Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

water probleempje

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

aiuin
Sla blaadje
Posts: 36
kuchnie na wymiar
Joined: Thursday 11 January 2007 20:11
Location: belgie

water probleempje

Post by aiuin »

dag allemaal,


heb men supra uitgekleed en zo even rond gereden, iedere keer als ik in de regen buiten kwam of hij gewoon buiten stond lagen er kleine plasjes water rond de rubber stoppen(zie nate vlek op foto). heb hem dan maar eens buiten laten staan en zag dan een paar druppels hangen aan een van de gaten in het koetswerk(zie foto). Iemand die weet waar het water vandaan komt, loopt ergens binnen boven de zij raampjes links en rechts? heb een gesloten supra. zal foto's deze avond plaatsen.

http://img169.imageshack.us/my.php?imag ... 800pl9.jpg

http://img359.imageshack.us/my.php?imag ... 800do0.jpg

http://img374.imageshack.us/my.php?imag ... 800ft8.jpg

http://img374.imageshack.us/my.php?imag ... 800am5.jpg
Last edited by aiuin on Monday 31 March 2008 19:15, edited 7 times in total.
manueel.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: water probleempje

Post by Tjabbo »

Bedoel je bij de achterbak?
Dat komt meestal doordat je raamrubber kapot is.

Beter toch eventjes de foto's posten ^O^
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: water probleempje

Post by Andre »

De driehoek raampjes lekken niet
je meot je raam op de achterklep controlerenop lakkage

En de 15 jaar oude rubber van de kofferklep zelf vervangen
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

aiuin
Sla blaadje
Posts: 36
Joined: Thursday 11 January 2007 20:11
Location: belgie

Re: water probleempje

Post by aiuin »

Bedoel je bij de achterbak?
Dat komt meestal doordat je raamrubber kapot is.

Beter toch eventjes de foto's posten ^O^
Heb fototje's er op gezet. waterdruppel hing waar ik men vinger hou op foto 2, is een gat waar een klips zit om de binnen bekleding om hoog te houden. Heb hem dit weekeind nog eens laten uit regenen en was niet nat, kan misschien komen door de harde wind die er laatste maanden stond, probleem heeft zich wel meerdere keren voorgedaan. water zit / zat boven de kofferpompjes.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: water probleempje

Post by Tjabbo »

Tja moeilijk te zeggen zo.

Wat in ieder geval zo is, is dat je een oude auto gekocht hebt. Daar moet je nog wel eens iets aan vervangen en zeker rubbers zijn nog wel eens aan de beurt.
Zolang je nog geen roest hebt snel even het rubber van je kofferklep vervangen.

Je zei dat je een hardtop had he? anders zou het ook nog bij de targa rubbers vandaan kunnen komen maar dat heb jij dan niet.
even een nieuw rubber er op en dan moet het weer veel beter zijn ^O^
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: water probleempje

Post by Tjabbo »

wat ben je trouwens aan het doen met het ding dat je hem zover gestript hebt [:D]
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

aiuin
Sla blaadje
Posts: 36
Joined: Thursday 11 January 2007 20:11
Location: belgie

Re: water probleempje

Post by aiuin »

Aan het restaureren( kijken of alle roestwerende middelen goed werken, gewerkt hebben). heb wielkassen herdaan maar zal moeten herbeginnen alle roest is nog niet weg. vandaag 31/03/08 verloopt verzekering en wordt hij niet meer in geschreven maar krijgt 4 blokken als wielen. Alles eruit en er af wielkassen nog eens doen. mooi opschuren herspuiten( van grondverf tot lak) , dan motor revisie. hoop binnen 5 jaar klaar te zijn(tijd en budget), wil het dan ook maar 1x doen. Alles staat nu mechanisch(motor, aandrijving,...) in orde. tot zover mijn voortgang.
water loopt ergens bovenaan binnen( in de bovenste laatste halve meter van de koffer) en loopt naar beneden via de wielkassen(zie roestprobleem aan begin post). Heb behalve van lekkende spoiler geen last van water in de koffer.

Kan je soms nog ergens volledige wielkassen kopen?

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: water probleempje

Post by Tjabbo »

als ik jou was zou ik geen wielkassen kopen maar óf een andere wielkas van een sloper eraf zagen en er in lassen óf er 1 op maat laten kloppen. Dan heb je het in 1x goed.

