Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
chip tuning
- otterkoppie
- Shoarma voorproever
- Posts: 1213
- kuchnie na wymiar
- Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
- Location: VINYLLAND
chip tuning
zat een beetje te surfen op internet en daar staat dat een auto 15% goedkoper rijd als je chip tuning laat doen
heeft er iemand ervaring mee of klopt dat niet
het gaat me nie om de pk`s maar zuiniger is altijd mooi in deze tijd
het gaat hier om een nissan primera 2.0 16v zonder turbo
heeft er iemand ervaring mee of klopt dat niet
het gaat me nie om de pk`s maar zuiniger is altijd mooi in deze tijd
het gaat hier om een nissan primera 2.0 16v zonder turbo
ben gestopt met bier drinken
het bier is op
het bier is op
Re: chip tuning
Gewoon een zak chips eten en je rechtervoet in bedwang houden helpt beter volgens mij.
Shoarma god
Re: chip tuning
Gunnar doet chiptuning als bijberoep, contacteer hem even via PM
En weeg de prijs ook af tov de prijs van benzine ;)
En weeg de prijs ook af tov de prijs van benzine ;)
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
- PimmeTjaaH
- Elite shoarma voorproever
- Posts: 2604
- Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
- Location: Heemskerk
Re: chip tuning
Stelling klopt. De motor hoeft minder moeite te doen, omdat die meer vermogen heeft. En gaat dus zuiniger rijden. Even kort door de bocht ntrlijk
-
- Shoarma kruider eerste klas
- Posts: 715
- Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
- Location: eindhoveee
Re: chip tuning
alle pedalen kosten geld. probeer ze zo min mogelijk te gebruiken.
- alexander strik
- Shoarma kruider
- Posts: 605
- Joined: Monday 17 September 2007 13:42
- Location: nijverdal
- Contact:
Re: chip tuning
Chip tuning doet men voor meer vermogen/koppel en dat kost brandstof, een ander verhaal is er niet. Nog nooit meegemaakt dat iemand gaat tunen om brandstof te besparen, dat kun je alleen door jezelf een andere rijstijl aan te leren.
Alexander
Alexander
- PimmeTjaaH
- Elite shoarma voorproever
- Posts: 2604
- Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
- Location: Heemskerk
Re: chip tuning
Ik maak er genoeg mee, en het klopt zeker
Re: chip tuning
maar als het waar is heb je een mooi 'excuus' om je vehikel wat extra peekaatjes aan te meten
Broem broems: Subarrel Legacy & MX5
Ik heb geen föhn, ik heb een cabrio
Ik heb geen föhn, ik heb een cabrio
- otterkoppie
- Shoarma voorproever
- Posts: 1213
- Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
- Location: VINYLLAND
Re: chip tuning
ha
want als het klopt verdient het zich vanzelf terug
maar ik heb daar niks geen ervaring mee dus misschien maar eens een keer proberen
want als het klopt verdient het zich vanzelf terug
maar ik heb daar niks geen ervaring mee dus misschien maar eens een keer proberen
ben gestopt met bier drinken
het bier is op
het bier is op
Re: chip tuning
otterkoppie wrote:ha
want als het klopt verdient het zich vanzelf terug
maar ik heb daar niks geen ervaring mee dus misschien maar eens een keer proberen
Goed idee ga jij het maar proberen en vertel ons hoeveel euris je heb bespaard aan benzine kosten
Tunen en minder brandstof verbruikt rijmt niet
Heey swa ik rijd 1 op 20 met 500Pk [:D]
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
- PimmeTjaaH
- Elite shoarma voorproever
- Posts: 2604
- Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
- Location: Heemskerk
Re: chip tuning
Ook bij nagedacht dat bij chippen, de motorslijtage omhoog gaat ? Dat is besparen met de kraan open ( i know dubbelop als ik al had gezegt dat het brandstof besparend is )
@andre, zou het de motor dan moeite kosten als je alleen de originele 200 pk blijf gebruiken ??
@andre, zou het de motor dan moeite kosten als je alleen de originele 200 pk blijf gebruiken ??
