Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Even voorstellen.
-
- Sla blaadje
- Posts: 47
- kuchnie na wymiar
- Joined: Sunday 09 September 2012 10:01
- Location: Noorderwijk
Even voorstellen.
Ik zal me eens even voorstellen vooral ik vragen ga stellen.
Mijn naam is Peter en ben sinds donderdag een trotse bezitter van een Toyota Supra mk4
Waarvan ik nog niet al teveel foto's heb.
De Supra die nu in mijn bezit is eentje uit 95 en voor het eerst ingeschreven in 99.
Het is een targa met 6 bak en is links gestuurd.
Hij heeft wel wat mankementen.
Mijn naam is Peter en ben sinds donderdag een trotse bezitter van een Toyota Supra mk4
Waarvan ik nog niet al teveel foto's heb.
De Supra die nu in mijn bezit is eentje uit 95 en voor het eerst ingeschreven in 99.
Het is een targa met 6 bak en is links gestuurd.
Hij heeft wel wat mankementen.
Re: Even voorstellen.
Welkom Peter! Ik neem aan dat dit een import is?
Voor vragen en gezelligheid ben je hier op het forum aan het juiste adres.
Veel plezier!
Casper
Voor vragen en gezelligheid ben je hier op het forum aan het juiste adres.
Veel plezier!
Casper
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels
Re: Even voorstellen.
Nee hoor het is een echte Belgische( ik ben ook Belg trouwens)Casper wrote:Welkom Peter! Ik neem aan dat dit een import is?
Voor vragen en gezelligheid ben je hier op het forum aan het juiste adres.
Veel plezier!
Casper
Maar van een Supra ken ik nog niet zoveel en denk ik dat het een MK4 is
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Even voorstellen.
Welkom kerel!
Was het een showroom model dat de auto pas later ingeschreven werd ?
Was het een showroom model dat de auto pas later ingeschreven werd ?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Even voorstellen.
Als die uit '95 is dan heb je zeker een MK4 ;)
Celica Supra MK1 gemaakt van 1978-1981.
Celica Supra MK2 gemaakt van 1982-1985. Overschot van '85 is verkocht als '86 met een speciale spoiler in de USA.
Supra MK3 gemaakt van 1986-1992.
Supra MK4 gemaakt van 1993-1996 in Europa, tot 1998 in de USA en 2001 in Japan. Het overschot van 2001 is als 2002 verkocht.
Tevens zijn er nog 20 stuks van 1992 in de USA. Extreem zeldzaam, maar de Jasper drift Supra is er een van.
Casper
Celica Supra MK1 gemaakt van 1978-1981.
Celica Supra MK2 gemaakt van 1982-1985. Overschot van '85 is verkocht als '86 met een speciale spoiler in de USA.
Supra MK3 gemaakt van 1986-1992.
Supra MK4 gemaakt van 1993-1996 in Europa, tot 1998 in de USA en 2001 in Japan. Het overschot van 2001 is als 2002 verkocht.
Tevens zijn er nog 20 stuks van 1992 in de USA. Extreem zeldzaam, maar de Jasper drift Supra is er een van.
Casper
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels
Re: Even voorstellen.
Cool een LHD mk4, welkom Wel even wat foto's plaatsen. Wat mankeert er aan?
Re: Even voorstellen.
Ja hij stond een paar jaar op garage platen en werd in 99 verkocht aan de eigenaar waar ik hem van kocht.Tjabbo wrote:Welkom kerel!
Was het een showroom model dat de auto pas later ingeschreven werd ?
Ik moet wel zeggen dat hij er stevig mee gereden heeft.
En hoop dat hij dit wel aan kon.(ik ben nogal zuinig op mijn wagens)
Hij heeft nog geen 93 km op de teller .
Re: Even voorstellen.
Ik dank jullie,wat er aan scheelt?Dude wrote:Cool een LHD mk4, welkom Wel even wat foto's plaatsen. Wat mankeert er aan?
De eerste turbo wil niet opspoelen(soms wel) zei de vorige eigenaar en hij is er al bij 2 Toyota garages geweest.
Die hem niet konden helpen.
Nu heeft hij de Supra binnen gedaan bij iemand die die denkt dat hij het kon en heeft er een Apexi kastje in gezet maar kent zelf niets van dat kastje en ik nog veel minder.(en volgens mij heeft hij de turbo druk zo op gevoerd)
Dus dij spoelt nu enkel nog op de laatste turbo.
Toen ik er mee reed hoorde ik achteraan een krak als ik het gas loste iets met de versnellingsbak denk ik.
En het lampje van de airbag blijft branden.
Maar vind wel dat zo een Supra been hard is.(ben gewoon van MR2 turbo te rijden en moet zeggen bij de MR heb ik een beter gevoel.
