Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Porsche 993 turbo brakes
- dave
- Shoarma voorproever
- Posts: 1056
- kuchnie na wymiar
- Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
- Location: ppd
- Contact:
Porsche 993 turbo brakes
Bij deze dan de write up, het is nog niet helemaal klaar, maar ik heb t nu al verklapt [:D] .
De combinatie bestaat uit de porsche 993 brembo klauwen, ook wel `big reds` genoemd.
Voor de remschijven gebruik ik de Nissan 350Z remschijven, deze heb ik van DBA, 324X30mm,
De klauwen
Nieuwe onderdelen.
Dan moet het allemaal nog wel worden pas gemaakt op de Mk3 wielnaven, de rede van de 350Z ipv Mk4 schijven word dan ook direct duidelijk, deze schijven passen gewoon over de naaf heen, waar de mk4 schijven uitgedraaid zou moeten worden!
Het naafgat is wel 8mm groter dus moeten er centreer ringen gemaakt worden.
De binnen diameter zit strak om de mk3 naaf heen, 40graden warm maken en monteren!
Buiten diameter heeft ongeveer 0,04mm ruimte.
Dan moeten er nog brackets worden gemaakt voor de klauwen, momenteel liggen deze in de fabriek.
Brandschets
En de (toen nog) voorlopige bewerkings schets en de gesneden brackets
Tot zover, als ik weer wat verder ben post ik weer wat, ook moeten de klauwen nog opnieuw worden gecoat!
De combinatie bestaat uit de porsche 993 brembo klauwen, ook wel `big reds` genoemd.
Voor de remschijven gebruik ik de Nissan 350Z remschijven, deze heb ik van DBA, 324X30mm,
De klauwen
Nieuwe onderdelen.
Dan moet het allemaal nog wel worden pas gemaakt op de Mk3 wielnaven, de rede van de 350Z ipv Mk4 schijven word dan ook direct duidelijk, deze schijven passen gewoon over de naaf heen, waar de mk4 schijven uitgedraaid zou moeten worden!
Het naafgat is wel 8mm groter dus moeten er centreer ringen gemaakt worden.
De binnen diameter zit strak om de mk3 naaf heen, 40graden warm maken en monteren!
Buiten diameter heeft ongeveer 0,04mm ruimte.
Dan moeten er nog brackets worden gemaakt voor de klauwen, momenteel liggen deze in de fabriek.
Brandschets
En de (toen nog) voorlopige bewerkings schets en de gesneden brackets
Tot zover, als ik weer wat verder ben post ik weer wat, ook moeten de klauwen nog opnieuw worden gecoat!
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Porsche 993 turbo brakes
Gaaf man.
Als het kan zou het leuk zijn dat je bij alle onderdelen de onderdeelnummers vernoemen en evt een (geschatte) prijs ?
Lijkt me een heel leuke kit op deze manier.
Als het kan zou het leuk zijn dat je bij alle onderdelen de onderdeelnummers vernoemen en evt een (geschatte) prijs ?
Lijkt me een heel leuke kit op deze manier.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Porsche 993 turbo brakes
Omschrijving..... Brembo................Porsche......Aantal..Prijs set
Guide plate 1,,,, 98.5032.40?...... 99335195902.....2.......€ 50,00
Guide plate 2.... 98.5032.40?...... 99335195903.....2.......€ 50,00
Damping plate Ø 44................ 965 351 096 00.....4.......€ 25,00
Damping plate Ø 36................ 964 351 096 01.....4.......€ 25,00
Bolts.......................................999 073 402 01.....4.......€ 20,00
Remblokken...................................................... 1.....€ 150,00
Remschijven....................................................... 2.....€ 360,00
Remklauwen 993..................................................2.....???
Totaal € 680,00
Daar komen de ringen en brackets nog bij.
http://www.design911.co.uk/fu/pt66_209_ ... ion-shims/
http://type911shop.co.uk/shop/category_ ... =cid%3D%26
Guide plate 1,,,, 98.5032.40?...... 99335195902.....2.......€ 50,00
Guide plate 2.... 98.5032.40?...... 99335195903.....2.......€ 50,00
Damping plate Ø 44................ 965 351 096 00.....4.......€ 25,00
Damping plate Ø 36................ 964 351 096 01.....4.......€ 25,00
Bolts.......................................999 073 402 01.....4.......€ 20,00
Remblokken...................................................... 1.....€ 150,00
Remschijven....................................................... 2.....€ 360,00
Remklauwen 993..................................................2.....???
Totaal € 680,00
Daar komen de ringen en brackets nog bij.
http://www.design911.co.uk/fu/pt66_209_ ... ion-shims/
http://type911shop.co.uk/shop/category_ ... =cid%3D%26
Last edited by dave on Thursday 04 November 2010 18:32, edited 4 times in total.
