Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket
- Dude
- Shoarma eter
- Posts: 3865
- kuchnie na wymiar
- Joined: Monday 01 January 2007 19:55
Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket
Voor degene die een 2jz of 1jz hebben: http://www.suprastore.com/su2jsthega1t.html
- PimmeTjaaH
- Elite shoarma voorproever
- Posts: 2604
- Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
- Location: Heemskerk
Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket
Ik heb al een 2jz
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket
nu nog die betaalbare stopper gasketPimmeTjaaH wrote:Ik heb al een 2jz
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket
Jij hebt geen stopper nodig, je hebt geen turboPimmeTjaaH wrote:Ik heb al een 2jz
Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket
HahaDude wrote:Jij hebt geen stopper nodig, je hebt geen turboPimmeTjaaH wrote:Ik heb al een 2jz
Maar wat is niet zo dat je een 1JZ pakking moest gebruiken ook bij een 1.5 JZ ?
Ik dacht iets te hebben gelezen ergens ooit dat bepaalde gaten anders zijn
2JZ gasket wordt weinag tot niet gebruikt bij een 1.5 JZ woe weet hoe het zit
Prijs van dit ding is niet verkeerd lijkt mij
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket
Japanese manufactured in Japan
't is wel Suprastore hè, hopenlijk krijg je hem ook als je betaald hebt
Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket
Yeah er werd iets geblocked of half geblocked ofzo, Rich weet dacht ik hoe het zitAndre wrote: Maar wat is niet zo dat je een 1JZ pakking moest gebruiken ook bij een 1.5 JZ ?
Ik dacht iets te hebben gelezen ergens ooit dat bepaalde gaten anders zijn
2JZ gasket wordt weinag tot niet gebruikt bij een 1.5 JZ woe weet hoe het zit
Prijs van dit ding is niet verkeerd lijkt mij
Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket
Grote plannen mannen? dat we deze headgasket nodig hebben ;)
De stocker is uitstekend en ik heb liever dat m'n headgasket er tussenuit poeft dan dat er wat anders poeft, just my 2ct
Over de 1,5JZ headgasket
Het type gasket dat je nodig hebt wordt bepaald door de kop die je gebruikt. De routing van het koelwater loopt een klein beetje verschillend bij beide koppen en daardoor zijn er bepaalde kanalen afgeblokt bij de ene en zijn andere kanalen juist weer groter. Ik heb er een jaartje of wat geleden een uitgebreid topic met foto's op supramania over gemaakt (ik heet daar ook 'Rich' mocht je 't willen opzoeken).
Je kan een 2jz gasket wel op een 1,5jz gebruiken, maar ideaal is het niet, je krijgt dan risico op hotspots doordat de koeling niet gelijkmatig verloopt over alle cilinders.
Oh enne, geen afgeblokte kanalen in een 1jz gasket open boren omdat deze wel open zijn bij een 2jz gasket; dan verneuk je de waterflow ;) Sommigen denken dat de toyota engineers hebben zitten snurken toen de 1jz kop werd ontworpen (eigenlijk de yamaha engineers, mgoed) en dat die engineers het een en ander hebben rechtgezet met de 2jz kop en dat men dus nu de 2jz gasket moet gebruiken omdat ie nieuwer en dus beter zou zijn. Dit is niet correct! De 1jz kop en 2jz kop zijn beiden erg goede ontwerpen en ontlopen elkaar maar enkele procenten in flow (2jz iets beter), maar ze zijn qua ontwerpprincipe niet helemaal hetzelfde, niet wat de waterkoeling betreft en ook niet wat de gassenflow betreft. Dus de gasket gebruiken die voor de kop ontworpen is.
De stocker is uitstekend en ik heb liever dat m'n headgasket er tussenuit poeft dan dat er wat anders poeft, just my 2ct
Over de 1,5JZ headgasket
Het type gasket dat je nodig hebt wordt bepaald door de kop die je gebruikt. De routing van het koelwater loopt een klein beetje verschillend bij beide koppen en daardoor zijn er bepaalde kanalen afgeblokt bij de ene en zijn andere kanalen juist weer groter. Ik heb er een jaartje of wat geleden een uitgebreid topic met foto's op supramania over gemaakt (ik heet daar ook 'Rich' mocht je 't willen opzoeken).
