aan 1 kant duwen en die trekt dan de andere kant mee. Maar zoals hij het uitlegde zei hij dat het nooit helemaal 100% werkt. Ja voor de straat wel maar voor circuit geweld niet.

en hij doet er behoorlijke misbruik races mee. onder andere duurraces. het is ook geen cheap mk3 bastard zoals zovelen. Heeft o.a. een NIEUWE ct26 gekocht en nog wat meer onderdelen gewoon nieuw van de fabriek. Dus allemaal solide en dure (maar duurzame) spullen gekocht.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
krammetje
Elite shoarma voorproever
Posts: 2568
Joined: Saturday 22 July 2006 00:27
Location: Almelo

Post by krammetje »

Yeah, die gast weet echt wel waar ie mee bezig is :)

Remmen eens goed bekeken, maar zag er allemaal goed uit.

Die Ford escort rs 2000 rallye uitvoering (de echte van vroegah) was ook echt master :Y)
ST205WRC sold
Megane Scénic pour la famille BHG
Focus station

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Post by mmarkk »

STRNPCP wrote:Simpel gesteld is het probleem met onze remmen niet de grootte of sterkte van de bracket, maar het feit dat ze maar 2 pots hebben om de druk mee over te brengen op de schijf.
sterker nog onze stock remmen hebben maar 1 pot :)

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Post by mmarkk »

Tjabbo wrote: Daarnaast vertelde alexander iets over een 'zwevend' remsysteem zoals de stocker van de supra is. dus aan 1 kant duwen en die trekt dan de andere kant mee. Maar zoals hij het uitlegde zei hij dat het nooit helemaal 100% werkt.
Imagehet sucks

ik heb idd een set van wilwood, maar trek heel soms nog steeds blauwe schijven
maar het is ook heel wat gewicht wat je moet afremmen he :)

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Post by STRNPCP »

Kwam op eBay deze tegen:
http://cgi.ebay.com.au/Mitsubishi-Evo-E ... dZViewItem
Misschien ziet iemand van ons daar brood in?
Zou vantevoren wel even Alexander vragen of deze vergelijkbaar zijn met die hij heeft gebruikt, of je andere rotors en/of leidingen nodig hebt en of hij nog zo'n pasplaatje zou willen fabriceren. :)
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Post by STRNPCP »

STRNPCP wrote: Console staat nog in de primer en heater en meters zijn nog niet uitgemeten en dat wil ik toch graag in een keer goed doen.
Kan wel een picture van de kale console posten.
Om jullie een idee te geven, hier heb ik 'em trouwens gekocht:
http://www.supramania.com/forums/attach ... 1170552477
(al ziet de mijne er een beetje anders uit, qua indeling, daar ik de heater unit niet bovenin heb gepland, maar juist onderin).
Image
Toch even aan het knutselen geslagen, dus hier een foto die een indruk geeft hoe het ongeveer zal worden. Een photosoeper kan dit vast beter.
Bovenin: Watertemp, olietemp en oliedruk meter (Radio heb ik er niet bij geplakt) :Y)
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

Post Reply