Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!
- Jeffryst182
- ShoarmaTeam Member
- Posts: 1658
- kuchnie na wymiar
- Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
- Location: Riessen!!!
- Contact:
Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!
Ik post het maar even in een afzonderlijk topic omdat ik hoop dat er wat discussies/ophelderingen loskomen.
Gisteren heb ik de Greddy SCC ( Speedlimiter Cut Controller) er in gesoldeerd om zodoende is van die 180 KM/H begrenzer af te zijn.
Het trucje is gelukt en de auto loopt als een gesmeerd titje over de 180 Km/h heen.
Echter is het feest al bij 220 km/h weer afgelopen doordat hij dan al bij 6000 rpm in de toerenbegrenzer vliegt. Ik heb dan nog ruim ruim gas over
De rpm's lees ik af van de Apexi Avc-r. Dit klopt met wat ik van de toerentellerklok zelf aflees.
De auto stottert dan een paar keer en je hoort wat knallen achter uit de uitlaat. Ik ga dan maar snel van het gas af.
De auto rijdt daarna gewoon prima weer verder en ik krijg geen waarschuwingslampje op het dashboard.
Bij elke versnelling kan ik maar doortrekken tot ongeveer 6000 rpm. Dit was ook al zo voor ik de Greddy SCC had ingebouwd alleen in de hoogste versnelling kwam ik toen eerder aan de 180 km/h dan aan de 6000 rpm, dus heb het oen nooit gemerkt.
Het lijkt mij geen fuelcut omdat ik geen lampje op het dashboard krijg en het ook gewoon bij lage turbodruk gebeurd.
Waarom gaat de auto al zo vroeg in de begrenzer terwijl ik overal lees dat ongeveer 7200 rpm normaal is?
Waar komt mijn rpm signaal vandaan?
Gisteren heb ik de Greddy SCC ( Speedlimiter Cut Controller) er in gesoldeerd om zodoende is van die 180 KM/H begrenzer af te zijn.
Het trucje is gelukt en de auto loopt als een gesmeerd titje over de 180 Km/h heen.
Echter is het feest al bij 220 km/h weer afgelopen doordat hij dan al bij 6000 rpm in de toerenbegrenzer vliegt. Ik heb dan nog ruim ruim gas over
De rpm's lees ik af van de Apexi Avc-r. Dit klopt met wat ik van de toerentellerklok zelf aflees.
De auto stottert dan een paar keer en je hoort wat knallen achter uit de uitlaat. Ik ga dan maar snel van het gas af.
De auto rijdt daarna gewoon prima weer verder en ik krijg geen waarschuwingslampje op het dashboard.
Bij elke versnelling kan ik maar doortrekken tot ongeveer 6000 rpm. Dit was ook al zo voor ik de Greddy SCC had ingebouwd alleen in de hoogste versnelling kwam ik toen eerder aan de 180 km/h dan aan de 6000 rpm, dus heb het oen nooit gemerkt.
Het lijkt mij geen fuelcut omdat ik geen lampje op het dashboard krijg en het ook gewoon bij lage turbodruk gebeurd.
Waarom gaat de auto al zo vroeg in de begrenzer terwijl ik overal lees dat ongeveer 7200 rpm normaal is?
Waar komt mijn rpm signaal vandaan?
269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar
Original licenceplate number PMB 839
Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!
RPM komt vanuit de ecu, wordt opgepikt danwel van nokkenas of krukassensor
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!
En de ecu uitlezen geeft geen foutcodes ?
Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!
Wat voor blok gaat het hier om?
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!
3S-GTE
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
- Jeffryst182
- ShoarmaTeam Member
- Posts: 1658
- Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
- Location: Riessen!!!
- Contact:
Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!
3rd gen 3S-GTE uit een sw20 inderdaad.
Morgen is de eventuele foutcodes uitlezen.
Morgen is de eventuele foutcodes uitlezen.
269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar
Original licenceplate number PMB 839
Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!
