Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Remmen upgrades

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
kuchnie na wymiar
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: Remmen upgrades

Post by DeSchouten »

ben ik ook benieuwd na
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: Remmen upgrades

Post by Andre »

Mijn ervaring na inremmen

Ik ben hellemaal happy met deze bij elkaar opgeraapte kit

IS niks te vergelijken met stock ik durf nu tenminste hard te remmen :)

Tot nu toe geen last van faden etc etc ik kan nog een agresive remblokken monteren dan de ferodo die ik nu heb maar vind ik niet nodig

Het is echt een wereld van verschil ivm met stock

Mijn rijstijl is gewoon woon werk verkeer stoplicht sprintjes af en toe planken en dan hard remmen :)

Noodstop heb ik niet gemaakt ivm blokerende wielen

Verder heb ik geen ervaring met andere kits dan stock

Ik moet wel zeggen dat mij auto nu meer naar voren duikt door de remkracht en het lijkt dat cahter gewoon niet meedoen ofzo :)

Ik ga achter agresive blokken plaatsen zodat de boel een beetje in verhouding blijft

Min punten

Je moet vaker je velgen schoonmaken omdat je geen stofkap heb (maar dat is bij iedere brake upgrade) worden je velgen snel vies

Tip

monteer gewoon oude velgen voor inremmen want dan komt veel remstof vrij
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Re: Remmen upgrades

Post by alexander strik »

Ik ben ook op zoek naar wat betere blokken voor achter, heb voor Brembo's en achter stock
Alexander
Andre wrote:Mijn ervaring na inremmen

Ik ben hellemaal happy met deze bij elkaar opgeraapte kit

IS niks te vergelijken met stock ik durf nu tenminste hard te remmen :)

Tot nu toe geen last van faden etc etc ik kan nog een agresive remblokken monteren dan de ferodo die ik nu heb maar vind ik niet nodig

Het is echt een wereld van verschil ivm met stock

Mijn rijstijl is gewoon woon werk verkeer stoplicht sprintjes af en toe planken en dan hard remmen :)

Noodstop heb ik niet gemaakt ivm blokerende wielen

Verder heb ik geen ervaring met andere kits dan stock

Ik moet wel zeggen dat mij auto nu meer naar voren duikt door de remkracht en het lijkt dat cahter gewoon niet meedoen ofzo :)

Ik ga achter agresive blokken plaatsen zodat de boel een beetje in verhouding blijft

Min punten

Je moet vaker je velgen schoonmaken omdat je geen stofkap heb (maar dat is bij iedere brake upgrade) worden je velgen snel vies

Tip

monteer gewoon oude velgen voor inremmen want dan komt veel remstof vrij

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Re: Remmen upgrades

Post by kolkie »

Nog even terugkomende op die landcruisers waar we het eerder over hadden: ik merkte vorige week op bij het stoplicht dat de laatste generatie landcruiser toch echt 4 potsklauwen hebben (non-floating). Wilde ik even kwijt, wellicht leuke info voor de knutselaars.
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Re: Remmen upgrades

Post by STRNPCP »

Andre, ik kon je topic over je MKIV rear brake rotor setup niet meer vinden. Stond die voorheen misschien op Supras.nl?
Heb je dan misschien een kopie van die post, zodat ik kan het eens kan nalezen? Of weet je zo nog wat er nodig was om die MKIV rotor te passen op de achter as. Zo ja, tell me pls.
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

Re: Remmen upgrades

Post by antigram »

je kan ook evo 8 klauwen achter pakken en wrx achterschijven waarvan je het naafgat vergroot. evo 8 klauwen passen zonder brackets:

Image

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Re: Remmen upgrades

Post by STRNPCP »

Thx, das goeie info. Geldt dat overigens alleen voor de evo 8 set 9en dus niet voor de calipers van eerdere evo's?
Heb je misschien het type nr van de WRX rear rotors, of is er maar 1 type?

Ik heb hier al een setje Skyline R33 rear calipers liggen en zou die het liefst gebruiken, maar ik kan niet meer terugvinden hoe deze op de MKIII te plaatsen. Weet iemand van jullie of daar een adapter/bracket voor nodig is? Ik meen me nl. te herinneren dat je daarvoor een bracket nodig had, kan daar alleen nix meer over vinden.
En ook dacht ik mij te herinneren dat je de MKIII front rotor achter zou kunnen gebruiken. Kan dat kloppen?
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

Re: Remmen upgrades

Post by antigram »

het zijn de klauwen van een evo 5 tot 9 (die zijn allemaal hetzelfde) en de schijven van een 5 lug 2005+ wrx sti hebben

meer info:
http://www.supramania.com/forums/showth ... BBK-anyone" onclick="window.open(this.href);return false;

