Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
What the ....
- Casper
- Shoarma voorproever
- Posts: 1143
- kuchnie na wymiar
- Joined: Sunday 12 September 2010 17:59
What the ....
Heey shoarmaleden i need your help.
Ik kom net terug van een ritje met de supra (om de koeling in de gaten te houden) maar ik heb een probleempje.
Het begint al met het starten, moeizaam en blijft alleen maar aan met gas. En veel witte rook (hoop niet dat jeweetwel)
Tijdens het rijden, geen rook gezien, maar wel enorm veel stotteren en lijkt wel of die op 5 cilinders loopt. Aan de kant gezet, daar zag ik dat ik een vaccuumslang was vergeten vast te zetten. Daarna liep die gelijk beter (nja wat is beter).
Nog steeds hetzelfde probleem, lijkt of die op 5 cilinders loopt. Tijdens het rijden moest ik bij 50km/h in zijn 1-2, bij 80 in zijn 3 rijden, anders werd het schokken zo erg dat er niet mee te rijden viel.
Zodra de auto tot stilstand komt, rotondes etc valt de motor uit! Erg vervelend en gaat ook weer moeizaam aan (met veel gas).
Ik heb net nog alle slangen nagelopen en alles zit zoals het moet zijn.
Ik wil morgen in ieder geval de bougies en de afm controleren. Wat kan ik nog meer checken?
Het vreemde is, de auto heeft niet meer gelopen sinds de sleutelmeet, en toen reed die perfect. Enige wat ik eraf heb gehad wat denk ik een probleem kan zijn is de AFM. En het enige nieuwe aan de auto zijn de kleppendekselpakkingen, die zaten net nog goed! Geen lekkages gezien.
Alvast bedankt,
Casper
Ik kom net terug van een ritje met de supra (om de koeling in de gaten te houden) maar ik heb een probleempje.
Het begint al met het starten, moeizaam en blijft alleen maar aan met gas. En veel witte rook (hoop niet dat jeweetwel)
Tijdens het rijden, geen rook gezien, maar wel enorm veel stotteren en lijkt wel of die op 5 cilinders loopt. Aan de kant gezet, daar zag ik dat ik een vaccuumslang was vergeten vast te zetten. Daarna liep die gelijk beter (nja wat is beter).
Nog steeds hetzelfde probleem, lijkt of die op 5 cilinders loopt. Tijdens het rijden moest ik bij 50km/h in zijn 1-2, bij 80 in zijn 3 rijden, anders werd het schokken zo erg dat er niet mee te rijden viel.
Zodra de auto tot stilstand komt, rotondes etc valt de motor uit! Erg vervelend en gaat ook weer moeizaam aan (met veel gas).
Ik heb net nog alle slangen nagelopen en alles zit zoals het moet zijn.
Ik wil morgen in ieder geval de bougies en de afm controleren. Wat kan ik nog meer checken?
Het vreemde is, de auto heeft niet meer gelopen sinds de sleutelmeet, en toen reed die perfect. Enige wat ik eraf heb gehad wat denk ik een probleem kan zijn is de AFM. En het enige nieuwe aan de auto zijn de kleppendekselpakkingen, die zaten net nog goed! Geen lekkages gezien.
Alvast bedankt,
Casper
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels
Re: What the ....
Afm stekker loshalen en kijken of het probleem hetzelfde is
Re: What the ....
Toen de afm eruit was wilde hij niet starten. Als ik de afm eruit haalde toen de motor liep ging die uit.
Zal morgen dubblechecken.
Zal morgen dubblechecken.
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels
Re: What the ....
Nou dan is die ws goed, bougiedop eraf, bougiedop erop, en zo alle cilinders afgaan en kijken welke het niet doet(dus welke geen verschil maakt)
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: What the ....
hoeveel witte rook ?
koppakking lek is waarschijnlijk maar hoeft niet.
wat mark zegt, alles nalopen. evt ook je TPS checken.
wordt de motor ook erg warm/heet? even kijken of je na een stuk rijden ook wat ziet borrelen in het expansievat.
en of er nog wel water in zit.
oh ja, en check je engine codes! of kan dat niet met een mk2 ?
koppakking lek is waarschijnlijk maar hoeft niet.
wat mark zegt, alles nalopen. evt ook je TPS checken.
wordt de motor ook erg warm/heet? even kijken of je na een stuk rijden ook wat ziet borrelen in het expansievat.
en of er nog wel water in zit.
oh ja, en check je engine codes! of kan dat niet met een mk2 ?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: What the ....
Ja er was best veel witte rook bij de pogingen om te starten, maar tijdens het rijden niet. De vorige keer op de sleutelmeet ook niet (was laatste keer dat ik reed).
Kan toch niet poef paf ineens kapotte koppakking hebben wel?
Motor temperatuur bleef gewoon normaal.
Engine codes, hmm weet niet of het kan. Ga ik morgen even uitzoeken.
Kan toch niet poef paf ineens kapotte koppakking hebben wel?
Motor temperatuur bleef gewoon normaal.
Engine codes, hmm weet niet of het kan. Ga ik morgen even uitzoeken.
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels
Re: What the ....
ja, MK2 heeft al een diagnose stekker ;)
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: What the ....
Witte rook bij starten kan van alles zijn hoor. Maar áls het jou koppakking is dan is dat niet 'zomaar' natuurlijk.
het probleem is dat je oude motortje veel te heet is geworden door je koelproblemen. dan heb je een verhoogde kans op lekken in je koppakking.