Re: chip tuning
De torquemeister heeft er echt verstand van, die heeft zijn wagen laten tjoenen, nadat het ding van de dynobank afkwam
Ask him
Ask him
De ideale echtgenoot is hij die begrijpt wat z'n vrouw niet zegt.
Re: chip tuning
vraagje hoe lang duurt het voordat je het geld van het tjoenen hebt terug verdient met de bespaarde brandstof
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
Re: chip tuning
That's my point exactlytoyota87 wrote:vraagje hoe lang duurt het voordat je het geld van het tjoenen hebt terug verdient met de bespaarde brandstof
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: chip tuning
ah joh chips moet je eten.
chiptuning heeft geen enkele zin.
chiptuning heeft geen enkele zin.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: chip tuning
Bij een N/A niet nee, bij een turbodiesel scheelt het een bult (qua vermogen dan)
- otterkoppie
- Shoarma voorproever
- Posts: 1213
- Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
- Location: VINYLLAND
Re: chip tuning
op internet stond 15% dat het scheelt aan brandstof dan heb ik het met 25 keer tanken terug verdient
ik heb info opgevraagt bij een zaak waar ze het doen maar ik heb nog niks terug gekregen
als ik meer weet laat ik het zeker weten
ik heb info opgevraagt bij een zaak waar ze het doen maar ik heb nog niks terug gekregen
als ik meer weet laat ik het zeker weten
ben gestopt met bier drinken
het bier is op
het bier is op
Re: chip tuning
Op internet staat helaas meer onzin als waarheid
Broem broems: Subarrel Legacy & MX5
Ik heb geen föhn, ik heb een cabrio
Ik heb geen föhn, ik heb een cabrio
Re: chip tuning
Chiptuning kan niet zuiniger zijn? Kom op jongens, doet iedereen hier met een S-AFC of andere brandstof computer niet precies hetzelfde?
Even teruggekoppeld naar onze eigen blokken: Stock AFR bij volgas is vaak onder of rond de 10.0, daar waar 11.3-11.5 veilig genoeg is. Je spuit aanzienlijk minder brandstof in en de auto loopt gewoon beter.
Of het voor elke auto even veel scheelt? Nee dat zeker niet. Maar vooral bij turbo autos kun je zeker wat winnen (al zal een deel weer teniet gedaan worden omdat de boost ook wel eens iets opgeschroefd wordt en dus de totale brandstofinsluiting hoger uit kan komen).
Even teruggekoppeld naar onze eigen blokken: Stock AFR bij volgas is vaak onder of rond de 10.0, daar waar 11.3-11.5 veilig genoeg is. Je spuit aanzienlijk minder brandstof in en de auto loopt gewoon beter.
Of het voor elke auto even veel scheelt? Nee dat zeker niet. Maar vooral bij turbo autos kun je zeker wat winnen (al zal een deel weer teniet gedaan worden omdat de boost ook wel eens iets opgeschroefd wordt en dus de totale brandstofinsluiting hoger uit kan komen).
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: chip tuning
gewoon een zak wokkels op het dashboard en gaan!
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Re: chip tuning
Even eerlijk, die 15 to 20% die ze adverteren is utter bullshit.
Wat de meesten doen is gewoon de duurtijd van de injectoren aanpassen, zo spuit je meer in zonder dat de brandstofverbruik berekening daar weet van heeft.
Hetgeen wel effect heeft is vroeger gaan inspuiten, met hogere piekdruk en verbrandingstemperatuur tot gevolg. Is efficienter, maar heeft als nadeel een hogere NOX uitstoot. OEM callibratie is dus degelijk begrensd op de europese NOX normen.
Het woord eco-tuning is hier dan ook een beetje grappig want eco geldt dan enkel voor de portemonee, niet voor de natuur.
Het is een feit dat als je meer koppel gaat hebben in de motor, je vervolgens langer in een hogere versnelling kan gaan rijden en moet je niet gaan liggen terugschakelen etc om comfortabel voorbij te steken. Dit zorgt voor een effectieve besparing als je je rijstijl hierdoor aanpast.