Jij kan er geen 1jz in leggen of wel? dat zullen ze zien bij de keuring?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
TTE
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1807
Joined: Wednesday 17 May 2006 16:13
Location: West-Vlaanderen(BE)

Re: water probleempje

Post by TTE »

Tjabbo wrote:als ik jou was zou ik geen wielkassen kopen maar óf een andere wielkas van een sloper eraf zagen en er in lassen óf er 1 op maat laten kloppen. Dan heb je het in 1x goed.

Jij kan er geen 1jz in leggen of wel? dat zullen ze zien bij de keuring?
Je kan enkel het motortype inbouwen dat er origineel ingeleverd is, dus ook geen 7M-GTE als er vroeger een 7M-GE in zat. Veranderen lukt niet, ik heb er al destijds genoeg voor gebeld naar Toyota België. Je Supra kan dan niet meer gehomologeerd worden = kan niet ingeschreven worden.

Je kan het altijd risceren, maar volgens mij gaan ze een JZ blok wel zien bij de keuring, en als je later een ongeval zou hebben waarbij je zelf in fout bent, zouden ze het zeker zien, en dan ben je de sigaar.

En ook, who cares, 7MFTMFW :7 B-) yeah!
1JZ? Lol... I have a 3.0 liter Supra ;)

There goes nothing above a Supra...

Supraristocracy

Getting high while you 're flying low. They call the phenomenon "Supra".

Only one can beat them all... Only one can be the best... Supra!

aiuin
Sla blaadje
Posts: 36
Joined: Thursday 11 January 2007 20:11
Location: belgie

Re: water probleempje

Post by aiuin »

Tjabbo wrote:
als ik jou was zou ik geen wielkassen kopen maar óf een andere wielkas van een sloper eraf zagen en er in lassen óf er 1 op maat laten kloppen. Dan heb je het in 1x goed.

Jij kan er geen 1jz in leggen of wel? dat zullen ze zien bij de keuring?


Je kan enkel het motortype inbouwen dat er origineel ingeleverd is, dus ook geen 7M-GTE als er vroeger een 7M-GE in zat. Veranderen lukt niet, ik heb er al destijds genoeg voor gebeld naar Toyota België. Je Supra kan dan niet meer gehomologeerd worden = kan niet ingeschreven worden.

Je kan het altijd risceren, maar volgens mij gaan ze een JZ blok wel zien bij de keuring, en als je later een ongeval zou hebben waarbij je zelf in fout bent, zouden ze het zeker zien, en dan ben je de sigaar.

En ook, who cares, 7MFTMFW

helemaal juist

dacht aan sloper uitslijpen, kas in een geheel maken en dan in lassen( wil af van de middenste naad, deklaag scheurt er altijd open, kruipt vocht in, ....)

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Re: water probleempje

Post by STRNPCP »

Ziet er strak uit aiuin.

Het lijkt erop dat het water niet goed weg kan en daarom via het achterkleprubber je achterbak inloopt.
Dat gebeurt meestal daar doordat:
1. Het achterkleprubber ergens ingescheurd is of niet goed sluit (bijv. bovenaan! en het water dan in het rubber naar beneden loopt, over de rand kiept en naar binnen gaat), of
2. Het water niet goed afloopt langs/via je achterlichten en dus langs en ook in de rubbers blijft staan.
Als je die twee dingen aanpakt ben je wrs. van dit water probleempje verlost.
Zorg wel dat de rubbers goed afsluiten, evt met wat siliconen-kit op de metalen "bevestigingsrand".

BTW, hoe zit dat als je een MK3 Supra importeert vanuit een EU land, waar het met 1JZ blok is toegelaten?
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

aiuin
Sla blaadje
Posts: 36
Joined: Thursday 11 January 2007 20:11
Location: belgie

Re: water probleempje

Post by aiuin »

denk wel dat dat mogelijk is ja, weet er het fijne niet van maar kan oldtimers wel straat legaal importeren van uit USA met andere (zwaardere) motor dan origineel gemonteerd.

Ga eens met hogedruk over achterklep spuiten en als er water binnen komt kijken waar het vandaan komt, waar het nat is dus. moet juist even tijd hebben om het te doen.

kan zijn dat het de achterklep rubber is, is op meerdere plaatsen gescheurt.

User avatar
TTE
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1807
Joined: Wednesday 17 May 2006 16:13
Location: West-Vlaanderen(BE)

Re: water probleempje

Post by TTE »

STRNPCP wrote:Ziet er strak uit aiuin.

