Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
1jz/2jz Alu krukas poelie/orginele?beste optie?
- toyota87
- Meat-team Member
- Posts: 4299
- kuchnie na wymiar
- Joined: Sunday 09 November 2008 22:17
1jz/2jz Alu krukas poelie/orginele?beste optie?
Ik heb gelezen dat de orginele wel eens van elkaar af kunnen splijten.
Door trillingen ouderdom
Iemand ervaring/meningen over de alu poelie
Ik las dat je er ook een v-snaar voor nodig hebt.
Kun je nou beter de orginele gebruiken of maakt het niet veel uit
Is wel veel duurder.
http://store.driftmotion.com/static/i-1 ... pulley.php
http://store.driftmotion.com/static/i-1 ... uminum.php
Door trillingen ouderdom
Iemand ervaring/meningen over de alu poelie
Ik las dat je er ook een v-snaar voor nodig hebt.
Kun je nou beter de orginele gebruiken of maakt het niet veel uit
Is wel veel duurder.
http://store.driftmotion.com/static/i-1 ... pulley.php
http://store.driftmotion.com/static/i-1 ... uminum.php
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
Re: 1jz/2jz Alu krukas poelie/orginele?beste optie?
De alu poelie is veel lichter maar heeft niet de rubber demper om trillingen tegen te gaan in de krukas.
Ook is ie kleiner dus alles wat erdoor aangedreven wordt draait langzamer.
Een nieuwe stock poelie gaat heel lang mee en is een veilige keuze
Ook is ie kleiner dus alles wat erdoor aangedreven wordt draait langzamer.
Een nieuwe stock poelie gaat heel lang mee en is een veilige keuze
Re: 1jz/2jz Alu krukas poelie/orginele?beste optie?
yep, ik blijf er ook bij dat een krukaspoelie gedempt moet zijn. Tenzij je je blok (dus krukas e.d.) laat uitballanceren.
Re: 1jz/2jz Alu krukas poelie/orginele?beste optie?
Heeft niks met uitballanceren te maken. Het gaat om de oneenparigheid van de motor, die moet worden opgevangen door de trillingsdemper.
Oneenparigheid heeft ELKE motor, het is alleen, hoe meer cilinders, dus te meer overlap, des te minder oneenparigheid. Elke klap van een cilinder veroorzaakt een versnelling van de krukas, en wanneer die bijna over is komt de volgende cilinder, het punt waar die overlap plaats vind is de oneenparigheid. Dan heb je ook nog het verschil per cilinder ( niet alle cilinders leveren dezelfde bijdrage) maar dat wordt voornamelijk door het vliegwiel opgevangen.
Oneenparigheid heeft ELKE motor, het is alleen, hoe meer cilinders, dus te meer overlap, des te minder oneenparigheid. Elke klap van een cilinder veroorzaakt een versnelling van de krukas, en wanneer die bijna over is komt de volgende cilinder, het punt waar die overlap plaats vind is de oneenparigheid. Dan heb je ook nog het verschil per cilinder ( niet alle cilinders leveren dezelfde bijdrage) maar dat wordt voornamelijk door het vliegwiel opgevangen.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Re: 1jz/2jz Alu krukas poelie/orginele?beste optie?
Ok daar heb je ook een punt ja
Onbalans in de motor versterkt het effect van oneenparigheid. Op het moment dat je vrijwel geen onbalans hebt in je motor, heb je dus ook minder harmonische trillingen door je krukas etc.
Ik bedoel ermee te zeggen dat je op een standaard blok geen ongedempte poellie moet gebruiken, op een build, geblueprint blok zou je het kunnen overwegen.
Onbalans in de motor versterkt het effect van oneenparigheid. Op het moment dat je vrijwel geen onbalans hebt in je motor, heb je dus ook minder harmonische trillingen door je krukas etc.
Ik bedoel ermee te zeggen dat je op een standaard blok geen ongedempte poellie moet gebruiken, op een build, geblueprint blok zou je het kunnen overwegen.
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: 1jz/2jz Alu krukas poelie/orginele?beste optie?
ATI pully's ftw!
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Re: 1jz/2jz Alu krukas poelie/orginele?beste optie?
Fluid ftw
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
- joep
- Elite shoarma kruider
- Posts: 814
- Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
- Location: Haarlem
- Contact:
Re: 1jz/2jz Alu krukas poelie/orginele?beste optie?
standaard vdw! (NL versie)
Oedipus was de eerste 'motherfucker'
Re: 1jz/2jz Alu krukas poelie/orginele?beste optie?
thanx voor alle info
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
Re: 1jz/2jz Alu krukas poelie/orginele?beste optie?
Hahaha, dank je voor het vragen voor me, Ruurd!
Shoarma god
Re: 1jz/2jz Alu krukas poelie/orginele?beste optie?
Race pully, geen idee wat ze kosten btw. Maar eens wat anders dan de ATI, deze schijnen wel goed te zijn.
http://rossperformanceparts.com/product_range.html
http://rossperformanceparts.com/product_range.html