Dat komt omdat de kop en het onderblok niet van hetzelfde materiaal zijn en dus verschillend uitzetten. Als je blok een aantal keer veel te heet wordt kan het zijn dat e.e.a uit fatsoen rekt, of zelfs dat je kop wat krom gaat als je kopbouten niet enorm vast zitten.
Maar de vraag blijft, wat is 'veel witte rook'. Toen mijn koppakking ging had ik niet een hoge temperatuur, en de motor liep wel maar stationair onregelmatig.
De hoeveelheid rook stond gelijk aan dat wat er uit een rookmachine komt. De kerel achter mijn supra verdween er compleet in, net een laaghangende wolk.
Heb je de hoeveelheid koelwater ook al gechecked? Het kan heel veel zijn. Niet willen lopen kan compressie probleem zijn (koppakking) maar ook een kapotte afm, wat kapotte bougies, bougiekabels of verdeler kunnen roet in het eten gooien. Een distributieriem die een tandje of 2 versprongen is zorgt ook voor slecht lopen en power verlies.
Maar goed, ga eerst maar eens codes checken dan.
het probleem is dat je oude motortje veel te heet is geworden door je koelproblemen. dan heb je een verhoogde kans op lekken in je koppakking.
Dat komt omdat de kop en het onderblok niet van hetzelfde materiaal zijn en dus verschillend uitzetten. Als je blok een aantal keer veel te heet wordt kan het zijn dat e.e.a uit fatsoen rekt, of zelfs dat je kop wat krom gaat als je kopbouten niet enorm vast zitten.
Maar de vraag blijft, wat is 'veel witte rook'. Toen mijn koppakking ging had ik niet een hoge temperatuur, en de motor liep wel maar stationair onregelmatig.
De hoeveelheid rook stond gelijk aan dat wat er uit een rookmachine komt. De kerel achter mijn supra verdween er compleet in, net een laaghangende wolk.
Heb je de hoeveelheid koelwater ook al gechecked? Het kan heel veel zijn. Niet willen lopen kan compressie probleem zijn (koppakking) maar ook een kapotte afm, wat kapotte bougies, bougiekabels of verdeler kunnen roet in het eten gooien. Een distributieriem die een tandje of 2 versprongen is zorgt ook voor slecht lopen en power verlies.
Maar goed, ga eerst maar eens codes checken dan.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: What the ....
Toen mijn motor oververhit raakte is die direct aan de kant gezet. Er is ook niet mee doorgereden.
Dus hopelijk is de koppakking goed.
Maar als ik je goed begrijp rookte de auto ook toen je reed?
Koelwater is goed, net gevuld nadat de nieuwe radiator erin ging.
Distributieriem is het denk ik niet. Dan zou die direct bij het starten zijn versprongen, maar ik check het morgen even.
Die codes checken, wat voor apparaat heb je daarvoor nodig? Sorry, maar dat weet ik dus echt niet
Misschien dat ik hem hier in de buurt van iemand kan lenen.
Bedankt voor alle hulp jongens! Ik zal morgen elk punt nalopen.
Dus hopelijk is de koppakking goed.
Maar als ik je goed begrijp rookte de auto ook toen je reed?
Koelwater is goed, net gevuld nadat de nieuwe radiator erin ging.
Distributieriem is het denk ik niet. Dan zou die direct bij het starten zijn versprongen, maar ik check het morgen even.
Die codes checken, wat voor apparaat heb je daarvoor nodig? Sorry, maar dat weet ik dus echt niet
Misschien dat ik hem hier in de buurt van iemand kan lenen.
Bedankt voor alle hulp jongens! Ik zal morgen elk punt nalopen.
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: What the ....
codes lezen doe je met een paperclipje.
op je diagnose stekker E1 en TE1 doorverbinden. dan in de auto het contact aan en dan tellen hoe vaak het motorstoring lampje knippert
eerst knippert het voorste getal, en daarna de laatste.
dus knipper.....knipper..................knipper knipper knipper = 23
bijvoorbeeld
in de faq staat wel hoe fouten te checken en wat de codes betekenen
hier ook : http://www.cygnusx1.net/supra/TechTips/ ... codes.aspx
op je diagnose stekker E1 en TE1 doorverbinden. dan in de auto het contact aan en dan tellen hoe vaak het motorstoring lampje knippert
eerst knippert het voorste getal, en daarna de laatste.
dus knipper.....knipper..................knipper knipper knipper = 23
bijvoorbeeld
in de faq staat wel hoe fouten te checken en wat de codes betekenen
hier ook : http://www.cygnusx1.net/supra/TechTips/ ... codes.aspx
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: What the ....
Hoe oud is je accu?
Mijn suup gaf het zelfde gestotter zoals jij aangeeft door een zwakke accu, en Dude heeft dat ook gehad als ik het goed heb.
Mijn suup gaf het zelfde gestotter zoals jij aangeeft door een zwakke accu, en Dude heeft dat ook gehad als ik het goed heb.
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Re: What the ....
Waarschijnlijk opgelost.
2 bougiedoppen zaten niet goed (loste het probleem niet op)
1 vacuumslang gescheurd
En de klep binnen de afm zat klem, maar is nu gefixt.
Liep daarna als een zonnetje ZONDER rook.
2 bougiedoppen zaten niet goed (loste het probleem niet op)
1 vacuumslang gescheurd
En de klep binnen de afm zat klem, maar is nu gefixt.
Liep daarna als een zonnetje ZONDER rook.
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: What the ....
klinkt goed
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.