Het lijkt erop dat het water niet goed weg kan en daarom via het achterkleprubber je achterbak inloopt.
Dat gebeurt meestal daar doordat:
1. Het achterkleprubber ergens ingescheurd is of niet goed sluit (bijv. bovenaan! en het water dan in het rubber naar beneden loopt, over de rand kiept en naar binnen gaat), of
2. Het water niet goed afloopt langs/via je achterlichten en dus langs en ook in de rubbers blijft staan.
Als je die twee dingen aanpakt ben je wrs. van dit water probleempje verlost.
Zorg wel dat de rubbers goed afsluiten, evt met wat siliconen-kit op de metalen "bevestigingsrand".

BTW, hoe zit dat als je een MK3 Supra importeert vanuit een EU land, waar het met 1JZ blok is toegelaten?
Nee, lukt niet meer, want iedere auto die in België rondrijdt moet een Belgische homologatie hebben, dus je moet er sowieso mee langs de invoerder; een ander Europees homologatiebewijs telt niet.
1JZ? Lol... I have a 3.0 liter Supra ;)

There goes nothing above a Supra...

Supraristocracy

Getting high while you 're flying low. They call the phenomenon "Supra".

Only one can beat them all... Only one can be the best... Supra!

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Re: water probleempje

Post by STRNPCP »

[?] Dat is dan niet volgens de europese regelgeving.
Die stelt nl.(in het kort) dat alle in europa toegelaten auto's ook in de lidstaten moeten worden toegelaten, dus ja, ook in NL moet hij "geimporteerd" worden en op kenteken komen, maar een eenvoudige APK volstaat. Dat geldt bijv ook voor UK, waar je in zo'n geval aan een MOT genoeg hebt. In Duitsland zal hij TuV gekeurd moeten worden, maar hoeft zo'n auto niet een volledige typegoedkeurig te krijgen, mar slechts te voldoen aan de standaard specs. Voor België weet ik het niet, maar kan me moeilijk voorstellen dat het in geval van een "europese" auto veel zal verschillen.
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

aiuin
Sla blaadje
Posts: 36
Joined: Thursday 11 January 2007 20:11
Location: belgie

Re: water probleempje

Post by aiuin »

ben achter de oorzaak van men water probleempje gekomen. heb er met hoge druk eens op zitten spuiten en begon te lekken, dan maar gedemonteerd wat er te demonteren viel.(raam, rubbers,..) en tjabbbo had gelijk.

oorzaak: bovenste driehoekje van de ramen stond nat, water zal dus ergens langs raam in het metalen gedeelte lopen en zo de koffer bak in. komt dus niet langs de rubber van de koffer binnen, is bij mij boven nog nergens gescheurd ook dus.

http://img138.imageshack.us/my.php?imag ... 800ri5.jpg]

http://img386.imageshack.us/my.php?imag ... 800vf3.jpg]
wat je aan mijn vinger ziet moet dus een waterdruppel voorstellen


http://img386.imageshack.us/my.php?imag ... 00ptc2.jpg]

dan blijft de vraaghoe los je het op, raampje er uit, rubberdichting herspuiten raam er terug in.

hoe krijg je het raampj er uit(zonder stukken) hangt redelijk goed vast. achterklep moet er al zeker af.

User avatar
TTE
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1807
Joined: Wednesday 17 May 2006 16:13
Location: West-Vlaanderen(BE)

Re: water probleempje

Post by TTE »

STRNPCP wrote:[?] Dat is dan niet volgens de europese regelgeving.
Die stelt nl.(in het kort) dat alle in europa toegelaten auto's ook in de lidstaten moeten worden toegelaten, dus ja, ook in NL moet hij "geimporteerd" worden en op kenteken komen, maar een eenvoudige APK volstaat. Dat geldt bijv ook voor UK, waar je in zo'n geval aan een MOT genoeg hebt. In Duitsland zal hij TuV gekeurd moeten worden, maar hoeft zo'n auto niet een volledige typegoedkeurig te krijgen, mar slechts te voldoen aan de standaard specs. Voor België weet ik het niet, maar kan me moeilijk voorstellen dat het in geval van een "europese" auto veel zal verschillen.
Probeer het maar eens; velen zijn je voorgegaan. Het is en blijft België; een 'gewone autokeuring', dat kennen ze hier niet. Bel maar een Belgische autokeuring op en/of douane en vraag maar uitleg :W
1JZ? Lol... I have a 3.0 liter Supra ;)

There goes nothing above a Supra...

Supraristocracy

Getting high while you 're flying low. They call the phenomenon "Supra".