Dit klinkt als een ontstekingsprobleem. Het mengsel wordt niet meer ontstoken en verbrandt in de uitlaat; inhouden/wegvallen van het vermogen en de ploffen in de uitlaat. In het engels noemen ze dit mooi 'braking up', de ontsteking is dan door een of andere reden te zwak om op die toeren nog een fatsoenlijke vonk te produceren. Kan aan een hoop dingen liggen, wellicht is het systeem niet sterk genoeg voor de motor set-up (geen idee of je 'm getunend hebt) en openbaart het zich nu pas nu je de speed-cut verwijderd hebt en daardoor een load op de motor kan zetten die voorheen nog niet mogelijk was.Jeffryst182 wrote:De auto stottert dan een paar keer en je hoort wat knallen achter uit de uitlaat. Ik ga dan maar snel van het gas af.
Geen idee hoe de ontsteking geregeld is bij de 3s, maar check of alle onderdelen nog fris zijn, van ecu tot bougies.
Hou er rekening mee dat je hier geen foutcode bij kan krijgen.
Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!
uit mijn ervaaring met een 3s-ge is het heel normaal dat die bij 6200 de begrenzer in vliegen ben bang dat dat bij de 3s-gte ook het geval zal zijn kan zijn dat een gen 1 of gen 2 ecu verder kompt
hoop je hier iets me geholpen te hebben
MVG Ruudje
hoop je hier iets me geholpen te hebben
MVG Ruudje
Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!
FYI: De USA SW20 (met gen2 3S-GTE) van een vriend van me heeft z'n toerenbegrenzer rond of boven de 7000 zitten.
Ik zou het probleem dan ook in de ontsteking gaan zoeken...
Ik zou het probleem dan ook in de ontsteking gaan zoeken...
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!
ontsteking via een bobine naar verdelerkap.Rich wrote:Dit klinkt als een ontstekingsprobleem. Het mengsel wordt niet meer ontstoken en verbrandt in de uitlaat; inhouden/wegvallen van het vermogen en de ploffen in de uitlaat. In het engels noemen ze dit mooi 'braking up', de ontsteking is dan door een of andere reden te zwak om op die toeren nog een fatsoenlijke vonk te produceren. Kan aan een hoop dingen liggen, wellicht is het systeem niet sterk genoeg voor de motor set-up (geen idee of je 'm getunend hebt) en openbaart het zich nu pas nu je de speed-cut verwijderd hebt en daardoor een load op de motor kan zetten die voorheen nog niet mogelijk was.Jeffryst182 wrote:De auto stottert dan een paar keer en je hoort wat knallen achter uit de uitlaat. Ik ga dan maar snel van het gas af.
Geen idee hoe de ontsteking geregeld is bij de 3s, maar check of alle onderdelen nog fris zijn, van ecu tot bougies.
Hou er rekening mee dat je hier geen foutcode bij kan krijgen.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
- Jeffryst182
- ShoarmaTeam Member
- Posts: 1658
- Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
- Location: Riessen!!!
- Contact:
Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!
Het verhaal met de ontsteking klinkt erg aanneemlijk.
Ik heb zitten denken, en heb destijds tijdens de swap volgens mij de ignitor en de bobine van de oude 3sge laten zitten.
Ik weet niet of dit veel verschil uitmaakt met die van 3S-GTE??
Ook heb ik toen een setje bougiekabels van NGK gekocht via egay die volgens mij voor een 2nd Gen 3S-GTE bedoeld waren. Ze waren namelijk iets aan de korte kant. Ik heb ze wel gemonteerd.
Ik heb zitten denken, en heb destijds tijdens de swap volgens mij de ignitor en de bobine van de oude 3sge laten zitten.
Ik weet niet of dit veel verschil uitmaakt met die van 3S-GTE??
Ook heb ik toen een setje bougiekabels van NGK gekocht via egay die volgens mij voor een 2nd Gen 3S-GTE bedoeld waren. Ze waren namelijk iets aan de korte kant. Ik heb ze wel gemonteerd.
269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar
Original licenceplate number PMB 839
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!
weerstand van de bougiekabels is idd anders bij andere lengte kabels. dat geeft zeker problemen als de waarden buiten spec vallen.
ignitor en bobine weet ik zo niet hoe verschillend dat is. Als je ignitor geen signaal geeft dat sterk genoeg is krijg je ook gestotter.