Dus om het kort te houden, bij een goed uitegvoerde tuning, zonder de computer vanalles wijs te maken over ingespoten waardes zal je gebruiik ongeveer hetzelfde blijven met dezelfde rijstijl. Ga je anders rijden op het extra koppel ga je iets minder verbruiken. Als je het extra vermogen vaak aanspreekt ga je meer verbruiken.
Wil je het puur voor het verbruik doen, dan steek je je geld beter in een cursus eco-driving, daar haal je nog het meeste uit.
Wat de meesten doen is gewoon de duurtijd van de injectoren aanpassen, zo spuit je meer in zonder dat de brandstofverbruik berekening daar weet van heeft.
Hetgeen wel effect heeft is vroeger gaan inspuiten, met hogere piekdruk en verbrandingstemperatuur tot gevolg. Is efficienter, maar heeft als nadeel een hogere NOX uitstoot. OEM callibratie is dus degelijk begrensd op de europese NOX normen.
Het woord eco-tuning is hier dan ook een beetje grappig want eco geldt dan enkel voor de portemonee, niet voor de natuur.
Het is een feit dat als je meer koppel gaat hebben in de motor, je vervolgens langer in een hogere versnelling kan gaan rijden en moet je niet gaan liggen terugschakelen etc om comfortabel voorbij te steken. Dit zorgt voor een effectieve besparing als je je rijstijl hierdoor aanpast.
Dus om het kort te houden, bij een goed uitegvoerde tuning, zonder de computer vanalles wijs te maken over ingespoten waardes zal je gebruiik ongeveer hetzelfde blijven met dezelfde rijstijl. Ga je anders rijden op het extra koppel ga je iets minder verbruiken. Als je het extra vermogen vaak aanspreekt ga je meer verbruiken.
Wil je het puur voor het verbruik doen, dan steek je je geld beter in een cursus eco-driving, daar haal je nog het meeste uit.
1JZ VVTi on LPI, works bell paddleshift kit niet aangesloten, R154 bak, 3" full exhaust, Wideband, Apexi Neo AFC
Re: chip tuning
cursus eco-driving? Heeft dat dan zin?
Dacht gewoon weinig gas geven en zachtjes doortrekken. Alé met mijn dieselstoof is dat zo omdat ik met mijn gas rechtstreeks mijn dieselpomp bedien
Opzoeken op welk toerental jouw wagen het meeste koppel heeft en rond dat toerental rijden.
Bij mijne is dat 3000RPM en dan rijdt hij een 100-tal km/u en verbruikt die 4,5-5,5l schat ik. Wat niks is voor die préhistorische techniek.
Dacht gewoon weinig gas geven en zachtjes doortrekken. Alé met mijn dieselstoof is dat zo omdat ik met mijn gas rechtstreeks mijn dieselpomp bedien
Opzoeken op welk toerental jouw wagen het meeste koppel heeft en rond dat toerental rijden.
Bij mijne is dat 3000RPM en dan rijdt hij een 100-tal km/u en verbruikt die 4,5-5,5l schat ik. Wat niks is voor die préhistorische techniek.
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
Re: chip tuning
Keffer heeft het bij het juiste eind.
Het optimale koppel is DAT punt waar de cilindervulling optimaal is. ( ik zeg PUNT, omdat bij een N/A je geen vlak verloop in cilindervulling KAN hebben. anders is dit bij een turbo, hier kan je door juiste tuning een mooi vlak vulling/koppelGEBIED krijgen.
Wanneer je op dat punt ( max cilindervulling = max koppel) blijft rijden, heb je dus optimaal vermogen tegen minimaal verbruik. ( Bij vrachtwagens ( standaard uitgevoerd met turbo ) heb je dus een gebied, in de chauffeursmond ook wel het "groene gebied" genoemd, omdat deze in de toerenteller meestal groen gekleurd is. In dit gebied heb je dus het meeste koppel tegen het gunstigste brandstofverbruik.
Nu komen we aan het punt, waarbij ik half het forum tegen de schenen ga schoppen, en ik weer vanallerlei ellende naar me toe geslingerd ga krijgen.
Vermogen, stelt niets voor.
KOPPEL, is het belangrijkste.