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Re: Remmen upgrades

Post by STRNPCP »

Image en deze
Image Gekocht! 8-)

Mitsubishi Evo 7 8 9 VII VIII IX - Rear Brembo Brake Calipers & Pads

Ik maak me nu alleen een beetje zorgen over die toevoeging: "wrx achterschijven waarvan je het naafgat vergroot.."
Hoe doe je dat? Of misschien nog beter: waar laat je dat doen, want het moet wel symmetrisch blijven lijkt me zo :Y
Is er hier misschien iemand die dat kan, zonder dat ik met 200 km/uur een wiel verlies?
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: Remmen upgrades

Post by Andre »

STRNPCP wrote:Image en deze
Image Gekocht! 8-)

Mitsubishi Evo 7 8 9 VII VIII IX - Rear Brembo Brake Calipers & Pads

Ik maak me nu alleen een beetje zorgen over die toevoeging: "wrx achterschijven waarvan je het naafgat vergroot.."
Hoe doe je dat? Of misschien nog beter: waar laat je dat doen, want het moet wel symmetrisch blijven lijkt me zo :Y
Is er hier misschien iemand die dat kan, zonder dat ik met 200 km/uur een wiel verlies?
Elke Automaterialen zaak waar ze schijven en trommels kunnen afdraaien kan de naafgaat aanpassen het is simpel te doen btw de steek is hetzelfde dus technisch is het niet mogelijk dat je bv een wiel kwijtraakt als ze bv de naafgaat 0.1 mm to groot maken het gaat teven ook om de achter remmen

Van zomeren kan dat doen denk ik gewoon de maat opgeven de boel met een schuifmaat op meten en afdraaien

Verder heb je inderdaad Brackets nodig OOK voor achter als je Nissan skylines klauwen achter wilt monteren

Cheaps setup voor achter
MK4 klauwen en schijven (geen Brackets nodig)
SKyline R33 of R34 of 350Z brembos (WEL brackets nodig)
Evo klauwen met subaru schijven (geen brackets)
Verder stond me iets bij van Mitsu 3000 Gt schijven en ik dacht met Mk4 klauwen

Check de topic van dave hij heeft Mk4 spull achetr
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: Remmen upgrades

Post by dave »

Je kan met de schijven ook naar een machine fabriekje, die kunnen het ook voor je doen, volgens mij is de maat 60,1mm, maar hang me er niet aan op (lees `meet de oude schijf ff na!`). Meld ff dat ze even goed moeten uitklokken, liefst binnen 0,05mm. Zeg dat daar gewoon ff, dan begrijpen ze wel wat je bedoeld, dit in verband met de balans van de schijf!

De mk4 kit gaat t niet worden zie ik. Maar daar heb je andere moeren met excentrisch montage gat nodig voor in de remklauw . en er is een ring van 1 mm nodig om de schijf te centreren, bij de kit die er bij mijn supra onder zit, heeft er een soort pers spacer bij van 1mm.

Verder zien de brembo`s er super uit, welke diameter schijf word er bij gebruikt?

Edit. Net ff SM topic doorgekeken, jammer dat er nog geen complete kit in staat, vergeet ook geen bouten te bestellen die in de klauwen passen!

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: Remmen upgrades

Post by DeSchouten »

Zouden die klauwen nu echt veel sterker dan stockers?
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

Re: Remmen upgrades

Post by antigram »

de brembos zijn 300 mm achter

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: Remmen upgrades

Post by kefke »

DeSchouten wrote:Zouden die klauwen nu echt veel sterker dan stockers?
Mij hebben ze altijd wijsgemaakt dat je zo grote klauwen als je wil kan steken, maar dat je je rempomp ook moet aanpassen (misschien is die van een suup zwaar genoeg bemeten, geen idee)
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Re: Remmen upgrades

Post by STRNPCP »

SM wrote:just installed my rear brakes then..

here is the part list along with what needs to be done..

evo v-viii brembo caliper (red ones however i think they all te same anyway)
latemodel sti rear rotors (316x20 with 114.3 pcd)
4x 2mm washers
tin snips

how to fit them....

1.pay someone to bore out the sti hub from 58 to 60.1mm
2. cut off dust shield with tin snips
3. bolt kit on using washers to space the caliper closer to the outside of the wheel
Als ik het goed begrijp:
1. De Evo 5-8 (9) Brembo rear calipers
2. Impreza WRX STi 114.3 PCD achter remschijven (316x20). Deze bijvoorbeeld? http://www.racingbrake.com/WRX_STI_REAR ... 1-1688.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
3. 4x 2 mm ringetjes
4. Een blikschaar om de stofkap weg te knippen.