Re: Even voorstellen.
Ik dank u voor de verduidelijking.Casper wrote:Als die uit '95 is dan heb je zeker een MK4 ;)
Celica Supra MK1 gemaakt van 1978-1981.
Celica Supra MK2 gemaakt van 1982-1985. Overschot van '85 is verkocht als '86 met een speciale spoiler in de USA.
Supra MK3 gemaakt van 1986-1992.
Supra MK4 gemaakt van 1993-1996 in Europa, tot 1998 in de USA en 2001 in Japan. Het overschot van 2001 is als 2002 verkocht.
Tevens zijn er nog 20 stuks van 1992 in de USA. Extreem zeldzaam, maar de Jasper drift Supra is er een van.
Casper
Re: Even voorstellen.
Hoi Peter, welkom!
foto's nu!
Airbag lampje kan komen doordat er wat stekkers zijn ontkoppeld (bv bij alarm inbouw)zonder de accu los te halen, op mkiv.com staat hoe het airbagsysteem te resetten.
foto's nu!
Airbag lampje kan komen doordat er wat stekkers zijn ontkoppeld (bv bij alarm inbouw)zonder de accu los te halen, op mkiv.com staat hoe het airbagsysteem te resetten.
Re: Even voorstellen.
Het zijn geen mooie foto's.
Omdat ik volop in de verbouwingen zit.(niet veel tijd gehad)
En was nog vuil bij de eerste foto's.
Mooiere foto's komen er ongetwijfeld nog aan.
Ik hoop dat jullie u hier een beetje mee kan leven.
Omdat ik volop in de verbouwingen zit.(niet veel tijd gehad)
En was nog vuil bij de eerste foto's.
Mooiere foto's komen er ongetwijfeld nog aan.
Ik hoop dat jullie u hier een beetje mee kan leven.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Even voorstellen.
Gaaf man. Mooi ding. Ik zou proberen niet te lang met een kapotte turbo rond te rijden maar even ergens een setje twins zien te scoren.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Even voorstellen.
^^ Wat Marco zegt. Nieuw setje EU/USDM twins erop, Apexi kastje eruit, zeker als je niet weet wat die doet.Tjabbo wrote:Gaaf man. Mooi ding. Ik zou proberen niet te lang met een kapotte turbo rond te rijden maar even ergens een setje twins zien te scoren.
En dan lekker genieten.
Veder ziet die er mooi uit, even poetsen en klaar is kees
Casper
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels
Re: Even voorstellen.
zo te zien helemaal stock.super vind dat nog maar eens
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
Re: Even voorstellen.
Heeft ie nou 93k gelopen?
Re: Even voorstellen.
Je hebt er idd een Apexi AVC-R boostcontroller in zitten, iig de selenoid ervan zit onder je motorkap.
Ik zou eerst eens kijken of er niets mankeert aan het sequentiële gebeuren van de turbo's. Er zitten een paar kleppen in die de turbo's moeten regelen, als dit niet werkt of goed wordt aangestuurd dan kan het zijn dat je turbo's niet mee doen. Er zitten wat terugslagklepjes in die het eea aan vacuum moeten regelen. Bij een kapotte turbo hoort vaak ook de nodige rookontwikkeling/lawaai.
Check anders het werkplaatshandboek hier op de site:http://www.shoarmateam.nl/upload/MKIVSu ... ir-Manual/
Hier nog wat betere uitleg: http://www.mkivsupra.net/vbb/showthread ... o-problems" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou eerst eens kijken of er niets mankeert aan het sequentiële gebeuren van de turbo's. Er zitten een paar kleppen in die de turbo's moeten regelen, als dit niet werkt of goed wordt aangestuurd dan kan het zijn dat je turbo's niet mee doen. Er zitten wat terugslagklepjes in die het eea aan vacuum moeten regelen. Bij een kapotte turbo hoort vaak ook de nodige rookontwikkeling/lawaai.
Check anders het werkplaatshandboek hier op de site:http://www.shoarmateam.nl/upload/MKIVSu ... ir-Manual/
Hier nog wat betere uitleg: http://www.mkivsupra.net/vbb/showthread ... o-problems" onclick="window.open(this.href);return false;
Last edited by Dude on Monday 10 September 2012 11:45, edited 1 time in total.
Re: Even voorstellen.
Ik heb eigenlijk nog een vraag over het onderhoud.
Welke motor olie moet er op?
En wat moet er zoal vervangen worden bij een gewone en grote beurt?
Heb vandaag nog een paar foto's gaan nemen.
Zoals gezegd moet hij grondig gepoetst worden.
Maar wat ik mij afvraag waarom zit daar geen turbo metertje in?(het is te zeggen heb er nog geen gezien. )
Het Apexi kastje
Welke motor olie moet er op?