Zonder koppel geen vermogen. Vermogen is enkel het rekensommetje wat koppel tegen toerental uitzet, en DAT is je vermogensgrafiek.
Vermogen verhogen kun je dus op 2 manieren. 1- het koppel verhogen, 2- het max toerental verhogen. Zet maar eens zo'n mooie uitdraai van een vermogensbank tegen het licht.
Tuning, hierbij heb je dus inderdaad goede tuners, die in de NOx marge met inspuittijden gaan rommelen,en DIE pakken het juist aan. Echter lopen er ook mongolen rond, die vermogenswinst gaan behalen aan enkel het verhogen van turbodruk, en het verhogen van het max. toerental. Dan kan ik ook voor een paar centen gaan tunen, en op een mooie grafiek laten zien dat de auto inderdaad vermogenswinst heeft behaald. 20.000 km later, als het blok inelkaar loopt hoor je ze echter niet meer.
Enne, zo'n cursus zuinig rijden heeft inderdaad nut, als je ervoor open staat.
Het optimale koppel is DAT punt waar de cilindervulling optimaal is. ( ik zeg PUNT, omdat bij een N/A je geen vlak verloop in cilindervulling KAN hebben. anders is dit bij een turbo, hier kan je door juiste tuning een mooi vlak vulling/koppelGEBIED krijgen.
Wanneer je op dat punt ( max cilindervulling = max koppel) blijft rijden, heb je dus optimaal vermogen tegen minimaal verbruik. ( Bij vrachtwagens ( standaard uitgevoerd met turbo ) heb je dus een gebied, in de chauffeursmond ook wel het "groene gebied" genoemd, omdat deze in de toerenteller meestal groen gekleurd is. In dit gebied heb je dus het meeste koppel tegen het gunstigste brandstofverbruik.
Nu komen we aan het punt, waarbij ik half het forum tegen de schenen ga schoppen, en ik weer vanallerlei ellende naar me toe geslingerd ga krijgen.
Vermogen, stelt niets voor.
KOPPEL, is het belangrijkste.
Zonder koppel geen vermogen. Vermogen is enkel het rekensommetje wat koppel tegen toerental uitzet, en DAT is je vermogensgrafiek.
Vermogen verhogen kun je dus op 2 manieren. 1- het koppel verhogen, 2- het max toerental verhogen. Zet maar eens zo'n mooie uitdraai van een vermogensbank tegen het licht.
Tuning, hierbij heb je dus inderdaad goede tuners, die in de NOx marge met inspuittijden gaan rommelen,en DIE pakken het juist aan. Echter lopen er ook mongolen rond, die vermogenswinst gaan behalen aan enkel het verhogen van turbodruk, en het verhogen van het max. toerental. Dan kan ik ook voor een paar centen gaan tunen, en op een mooie grafiek laten zien dat de auto inderdaad vermogenswinst heeft behaald. 20.000 km later, als het blok inelkaar loopt hoor je ze echter niet meer.
Enne, zo'n cursus zuinig rijden heeft inderdaad nut, als je ervoor open staat.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
- otterkoppie
- Shoarma voorproever
- Posts: 1213
- Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
- Location: VINYLLAND
Re: chip tuning
dat word dus simpel
gewoon die klinker van het gas halen
en net als de duke`s uit hasselt
gewoon die klinker van het gas halen
en net als de duke`s uit hasselt
ben gestopt met bier drinken
het bier is op
het bier is op
- otterkoppie
- Shoarma voorproever
- Posts: 1213
- Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
- Location: VINYLLAND
Re: chip tuning
net een email terug gahad
DECEMBER AANBIEDING (Tijdelijk Geldig).
Wees er snel bij, want maand december is zo weer voorbij!
A.s Dinsdag 28 December SUPER GOED-KOOP!
Geachte,
NISSAN PRIMERA, 2.0 16V -140PK- (BOUWJAAR; 2001) PRIJS NORMAAL €449,- NU €150,-
+ 15 PK en + 20 NM koppel [NewtonMeter, trekkracht] EXTRA.
Topsnelheid; 7 km/h EXTRA.