Only one can beat them all... Only one can be the best... Supra!

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Re: water probleempje

Post by STRNPCP »

aiuin wrote: Je kan enkel het motortype inbouwen dat er origineel ingeleverd is, dus ook geen 7M-GTE als er vroeger een 7M-GE in zat. Veranderen lukt niet, ik heb er al destijds genoeg voor gebeld naar Toyota België. Je Supra kan dan niet meer gehomologeerd worden = kan niet ingeschreven worden.
Dus een ORIGINELE JZA70 = rechts gestuurd zou wel kunnen? Die auto is origineel zo geleverd door Toyota.
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

aiuin
Sla blaadje
Posts: 36
Joined: Thursday 11 January 2007 20:11
Location: belgie

Re: water probleempje

Post by aiuin »

zal wel kunnen ja, invoeren van in japan?
maar gaan we daarmee niet een beetje off topic

User avatar
TTE
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1807
Joined: Wednesday 17 May 2006 16:13
Location: West-Vlaanderen(BE)

Re: water probleempje

Post by TTE »

STRNPCP wrote:
aiuin wrote: Je kan enkel het motortype inbouwen dat er origineel ingeleverd is, dus ook geen 7M-GTE als er vroeger een 7M-GE in zat. Veranderen lukt niet, ik heb er al destijds genoeg voor gebeld naar Toyota België. Je Supra kan dan niet meer gehomologeerd worden = kan niet ingeschreven worden.
Dus een ORIGINELE JZA70 = rechts gestuurd zou wel kunnen? Die auto is origineel zo geleverd door Toyota.
Als je de nodige rompslomp en de moeite wel nemen wel ja, want ze kijken of het motortype dat in de auto zit overeenkomt met het chassisnummer (kunnen ze blijkbaar opvragen). En als het niet zo is, krijg je geen homologatiebewijs, is dus niet rijden. Maar als het wel zo is, moet je een rechtsgestuurde 'echte' JZA-70 wel hier kunnen homologeren, mits je de lichten etc ook in de goede richting kunt doen schijnen.

Ik denk dat je eventueel wel een LHD zou kunnen voor elkaar krijgen, als je de chassisnummers overzet, alhoewel dat weer een risico is. Als ze zullen merken dat een 1JZ-GTE enkel met RHD geleverd is, zal het wel opvallen natuurlijk. Tenzij je hem zogezegd 'omgebouwd' hebt, alhoewel ik niet weet of dat mag/kan. Ik ken wel iemand die zo'n Lotus-Seven-achtige kloon uit Engeland heeft laten komen, die RHD was, en heeft laten ombouwen naar LHD (die dingen zijn er ook op voorzien), en zo gehomologeerd heeft. Het is wel een firma die die papierzooi voor hem gedaan heeft, dus de juiste omstandigheden weet ik niet. Maar rekening houdend dat die dingen zowel links- als rechtsgestuurd geleverd zijn, geeft hem sowieso een groot voordeel.

Er is 1 uitzondering op dit alles: als je auto ouder is dan 25 jaar en je hem laat inschrijven als oldtimer (en dan heb je ook een speciale nummerplaat, waarbij je max. 5000 km op een jaar mag rijden, en dit in een straal van 20 km rond je huis, en niet in het donker; of het moet naar een meeting zijn, dat mag ook). Dan mag je echt alles veranderen wat je maar wilt (en ook uitstoten wat je wilt), zolang de remmen, handrem en lichten werken, er gordels inzitten, en je een brandblusser in je auto hebt. Maar dan zit je ook met de beperkingen natuurlijk. En er rekening mee houdend dat de vroegste MKIII Turbo's van 1987 pas 25 jaar worden in 2012, is dat toch nog een eindje voor de meeste van die Supra's.
1JZ? Lol... I have a 3.0 liter Supra ;)

There goes nothing above a Supra...

Supraristocracy

Getting high while you 're flying low. They call the phenomenon "Supra".

Only one can beat them all... Only one can be the best... Supra!

Stevanom
Sla blaadje
Posts: 37
Joined: Saturday 27 December 2008 11:43
Location: Kalmthout België

Re: water probleempje

Post by Stevanom »

Voor wat betreft het invoeren en inschrijven : Je kan inderdaad een auto invoeren die in een andere lidstaat van de eu wel gehomologeerd en goedgekeurd is. De Belgische staat moet deze auto accepteren. Maar : je moet wel de correcte volgorde en procedure volgen.