En wat moet er zoal vervangen worden bij een gewone en grote beurt?
Heb vandaag nog een paar foto's gaan nemen.
Zoals gezegd moet hij grondig gepoetst worden.
Maar wat ik mij afvraag waarom zit daar geen turbo metertje in?(het is te zeggen heb er nog geen gezien. )
Het Apexi kastje
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: Even voorstellen.
Welkom,
Schitterende auto!!
Schitterende auto!!
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Re: Even voorstellen.
Als ik het zo lees denk ik dat de turbo niet stuk is de motor loopt als een horloge trilt niet bij koud start.Dude wrote:Je hebt er idd een Apexi AVC-R boostcontroller in zitten, iig de selenoid ervan zit onder je motorkap.
Ik zou eerst eens kijken of er niets mankeert aan het sequentiële gebeuren van de turbo's. Er zitten een paar kleppen in die de turbo's moeten regelen, als dit niet werkt of goed wordt aangestuurd dan kan het zijn dat je turbo's niet mee doen. Er zitten wat terugslagklepjes in die het eea aan vacuum moeten regelen. Bij een kapotte turbo hoort vaak ook de nodige rookontwikkeling/lawaai.
Check anders het werkplaatshandboek hier op de site:http://www.shoarmateam.nl/upload/MKIVSu ... ir-Manual/
Hier nog wat betere uitleg: http://www.mkivsupra.net/vbb/showthread ... o-problems" onclick="window.open(this.href);return false;
Er is geen rookontwikkeling en lawaai.
Re: Even voorstellen.
Peter, bookmark mkiv.com. Dit is de MKIV bijbel voor eigenlijk alle basic onderdelen.
Van onderhoud tot tuning en vele andere technische artikelen.
Hier heb je een linkje naar onderhoud (maintenance):
http://www.mkiv.com/manual/" onclick="window.open(this.href);return false;
Verder kan het zijn dat er iets mankeert aan de sequentiële werking van de turbos zoals Dude zegt. Het is ook mogelijk dat de vorige eigenaar een True Twin Conversie heeft gedaan.
Dit wil zeggen dat de turbo's gelijk opspoelen, hierdoor krijg je een turbogat zoals jij omschrijft. Dit is makkelijk te controleren.
Hier is een link naar hoe je een TTC doet. http://mkiv.com/techarticles/ttc/ttc.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Kun je op de Apexi zien hoeveel turbodruk (bar of psi) je hebt tijdens het rijden? Houd hem onder de 18psi oftewel 1,25 bar.
Standaard is 0,8 bar (11psi).
Voor onderdelen zou ik naar Elmhurt Toyota gaan (supraforums.com sponsor) vraag naar Curt Aigner. (Als je wilt kan ik je zijn email geven).
Super snelle service, veel ervaring met Supras, beantwoord vragen vrijwel meteen en ook niet onbelangrijk goedkoop vergeleken met de dealer hier.
Dus even voor jou op een rijtje wat belangrijke links.
mkiv.com
supraforums.com
mkivsupra.net (betreft vooral de Japanse uitvoeringen, maar prima voor info)
Casper
Van onderhoud tot tuning en vele andere technische artikelen.
Hier heb je een linkje naar onderhoud (maintenance):
http://www.mkiv.com/manual/" onclick="window.open(this.href);return false;
Verder kan het zijn dat er iets mankeert aan de sequentiële werking van de turbos zoals Dude zegt. Het is ook mogelijk dat de vorige eigenaar een True Twin Conversie heeft gedaan.
Dit wil zeggen dat de turbo's gelijk opspoelen, hierdoor krijg je een turbogat zoals jij omschrijft. Dit is makkelijk te controleren.
Hier is een link naar hoe je een TTC doet. http://mkiv.com/techarticles/ttc/ttc.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Kun je op de Apexi zien hoeveel turbodruk (bar of psi) je hebt tijdens het rijden? Houd hem onder de 18psi oftewel 1,25 bar.
Standaard is 0,8 bar (11psi).
Voor onderdelen zou ik naar Elmhurt Toyota gaan (supraforums.com sponsor) vraag naar Curt Aigner. (Als je wilt kan ik je zijn email geven).
Super snelle service, veel ervaring met Supras, beantwoord vragen vrijwel meteen en ook niet onbelangrijk goedkoop vergeleken met de dealer hier.
Dus even voor jou op een rijtje wat belangrijke links.
mkiv.com
supraforums.com
mkivsupra.net (betreft vooral de Japanse uitvoeringen, maar prima voor info)
Casper
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels
- Jeffryst182
- ShoarmaTeam Member
- Posts: 1658
- Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
- Location: Riessen!!!
- Contact:
Re: Even voorstellen.
Welkom! Nice supra.
269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar
Original licenceplate number PMB 839