Verbruik; +/- 10% LAGER.
Chipduur; inclusief testrit, ongeveer 1 uur.
KORTING & KORTING= KORTING BIJ WORLD CHIPTUNING
MOCHT U MET 2 AUTO'S (OF MEER) TEGELIJK KOMEN?
DAN KUNT U REKENEN OP NOG MEER KORTING (TIJDELIJK GELDIG).
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
SUPER AANBIEDING PRIJS VOOR UW AUTO IS €150,- INCLUSIEF BTW & SOFTWARE AANPASSING + LEVENSLANG GARANTIE OP DE DOOR ONS AANGEPASTE [HERSCHREVEN] SOFTWARE.
ChipTuning is niet waarneembaar, de dealer ziet geen verschil en U behoudt Uw (fabrieks) Garantie
U BETAALD BIJ WORLD CHIPTUNING ALLEEN ALS U TEVREDEN BENT.
LET OP:::.... WORLD CHIPTUNING AANBIEDING IS (NOG) TIJDELIJK GELDIG.
HEEFT U AL EENS DOOR ONS UW AUTO, BUS, CAMPER, MOTOR, BOOT, TRACTOR OF VRACHTWAGEN LATEN CHIPTUNEN?
DAN KUNT U REKENEN OP NOG MEER KORTING ALS U DE EERST VOLGENDE KEER WEER TERUG KOMT MET EEN ANDERE MOTORVOERTUIG.
Telefonisch bereikbaar: Maandag tot Zaterdag tussen 12:00 - 21:00 uur.
GSM: 06-14 294 277
www.worldchiptuning.com
info@worldchiptuning.com
In afwachting van Uw reactie.
Vriendelijke Groet,
Deniz.
WORLD ChipTuning
THE WORLD IS YOURS...
DECEMBER AANBIEDING (Tijdelijk Geldig).
Wees er snel bij, want maand december is zo weer voorbij!
A.s Dinsdag 28 December SUPER GOED-KOOP!
Geachte,
NISSAN PRIMERA, 2.0 16V -140PK- (BOUWJAAR; 2001) PRIJS NORMAAL €449,- NU €150,-
+ 15 PK en + 20 NM koppel [NewtonMeter, trekkracht] EXTRA.
Topsnelheid; 7 km/h EXTRA.
Verbruik; +/- 10% LAGER.
Chipduur; inclusief testrit, ongeveer 1 uur.
KORTING & KORTING= KORTING BIJ WORLD CHIPTUNING
MOCHT U MET 2 AUTO'S (OF MEER) TEGELIJK KOMEN?
DAN KUNT U REKENEN OP NOG MEER KORTING (TIJDELIJK GELDIG).
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
SUPER AANBIEDING PRIJS VOOR UW AUTO IS €150,- INCLUSIEF BTW & SOFTWARE AANPASSING + LEVENSLANG GARANTIE OP DE DOOR ONS AANGEPASTE [HERSCHREVEN] SOFTWARE.
ChipTuning is niet waarneembaar, de dealer ziet geen verschil en U behoudt Uw (fabrieks) Garantie
U BETAALD BIJ WORLD CHIPTUNING ALLEEN ALS U TEVREDEN BENT.
LET OP:::.... WORLD CHIPTUNING AANBIEDING IS (NOG) TIJDELIJK GELDIG.
HEEFT U AL EENS DOOR ONS UW AUTO, BUS, CAMPER, MOTOR, BOOT, TRACTOR OF VRACHTWAGEN LATEN CHIPTUNEN?
DAN KUNT U REKENEN OP NOG MEER KORTING ALS U DE EERST VOLGENDE KEER WEER TERUG KOMT MET EEN ANDERE MOTORVOERTUIG.
Telefonisch bereikbaar: Maandag tot Zaterdag tussen 12:00 - 21:00 uur.
GSM: 06-14 294 277
www.worldchiptuning.com
info@worldchiptuning.com
In afwachting van Uw reactie.
Vriendelijke Groet,
Deniz.
WORLD ChipTuning
THE WORLD IS YOURS...
ben gestopt met bier drinken
het bier is op
het bier is op