Zo heb ik mijn cst162 cabrio ingevoerd vanuit Luxemburg (in Duitsland gekocht, meegenomen naar Luxemburg toen ik daar naartoe verhuisde, en daarna toen iok terug naar Belgi¨kwam ook meegebracht)
In Duitsland was het ding sowieso erkend
In Luxemburg duurde het exact 6 uur om de wagen in te voeren bij de douane, te keuren, te laten homologeren, en op kenteken te zetten.
In België duurde dat 6 maanden [:(!] [B)]
Procedure : eerst bij de douane langs voor een invoermodel (model 57 denk ik), neem eerst een attest van woonst mee dat je op de gemeente haalt of je krijgt dat model niet.
Daarna : Toyota bellen : "is er al zo ééntje gehomologeerd?" Indien ja, met de auto naar toyota, laten zien en voor 150 euro krijg je gelijkvormigheidsattest, daarna naar de keuring en je krijgt papieren voor inschrijven
Indien nee (dan wordt het pas leuk) : eerst OP AFSPRAAK naar een keuringsstation dat de goedkeuring heeft om homologatiekeuring te doen voor een éénmalige homologatie. (Londerzeel, Deurne,...) . Probeer maximaal info te vinden over de wagen in jouw versie, ook van in Europa ingeschreven exemplaren of latere exemplaren in België (mijn auto was vanaf 88 wel gehomologeerd als KST162)
Zij sturen de papieren op naar Brussel. Die sturen je een brief om te zeggen dat je auto in België niet gehomologeerd is (wat je eigenlijk ook al weet) maar dat als je nog eens 160 euro betaalt je eventueel aan goedkeuring krijgt. Als je dat doet krijg je een éénmalige homologatie.
Daarmee lekker terug naar het keuringsstation dat een identificatieplaatje voor je aanmaakt dat je in de auto moet bevestigen.
Zij leveren je dan ook tegelijkertijd (mits betalen *) het langverwachte roze formulier om de auto op kenteken te zetten.
Via de verzekeraar stuur je dat op en dan duurt het (omdat je een auto hebt die niet bestaat in hun systeem) ongeveer 2 maanden vooraleer je eindelijk je nummerbord en inschrijvingspapieren krijgt.
Totale prijs draait rond de 500 euro...
Heb je een ma70 met 7MGE en wil je een 7MGTE dan kan dat, maar dan moet je hem helemaal perfect ombouwen zoals toyota de turbo bouwde, dat laten goedkeuren door toyota die een nieuw gelijkvormigheidsattest aflevert; dan even keuren, nieuwe identificatie en papieren naar brussel... Het kan dus.
Modesty is hoping the others will see for themselves how great you are!
Stevanom = owner of 1969KE15, 1984 MS123 Super Saloon , 1986 T16, 1987 ST162 Cabrio, 1988 MA70 targa, 1992 Lexus LS400

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: water probleempje

Post by kefke »

*zucht* -O-
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

User avatar
PimmeTjaaH
Elite shoarma voorproever
Posts: 2604
Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
Location: Heemskerk

Re: water probleempje

Post by PimmeTjaaH »

Wist niet dat we nog reageerde op ouwe koeien ( topics)

Stevanom
Sla blaadje
Posts: 37
Joined: Saturday 27 December 2008 11:43
Location: Kalmthout België

Re: water probleempje

Post by Stevanom »

sjah Pimmetjaah,

als er nuttige info gegeven kan worden waarom niet? _O-

Ik ben nieuw op deze site, dus ik bekijk allerlei hè
Modesty is hoping the others will see for themselves how great you are!
Stevanom = owner of 1969KE15, 1984 MS123 Super Saloon , 1986 T16, 1987 ST162 Cabrio, 1988 MA70 targa, 1992 Lexus LS400

User avatar
PimmeTjaaH
Elite shoarma voorproever
Posts: 2604
Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
Location: Heemskerk

Re: water probleempje

Post by PimmeTjaaH »

jah, deed ik ook
maar ik lette een btje op de datum

aiuin
Sla blaadje
Posts: 36
Joined: Thursday 11 January 2007 20:11
Location: belgie

Re: water probleempje

Post by aiuin »

Dank jullie om te reageren, heb het probleem ondertussen gevonden.
Water loop binnen langs de rubber van het raam, wat gelost door ouderdom zeker, daar na verder in het ijzerwerk via de witte toppen die de raamrubber vast te houden.

http://img87.imageshack.us/my.php?image ... 800vl4.jpg
manueel.

Post Reply