Re: Porsche 993 turbo brakes
Wow ziet er vetjes uit. Ik ben benieuwd naar de remprestaties t.o.v. MK3 en MK4.
Doe je alleen voor of ook achter?
Casper
Doe je alleen voor of ook achter?
Casper
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels
Re: Porsche 993 turbo brakes
Achter is al gedaan, daar zitten mk4 remmen op.
De 993 klauwen zijn wat beter dan de mk4 klauwen, ze zijn vooral een stuk lichter! Mk4 klauwen zijn voor de helft van staal gemaakt!
De schijf is vergelijkbaar met de mk4. DBA belooft een goede warmte afgifte, maar het gaat me vooral om het gevoel in het pedaal samen met het bereik van de remmen.
Ook is het afwachten hoe de Pagid rs19 blokken reageren, deze blokken zouden niet veel opwarming nodig hebben, maar het zijn wel full race remblokken, denk aan 24U le mans e.d. Denk ook niet dat ik deze blokken weer koop, normaal kosten ze 240Euro.
De 993 klauwen zijn wat beter dan de mk4 klauwen, ze zijn vooral een stuk lichter! Mk4 klauwen zijn voor de helft van staal gemaakt!
De schijf is vergelijkbaar met de mk4. DBA belooft een goede warmte afgifte, maar het gaat me vooral om het gevoel in het pedaal samen met het bereik van de remmen.
Ook is het afwachten hoe de Pagid rs19 blokken reageren, deze blokken zouden niet veel opwarming nodig hebben, maar het zijn wel full race remblokken, denk aan 24U le mans e.d. Denk ook niet dat ik deze blokken weer koop, normaal kosten ze 240Euro.
Re: Porsche 993 turbo brakes
Hmm erg interessant, ik ga dit topic zeker in de gaten houden.
De MK4 remmen zijn toch al erg goed, tenminste als je de tests mag geloven die op mkiv.com gepubliceerd staan.
Deze is van Motor Trent:
Het blijkt dat het remrecord van de Supra pas in 2004 is verbroken door een Carrera GT.
http://www.supraforums.com/forum/showth ... oned+years
(btw ik heb nog niet alles doorgelezen)
De MK4 remmen zijn toch al erg goed, tenminste als je de tests mag geloven die op mkiv.com gepubliceerd staan.
Deze is van Motor Trent:
Het blijkt dat het remrecord van de Supra pas in 2004 is verbroken door een Carrera GT.
http://www.supraforums.com/forum/showth ... oned+years
(btw ik heb nog niet alles doorgelezen)
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels
Re: Porsche 993 turbo brakes
Mk4 en porsche zijn niet echt te vergelijken, hele andere set-up, en dat zie je direct in de cijfers!
Motor achterin is veel tractie met optrekken, maar minder druk op de voorwielen tijdens remmen.
Maar goed, het is/ word ook niet de beste kit money can buy, maar gewoon een goede set-up waar de schijven en blokken betaalbaar zijn in de toekomst, ook zijn de schijven overal verkrijgbaar, wat met de meeste BBK`s niet het geval is en vaak duur zijn.
Motor achterin is veel tractie met optrekken, maar minder druk op de voorwielen tijdens remmen.
Maar goed, het is/ word ook niet de beste kit money can buy, maar gewoon een goede set-up waar de schijven en blokken betaalbaar zijn in de toekomst, ook zijn de schijven overal verkrijgbaar, wat met de meeste BBK`s niet het geval is en vaak duur zijn.
Re: Porsche 993 turbo brakes
Ja dat klopt, die BBK's zijn echt prijzig. Btw had je nou ook MK4 remmen voor gehad?
Ik vind het erg indrukwekkend dat je zelf zo'n BBK in elkaar knutselt Wil je de auto ook op het circuit gaan testen, of 100% straatgebruik?
In beide gevallen zou ik graag willen weten hoe je deze setup vind ivm je vorige setup (als die klaar is dan )
Casper
Ik vind het erg indrukwekkend dat je zelf zo'n BBK in elkaar knutselt Wil je de auto ook op het circuit gaan testen, of 100% straatgebruik?
In beide gevallen zou ik graag willen weten hoe je deze setup vind ivm je vorige setup (als die klaar is dan )
Casper
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels
Re: Porsche 993 turbo brakes
Mooi project Dave!
Die klauwen lijken wel heel erg veel op mijn Brembo klauwen trouwens...
Die 680 euri is nog zonder de klauwen, dus dan mag je die prijs verdubbelen voor 2e hands klauwen en verdriedubbelen voor een set nieuwe. Mgoed, altijd nog goedkoper dan BBK; ik was begin dit jaar bijna 1000 euri kwijt voor twee nieuwe schijven met blokken (wel met montage van de nieuwe schijven op 't alu hart moet ik er ff bij vermelden)
Welke staalsoort heb je gebruikt voor de brackets?