Kan je niet even part nummers opzoeken van de turbo?
ignitor en bobine weet ik zo niet hoe verschillend dat is. Als je ignitor geen signaal geeft dat sterk genoeg is krijg je ook gestotter.
Kan je niet even part nummers opzoeken van de turbo?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
- Jeffryst182
- ShoarmaTeam Member
- Posts: 1658
- Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
- Location: Riessen!!!
- Contact:
Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!
Van de onderdelen die ik hier nog heb liggen kan ik voor de bobine het nummer in de EPC weer terugvinden als een part voor een 3rd gen 3S-GTE. De igniter zit op het zelfde steuntje gemonteerd en zal daarom ook wel goed zijn. Hiervan kan ik het nummer deels niet meer lezen.
Kan het zo zijn dat bv de igniter en coil van een 3SGE minder sterk zijn dan b.v. die van een 3SGTE?
Kan het zo zijn dat bv de igniter en coil van een 3SGE minder sterk zijn dan b.v. die van een 3SGTE?
269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar
Original licenceplate number PMB 839
Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!
Dat zou best kunnen, een turbo blok heeft een betere ontsteking nodig dan een N/A.Jeffryst182 wrote:Kan het zo zijn dat bv de igniter en coil van een 3SGE minder sterk zijn dan b.v. die van een 3SGTE?
Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!
Alles uitwisselen wat origineel N/A is. Dan kun je dat zowieso uitsluiten.
- Jeffryst182
- ShoarmaTeam Member
- Posts: 1658
- Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
- Location: Riessen!!!
- Contact:
Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!
Dude wrote:Alles uitwisselen wat origineel N/A is. Dan kun je dat zowieso uitsluiten.
Dat zeker het proberen waard. Dit weekend maar is een poging ondernemen.
269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar
Original licenceplate number PMB 839
- Jeffryst182
- ShoarmaTeam Member
- Posts: 1658
- Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
- Location: Riessen!!!
- Contact:
Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!
Zojuist nog even de bobine en igniter vervangen. Wat me opviel is dat de binnenkant van de stekker van de bobinekabel op de bobine helemaal aangetast was door corrosie. Er kwam zelfs wit/grijs pulver uit. Dat kan dus nooit goed contact hebben gemaakt.
De bobine die ik er nu op heb gezet ( 3S-GTE) glom zelfs nog binnenin de stekker.
Hierna heb ik de auto nog even gestart en een tijdje stationair laten draaien. Dit weekend is even proberen of het geholpen heeft.
De bobine die ik er nu op heb gezet ( 3S-GTE) glom zelfs nog binnenin de stekker.
Hierna heb ik de auto nog even gestart en een tijdje stationair laten draaien. Dit weekend is even proberen of het geholpen heeft.
269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar
Original licenceplate number PMB 839
- Jeffryst182
- ShoarmaTeam Member
- Posts: 1658
- Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
- Location: Riessen!!!
- Contact:
Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!
Problem solved!
Vanavond al heel even 7010 rpm aangetikt.
Vanavond al heel even 7010 rpm aangetikt.
269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar
Original licenceplate number PMB 839
-
- 2e Assistent shoarma haler
- Posts: 78
- Joined: Monday 05 April 2010 12:34
- Location: Rotterdam
Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!
beters, want bij mij jdm gen2 zit de begrenzing op 7250rpm...dus moet dat ook zo bij jou zijn dacht ik zo..
Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!
Nice, dynoën dus
- Jeffryst182
- ShoarmaTeam Member
- Posts: 1658
- Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
- Location: Riessen!!!
- Contact:
Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!
Dude wrote:Nice, dynoën dus
You bet! Auto voelt zeer snel aan. Ik ben hartstikke benieuwd.
269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar
Original licenceplate number PMB 839
Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!
Kijk, dat is rpm maken
Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!
Dus toch de ontsteking.
Mooi man, janken met die bak!
Mooi man, janken met die bak!
Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!
Mooi! Ga ik meteen even je t-shirt betalen, kan je die op de dyno dag aan!
Shoarma god
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Bij 6000 rpm al in de begrenzer. WTF!
Mooi opgelost jeff. easy fix
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.