Maar nu heb ik toch een technische vraag: zouden je ipv de Impreza achter remschijven ook MK3 stock voor remschijven kunnen gebruiken (met een spacer)?
En wat bedoel je met die bouten Andre?
DeSchouten wrote:Zouden die klauwen nu echt veel sterker dan stockers?
Wat ik ervan heb begrepen gaat het hier niet om de grootte van de remklauw, maar het type, en deze 2 pot is beter dan het zwevende single pot stock type.
Ook het pad oppervlak is niet zo spannend, als wel de hitte afvoer die het grotere oppervlak van een grotere rotor biedt, maar dat als bijzaak.
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: Remmen upgrades

Post by Andre »

Offset van de voor remschijven van een Mk3 is totaal anders dat gaat niet werken en hoe wil je in godsnaam er voor zorgen dat je handrem het gaat doen als je de voor remschijven achter gaat monteren

Alles kan maar dan moet je ook andere remschoentjes gaan gebruiken voor de handrem werking ook moet de schijf afgedraaid worden aan de binnenkant bla bla bla te vel werk :)
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: Remmen upgrades

Post by Andre »

STRNPCP wrote:
SM wrote:just installed my rear brakes then..

here is the part list along with what needs to be done..

evo v-viii brembo caliper (red ones however i think they all te same anyway)
latemodel sti rear rotors (316x20 with 114.3 pcd)
4x 2mm washers
tin snips

how to fit them....

1.pay someone to bore out the sti hub from 58 to 60.1mm
2. cut off dust shield with tin snips
3. bolt kit on using washers to space the caliper closer to the outside of the wheel
Ik heb niks gezged over bouten dat was dave

Maar bij de brembos klauwen zie je toch twee gat met draad erin ? daar horen dus bouten in
en die moet je ook hebben zo op het oog passen de Mk3 bouten niet die zijn groter (17mm)

Als ik het goed begrijp:
1. De Evo 5-8 (9) Brembo rear calipers
2. Impreza WRX STi 114.3 PCD achter remschijven (316x20). Deze bijvoorbeeld? http://www.racingbrake.com/WRX_STI_REAR ... 1-1688.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
3. 4x 2 mm ringetjes
4. Een blikschaar om de stofkap weg te knippen.

Maar nu heb ik toch een technische vraag: zouden je ipv de Impreza achter remschijven ook MK3 stock voor remschijven kunnen gebruiken (met een spacer)?
En wat bedoel je met die bouten Andre?
DeSchouten wrote:Zouden die klauwen nu echt veel sterker dan stockers?
Wat ik ervan heb begrepen gaat het hier niet om de grootte van de remklauw, maar het type, en deze 2 pot is beter dan het zwevende single pot stock type.
Ook het pad oppervlak is niet zo spannend, als wel de hitte afvoer die het grotere oppervlak van een grotere rotor biedt, maar dat als bijzaak.
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: Remmen upgrades

Post by dave »

Volgens mij is de spoed van de brembo klauwen anders dan de originele toyota bouten! Dit staat ook in het artikel op SM. Meen dat Brembo spoed 1,5 is en toyota 1,25!

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: Remmen upgrades

Post by dave »

antigram wrote:de brembos zijn 300 mm achter
Is het niet 316mm? Zou t iig ff goed opmeten. Zit je straks met een half remblok op de schijf!

Mk4 schijven zijn geloof ik 314mm!

User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

Re: Remmen upgrades

Post by antigram »

Image

Image

Image

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Re: Remmen upgrades

Post by STRNPCP »

dave wrote:Volgens mij is de spoed van de brembo klauwen anders dan de originele toyota bouten! Dit staat ook in het artikel op SM. Meen dat Brembo spoed 1,5 is en toyota 1,25!
Wat ik uit het verhaal op SM begrijp is dat ze de evo bouten gebruiken, maar misschien heeft iemand nog wat extra info? Zijn ze misschien custom getapt op dit soort bouten?
Image
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: Remmen upgrades

Post by dave »

Nee hoor, moeten gewoon tapbouten zijn, bestel ze bij twijfel anders bij de mitsu dealer! Wat je ook kan doen is naar de betere ijzerhandel gaan en ff passen welke spoed het is! En gebruik minimaal 8.8 bouten en bij voorkeur 10.9!

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: Remmen upgrades

Post by dave »

antigram wrote:Image
Ziet er goed uit !! _O_

Dit is met de 300mm schijven? En verder geen spacers gebruikt?

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Re: Remmen upgrades

Post by STRNPCP »

Nope, dat zijn 5x114.3 pcd 316x20mm brembo cross drilled
http://www.supramania.com/forums/showth ... yone/page3" onclick="window.open(this.href);return false;
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

Re: Remmen upgrades

Post by antigram »

jep, ik dacht laat ik ze maar posten aangezien men zegt dat het niet past en zo :Y)

Post Reply