@Casper, voor zover ik weet reed Dave nog met stock klauwen voor.
Die klauwen lijken wel heel erg veel op mijn Brembo klauwen trouwens...
Die 680 euri is nog zonder de klauwen, dus dan mag je die prijs verdubbelen voor 2e hands klauwen en verdriedubbelen voor een set nieuwe. Mgoed, altijd nog goedkoper dan BBK; ik was begin dit jaar bijna 1000 euri kwijt voor twee nieuwe schijven met blokken (wel met montage van de nieuwe schijven op 't alu hart moet ik er ff bij vermelden)
Welke staalsoort heb je gebruikt voor de brackets?
@Casper, voor zover ik weet reed Dave nog met stock klauwen voor.
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1756
- Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
- Location: Vroomshoop/Den Bosch
Re: Porsche 993 turbo brakes
Werk jij bij die firma die op de tekening staat ? Heb ik volgens mij ook ooit nog eens een sollicitatiegesprek gehad .
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !
Shoarmateam-wiki
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !
Shoarmateam-wiki
Re: Porsche 993 turbo brakes
De kit is bedoeld voor straat gebruik met licht circuit gebruik. (Had wel een kit gemaakt, maar was niet naar m`n zin, nu goed maken!)
Klauwen heb ik voor 400 kunnen kopen, maar stonden idd voor 650 te koop.
De staalsoort is S355J2G3 of St52-3 zoals ik het nog steeds zeg. Sterkte is daarmee ruim voldoende, zwakte zit in de minuscule ophangpunten van de mk3 hubs zoals het nu gemaakt word. Het model/ vorm van de bracket heb ik gekopieerd en aangepast van een originele bracket.
Zoals je de brackets op de foto kan zien, zijn ze nog 25mm dik, ze worden gevlakt naar 24mm en 11mm uitgefreest voor de off-set. Dan is de bracket op het dunste punt nog steeds 13mm, dat is meer dan de mk3 hub (12mm). Nu fingers crossed dat het allemaal een beetje past zoals bedacht, dan kunnen de klauwen naar de poedercoater, brembo gold!
@ Rich, dat probeer ik een beetje te voorkomen, je vertelde op de meeting over de kosten van het ondehoud van de remmen, ik schrok daar een beetje van, zoals het er nu uitziet heb ik nieuwe schijven, blokken voor 500 Euro, ik heb dan wel `gewone` schijven.
Ik werk idd bij IHC merwede kolkie!
Klauwen heb ik voor 400 kunnen kopen, maar stonden idd voor 650 te koop.
De staalsoort is S355J2G3 of St52-3 zoals ik het nog steeds zeg. Sterkte is daarmee ruim voldoende, zwakte zit in de minuscule ophangpunten van de mk3 hubs zoals het nu gemaakt word. Het model/ vorm van de bracket heb ik gekopieerd en aangepast van een originele bracket.
Zoals je de brackets op de foto kan zien, zijn ze nog 25mm dik, ze worden gevlakt naar 24mm en 11mm uitgefreest voor de off-set. Dan is de bracket op het dunste punt nog steeds 13mm, dat is meer dan de mk3 hub (12mm). Nu fingers crossed dat het allemaal een beetje past zoals bedacht, dan kunnen de klauwen naar de poedercoater, brembo gold!
@ Rich, dat probeer ik een beetje te voorkomen, je vertelde op de meeting over de kosten van het ondehoud van de remmen, ik schrok daar een beetje van, zoals het er nu uitziet heb ik nieuwe schijven, blokken voor 500 Euro, ik heb dan wel `gewone` schijven.
Ik werk idd bij IHC merwede kolkie!
Re: Porsche 993 turbo brakes
Ja, ik schrok er ook wel van toen ik aan 't rondshoppen was voor schijven . Toen ik de kit kocht heb ik daar niet bij stilgestaan. Mgoed, het is wel een kit die ik 100% blind kan vertrouwen op 't circuit en dat vind ik wel die 1000 euri waard.
Lekker sterk staal en St52 zegt mij ook meer dan de huidige benamingen.
Ik ben benieuwd of 't allemaal zo mooi gaat passen als je hebt uitgedacht. Je moet wel toegang hebben tot een staalbewerker om 't een beetje kosten rendabel te houden, als je dit allemaal moet uitbesteden ben je aardig wat kwijt. Mgoed, blijft een mooi project
Lekker sterk staal en St52 zegt mij ook meer dan de huidige benamingen.
Ik ben benieuwd of 't allemaal zo mooi gaat passen als je hebt uitgedacht. Je moet wel toegang hebben tot een staalbewerker om 't een beetje kosten rendabel te houden, als je dit allemaal moet uitbesteden ben je aardig wat kwijt. Mgoed, blijft een mooi project
Re: Porsche 993 turbo brakes
Super!