Je kan een 2jz gasket wel op een 1,5jz gebruiken, maar ideaal is het niet, je krijgt dan risico op hotspots doordat de koeling niet gelijkmatig verloopt over alle cilinders.
Oh enne, geen afgeblokte kanalen in een 1jz gasket open boren omdat deze wel open zijn bij een 2jz gasket; dan verneuk je de waterflow ;) Sommigen denken dat de toyota engineers hebben zitten snurken toen de 1jz kop werd ontworpen (eigenlijk de yamaha engineers, mgoed) en dat die engineers het een en ander hebben rechtgezet met de 2jz kop en dat men dus nu de 2jz gasket moet gebruiken omdat ie nieuwer en dus beter zou zijn. Dit is niet correct! De 1jz kop en 2jz kop zijn beiden erg goede ontwerpen en ontlopen elkaar maar enkele procenten in flow (2jz iets beter), maar ze zijn qua ontwerpprincipe niet helemaal hetzelfde, niet wat de waterkoeling betreft en ook niet wat de gassenflow betreft. Dus de gasket gebruiken die voor de kop ontworpen is.
Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket
Ik ben van plan om een twin GT2871R op mn build 1jz te gebruiken. Die kunnen samen behoorlijk wat power leveren. Dus een goede koppakking lijkt me wel een must Maar hoeveel kan een stock 1jz koppakking hebben?Rich wrote:Grote plannen mannen? dat we deze headgasket nodig hebben ;)
De stocker is uitstekend en ik heb liever dat m'n headgasket er tussenuit poeft dan dat er wat anders poeft, just my 2ct .
Nice info, ik had de boormachine al in de handen Ik vroeg me al af waarom er voor aan geen gaten in de pakking zaten...Rich wrote:Oh enne, geen afgeblokte kanalen in een 1jz gasket open boren omdat deze wel open zijn bij een 2jz gasket; dan verneuk je de waterflow ;) Sommigen denken dat de toyota engineers hebben zitten snurken toen de 1jz kop werd ontworpen (eigenlijk de yamaha engineers, mgoed) en dat die engineers het een en ander hebben rechtgezet met de 2jz kop en dat men dus nu de 2jz gasket moet gebruiken omdat ie nieuwer en dus beter zou zijn. Dit is niet correct! De 1jz kop en 2jz kop zijn beiden erg goede ontwerpen en ontlopen elkaar maar enkele procenten in flow (2jz iets beter), maar ze zijn qua ontwerpprincipe niet helemaal hetzelfde, niet wat de waterkoeling betreft en ook niet wat de gassenflow betreft. Dus de gasket gebruiken die voor de kop ontworpen is.
Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket
Als je maar de boel vastdraait met ARP kan de pakking een hoop hebben
700Pk of zelfs meer is no problema
700Pk of zelfs meer is no problema
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket
"there are no holes in the cams. do you see holes anywhere!" [:D]Rich wrote: Ik heb er een jaartje of wat geleden een uitgebreid topic met foto's op supramania over gemaakt (ik heet daar ook 'Rich' mocht je 't willen opzoeken).
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
- Jeffryst182
- ShoarmaTeam Member
- Posts: 1658
- Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
- Location: Riessen!!!
- Contact:
Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket
Klein beetje off-topic maar eeuh,
Indien er vraag is naar een bepaald type koppaking uit RVS of Alu kan ik deze eventueel lasersnijden.
Ik heb dan alleen een .dxf of any autocad tekening van de pakking nodig. Indien er veel belangstelling is voor een bepaald type wil ik wel kijken of ik dit voor elkaar kan krijgen.
Indien er vraag is naar een bepaald type koppaking uit RVS of Alu kan ik deze eventueel lasersnijden.
Ik heb dan alleen een .dxf of any autocad tekening van de pakking nodig. Indien er veel belangstelling is voor een bepaald type wil ik wel kijken of ik dit voor elkaar kan krijgen.
269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar
Original licenceplate number PMB 839
Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket
Misschien is er belangstelling voor een torqueplate? Ik heb de cad tekening ervan al eens gemaakt. Voor een 1jz/2jz.
Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket
ik meen me te herinneren dat dat op supraforums was [:D]Tjabbo wrote:"there are no holes in the cams. do you see holes anywhere!" [:D]Rich wrote: Ik heb er een jaartje of wat geleden een uitgebreid topic met foto's op supramania over gemaakt (ik heet daar ook 'Rich' mocht je 't willen opzoeken).
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket
lol
maar serieus, ik meen me dat topic te herinneren waarin inderdaad erg veel info gepost werd en het hoe en waarom met de waterkanalen. hot spots en alles werd er in behandeld maar ik kan hem even zo niet terug vinden
maar serieus, ik meen me dat topic te herinneren waarin inderdaad erg veel info gepost werd en het hoe en waarom met de waterkanalen. hot spots en alles werd er in behandeld maar ik kan hem even zo niet terug vinden
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket
Als er meer specs van de plate komt en met name de priis en wat voor bouten je zou moeten gebruiken heb ik wel intersesseDude wrote:Misschien is er belangstelling voor een torqueplate? Ik heb de cad tekening ervan al eens gemaakt. Voor een 1jz/2jz.
Het liefst moet je eigenlijk de tekeing maken dat je zo uit de shelf bouten of studs van arp kan gebruiken want als je bouten op maat zou moeten bestellen van arp kost het ook meteen meer euris
Dus wat wordt de vrienden prijsje voor de girdle
Is 1JZ en 2JZ hetzelfde?
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket
Dat waren 7M cams RichRich wrote:ik meen me te herinneren dat dat op supraforums was [:D]Tjabbo wrote:"there are no holes in the cams. do you see holes anywhere!" [:D]Rich wrote: Ik heb er een jaartje of wat geleden een uitgebreid topic met foto's op supramania over gemaakt (ik heet daar ook 'Rich' mocht je 't willen opzoeken).
Die hebben echt een grote gat aan de voorkant waar olie begint uit te zeiken zodra je de motor start en zeker als je de cam seals niet monteert
Vraag maar aan TJABBO
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket
De torqueplate voor 1jz en 2jz is volgens mij hetzelfde. De maten heb ik overgenomen van een koppakking. Je zou dezelfde dikte als de kop kunnen nemen, zodoende kun je dezelfde kopbouten gebruiken. Maar normaal zijn ze dunner, 1,5 of 2" zoiets? Het ligt er aan of jeffry zo dik kan snijden, en wat het dan gaat kosten.Andre wrote:Als er meer specs van de plate komt en met name de priis en wat voor bouten je zou moeten gebruiken heb ik wel intersesseDude wrote:Misschien is er belangstelling voor een torqueplate? Ik heb de cad tekening ervan al eens gemaakt. Voor een 1jz/2jz.
Het liefst moet je eigenlijk de tekeing maken dat je zo uit de shelf bouten of studs van arp kan gebruiken want als je bouten op maat zou moeten bestellen van arp kost het ook meteen meer euris
Dus wat wordt de vrienden prijsje voor de girdle
Is 1JZ en 2JZ hetzelfde?
- Jeffryst182
- ShoarmaTeam Member
- Posts: 1658
- Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
- Location: Riessen!!!
- Contact:
Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket
Staal tot 25 mm
Rvs tot 20 mm
Alu tot 15 mm
Torqueplates/girdles dus ook geen probleem lijkt me.
Rvs tot 20 mm
Alu tot 15 mm
Torqueplates/girdles dus ook geen probleem lijkt me.
269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar
Original licenceplate number PMB 839
Re: Betaalbare 2JZGTE STOPPER metal head gasket
Ikke ikke verkeerd begrepen hahhaAndre wrote:Als er meer specs van de plate komt en met name de priis en wat voor bouten je zou moeten gebruiken heb ik wel intersesseDude wrote:Misschien is er belangstelling voor een torqueplate? Ik heb de cad tekening ervan al eens gemaakt. Voor een 1jz/2jz.
Het liefst moet je eigenlijk de tekeing maken dat je zo uit de shelf bouten of studs van arp kan gebruiken want als je bouten op maat zou moeten bestellen van arp kost het ook meteen meer euris
Dus wat wordt de vrienden prijsje voor de girdle
Is 1JZ en 2JZ hetzelfde?
Ik dacht dat het hier op een girdle ging en daar heb ik wel interesse in en niet in een torgue plate voor lijnboren/honen ofzo
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"